Verschil is dat een chip voor de GTI ca. 800 euro kost en een turbo-kit voor de R32 10K+. In iedere test lees ik dat de GTI beter stuurt dan de R32. Ik heb zowel in de GTI als R32 gereden, en concludeerde hetzelfde. Ik begrijp dat je de R32 wil verdedigen, is ook een gave auto, geen twijfel over mogelijk. Alleen is de R32 meer een GT dan een echte hothatch imho.Mike schreef:Stop een chip in de GTI......
Schroef een turbo op de R32 en zeg doeiiiii GTI.
Af fabriek is de R32 op alle fronten beter/sneller dan de GTI.
Van 0-100 is de R32 ruim een seconde sneller dan de GTI, bovendien remt de R32 ook veel beter.
Spy Shots: VW Golf R36
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Heb je de laatste GTO gelezenTristan schreef:Verschil is dat een chip voor de GTI ca. 800 euro kost en een turbo-kit voor de R32 10K+. In iedere test lees ik dat de GTI beter stuurt dan de R32. Ik heb zowel in de GTI als R32 gereden, en concludeerde hetzelfde. Ik begrijp dat je de R32 wil verdedigen, is ook een gave auto, geen twijfel over mogelijk. Alleen is de R32 meer een GT dan een echte hothatch imho.Mike schreef:Stop een chip in de GTI......
Schroef een turbo op de R32 en zeg doeiiiii GTI.
Af fabriek is de R32 op alle fronten beter/sneller dan de GTI.
Van 0-100 is de R32 ruim een seconde sneller dan de GTI, bovendien remt de R32 ook veel beter.

Op de Ring is de R32 ook sneller dan de GTI.
Begrijp natuurlijk ook dat jij de 20tfsi verdedigd....

Voor 9000 Euro geef je de R32 ca 450pk 8)
Voor ca 3000 Euro krijgt mijn R32 ongeveer 300pk, valt dus wel mee.
Ben het met je eens dat je beide auto's niet kunt vergelijken......
R32 is idd meer een GT. Heb zelf een door JD getunede TT225 gehad en vond de auto erg nerveus. Dan toch liever een VR6 :!:
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
R32 heeft meer vermogen, en aangezien de Ring een hoge snelheidsbaan is, haal je hier idd het voordeel uit.Mike schreef: Heb je de laatste GTO gelezen:
Op de Ring is de R32 ook sneller dan de GTI.
Begrijp natuurlijk ook dat jij de 20tfsi verdedigd....![]()
Voor 9000 Euro geef je de R32 ca 450pk 8)
Voor ca 3000 Euro krijgt mijn R32 ongeveer 300pk, valt dus wel mee.
Ben het met je eens dat je beide auto's niet kunt vergelijken......
R32 is idd meer een GT. Heb zelf een getunede TT225 door JD gehad en vond de auto erg nerveus.
De 1.8T's zijn gechipt idd erg nerveus, maar de nieuwe 2.0 TFSI's (weet niet of je al in een gechipte hebt gereden) zijn totaal niet nerveus, maar juist heel lineair en soepel. Is dus duidelijk een stap vooruit.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Oke, gaan we gewoon wat testresultaten naast elkaar leggen.
Een GTI-V met 260pk doet Hockenheim in 1:17,7 0-180 20,5 100-0 36m.
Een GTI-V met 200pk 1:21,8 0-180 23,3 100-0 36,1 Nordschleife 8:53
Een R32-V met 250pk 1:19,4 0-180 21,1 100-0 38 Nordschleife 8:49
De 260pk is door een chip en sportkatalysator bereikt. Verder is de 260pk GTI standaard.
Dit zijn tijden die door Sportauto zijn genoteerd. Betrouwbaar in mijn ogen dus.
Normaals, comfort staat buiten kijf, maar ga niet zeggen dat een R32 een geweldige wegligging heeft t.o.v. een GTI. De eerste paar meters is hij sneller door de 4WD maar daarna is het toch echt voorbij.
De GTI is echt veel lichtvoetiger.
Ik weet nog een leuke, een LeonII met 240pk gaat al een fractie sneller de circuits rond dan een R32-V.
Een GTI-V met 260pk doet Hockenheim in 1:17,7 0-180 20,5 100-0 36m.
Een GTI-V met 200pk 1:21,8 0-180 23,3 100-0 36,1 Nordschleife 8:53
Een R32-V met 250pk 1:19,4 0-180 21,1 100-0 38 Nordschleife 8:49
De 260pk is door een chip en sportkatalysator bereikt. Verder is de 260pk GTI standaard.
Dit zijn tijden die door Sportauto zijn genoteerd. Betrouwbaar in mijn ogen dus.
Normaals, comfort staat buiten kijf, maar ga niet zeggen dat een R32 een geweldige wegligging heeft t.o.v. een GTI. De eerste paar meters is hij sneller door de 4WD maar daarna is het toch echt voorbij.
De GTI is echt veel lichtvoetiger.
Ik weet nog een leuke, een LeonII met 240pk gaat al een fractie sneller de circuits rond dan een R32-V.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Ken een R32 die weer sneller is dan die 'leuke' Leon van jou en zo zal het verhaaltje een eeuwigheid gaan durenTristan schreef:Ken nog een leuke Leon die waarschijnlijk nog een fractie sneller is.Harrie schreef: Ik weet nog een leuke, een LeonII met 240pk gaat al een fractie sneller de circuits rond dan een R32-V.

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Precies Harrie, als beide auto's uit de fabriek rollen is de R het snelst en niet een beetje ook 8)Harrie schreef:Oke, gaan we gewoon wat testresultaten naast elkaar leggen.
Een GTI-V met 260pk doet Hockenheim in 1:17,7 0-180 20,5 100-0 36m.
Een GTI-V met 200pk 1:21,8 0-180 23,3 100-0 36,1 Nordschleife 8:53
Een R32-V met 250pk 1:19,4 0-180 21,1 100-0 38 Nordschleife 8:49
De 260pk is door een chip en sportkatalysator bereikt. Verder is de 260pk GTI standaard.
Dit zijn tijden die door Sportauto zijn genoteerd. Betrouwbaar in mijn ogen dus.
Normaals, comfort staat buiten kijf, maar ga niet zeggen dat een R32 een geweldige wegligging heeft t.o.v. een GTI. De eerste paar meters is hij sneller door de 4WD maar daarna is het toch echt voorbij.
De GTI is echt veel lichtvoetiger.
Ik weet nog een leuke, een LeonII met 240pk gaat al een fractie sneller de circuits rond dan een R32-V.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
EIP is de specialist voor de R32, die gaan tot ca 750pk.Tristan schreef:Tuurlijk, maar die zal ook wel het 5-voudige uitgegeven hebben. Overigens ben ik wel fan van de HGP R32's. 320 km/u in een klein gebakkie.
Voor ca 3000 Euro heb ik 300pk.
Als je nog verder gaat, naar bijvoorbeeld 450pk ben je voor een R32 ca 9000 Euro kwijt. Denk dat je dit bedrag ook wel bijna kwijt bent als je dit vermogen met een 2.0tfsi wilt halen (als dit uberhaupt mogelijk is).
De 3.2 VR6 van Volkswagen is zeer geschikt voor betrouwbare zware tuning.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Kasteel
- Berichten: 5455
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Wij hebben thuis ook zo'n Golf V R32, maar wat ons juist mee of tegenviel was dat het prijsverschil veel minder groot is dan het vooraf lijkt; op de GTI zitten gewoon enkele opties niet die je toch wel wilt hebben en een GTI gaat dan al snel (zonder DSG) richting of in de 40, terwijl de R32 zo meenamen voor 42k.
R32 wordt op papier wel heel veel over gezegd dat ie te zwaar in de neus is, zware auto ed. Maar als je bijvoorbeeld ook de hatch test leest in Car (lag toevallig ergens afgelopen week) vonden ze dat nog wel meevallen, voelde lichtvoetiger aan dan directe concurrentie. Ik heb zelf ook nog wel genoeg auto's gereden waarbij het erger was.
Echt als sportauto valt hij natuurlijk volledig door mand, bij gooien en smijten merk je pas echt de tekortkomingen van Haldex + gewicht. Maar de manier waarop het vermogen geleverd wordt, de sound, remmen, kwaliteit, zitpositie, gezeikloosheid en reacties op sturen bieden toch wel een hoop voldoening bij dagelijks gebruik.
Ik zou de R32 overigens verkiezen boven de S3....
Over langzaam zijn, tot de 120 loopt mijn 270pk Impreza niet echt wild uit...
R32 wordt op papier wel heel veel over gezegd dat ie te zwaar in de neus is, zware auto ed. Maar als je bijvoorbeeld ook de hatch test leest in Car (lag toevallig ergens afgelopen week) vonden ze dat nog wel meevallen, voelde lichtvoetiger aan dan directe concurrentie. Ik heb zelf ook nog wel genoeg auto's gereden waarbij het erger was.
Echt als sportauto valt hij natuurlijk volledig door mand, bij gooien en smijten merk je pas echt de tekortkomingen van Haldex + gewicht. Maar de manier waarop het vermogen geleverd wordt, de sound, remmen, kwaliteit, zitpositie, gezeikloosheid en reacties op sturen bieden toch wel een hoop voldoening bij dagelijks gebruik.
Ik zou de R32 overigens verkiezen boven de S3....
Over langzaam zijn, tot de 120 loopt mijn 270pk Impreza niet echt wild uit...
- Kasteel
- Berichten: 5455
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Klopt niet helemaal, even de papieren erbij gepaktMike schreef:EIP is de specialist voor de R32, die gaan tot ca 750pk.Tristan schreef:Tuurlijk, maar die zal ook wel het 5-voudige uitgegeven hebben. Overigens ben ik wel fan van de HGP R32's. 320 km/u in een klein gebakkie.
Voor ca 3000 Euro heb ik 300pk.
Als je nog verder gaat, naar bijvoorbeeld 450pk ben je voor een R32 ca 9000 Euro kwijt. Denk dat je dit bedrag ook wel bijna kwijt bent als je dit vermogen met een 2.0tfsi wilt halen (als dit uberhaupt mogelijk is).
De 3.2 VR6 van Volkswagen is zeer geschikt voor betrouwbare zware tuning.

275-300pk is 3000 Euro
320-360pk is 9000 Euro
420-450pk is 12000 Euro
- Arthur
- Berichten: 43481
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Nou, toen ik vorig jaar de Ibiza verkocht had STOND er 1 in A'dam (geloof ik). Iig bij een VW dealer met 2 jaar garantie.Rico v Velzen schreef:ben nog niet een Golf V R32 in het wild tegen gekomenDenk niet dat er veel handel in zit. (is verder geen waardeoordeel over goed of slecht)
2003 5-drs blauw met nog geen 20kkm.
Kostte 27-28k.
Stond er net en was alweer weg.
Misschien dat die 5-drs sneller gaat want die zijn, bij mijn weten, alleen in 2003 gemaakt.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
2003 is een Golf IV geen VArthur schreef:Nou, toen ik vorig jaar de Ibiza verkocht had STOND er 1 in A'dam (geloof ik). Iig bij een VW dealer met 2 jaar garantie.Rico v Velzen schreef:ben nog niet een Golf V R32 in het wild tegen gekomenDenk niet dat er veel handel in zit. (is verder geen waardeoordeel over goed of slecht)
2003 5-drs blauw met nog geen 20kkm.
Kostte 27-28k.
Stond er net en was alweer weg.
Misschien dat die 5-drs sneller gaat want die zijn, bij mijn weten, alleen in 2003 gemaakt.

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Als ik het alleen voor het zeggen hadTristan schreef:Mike schreef:
Klopt niet helemaal, even de papieren erbij gepakt![]()
275-300pk is 3000 Euro
320-360pk is 9000 Euro
420-450pk is 12000 Euro
Wat een geld.![]()
Maar dan heb je ook wat. 8)

Verhalen dat ik niet rook en niet meer met vrienden tot s'morgens vroeg in de kroeg zit trapt ze niet meer in.........

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten