Advies gevraagd mbt. jonge auto importeren icm. Porsche Appproved

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Re: Advies gevraagd mbt. jonge auto importeren icm. Porsche Appproved

Bericht door Eeuwe » 18 apr 2025, 12:56

Sabberjoch schreef: 18 apr 2025, 10:50 Volgens mij is de combinatie Eeuwe + duitsers sowieso al niet de meest gelukkige :tooth:
Als je in het engels begint sta je al 1-0 achter bij ze, en mijn ervaring is inderdaad ook dat ze redelijk prijsvast zijn.
Offtopic maar mijn Engels is beter dan mijn Duits. Daarnaast ben ik buitenlander dus communiceren in een internationaal geaccepteerde taal lijkt mij redelijk de norm. Als dat voor een Duitser al genoeg is om mij op 1-0 achterstand te zetten zegt dat vooral iets over hun eigen tekortkoming. In mijn business bellen Duitsers mij ook wel eens om vervolgens stug Duits te praten. Daar ben ik niet van gediend, maar ze hoeven van mij ook echt niet mijn moedertaal te spreken.
Will F. schreef: 18 apr 2025, 11:22
Eeuwe schreef: 18 apr 2025, 10:00 IMG_5367.jpeg

Stugge k**duitsers. Slechts €4000 (geen 5 zoals verkoper zegt) van de prijs afgeboden (we hebben het over slechts 3% van de vraagprijs), geen gekaanstekertje dacht ik. Dan wil je niet verkopen hoor.. Enerzijds heb ik iets van "vreet 'm dan ook maar lekker op" maar anderzijds wil deze wel graag hebben. De verkoper in kwestie gun ik 'm alleen niet meer. Vanmiddag naar PCG om eens te horen of zij wat voor mij betekenen kunnen.
Als het om een auto jonger dan 2 jaar gaat zou ik eens bellen met Porsche Werkswagenverkauf, spreken zeker ook engels (gewend om export te doen daar) al is duits idd wel vaak een pré vooral bij dealers. Anders https://roehrle-mobility.de/nl eens contacteren doen heel veel internationale handel zelfs nieuwe porsches.
Goede tip! Hartelijk dank. Wacht het gesprek met PCG even af en anders verdiep ik mij hier verder even in.

MJW
Auto: Cayman 981 S

Bericht door MJW » 20 apr 2025, 10:34

uh PCG was PC Gelderland in Heteren.

En nee afdingen is not done in Duitsland. Heel anders dan de "MP-waarvoor mag ie weg" patjepeeers in NL :shock: . Op Kleinanzeigen lukt het meestal wel om een deal inkl te verzenden te maken, maar dan gaat het over kleine bedragen (een serie Cayman brochures en preisliste bv). Op mijn onlangs aangeschafte 981 S heb ik er 1000 EUR afgekregen omdat ik de remmen (schijven voor en achter een lipje) niet ok vond.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 20 apr 2025, 10:53

In Duitsland kun je ècht wel afdingen. Zo anders dan Nederlanders zijn ze niet hoor. Dat willen ze jullie graag laten geloven ja 😀. Woon vlakbij de grens en vaak genoeg iets gekocht en verkocht in Duitsland en beide kanten meegemaakt qua afdingen.

Daarbij kunnen ze net zo onbetrouwbaar zijn als’marktplaats volk’. Helaas vorige maand nog meegemaakt met een setje BBS GT4 velgen…

En als je geen Duits praat sta je ook geen 1-0 achter, maar als je het wèl spreekt geeft dat net een iets vertrouwder gevoel en soms helpt dat bij een particuliere verkoper.

MJW
Auto: Cayman 981 S

Bericht door MJW » 20 apr 2025, 11:23

Hangt ook wel af van hoe de Preis is aangegeven. Als er VB (Verhandlungsbasis) bij staat dan geeft dat idd aan dat er (wat) te onderhandelen valt. Festpreis meestal niet.

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 21 apr 2025, 12:50

Aan de andere kant, als de auto naar het zin is en de prijs is inderdaad correct t.o.v. andere auto’s snap ik niet waarom ze die korting wel zouden moeten geven.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 apr 2025, 13:45

Je kunt het altijd proberen. Willen ze niet dan heb je pech. Dan zijn het toch niet meteen k**duitsers? Daarna vraag je jezelf af wat je er wel voor over hebt en een herzien bod moet doen? En anders laat je de auto gaan. Keuzes :)

Bjeffindividual
Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep

Bericht door Bjeffindividual » 21 apr 2025, 14:41

Eeuwe schreef: 18 apr 2025, 10:00 IMG_5367.jpeg

Stugge k**duitsers. Slechts €4000 (geen 5 zoals verkoper zegt) van de prijs afgeboden (we hebben het over slechts 3% van de vraagprijs), geen gekaanstekertje dacht ik. Dan wil je niet verkopen hoor.. Enerzijds heb ik iets van "vreet 'm dan ook maar lekker op" maar anderzijds wil deze wel graag hebben. De verkoper in kwestie gun ik 'm alleen niet meer. Vanmiddag naar PCG om eens te horen of zij wat voor mij betekenen kunnen.
Als je hem graag wil hebben dan zou ik over de prijs heenstappen en lekker gaan rijden. Er zal vast geen 2e staan anders deed je deze uitspraak niet. Mensen die geen/onvoldoende korting geven voor kutduitsers uitmaken snap ik niet.

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 23 apr 2025, 13:45

Arthur schreef: 21 apr 2025, 13:45 Je kunt het altijd proberen. Willen ze niet dan heb je pech. Dan zijn het toch niet meteen k**duitsers? Daarna vraag je jezelf af wat je er wel voor over hebt en een herzien bod moet doen? En anders laat je de auto gaan. Keuzes :)
Bjeffindividual schreef: 21 apr 2025, 14:41
Als je hem graag wil hebben dan zou ik over de prijs heenstappen en lekker gaan rijden. Er zal vast geen 2e staan anders deed je deze uitspraak niet. Mensen die geen/onvoldoende korting geven voor kutduitsers uitmaken snap ik niet.
Het gaat om de arrogante toon die na mijn bod volgde, zoals ik uit het verleden wel gewend ben van Duitsers. Een tegenbod was ook welkom geweest overigens. Maar in plaats daarvan gooien ze meteen de deur dicht met een dedain waarvan ik niet gediend ben. Uiteraard vind ik lang alle Duitsers niet kut ;)

Voor jullie beeldvorming, zelf verkoop ik ook producten met zes getallen en ben zeer gewend dat er geboden word. Dit calculeer ik ook bij mijn prijzen in. Een procent of 7-8% bieden is in mijn branche normaal. Mijn 3% zoals bij PCSiegen deed lijkt mij zeker geen gekaanstekerij.

frankie

Bericht door frankie » 23 apr 2025, 14:29

Ligt misschien aan mij, maar ik vond het eigenlijk een prima en net mailtje terug waarom er niks/niet veel meer van de prijs af kan. Kan er geen arrogante toon in herkennen, maar goed, misschien heb je al meer communicatie met hun waaruit dat wel blijkt.

Elise

Bericht door Elise » 23 apr 2025, 15:23

Eeuwe schreef: 23 apr 2025, 13:45 Voor jullie beeldvorming, zelf verkoop ik ook producten met zes getallen en ben zeer gewend dat er geboden word. Dit calculeer ik ook bij mijn prijzen in. Een procent of 7-8% bieden is in mijn branche normaal. Mijn 3% zoals bij PCSiegen deed lijkt mij zeker geen gekaanstekerij.
Het is toch voor iedere branche en vraag/aanbod anders?
En zelfs dan is het nog aan wijzigingen onderhevig.

Wie zegt niet dat er net voor jou een andere zeer geïnteresseerde koper voor diezelfde auto was voor de vraagprijs? Dan is die verkoper niet slim bezig als de auto aan jou met fikse korting gaat verkopen.
En de verkoper legt netjes uit dat ze 10 dagen geleden een rondje hebben gedaan en de prijzen hebben aangepast aan de marktprijzen. Als ze dan de bedrijfsstrategie is "priced to sell" dan kun je wel bieden, maar heeft dat geen enkele zin.
Verder is jouw oog juist op deze auto gevallen, leeftijd & km stand zullen daarbij wel een rol gespeeld hebben, maar ik vermoed zo dat de vraagprijs ook een factor is geweest die je getriggerd heeft, blijkbaar was het een aanlokkelijk aanbod voor je om te gaan kijken?

Kijk naar de huizenmarkt, daar wordt flink overboden, op dit moment.
Als Trump nu goed zijn poot stijf houd, zorgt voor nog meer heffingen dan moeten die Porsches toch hier in de EU verkocht worden......wellicht zit er tegen die tijd wel 20% korting op. :df:

Luco

Bericht door Luco » 23 apr 2025, 19:28

Eeuwe schreef: 23 apr 2025, 13:45
Arthur schreef: 21 apr 2025, 13:45 Je kunt het altijd proberen. Willen ze niet dan heb je pech. Dan zijn het toch niet meteen k**duitsers? Daarna vraag je jezelf af wat je er wel voor over hebt en een herzien bod moet doen? En anders laat je de auto gaan. Keuzes :)
Bjeffindividual schreef: 21 apr 2025, 14:41
Het gaat om de arrogante toon die na mijn bod volgde, zoals ik uit het verleden wel gewend ben van Duitsers. Een tegenbod was ook welkom geweest overigens. Maar in plaats daarvan gooien ze meteen de deur dicht met een dedain waarvan ik niet gediend ben. Uiteraard vind ik lang alle Duitsers niet kut ;)

Voor jullie beeldvorming, zelf verkoop ik ook producten met zes getallen en ben zeer gewend dat er geboden word. Dit calculeer ik ook bij mijn prijzen in. Een procent of 7-8% bieden is in mijn branche normaal. Mijn 3% zoals bij PCSiegen deed lijkt mij zeker geen gekaanstekerij.
Jij calculeert lagere biedingen in je prijs in.
Misschien doen hun dat niet, andere strategie, ik zou me bij jouw strategie eerder storen aan de prijs, als je dus niet afdingt betaal je teveel (meer dan een ander)

Elise

Bericht door Elise » 23 apr 2025, 19:55

Als je korting in je prijs incalculeert, zul je al snel met staffelkorting werken.
Maar de meeste particulieren kopen slechts 1 auto....tot zo ver de staffelkorting :)

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 23 apr 2025, 21:52

We dwalen af :)

Bjeffindividual
Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep

Bericht door Bjeffindividual » 23 apr 2025, 21:59

Ja inderdaad! Drop even een linkje anders naar de auto? Ben wel benieuwd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 apr 2025, 22:11

Ja, en hebben ze nog een leuke Macan staan? :)

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 24 apr 2025, 08:19

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 apr 2025, 08:32

Een jaar oude Duitser en nóg in Duitsland notabene 140k? Huh?

En 'maar' 1 jaar garantie? Die er nog op zit(3 jaar?) want 2024?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 apr 2025, 08:41

Robin schreef: 24 apr 2025, 08:32 Een jaar oude Duitser en nóg in Duitsland notabene 140k? Huh?

Zit maar 700EUR BPM op zo'n ding in NL dus de DE en NL prijs zullen vergelijkbaar zijn :)

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2025, 08:42

Robin schreef: 24 apr 2025, 08:32 Een jaar oude Duitser en nóg in Duitsland notabene 140k? Huh?

Porsche Approved Garantie
12 Monate

Mindestens 12 Monate Porsche Approved Garantie oder bestehende Neuwagengarantie. Die Porsche Approved Garantie bietet einen Service auf dem Niveau unserer Neuwagengarantie und umfasst alle Fahrzeugkomponenten.

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 24 apr 2025, 09:13

Duur bedoel je? Het is een S met meer dan normaal opties. En BPM is zoals Martijn zei nihil.

PCGro vertelde mij dat Porsche Approved uit te breiden is tot 14 jaar.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 apr 2025, 09:16

Godver wat een lelijk hondehok :tooth:

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 24 apr 2025, 09:17

Ok bram

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 24 apr 2025, 09:38

Maar, hoe nu verder?
Is de prijs, zoals Porsche Siegen stelt, inderdaad concurrerend?
Wil je echt dit type auto en specifiek dit exemplaar?
Wil je daarvoor je frustratie met de Duitse communicatie opzij zetten?
Of geen haast en wachten tot er een vergelijkbaar exemplaar voorbij komt?

Ik vind het een dikke sjaak in elk geval. Vind de Coupe wel iets minder mooi dan de gewone Cayenne, maar zou er mee kunnen leven :)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 apr 2025, 09:55

Sabberjoch schreef: 18 apr 2025, 10:50 Volgens mij is de combinatie Eeuwe + duitsers sowieso al niet de meest gelukkige :tooth:
Als je in het engels begint sta je al 1-0 achter bij ze, en mijn ervaring is inderdaad ook dat ze redelijk prijsvast zijn.
Dit herken ik overigens ook wel, meestal wordt een nette/duidelijke mail in Engels niet eens behandeld, dan bel ik er ik Duits achteraan (spreek het beter dan ik schrijf) en krijg dan vrijwel altijd de vraag even te mailen :D

Joop

Bericht door Joop » 24 apr 2025, 10:04

Luco schreef: 24 apr 2025, 08:42

Porsche Approved Garantie
12 Monate

Mindestens 12 Monate Porsche Approved Garantie oder bestehende Neuwagengarantie. Die Porsche Approved Garantie bietet einen Service auf dem Niveau unserer Neuwagengarantie und umfasst alle Fahrzeugkomponenten.
Precies dat ja… Fabrieksgarantie gaat altijd de merkgarantie voor gebruikteauto’s te boven, als die langer doorloopt.
Zelf ook een demo die 3jr garantie had af-fabriek; de premium selection garantie van 2jr was ook eerder afgelopen.

Plaats reactie