Spy Shots: VW Golf R36

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 mar 2007, 11:24

Mike schreef:Stop een chip in de GTI......

Schroef een turbo op de R32 en zeg doeiiiii GTI.

Af fabriek is de R32 op alle fronten beter/sneller dan de GTI.
Van 0-100 is de R32 ruim een seconde sneller dan de GTI, bovendien remt de R32 ook veel beter.
Verschil is dat een chip voor de GTI ca. 800 euro kost en een turbo-kit voor de R32 10K+. In iedere test lees ik dat de GTI beter stuurt dan de R32. Ik heb zowel in de GTI als R32 gereden, en concludeerde hetzelfde. Ik begrijp dat je de R32 wil verdedigen, is ook een gave auto, geen twijfel over mogelijk. Alleen is de R32 meer een GT dan een echte hothatch imho.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 12:38

Tristan schreef:
Mike schreef:Stop een chip in de GTI......

Schroef een turbo op de R32 en zeg doeiiiii GTI.

Af fabriek is de R32 op alle fronten beter/sneller dan de GTI.
Van 0-100 is de R32 ruim een seconde sneller dan de GTI, bovendien remt de R32 ook veel beter.
Verschil is dat een chip voor de GTI ca. 800 euro kost en een turbo-kit voor de R32 10K+. In iedere test lees ik dat de GTI beter stuurt dan de R32. Ik heb zowel in de GTI als R32 gereden, en concludeerde hetzelfde. Ik begrijp dat je de R32 wil verdedigen, is ook een gave auto, geen twijfel over mogelijk. Alleen is de R32 meer een GT dan een echte hothatch imho.
Heb je de laatste GTO gelezen :?:
Op de Ring is de R32 ook sneller dan de GTI.
Begrijp natuurlijk ook dat jij de 20tfsi verdedigd.... :wink:
Voor 9000 Euro geef je de R32 ca 450pk 8)
Voor ca 3000 Euro krijgt mijn R32 ongeveer 300pk, valt dus wel mee.
Ben het met je eens dat je beide auto's niet kunt vergelijken......
R32 is idd meer een GT. Heb zelf een door JD getunede TT225 gehad en vond de auto erg nerveus. Dan toch liever een VR6 :!:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 mar 2007, 12:41

Mike schreef: Heb je de laatste GTO gelezen :?:
Op de Ring is de R32 ook sneller dan de GTI.
Begrijp natuurlijk ook dat jij de 20tfsi verdedigd.... :wink:
Voor 9000 Euro geef je de R32 ca 450pk 8)
Voor ca 3000 Euro krijgt mijn R32 ongeveer 300pk, valt dus wel mee.
Ben het met je eens dat je beide auto's niet kunt vergelijken......
R32 is idd meer een GT. Heb zelf een getunede TT225 door JD gehad en vond de auto erg nerveus.
R32 heeft meer vermogen, en aangezien de Ring een hoge snelheidsbaan is, haal je hier idd het voordeel uit.

De 1.8T's zijn gechipt idd erg nerveus, maar de nieuwe 2.0 TFSI's (weet niet of je al in een gechipte hebt gereden) zijn totaal niet nerveus, maar juist heel lineair en soepel. Is dus duidelijk een stap vooruit.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 13:43

Heb nog niet in een gechipte 2.0tfsi gereden kan hier dus geen oordeel over hebben.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 15 mar 2007, 14:17

Geweldig zo'n R32 of R36 alleen het gewicht.. das jammer.. veel teveel gewicht in de neus waardoor die snel onderstuurd maar voor dagelijks gebruik geef mij maar een R32 of R36, geweldig geluid en snel.. op het circuit doe maar een GTI of een MINI natuurlijk :wink:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 15 mar 2007, 16:32

Oke, gaan we gewoon wat testresultaten naast elkaar leggen.

Een GTI-V met 260pk doet Hockenheim in 1:17,7 0-180 20,5 100-0 36m.

Een GTI-V met 200pk 1:21,8 0-180 23,3 100-0 36,1 Nordschleife 8:53

Een R32-V met 250pk 1:19,4 0-180 21,1 100-0 38 Nordschleife 8:49

De 260pk is door een chip en sportkatalysator bereikt. Verder is de 260pk GTI standaard.

Dit zijn tijden die door Sportauto zijn genoteerd. Betrouwbaar in mijn ogen dus.

Normaals, comfort staat buiten kijf, maar ga niet zeggen dat een R32 een geweldige wegligging heeft t.o.v. een GTI. De eerste paar meters is hij sneller door de 4WD maar daarna is het toch echt voorbij.

De GTI is echt veel lichtvoetiger.

Ik weet nog een leuke, een LeonII met 240pk gaat al een fractie sneller de circuits rond dan een R32-V.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 mar 2007, 16:34

Harrie schreef: Ik weet nog een leuke, een LeonII met 240pk gaat al een fractie sneller de circuits rond dan een R32-V.
Ken nog een leuke Leon die waarschijnlijk nog een fractie sneller is. :P

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 16:56

Tristan schreef:
Harrie schreef: Ik weet nog een leuke, een LeonII met 240pk gaat al een fractie sneller de circuits rond dan een R32-V.
Ken nog een leuke Leon die waarschijnlijk nog een fractie sneller is. :P
Ken een R32 die weer sneller is dan die 'leuke' Leon van jou en zo zal het verhaaltje een eeuwigheid gaan duren :roll:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 17:00

Harrie schreef:Oke, gaan we gewoon wat testresultaten naast elkaar leggen.

Een GTI-V met 260pk doet Hockenheim in 1:17,7 0-180 20,5 100-0 36m.

Een GTI-V met 200pk 1:21,8 0-180 23,3 100-0 36,1 Nordschleife 8:53

Een R32-V met 250pk 1:19,4 0-180 21,1 100-0 38 Nordschleife 8:49

De 260pk is door een chip en sportkatalysator bereikt. Verder is de 260pk GTI standaard.

Dit zijn tijden die door Sportauto zijn genoteerd. Betrouwbaar in mijn ogen dus.

Normaals, comfort staat buiten kijf, maar ga niet zeggen dat een R32 een geweldige wegligging heeft t.o.v. een GTI. De eerste paar meters is hij sneller door de 4WD maar daarna is het toch echt voorbij.

De GTI is echt veel lichtvoetiger.

Ik weet nog een leuke, een LeonII met 240pk gaat al een fractie sneller de circuits rond dan een R32-V.
Precies Harrie, als beide auto's uit de fabriek rollen is de R het snelst en niet een beetje ook 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 mar 2007, 17:01

Tuurlijk, maar die zal ook wel het 5-voudige uitgegeven hebben. Overigens ben ik wel fan van de HGP R32's. 320 km/u in een klein gebakkie. :shock:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 17:08

Tristan schreef:Tuurlijk, maar die zal ook wel het 5-voudige uitgegeven hebben. Overigens ben ik wel fan van de HGP R32's. 320 km/u in een klein gebakkie. :shock:
EIP is de specialist voor de R32, die gaan tot ca 750pk.
Voor ca 3000 Euro heb ik 300pk.

Als je nog verder gaat, naar bijvoorbeeld 450pk ben je voor een R32 ca 9000 Euro kwijt. Denk dat je dit bedrag ook wel bijna kwijt bent als je dit vermogen met een 2.0tfsi wilt halen (als dit uberhaupt mogelijk is).

De 3.2 VR6 van Volkswagen is zeer geschikt voor betrouwbare zware tuning.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 mar 2007, 17:12

Voor 300+pk ben ik bij JD €4630,- kwijt. Dan heeft hij nog een kit voor 420pk, maar daar weet ik de prijs nog niet van.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 17:21

Tristan schreef:Voor 300+pk ben ik bij JD €4630,- kwijt. Dan heeft hij nog een kit voor 420pk, maar daar weet ik de prijs nog niet van.
Dan vallen de verschillen mij nog mee, sterker nog alles na een chip is de R32 denk ik zelfs goedkoper.
Met alleen een chip (ca600 Euro) komt mijn R32 op ca 260pk.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 mar 2007, 17:24

Maar daar zit wel powercontroller bij en de prijs is gebaseerd dat je al een Milltek uitlaatsysteem hebt. Dus zonder Milltek 300pk en met Milltek kom je op 315pk uit. En je weet dat Jeroen bescheiden vermogens beloofd. :wink: Dus uit de praktijk heb je meer pk's.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5455
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 15 mar 2007, 17:29

Wij hebben thuis ook zo'n Golf V R32, maar wat ons juist mee of tegenviel was dat het prijsverschil veel minder groot is dan het vooraf lijkt; op de GTI zitten gewoon enkele opties niet die je toch wel wilt hebben en een GTI gaat dan al snel (zonder DSG) richting of in de 40, terwijl de R32 zo meenamen voor 42k.
R32 wordt op papier wel heel veel over gezegd dat ie te zwaar in de neus is, zware auto ed. Maar als je bijvoorbeeld ook de hatch test leest in Car (lag toevallig ergens afgelopen week) vonden ze dat nog wel meevallen, voelde lichtvoetiger aan dan directe concurrentie. Ik heb zelf ook nog wel genoeg auto's gereden waarbij het erger was.
Echt als sportauto valt hij natuurlijk volledig door mand, bij gooien en smijten merk je pas echt de tekortkomingen van Haldex + gewicht. Maar de manier waarop het vermogen geleverd wordt, de sound, remmen, kwaliteit, zitpositie, gezeikloosheid en reacties op sturen bieden toch wel een hoop voldoening bij dagelijks gebruik.
Ik zou de R32 overigens verkiezen boven de S3....

Over langzaam zijn, tot de 120 loopt mijn 270pk Impreza niet echt wild uit...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 19:14

ben nog niet een Golf V R32 in het wild tegen gekomen :shock: Denk niet dat er veel handel in zit. (is verder geen waardeoordeel over goed of slecht)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5455
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 15 mar 2007, 19:27

Wij hadden april de eerste particulier, maar ze verkopen heel erg slecht idd, je kan er gemakkelijk 1 bij de dealer kopen voor ver onder de prijs (staat atm meer dan 1 nette rond de 42k te koop). Als ik er een andere van tegenkom, is het meerstal een van de VROS-auto's :D.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 20:45

Veel Golf rijders vinden de mkV niet mooi, te hoog mpv gehaalte.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 20:47

volvoc30 schreef:Ja lekker weer typisch VAG brengen ze een topmodel uit komt kort daarna een volledig nieuw model. Waarom zetten ze niet meteen die dingen te koop bij introductie. De R36 is toch geen winstpakker.
Volgens mij gaat de R36 zijn debuut maken in de mkVI.

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 15 mar 2007, 22:55

Mike schreef:Veel Golf rijders vinden de mkV niet mooi, te hoog mpv gehaalte.
Mee eens de IV R32 is gewoon een stoer ding.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2007, 09:25

Mike schreef:
Tristan schreef:Tuurlijk, maar die zal ook wel het 5-voudige uitgegeven hebben. Overigens ben ik wel fan van de HGP R32's. 320 km/u in een klein gebakkie. :shock:
EIP is de specialist voor de R32, die gaan tot ca 750pk.
Voor ca 3000 Euro heb ik 300pk.

Als je nog verder gaat, naar bijvoorbeeld 450pk ben je voor een R32 ca 9000 Euro kwijt. Denk dat je dit bedrag ook wel bijna kwijt bent als je dit vermogen met een 2.0tfsi wilt halen (als dit uberhaupt mogelijk is).

De 3.2 VR6 van Volkswagen is zeer geschikt voor betrouwbare zware tuning.
Klopt niet helemaal, even de papieren erbij gepakt :oops:
275-300pk is 3000 Euro
320-360pk is 9000 Euro
420-450pk is 12000 Euro

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43481
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 mar 2007, 09:46

Rico v Velzen schreef:ben nog niet een Golf V R32 in het wild tegen gekomen :shock: Denk niet dat er veel handel in zit. (is verder geen waardeoordeel over goed of slecht)
Nou, toen ik vorig jaar de Ibiza verkocht had STOND er 1 in A'dam (geloof ik). Iig bij een VW dealer met 2 jaar garantie.
2003 5-drs blauw met nog geen 20kkm.
Kostte 27-28k.
Stond er net en was alweer weg.
Misschien dat die 5-drs sneller gaat want die zijn, bij mijn weten, alleen in 2003 gemaakt.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 mar 2007, 09:47

Mike schreef:
Klopt niet helemaal, even de papieren erbij gepakt :oops:
275-300pk is 3000 Euro
320-360pk is 9000 Euro
420-450pk is 12000 Euro

Wat een geld. :shock:

Maar dan heb je ook wat. 8)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2007, 10:05

Arthur schreef:
Rico v Velzen schreef:ben nog niet een Golf V R32 in het wild tegen gekomen :shock: Denk niet dat er veel handel in zit. (is verder geen waardeoordeel over goed of slecht)
Nou, toen ik vorig jaar de Ibiza verkocht had STOND er 1 in A'dam (geloof ik). Iig bij een VW dealer met 2 jaar garantie.
2003 5-drs blauw met nog geen 20kkm.
Kostte 27-28k.
Stond er net en was alweer weg.
Misschien dat die 5-drs sneller gaat want die zijn, bij mijn weten, alleen in 2003 gemaakt.
2003 is een Golf IV geen V :wink:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2007, 10:09

Tristan schreef:
Mike schreef:
Klopt niet helemaal, even de papieren erbij gepakt :oops:
275-300pk is 3000 Euro
320-360pk is 9000 Euro
420-450pk is 12000 Euro

Wat een geld. :shock:

Maar dan heb je ook wat. 8)
Als ik het alleen voor het zeggen had :D
Verhalen dat ik niet rook en niet meer met vrienden tot s'morgens vroeg in de kroeg zit trapt ze niet meer in......... :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten