Welke klusauto kiezen?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Welke klusauto kiezen?
Ha nee vanaf nieuw al een pingel in 3e cylinder.
-
- Auto: Dikke Bmw
- Jaws
Dank voor jullie ideeen, zowel qua auto’s als randvoorwaarden. Misschien goed om te vermelden dat we alledrie lang zijn (190-198), waardoor MX-5 e.d. afvallen helaas. Leuk dat de 928 meermalen wordt genoemd, is natuurlijk een equivalent van de 850. Kitcar ook leuk, ik was vroeger helemaal lijp van Cobra look-a-likes. Z3/Z4 coupé word ik ook blij van. Maar inderdaad, vooral belangrijk iets te kiezen waar mijn zoons blij van worden. En upgraden/tunen hoort daar zeker bij. Verhuizing staat over 4 maanden gepland, dus we hebben nog even.
- Niels
- Auto: Prius+
15k start budget?
Een 928 is wel een complexe auto op leeftijd, da’s veel klussen en weinig rijden voor 15k. Alhoewel het wel Porsches zijn die erg bij mij in de smaak vallen (944 idem) zou ik dan liever kijken voor een eerste generatie Boxster. Ondergewaardeerd en rijdt gewoon leuk en een zes cilinder! Een TT is ook best leuk maar originele onderdelen van Audi’s op leeftijd kan een drama zijn. Een Z4 is een optie, vond ik wel leuk qua motor (3.0) en interieur maar besturing ruk en lawaaierig qua kap. Wel een leuke project auto waarbij je de elektrische stuurbekrachtiging om kunt bouwen naar hydraulisch.
Persoonlijk zou ik voor een Mini R53 gaan maar ben ook geen 2 meter
Een 928 is wel een complexe auto op leeftijd, da’s veel klussen en weinig rijden voor 15k. Alhoewel het wel Porsches zijn die erg bij mij in de smaak vallen (944 idem) zou ik dan liever kijken voor een eerste generatie Boxster. Ondergewaardeerd en rijdt gewoon leuk en een zes cilinder! Een TT is ook best leuk maar originele onderdelen van Audi’s op leeftijd kan een drama zijn. Een Z4 is een optie, vond ik wel leuk qua motor (3.0) en interieur maar besturing ruk en lawaaierig qua kap. Wel een leuke project auto waarbij je de elektrische stuurbekrachtiging om kunt bouwen naar hydraulisch.
Persoonlijk zou ik voor een Mini R53 gaan maar ben ook geen 2 meter
-
Supergaaf idee! Dat wordt quality time.
Waar deze auto's tegenaan lopen is dat onderdelen slecht te krijgen zijn en daarnaast echt kneiterduur worden.
15k ga je dan inderdaad net niet mee redden en alles wat er net boven zit moet echt veel aan gebeuren.
De 850i en 850ci zijn beide ook geleverd als handbak, alleen die worden gelijk gezien als de holy grail met bijbehorende prijs. Plus dat onderdelen voor de koppeling echt schaars worden.
Ik heb een aantal jaar terug op het punt gestaan een 850 te kopen, dus mij aardig verdiept in wat voor bodemloze put ik mij zou gooienEvdP schreef: 28 jun 2024, 15:00 850 is volgens mij niet verschrikkelijk klusvriendelijk. En ik vraag me af of je die handgeschakeld gaat vinden, ik dacht dat alleen de 850 CSi handgeschakeld was en dat is een andere prijsklasse.

15k ga je dan inderdaad net niet mee redden en alles wat er net boven zit moet echt veel aan gebeuren.
De 850i en 850ci zijn beide ook geleverd als handbak, alleen die worden gelijk gezien als de holy grail met bijbehorende prijs. Plus dat onderdelen voor de koppeling echt schaars worden.
- JP
Om dan op €15k uit te komen moet je meer dan de DF-budgetverdubbelaar gebruikenZijn prijsrange zit ergens tussen de 3000,- en 4000,-, met z’n vader op de achtergrond voor de eventuele DF opplusbonus.

- Nivek
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
In grote lijnen blijf het een auto natuurlijk!Robin schreef: 29 jun 2024, 06:33 RX7 is leuk idd en met wankelmotor misschien wel wat meer een uitdaging?
Porsche 928 werd gezegd. Zwaar ondergewaardeerde Porsche/auto. Maar of ie klusbaar is?
Mooi project Jaws met de kids!
Motorisch is het even inlezen, wat speciale zorg is wel op zijn plaats, maar mocht je vragen hebben kun je altijd aan kloppen.
Leuke er aan is, dat als je wat met de motor gaat doen, dat je best veel verschillende opties hebt als t gaat om modificaties.
- EricYellow
Ik heb deze 205 GTI nog staan, waarde van de franse stokbroodjes gaan al jaren omhoog, kooi zit er al in en als je een beetje kunt sturen doe je Zolder in 1:52 met een 205.
En je houdt nog een leuke cent over om alle trackdays te betalen
En je houdt nog een leuke cent over om alle trackdays te betalen

- jos_br
TT 1,8T20vt is onderhuids een Golf IV, dus de onderdelen zijn redelijk goed verkrijgbaar. Daarbij zijn er veel gebruikte onderdelen in omloop, zeker qua in en exterieur.
Jos.
Jos.
- Niels
Ik zie hierboven de RX7 voorbij komen maar is een RX8 geen optie? Ondergewaardeerd en wel erg leuk imho!
- Nivek
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Qua auto op zich best leuk, maar de motorisch hebben ze af-fabriek wat issues waardoor de kans dat revisie nodig is, is groter is. Als revisie nodig is, kun je wel een verse start maken en daarmee wat problemen verhelpen. Maar veel vermogen (als je dat zou willen) is lastig, dan kun je haast beter een oudere rx7 motor inbouwen.Niels schreef: 30 jun 2024, 11:09 Ik zie hierboven de RX7 voorbij komen maar is een RX8 geen optie? Ondergewaardeerd en wel erg leuk imho!
en, ik weet niet wanneer rx8 in waarde gaat stijgen maar de rx7 zit al een stijgende lijn in dus dat zou je eerder als een investering kunnen zien
-
Op marktplaats staat een e30 met rocket bunny wide body kit, misschien is dat wat.
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Hoezo geen Golf mk2? En dan een motorswap doen om het interessant te maken? Minder waard zullen ze waarschijnlijk niet worden, en er is een shitload voor te krijgen. Zowel de auto's zelf als de onderdelen zijn ook nog redelijk budgetvriendelijk op wat zeldzame uitvoeringen (Rallye bijvoorbeeld) na.
- Niels
Het moet toch ook een samen klus project zijn? Of gaat reviseren dan te ver?Nivek schreef: 30 jun 2024, 19:49Qua auto op zich best leuk, maar de motorisch hebben ze af-fabriek wat issues waardoor de kans dat revisie nodig is, is groter is. Als revisie nodig is, kun je wel een verse start maken en daarmee wat problemen verhelpen. Maar veel vermogen (als je dat zou willen) is lastig, dan kun je haast beter een oudere rx7 motor inbouwen.Niels schreef: 30 jun 2024, 11:09 Ik zie hierboven de RX7 voorbij komen maar is een RX8 geen optie? Ondergewaardeerd en wel erg leuk imho!
en, ik weet niet wanneer rx8 in waarde gaat stijgen maar de rx7 zit al een stijgende lijn in dus dat zou je eerder als een investering kunnen zien
- Jaws
[quote
Het moet toch ook een samen klus project zijn? Of gaat reviseren dan te ver?
[/quote]
Reviseren gaat op zich niet te ver. Kan ook een kleuke leerervariung zijn. Maar een project waarbij de auto jaren uit elkaar ligt en er niet gereden kan worden is iets teveel van het goede. Dan gaan ze afhaken. Terwijl een project waarbij er wel gereden kan worden, maar ook telkens verbeteruingen mogelijk blijven, wel weer okay is
Het moet toch ook een samen klus project zijn? Of gaat reviseren dan te ver?
[/quote]
Reviseren gaat op zich niet te ver. Kan ook een kleuke leerervariung zijn. Maar een project waarbij de auto jaren uit elkaar ligt en er niet gereden kan worden is iets teveel van het goede. Dan gaan ze afhaken. Terwijl een project waarbij er wel gereden kan worden, maar ook telkens verbeteruingen mogelijk blijven, wel weer okay is
-
Ik denk dat de tip van Smiley op de vorige pagina een goede is: Wimedo gaan rijden.
https://www.wimedo.nl/
En dus een, voor jullie passende, auto daarvoor opbouwen en steeds verbeteren.
https://www.wimedo.nl/

En dus een, voor jullie passende, auto daarvoor opbouwen en steeds verbeteren.
- JP
Staat er niet nog ergens een Z3 met een V8 er in ? 

- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Zoals al door meerdere mensen gezegd, super om dit met je kinderen te doen. Ik heb rond diezelfde leeftijd ook best wat m’n vader aan auto’s gesleuteld en heb daar hele warme herinneringen aan.
Qua auto’s: Z3 met L6, evt coupé, E36 323i compact.
Veel aan te sleutelen, vrij simpele techniek met weinig elektronica, upgraden en racen maar. Maar ook leuk om gewoon mee op de openbare weg te rijden.
Qua auto’s: Z3 met L6, evt coupé, E36 323i compact.
Veel aan te sleutelen, vrij simpele techniek met weinig elektronica, upgraden en racen maar. Maar ook leuk om gewoon mee op de openbare weg te rijden.
- Jaws
En wat valt er te vinden van de Lancer Evo X of de Lancer Ralliart?
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Of echt oud, de bmw 2002 of e21?
M10 motor is goed zelf op te voeren/tweaken
Onderstel mods
Enz..
Geen wegenbelasting,
Geen apk eisen
Goedkoop verzekeren
M10 motor is goed zelf op te voeren/tweaken
Onderstel mods
Enz..
Geen wegenbelasting,
Geen apk eisen
Goedkoop verzekeren
-
OnlineLuco
of een A 310, sleutelen gegarandeerd, een gta met werk vind je ook wel voor dat geld.
V6
RWD
Redelijk eenvoudige techniek
Je kan de carros zo los schroeven van het chassis, de A 310 dan.
V6
RWD
Redelijk eenvoudige techniek
Je kan de carros zo los schroeven van het chassis, de A 310 dan.
- Baboulah
Mazda RX8? die kan je al prima onder de 5K kopen, houdt je ruim budget voor aanpassingen en een rebuild wat ze voor die prijzen allemaal wel nodig hebben?
350/370Z met wat issues?
Of wellicht een (lichte)schade auto kopen en die herstellen? Wij hebben zo een XK 5.0 facelift gekocht met een kleine voorschade binnen dat budget en is ook leuk project natuurlijk.
EVO's worden denk ik moeilijk binnen de 15K? vooral een wat recentere als ik die prijzen zie tegenwoordig
350/370Z met wat issues?
Of wellicht een (lichte)schade auto kopen en die herstellen? Wij hebben zo een XK 5.0 facelift gekocht met een kleine voorschade binnen dat budget en is ook leuk project natuurlijk.
EVO's worden denk ik moeilijk binnen de 15K? vooral een wat recentere als ik die prijzen zie tegenwoordig
-

Met wat TLC denk ik dat je daar nog knaken aan kan verdienen ook.
- Jaws
Inmiddels heeft mijn jongste zoon zijn scoop verbreed: naast Audi TT heeft de Clio 2 RS ook zijn interesse. Is dat wat en vooral: wat zijn de opletpunten?
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Geen idee qua aandachtspunten maar een Clio II RS vind ik wel vet! Meer een rijdersauto dan de TT denk ik.