E30 318is "clubsport" + Porsche Cayman 981 GT4
- Joy
Re: E30 318is "clubsport" + Porsche Cayman 981 GT4
Heel gaaf, gefeliciteerd!
-
Arstey
Ik vind het ook leuk om tegen mensen te zeggen dat ik een 10 jaar oude Cayman gekocht heb...De fiscalist schreef: 24 jun 2026, 16:56 Heel erg vet!!,
Als ex Boxster Spyder bezitter kan ik mij wat inleven in wat je gekocht hebt, daar ga je veel plezier aan beleven. Een van de leukst en best rijdende Porsches die GT4. Je zult merken dat veel 911 rijders wat neerkijken op de Boxster en Cayman, maar niet op de Spyder en GT4 (voor wat het waard is).
Extra leuk voor mij is om te lezen wat je met de E30 hebt gedaan. Ik heb zelf een 85er 3 deuren 316 carburateur motorje waarvoor ik een 2.0 M10 heb liggen met verhoogde compressie, scherpere Dbilas nokkenas, en 45mm solex carburateurs. Dit alles op een alpina luchtfilterbak. 180 pk zal ik niet halen, maar de 2 liter heeft wel lekker veel koppel.
Oh ja, die stoelen, daar kun je de kussentjes makkelijk uit halen (zitten vast met enkel klittenband) en vervangen voor welk gek motiefje je maar bedenkt: houndstooth, pasha, of iets anders met een kleurtje
Ik heb nog een mooi uitlaat eindstuk liggen voor je, origineel Porsche single outlet, staat (in zwart) supermooi op een grijze wagen.
Koppel is inderdaad iets dat mijn E30 wat ontbreekt, al is het al een stuk beter door een goed mapping bij mij.
Als er 1 ding is dat ik ook wel wil doen aan de wagen zijn het de inserts van de zetels.
Justin Placek levert prachtig werk, maar je mag rekenen op +5k voor wat kussens!
https://justinplacek.com/
Bedankt voor de aanbieding van het uitlaat sierstuk maar zoals gezegd blijft de auto standaard
-
Arstey
€ 1.512,82 BIV zou het moeten zijn, al is het gekend dat ze bij onze (R)overheid wel eens een foutje kunnen maken.
Dit kan je dan aanvechten met uitkomst op de officiële site. We zullen zien.
718 is toch nog ietsje duurder al is het verschil klein, maar specifiek voor de taksen in ons Belgenlandje heb ik naar 981 gezocht.mark123 schreef: 24 jun 2026, 17:19 Heel gaaf! Ik speel met hetzelfde idee (ben alleen al net boven de 40). Waarom de 981 en niet de 718? Zit daar nog zo (veel) prijsverschil in?
Er word ook gezegd dat de 981 iets "rauwer/meer analooog" is maar ik heb nog niet in een 718 GT4 gereden.
(718 GT4RS wel met mee gereden maar dat is zowel qua prijs als bruikbaarheid, beleving een heeeeel ander niveau!!!)
Zegt degene met de prachtige Schirmer M2, ik denk qua kostprijs de auto's niet veel uit elkaar liggen!Joost H. schreef: 24 jun 2026, 21:59 Top, heb het ook geprobeerd voor mijn 40e - niet gelukt.. daarna ook nog niet.
Veel plezier ermee!
- Mark 320iS
Gefeliciteerd hoor! Super gaaf.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/M8C
super gaaf! jongensdroom
. Mooie kleur en spec, vind de CCB's ook top, al is het alleen voor de looks.
veel plezier en veilige km's gewenst
veel plezier en veilige km's gewenst
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
AI zegt er wel wat over!!!!
Yes, the 981 Cayman GT4 is a fantastic and highly sought-after car.
Universally praised for its sublime handling, naturally aspirated flat-six engine, and engaging manual gearbox, it is widely considered a modern performance classic and a future collectible.
Key Highlights
The Engine: It features a detuned 3.8-liter flat-six (producing 385 hp) borrowed from the 911 Carrera S, offering incredible throttle response and a thrilling exhaust note.
The Chassis: Porsche fitted the 981 GT4 with the front suspension and brakes from the 911 GT3, resulting in razor-sharp, track-ready handling.
The Transmission: It was strictly offered with a 6-speed manual transmission, making it a pure, analog driving experience.
Daily Usability: Despite being a hardcore track car, it features two trunks (front and rear) and a comfortable, high-quality cabin, making it surprisingly practical for road trips.
Things to Consider
Gearing: Enthusiasts and reviewers often note that the factory gearing is quite long, meaning you really have to wring the car out to hit its sweet spot.
Engine Maintenance: The 3.8-liter engine is generally robust, but you should check for signs of over-revving and ensure all routine servicing is up to date.If you are looking to buy one, let me know:
- Paskal
- Auto: meerdere
Gefeliciteerd met deze geweldige Porsche
. Ik had destijds hetzelfde doel maar dan voor mijn 30e en heb toen een 930 (84-er 911 turbo) gekocht. Blijft geweldig om zo'n droom te kunnen realiseren.
Veel
ermee maar dat gaat vast lukken.
Veel
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Dat is echt veel te duur. Kussentje maken is niet ingewikkeld, dat kan ieder bekleder. Voor dat geld kun je vier sets laten maken…Arstey schreef: 25 jun 2026, 09:09……..De fiscalist schreef: 24 jun 2026, 16:56 Heel erg vet!!,
…..
Oh ja, die stoelen, daar kun je de kussentjes makkelijk uit halen (zitten vast met enkel klittenband) en vervangen voor welk gek motiefje je maar bedenkt: houndstooth, pasha, of iets anders met een kleurtje
Ik heb nog een mooi uitlaat eindstuk liggen voor je, origineel Porsche single outlet, staat (in zwart) supermooi op een grijze wagen.
Als er 1 ding is dat ik ook wel wil doen aan de wagen zijn het de inserts van de zetels.
Justin Placek levert prachtig werk, maar je mag rekenen op +5k voor wat kussens!
Bedankt voor de aanbieding van het uitlaat sierstuk maar zoals gezegd blijft de auto standaard![]()
-
Wimo
Mooi! En de enige goede remmen eronder!
-
Onlinefrankie
Wat een gaaf ding zeg!
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Deftige kar, gefeliciteerd!
- markk
Fantastisch. Mooie sjieke kleur ook. Maakt idd een hele andere auto dan deg gele versies (zeg ik met een gele 986 BoxsterS)
Mark
Mark
- Will F.
2290€ hier maar via pc Gelderland ook zeker te regelen.Arstey schreef: 25 jun 2026, 09:09Als er 1 ding is dat ik ook wel wil doen aan de wagen zijn het de inserts van de zetels.De fiscalist schreef: 24 jun 2026, 16:56 Heel erg vet!!,
Als ex Boxster Spyder bezitter kan ik mij wat inleven in wat je gekocht hebt, daar ga je veel plezier aan beleven. Een van de leukst en best rijdende Porsches die GT4. Je zult merken dat veel 911 rijders wat neerkijken op de Boxster en Cayman, maar niet op de Spyder en GT4 (voor wat het waard
https://www.project-pepita.com/en/produ ... 3787144523
- De fiscalist
Voor dat geld mag het wel wat rechter en strakker zitten op de kussentjes. Porsche zou dit nooit zo uitgeleverd hebben.
Ik heb het een paar jaar terug laten doen voor minder dan de helft, bij een gerenommeerde bekleder. Zal best wat duurder geworden zijn, maar dit zijn echt bizarre prijzen imho
Ik heb het een paar jaar terug laten doen voor minder dan de helft, bij een gerenommeerde bekleder. Zal best wat duurder geworden zijn, maar dit zijn echt bizarre prijzen imho
-
MJW
- Auto: Cayman 981 S
Hele gave GT4 in de juiste kleur. Zou er ook bijna naar op zoek gaan, maar mijn saffierblauwe 981S bevalt te goed (net voor mijn 60e pas toegetreden tot het P-gilde...).
-
Arstey
Eventjes contact opgenomen opgenomen met Justin Placek en ik moet mijn post iets herzien.De fiscalist schreef: 25 jun 2026, 12:28Dat is echt veel te duur. Kussentje maken is niet ingewikkeld, dat kan ieder bekleder. Voor dat geld kun je vier sets laten maken…Arstey schreef: 25 jun 2026, 09:09……..De fiscalist schreef: 24 jun 2026, 16:56 Heel erg vet!!,
…..
Bedankt voor de aanbieding van het uitlaat sierstuk maar zoals gezegd blijft de auto standaard![]()
Blijk baar voor kussen in gewone stof is het rond de € 3.000, er zijn sommige duurdere stoffen/motiefjes...
€ 5.000 is voor geweven leder zoals je in de Singers ziet.
Dit zijn originele Porsche kussen die hij aanschaft en dan overtrekt.
Ik zou het misschien ooit overwegen maar dan met iets dikker schuim of memory foam om de stoelen net iets comfortabeler te maken.
- De fiscalist
Pasha zou mooi staan ook 
En als je dan echt over the top wil gaan, pak je de pookhoes mee, dat doet niemand, maar steekt wel mooi af in een verder rustig interieur. De stoelkussens zie je immers niet als je er op zit…
En als je dan echt over the top wil gaan, pak je de pookhoes mee, dat doet niemand, maar steekt wel mooi af in een verder rustig interieur. De stoelkussens zie je immers niet als je er op zit…
- Bijlagen
-
- PHOTO-2026-06-09-13-39-11.jpeg (137.41 KiB) 562 keer bekeken
- Daan
Mooie auto. Gefeliciteerd!
Zou op die foto’s ook zo GT Silver kunnen zijn trouwens. Zit er IRL wel een duidelijk verschil tussen GT- en Rhodium silver?
Zou op die foto’s ook zo GT Silver kunnen zijn trouwens. Zit er IRL wel een duidelijk verschil tussen GT- en Rhodium silver?
-
Arstey
Rhodium is a bright, "cool" silver with subtle blue undertones, while GT Silver is a richer, slightly darker metallic silver with faint, warm brownish or golden hints.
Ik kan het niet beter uitleggen dan onze AI vriend...
Ik ben altijd al een grote fan geweest van GT-silver (HET carrera GT kleur
).
Rhodium silver was redelijk onbekend voor mij tot ik deze auto tegenkwam op mijn zoektocht.
Nu durf ik bijna zeggen (eigen kind, schoon kind...) dat ik het "coole"/ijzige aan Rhodium silver misschien zelf nog mooier vind!
Als je eens googled op Rhodium vs GT silber kom je een paar foto's tegen van Porsche's naast elkaar en zie je duidelijk dat GT-silver iets donkerder is.
De ppf'er/coater heeft een prachtige foto-shoot gedaan, ik ga er maar 1 foto van delen anders worden het te veel statische foto's...
Afgelopen zaterdag de auto een goede vuurdoop gegeven door deel te nemen aan een supercar/sportcar rit in de vlaamse polders.
Dus ik hoop de komende week wat foto's te posten terwijl ik ferrari's en lambo's aan het plagen was op de smalle boerenweggetjes.
Alles samen 500km gedaan met mijn vrouwtje ernaast en ze is ook echt fan geworden van de auto!! (HEEEEEL belangrijk)

Ik kan het niet beter uitleggen dan onze AI vriend...
Ik ben altijd al een grote fan geweest van GT-silver (HET carrera GT kleur
Rhodium silver was redelijk onbekend voor mij tot ik deze auto tegenkwam op mijn zoektocht.
Nu durf ik bijna zeggen (eigen kind, schoon kind...) dat ik het "coole"/ijzige aan Rhodium silver misschien zelf nog mooier vind!
Als je eens googled op Rhodium vs GT silber kom je een paar foto's tegen van Porsche's naast elkaar en zie je duidelijk dat GT-silver iets donkerder is.
De ppf'er/coater heeft een prachtige foto-shoot gedaan, ik ga er maar 1 foto van delen anders worden het te veel statische foto's...
Afgelopen zaterdag de auto een goede vuurdoop gegeven door deel te nemen aan een supercar/sportcar rit in de vlaamse polders.
Dus ik hoop de komende week wat foto's te posten terwijl ik ferrari's en lambo's aan het plagen was op de smalle boerenweggetjes.
Alles samen 500km gedaan met mijn vrouwtje ernaast en ze is ook echt fan geworden van de auto!! (HEEEEEL belangrijk)

- Philipoo
Wat een prachtige auto heb je gekocht! Gefeliciteerd en hopelijk ga je er heel veel grijnzende kilometers mee beleven!