Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [18ct per km...]
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ik heb het idee dat rolweerstand veel meer effect heeft, zag ik toen ik met de ct200 naar allseasons ging.
- jos_br
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Dart klopt echt, maat van me had in de tijd een Astra (80pk diesel) met standaard de 175/70r13 bandjes en voor de zomer 19/50r15 banden. Dit scheelde 12km/u topsnelheid! Kun je nagaan wat dit voor het verbruik betekent.
Jos.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Dat is nog verschil in omtrek, dat was in mijn geval minimaal. Puur van oude harde zomerbanden naar nieuwe zachtere allseasons, van 1 op 21 naar 1 op 19 gemiddeld.
Ibiza zou eigenlijk op 205 moeten staan of 195 maar dit staat wel fraaier.
Ibiza zou eigenlijk op 205 moeten staan of 195 maar dit staat wel fraaier.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Dat waren de bommetjes, gechipt 160pk in een klein autotje, had een collega bij ABN destijds ook, die mocht ook 10 dagen fietsen...Ferdi Gielen schreef: ↑29 mei 2022, 10:52 Ik heb jaren terug een 6L FR TDi gehad (uit de tijd dat FR geen pakketje was) en het was de beste auto die ik tot nu toe heb gehad.
Hoop lol mee gehad en tot het eind betrouwbaar.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Thx, is iets elektronisch idd zo lijkt het. Denk sowieso chippen straks dan moet het ook weg zijn.Thomas H schreef: ↑29 mei 2022, 08:00 Na wat zoeken kwam ik er achter dat er Handige Harry’s zijn die de “Audi gasrespons” aanvinken met behulp van vagcom. Die stand reageert een stuk beter op het pedaal. Daarmee zijn je problemen voor 80% verholpen denk ik. Voor ongeveer 5% van de kosten van een chip. Heeft mij toen tevreden gesteld (kon niet chippen ivm lease/garantie). Heb een goed adres rondom Den Haag voor je als je interesse hebt.
- Paskal
- Berichten: 3684
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Lijkt me een zaaddodende wagen zonder karakter in een saaie kleur, maar belangrijkste is dat hij jou past voor hetgeen je ermee voor ogen hebt
Veel plezier ermee
Veel plezier ermee
- jos_br
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ik dacht ook altijd dat de banden maar een beperkte invloed hadden op het verbruik, maar de Pajero liep met winterbanden rond de 1 op 12,5.
Sinds dat er BF Goodrich AT2 onder zit mag ik blij zijn met 1 op 10
Weegt dat nadeel voor mij niet tegen de voordelen op, maar na jaren denken dat het wel mee viel is voor mij dan toch het bewijs geleverd.
Sinds dat er BF Goodrich AT2 onder zit mag ik blij zijn met 1 op 10
Weegt dat nadeel voor mij niet tegen de voordelen op, maar na jaren denken dat het wel mee viel is voor mij dan toch het bewijs geleverd.
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Denk dat velg grootte (en bijhorend vaak iets bredere banden) een groot onderschat dingetje is. Bij zelfde type/model band kan bijvoorbeeld een 15" 185 band 10% minder verbruiken dan een 17" 205 band.
Zie je ook bij de EV's. Van 19" naar 21" bij een Tesla ben je zomaar 60km reikwijdte kwijt.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Hier ook twee diesel ibizas gehad waar ik veel plezier aan beleefd heb. Een tdi gt en 1 met de PD motor. Pareltjes en beide langs jos br geweestFerdi Gielen schreef: ↑29 mei 2022, 10:52 Leuk ding!
Ik heb jaren terug een 6L FR TDi gehad (uit de tijd dat FR geen pakketje was) en het was de beste auto die ik tot nu toe heb gehad.
Hoop lol mee gehad en tot het eind betrouwbaar.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Dit probleem heb ik met de clio station ook. Wel stom want de hatchback was een kart. Eens even kijken wat ik daar aan ga doen.RS-Ron schreef: ↑29 mei 2022, 11:07O……….. Tis een handbakKnot schreef: ↑29 mei 2022, 10:58 Het is een 5 bak Ron
Weet niet eens of de 95pk wel met DSG geleverd is. Volgens het internet kan de 5 bak 350nm aan dus chippen geen probleem, de koppeling zal eerder de geest geven denk ik.
Die 550 euro is nog leuk. Onderstel kost flink wat en schiet je het doel van zuinig en voordelig rijden een beetje voorbij.
Zuinig en voordelig rijden is prima, ik lach me al een tijdje rot in die EVroemer, maar ik wil ook wel eens lekker rotonde of bochtje pakken zonder meteen op de wangen van de banden te rijden.
Gr Ron
-
- Berichten: 2129
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Gefeliciteerd. En je ziet aan de reacties dat het zeker df-waardig is.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Was al dat zilver/grijs/zwart een beetje zat dus dacht lekker een frisse witten, rode of blauwe.
En dat comfort door de woonwijk, bebouwde kom, drempels, golven over de A12 en A13 ontstuitert dermate dat ik misschien moet gaan denken aan een 3e kind door superzaad
- Philipoo
- Berichten: 4160
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Welkom bij het eco-fun forum, waar we niet doen aan fun, alleen aan eco.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
- Philipoo
- Berichten: 4160
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Zoals al geschreven, waar halen jullie de lol uit dan bij een echt snelle auto?
Woon/werk valt er niks te halen behalve een enkel stoplichtsprintje in 1, 2 en als je mazzel hebt klein stukje 3 maar echt doorhalen van 0-200+ zit er niet in. De enkele keer circuit/trackday dat je echt los kan huur ik wel wat. Voor mij is het geen fun als je een keertje gas geeft en het vermogen/koppel aanspreekt rotonde af naar de 160 ofzo, ik wil dan maximaal op/over de grens kunnen gaan non-stop en dat zit er toch niet in dus dan liever eco en op naar de 200k op de bank.
Woon/werk valt er niks te halen behalve een enkel stoplichtsprintje in 1, 2 en als je mazzel hebt klein stukje 3 maar echt doorhalen van 0-200+ zit er niet in. De enkele keer circuit/trackday dat je echt los kan huur ik wel wat. Voor mij is het geen fun als je een keertje gas geeft en het vermogen/koppel aanspreekt rotonde af naar de 160 ofzo, ik wil dan maximaal op/over de grens kunnen gaan non-stop en dat zit er toch niet in dus dan liever eco en op naar de 200k op de bank.
- Arthur
- Berichten: 39878
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Als je het zo stelt dan moet ik maar snel verkopen idd
- EvdP
- Berichten: 6176
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Pssst, je moet je "Auto" in je profiel ook nog aanpassen
- JP
- Berichten: 31417
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ik draag graag een petje dus heb ik daar een bijpassende auto bij gezocht.
De weet en het gevoel dat er nog wat paarden standby staan en eens fatsoenlijk invoegen voor anderen is ook wel lekker. Daarbij is het gaspedaal niet bij iedereen een aan/uit-knop. Je kan je toch ook wel eens beheersen ?
We gaan wel richting de 200kg op de bank. Die slijt sneller dan een Ibiza
De weet en het gevoel dat er nog wat paarden standby staan en eens fatsoenlijk invoegen voor anderen is ook wel lekker. Daarbij is het gaspedaal niet bij iedereen een aan/uit-knop. Je kan je toch ook wel eens beheersen ?
We gaan wel richting de 200kg op de bank. Die slijt sneller dan een Ibiza
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ieder zn ding hoor maar merkte dat ik voor mijn gevoel het potentieel van de Fiesta nauwelijks gebruikte, dan liever ECO.
Las dat de 110pk uitvoering grotere remmen had tov de 95pk versie maar als ik bij Hawk kijk gaan er dezelfde remblokken op de 95 en 110pk. Is de diameter van de schijf wel groter dan met dezelfde klauw en blok?
Kijk vast voor als het over 2 jaar versleten is in 2024
https://www.hawk-remblokken.nl/hawk-per ... 27178.html
Las dat de 110pk uitvoering grotere remmen had tov de 95pk versie maar als ik bij Hawk kijk gaan er dezelfde remblokken op de 95 en 110pk. Is de diameter van de schijf wel groter dan met dezelfde klauw en blok?
Kijk vast voor als het over 2 jaar versleten is in 2024
https://www.hawk-remblokken.nl/hawk-per ... 27178.html
- Martijn_bmw
- Berichten: 26847
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
moeten jullie toch eens uitleggen waarom op DF een 106 Rally de hemel wordt ingeprezen en de Ibiza wordt afgekraakt...
https://www.autoweek.nl/carbase_data.ph ... &id3=83949
qua snelheid potentieel zitten ze nagenoeg gelijk aan elkaar
Mijn punt; Laat ieder in zijn waarde, we kunnen niet bij elkaar in de portemonnee kijken en zitten in andere gezinssituaties met andere keuzes etc...
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Het zou niet mijn keuze zijn geweest zo'n Ibiza, maar op zich als FR uitvoering is het niet slecht. Zeker als je h'm hebt gekocht als toekomstige opvolger van de Cuore kan ik de aankoop goed begrijpen. En belangrijkste argument van je was om zuinig en goedkoop te rijden, en dat is gelukt.
De lol halen uit een auto hoeft niet te betekenen dat je altijd maximaal alles uit een auto moet halen. Je hebt toch ook fun gehad in Frankrijk met de Fiesta ST op de bochtige weggetjes? Zo zie ik het ook met mijn Puma ST, niet supersnel, maar wel lol op momenten bij bijvoorbeeld afritten bij snelwegen of wegen met veel bochten. Dan hoef ik echt niet 200 km/h te rijden hoor om fun te hebben.
De lol halen uit een auto hoeft niet te betekenen dat je altijd maximaal alles uit een auto moet halen. Je hebt toch ook fun gehad in Frankrijk met de Fiesta ST op de bochtige weggetjes? Zo zie ik het ook met mijn Puma ST, niet supersnel, maar wel lol op momenten bij bijvoorbeeld afritten bij snelwegen of wegen met veel bochten. Dan hoef ik echt niet 200 km/h te rijden hoor om fun te hebben.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ach, die 106 is een echte rijdersauto natuurlijk, stuurt vele malen strakker dan een Ibiza maar het is een 3deurs, daar heb ik niks aan, plus onzuinig.
Op straat, nee dank je.
Op circuit, graag een rondje 106, zal ik prima rond mee gaan!
Als ik een afrit voluit neem wil ik daarna graag door met de volgende 20 bochten en niet een bocht nemen en dat was het dan... maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Op straat, nee dank je.
Op circuit, graag een rondje 106, zal ik prima rond mee gaan!
Als ik een afrit voluit neem wil ik daarna graag door met de volgende 20 bochten en niet een bocht nemen en dat was het dan... maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect
Als een auto lekker op het koppel kan surfen en inhalen zo gepiept is kan ik ook echt wel waarderen. En als de auto lekker in de bocht ligt vind ik echt genieten, ook als je niet helemaal volle polle gaat. Hier thuis iedere keer de keuze tussen zuinig hok of relatief zuinig en vlot hok en dat ga ik toch erg vaak voor de 125d.Knot schreef: ↑30 mei 2022, 10:43 Zoals al geschreven, waar halen jullie de lol uit dan bij een echt snelle auto?
Woon/werk valt er niks te halen behalve een enkel stoplichtsprintje in 1, 2 en als je mazzel hebt klein stukje 3 maar echt doorhalen van 0-200+ zit er niet in. De enkele keer circuit/trackday dat je echt los kan huur ik wel wat. Voor mij is het geen fun als je een keertje gas geeft en het vermogen/koppel aanspreekt rotonde af naar de 160 ofzo, ik wil dan maximaal op/over de grens kunnen gaan non-stop en dat zit er toch niet in dus dan liever eco en op naar de 200k op de bank.
Maar is het niet gewoon tijd om weer lekker het circuit rijden e.d. op te pakken en een tracktool voor ernaast?
Laatst gewijzigd door Jan Terwolde op 30 mei 2022, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 14 gasten