Eeuwe schreef: ↑23 apr 2025, 13:45
Voor jullie beeldvorming, zelf verkoop ik ook producten met zes getallen en ben zeer gewend dat er geboden word. Dit calculeer ik ook bij mijn prijzen in. Een procent of 7-8% bieden is in mijn branche normaal. Mijn 3% zoals bij PCSiegen deed lijkt mij zeker geen gekaanstekerij.
Het is toch voor iedere branche en vraag/aanbod anders?
En zelfs dan is het nog aan wijzigingen onderhevig.
Wie zegt niet dat er net voor jou een andere zeer geïnteresseerde koper voor diezelfde auto was voor de vraagprijs? Dan is die verkoper niet slim bezig als de auto aan jou met fikse korting gaat verkopen.
En de verkoper legt netjes uit dat ze 10 dagen geleden een rondje hebben gedaan en de prijzen hebben aangepast aan de marktprijzen. Als ze dan de bedrijfsstrategie is "priced to sell" dan kun je wel bieden, maar heeft dat geen enkele zin.
Verder is jouw oog juist op deze auto gevallen, leeftijd & km stand zullen daarbij wel een rol gespeeld hebben, maar ik vermoed zo dat de vraagprijs ook een factor is geweest die je getriggerd heeft, blijkbaar was het een aanlokkelijk aanbod voor je om te gaan kijken?
Kijk naar de huizenmarkt, daar wordt flink overboden, op dit moment.
Als Trump nu goed zijn poot stijf houd, zorgt voor nog meer heffingen dan moeten die Porsches toch hier in de EU verkocht worden......wellicht zit er tegen die tijd wel 20% korting op.