Ervaringen met USA college en (sport)scholarships?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn M

Re: Ervaringen met USA college en (sport)scholarships?

Bericht door Martijn M » 17 feb 2026, 08:26

Mooie stappen, heel gaaf voor je zoon!

frankie

Bericht door frankie » 13 apr 2026, 12:48

Weer wat verder. Visum is intussen ook binnen, hij heeft al foto's van de coach gekregen van zijn vaste gepersonaliseerde plekje in de kleedkamer. Intussen hebben 3 teamgenoten hem gevraagd om als 4e aan te sluiten in hun 4 persoons suite op de campus, dus ook dat loopt. Er is ook al redelijk wat contact met de andere internationale spelers.

Zelf hebben we ook de reisplannen al een beetje ingevuld, tickets naar Chicago zijn geboekt, acco daar voor 4 nachten ook, daarna zakken we in een dag of 5 af naar de stad waar zijn uni is. Blijkt dat we in Chicago precies tijdens het festival Lollapalooza zijn. Nooit van gehoord, maar schijnt best groot te zijn met bekende artiesten. 13 augustus begint zijn international welcome progamm, we verwachten daar rond 9 augutus aan te komen zodat hij alvast kan intrekken in zijn kamer.

Nu alleen volgende maand nog even zijn examen halen :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 apr 2026, 13:01

Mooie stappen en ook spannend als ouder lijkt mij :)

frankie

Bericht door frankie » 14 apr 2026, 09:55

Ja zeker spannend, voor iedereen. Mijn vrouw heeft het tegenwoordig al over 2x 4,5 maand ipv een studiejaar, want dat klinkt korter :lol: (half december komt hij voor een maand terug naar NL, dan ligt de school stil)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 apr 2026, 13:19

frankie schreef: 14 apr 2026, 09:55 Ja zeker spannend, voor iedereen. Mijn vrouw heeft het tegenwoordig al over 2x 4,5 maand ipv een studiejaar, want dat klinkt korter :lol: (half december komt hij voor een maand terug naar NL, dan ligt de school stil)
:lol: haha begrijp ik heel goed!
mijn kinderen zijn nu 12, 3 en 1 maar zeker bij degene van 12 merk ik inmiddels dat dingen loslaten als ouder echt wel lastig is.
Laat staan als je kinderen nog wat jaartjes ouder zijn en voor studie aan de andere kant van de wereld gaan wonen !

Plaats reactie