Het waren voor mij de RE050A's of de PS2's, gekozen voor de PS2 omdat ik daarvoor de oude Pilot Sports had en erg over te spreken was en ten tweede op droog wegdek wel de betere van de twee. Op nat waren die oude PS' iets minder, maar dat is bij de PS2 stukken beter.Tristan schreef:Persoonlijk vind ik de RE 050A's beter dan de PS2's, en het verschil zit vooral op het nat.
Banden Falken o.a. Hartge Z3 5.0 b.v. de FK-452.
- Joop
- GTRene

En wat een verschil :twisted: super band voor die paar kilometer vanaf nwe nu al veeeeeel beter ook meer comfort al was ik daar niet naar op zoek, maar de band voeld ook zeer goed aan als je hem al aanpakt en ook soepel en het rubber heerlijk

Dud ritje naar huis een echte verandering! heel stil, voelt soepeler en natuurlijk meer grip, terwijl ik eerder met een Hankook op die andere M coupe zelfs minder grip had! deze dus nu al veel meer, ben na de eerste paar kilometer erg tevreden

Banden; Falken FK-452 265/30 ZR19 93Y RFD met velgbescherming.
prijs/kwaliteit komt ie erg goed uit de test, en ik ben nu al zeer tevreden je voelt het meteen in je kont zeg maar...blij dat ik deze heb gekozen.
[img::]http://www.onemotoring.com.sg/publish/o ... .Image.gif[/img]
-
- GTRene
Ja ik schrok ervan! zag de ijzer draden en canvas...haha levensgevaarlijk, teveel zitten roken op Assen stel ik ga met 300 richting de Ring in DLD op sommige stukken met zo'n band..pfff dus superblij want zondag wil ik daar heen...en had banden wel info gevraagd maar ze haden het druk en toen belde hij vandaag heb ze al binnen? ik huh?? nouja maar meteen erop dan..vast een Engeltje op m'n schouders...sven deutschmann schreef:mooi Rene.. dat is wat ik graag wilde horen al ist wel normaal dat je meer grip hebt met een band met profiel
Nu kan ik met een gerust hard dat doen(wel ff 2x chekke of motorkap goed in de sloten zit

En ja wat een verschil met die Pirelli's echt dag en nacht natuurlijk de Pirelli's waren harder geworden en minder wrijving door minder rubber zeg maar...maar nu rijd ie pas fijn...goed moet eerst nog meer testkilometers op de weg maar eerste indruk is indrukwekkend! en dat had ik niet zo van e Hankook en Dunlop alleen de Michellin komt in de buurt maar ik weet niet dit voeldevolgens mij zelfs beter aan dan nwe Michellins maargoed tis nog vroeg

-
- GTRene
Ja, en deze schijnen nog beter te zijn, en mijn eerste ervaring was echt heel speciaal en vreemddat heb ik nog niet eerder gehad en daar keek ik van op...toen ik de banden oppakte voelde ik al das een topper
Leuk dat je er zondag waarschijnlijk ook bent...de meesten herkennen mijn bak wel maar ik de anderen vaak niet dus zeg maar hoi als je mij ziet, ben wel benieuwd naar jou ijzer...E30 M3? cool...

Leuk dat je er zondag waarschijnlijk ook bent...de meesten herkennen mijn bak wel maar ik de anderen vaak niet dus zeg maar hoi als je mij ziet, ben wel benieuwd naar jou ijzer...E30 M3? cool...
-
- GTRene
Weer een stukje gereden, niet zover maar merk nu al...geen wheelspin meer in 2 waar die dat bij de andere wel deed, dus nu veeeel meer vooruitgaande kracht
heerlijk!
Dus tot nu toe voelen de bandjes heerlijk
blij dat ik deze gekozen heb, wordt vervolgd, als ik deze banden op Assen had gehad hoefde ik ze niet warm te rijden en gewoon grip grip, zelfs met mijn torque, tuurlijk kun je ze wel in de spin krijgen, maar nu is het controleerbaar en makkelijker om de kracht om te zetten in vooruit-rollen zeg maar had ik zeker een tijd dik onder de 9 kunnen zetten ipv slip slip 9.05 ..achja kan nu niet over diezelfde dag, dat is geweest maar van geleerd
de banden zijn de belangrijkste schakels met de weg...en goede grip is snelle tijd als je een monster hebt
is ook logish achja moest die oudjes toch opmaken, en heb mijn sporen kunnen leggen daar :twisted:

Dus tot nu toe voelen de bandjes heerlijk

- Topfuel
Gewoonweg géén grip, bij het minste of geringste doorspinnende voorwielen... In bochten het OPC onderstuur effect! Bij iedere bocht al heel vroeg gillende keukenmeiden op beide assen.GTRene schreef:hoezo dan, wat waren je klachten...
en wat voor maat banden en waren dat zeker de FK-452?
De maat is 225-35-18, Fk-452, nmm is het meer een band voor lichtere auto's. Ik moet wel zeggen dat ik ze nog nooit heb kunnen testen op een rwd'er.
Rij je zelf nu met de 451 of de 452 ???
- GTRene
Met de nieuwste FK-452 en voor dat vermogen wat ik heb gript ie erg goed vind ik, nu kun je doseren en kiezen van wheelspin of wat sneller weg, bijna net als met een standaard Z3 M coupe dus ik ben tevreden, en ze hielden zich ook taai bij 310kmh op de teller
leeg stukje Autobahn moest een snelle Mercedes CLS maar geen AMG net van me afschudden, de man was niet blij 

- GTRene
Vandaag hoorde ik bij de autobanden man dat de Falken FK-452 een test winner was in 1 of andere amerikaanse test? zelfs boven de bekende A-merken 8)
anyway vandaag 2 nieuwe 265-30-19 FK-452 achterop laten zetten, dacht dat ze duurder waren geworden maar dus niet, heb ff de rekening van vorig jaar opgezocht, ik heb ze voor dezelfde prijs.
Verder was ik benieuwd hoeveel km ik er mee gereden had, immers 420pk en 530nm is niet echt makkelijk voor de achterbanden en RWD en sportief rijden, wat bleek, heb er maar liefst 13.000km mee gereden 8) dus ze kunnen ook nog wat hebben, bovendien veel grip en fijn rijgedrag, uit eerste hand ervaring
, dus fijner/beter dan Michellin, Pirelly, Dunlop en hankooks de sportieve uitvoeringen die ik destijds in dezelfde maten had.
met andere woorden de Falken FK-452 is een top band voor een redelijke prijs, verder smoelt ie mooi en geeft een 'veilig" voorspelbaar weggedrag.
anyway vandaag 2 nieuwe 265-30-19 FK-452 achterop laten zetten, dacht dat ze duurder waren geworden maar dus niet, heb ff de rekening van vorig jaar opgezocht, ik heb ze voor dezelfde prijs.
Verder was ik benieuwd hoeveel km ik er mee gereden had, immers 420pk en 530nm is niet echt makkelijk voor de achterbanden en RWD en sportief rijden, wat bleek, heb er maar liefst 13.000km mee gereden 8) dus ze kunnen ook nog wat hebben, bovendien veel grip en fijn rijgedrag, uit eerste hand ervaring

met andere woorden de Falken FK-452 is een top band voor een redelijke prijs, verder smoelt ie mooi en geeft een 'veilig" voorspelbaar weggedrag.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
- GTRene
ja althans sowieso voor de platte 30 serie die ik heb (19inch) bevalt qua grip erg goed, misschien dat de 17inch in het begin wat softer voelen in de wang, maar goed dat jij ook die ervaring hebt, trouwens m'n banden waren bijna op, en toen het nog koeler was spinden ze dus wat eerder, echter met dat warme weer kregen ze zo de grip weer terugFlatline schreef:heb dezelfde banden ook onder de mijne zitten rene en bevalt mij uitstekend.. WAT EEN GRIP![]()
Moet echt veel meer moeite doen om een drift te leggen, terwijl dat met mijn vorige setjes veel gemakkelijker ging.

see you 16 mei DF-CPZ08 bro 8)
- GTRene
In het begin is het ff wennen, lijken ze wat te glijden, maar dat komt door de het laagje wat erop zit? maar das er zo af en dan heb je er een erg fijne band aan, althans in elk geval voor 19inch in mijn geval, en Kees is ook tevreden, hij heeft ze achterop zitten en 17inch.Asief schreef:Vandaag ook rondom een set FK452 op de M3 laten monteren. Ben benieuwd hoe ze gaan presteren bij mij
Maar kijk de eerste 100km ofzo ff uit, ga niet meteen een bocht in net zo hard dan anders, hij moet eerts het eerste laagje eraf hebben

- GTRene
- Niels
- Auto: Prius+
Er staat wel "ultra high performance tyres" bij maar ik verwacht er geen semi slick grip van
Tot hoeveel inch ze gaan weet ik ook niet. Ik moest gewoon kiezen tussen een aantal en de Toyo's hebben de naam nogal zacht te zijn voor een wat zwaardere auto en de Falken zou redelijk slijtvast moeten zijn. Ach als ik maar een beetje grip heb en ik moet zeggen dat de hoeveelheid onderstuur me 100% meevalt. De combi van Bilstein en Falken bevalt me tot nu toe dus prima maar ik ben nog niet over de limiet geweest
Korte bochten "hoeken" gaat lekker iig 
Wordt trouwens wel als "zomerband" verkocht..

Wordt trouwens wel als "zomerband" verkocht..
- Asief
Ik had er eerst Bridgestone RE040 voor en S03 achter zitten. Deze waren al op de auto bij aanschaf. Eigenlijk wilde ik nu een setje RE050A, maar op het moment dat ik ze wilde bestellen op internet waren ze vreemd genoeg niet meer leverbaar in de juiste maat voor mijn achterbanden (245-40-17). Ben dus meteen een paar bandenboeren in de buurt geweest. Geen van ze konden de maat in hun systeem vinden
Bij Pitboxx in Den Haag werd wel gezegd dat ze goede ervaringen hadden met de FK452, dus dat dat een goede optie zou zijn. Ook op het internet en hier op het forum goede verhalen over gelezen van GTRene, dus gewoon besloten om toch te kiezen voor de FK452
Enkele dagen later was de RE050 weer in mijn maten te koop...
Maar goed, ik denk dat deze banden mij wel gaan bevallen...dit weekend ff uitproberen 8)

Bij Pitboxx in Den Haag werd wel gezegd dat ze goede ervaringen hadden met de FK452, dus dat dat een goede optie zou zijn. Ook op het internet en hier op het forum goede verhalen over gelezen van GTRene, dus gewoon besloten om toch te kiezen voor de FK452

Enkele dagen later was de RE050 weer in mijn maten te koop...

Maar goed, ik denk dat deze banden mij wel gaan bevallen...dit weekend ff uitproberen 8)