Het is nu nog niet aan de orde, maar als ander huis door gaat dan heb ik ook een jaar iets nodig om een tandemasser rond te trekken. Dus wel leuk draadje dit.
Idd XC70 veel minder bulletproof dan een gewone V70. 4x4 systeem is niet echt en het beste wat Volvo gemaakt heeftG Kolkman schreef: 18 jan 2021, 08:57 De vroege XCs zou ik me wel een beetje in verdiepen, de eerste paar jaargangen hebben een zwak punt in - uit m'n hoofd - de viscokoppeling achter en da's kostbaar om te vervangen. Da's ergens in 2004-2005 - schijnbaar - verholpen.
Tevens: moet de auto nog een bepaalde uitstraling hebben bij je beoogde klantenbestand?
Ik heb er een paar gehad van 2001 tot de laatste in 2007 in diesel en als benzine.Knot schreef: 18 jan 2021, 10:13 Wat is dan de beste V70 die je kunt pakken?
- FWD
- 2.4 170pk
- 2004 of later?
330i Touring hier.
Ik kom van een V70 (2008) met de 2.0 145 pk zonder turbo. Rijbeleving is niet bijzonder inderdaad (en 3100 toeren bij 100km/u....) maar wel comfortabel en ruim.L5S1 schreef: 18 jan 2021, 11:16 zo'n V70, ik weet het niet. Aanvankelijk ook naar gekeken, maar de algehele kwaliteitsbeleving vond ik teleurstellend. Natuurlijk, blijven rijden is ook een kwaliteit, maar de hoeveelheid piepjes, kraakjes, rammeltjes waren ronduit storend. Zonder uitzondering voelden alle exemplaren waarin ik heb proefgereden als afgeleefde dweilen.
Laat ik zo zeggen, verwacht niet te veel van de rijeigenschappen!
Ik vind dat echt vies tegenvallen voor wat schroefwerk en een paar draadjes doorverbinden.Eric Z schreef: 18 jan 2021, 11:34 Trekhaak monteren is achteraf vaak nog wel redelijk betaalbaar te doen.
De meesten zijn inderdaad rammelend en trillend maar een frisse met nieuwe draagarmen, dempers en banden is echt een lekkere cruiser.L5S1 schreef: 18 jan 2021, 11:16 zo'n V70, ik weet het niet. Aanvankelijk ook naar gekeken, maar de algehele kwaliteitsbeleving vond ik teleurstellend. Natuurlijk, blijven rijden is ook een kwaliteit, maar de hoeveelheid piepjes, kraakjes, rammeltjes waren ronduit storend. Zonder uitzondering voelden alle exemplaren waarin ik heb proefgereden als afgeleefde dweilen.
specifiek deze generatie Legacy/Outback houden hun waarden idioot goed vast. Ik vermoed omdat er maar weinig verkocht zijn. Tijdje geleden in dit model gereden... weinig bijzonder. Het spul kan wel ongenadig hard over bospaadjesKnot schreef: 18 jan 2021, 09:23 Wel grappig maar ik vind het een hoop geld voor een 15 jaar oude bejaardenbak... 4k max dacht ik eerder.
Het 2005-2007 model is een prima auto met hier en daar een rammel inderdaad. Maar blijven wel gaan en als kilometervreter/snelwegcruiser echt heerlijk. Redelijk tijdloos en representatief uiterlijk naar mijn mening. Geen AWD nemen en minimaal de 170PK, 2.5T is een fijne motor, maar wel wat minder degelijk.mark123 schreef: 18 jan 2021, 11:38Ik kom van een V70 (2008) met de 2.0 145 pk zonder turbo. Rijbeleving is niet bijzonder inderdaad (en 3100 toeren bij 100km/u....) maar wel comfortabel en ruim.L5S1 schreef: 18 jan 2021, 11:16 zo'n V70, ik weet het niet. Aanvankelijk ook naar gekeken, maar de algehele kwaliteitsbeleving vond ik teleurstellend. Natuurlijk, blijven rijden is ook een kwaliteit, maar de hoeveelheid piepjes, kraakjes, rammeltjes waren ronduit storend. Zonder uitzondering voelden alle exemplaren waarin ik heb proefgereden als afgeleefde dweilen.
"gewoon de aandrijfas naar achter er tussen uit halen" heb ik me eens laten vertellen.G Kolkman schreef: 18 jan 2021, 08:57 De vroege XCs zou ik me wel een beetje in verdiepen, de eerste paar jaargangen hebben een zwak punt in - uit m'n hoofd - de viscokoppeling achter en da's kostbaar om te vervangen. Da's ergens in 2004-2005 - schijnbaar - verholpen.
Tevens: moet de auto nog een bepaalde uitstraling hebben bij je beoogde klantenbestand?
Heeeel ruim hoeft het niet te zijn want we hebben 2 kids en dat worden er niet meer. Een V70 is (meer) dan ruim genoeg. Zo'n S-Max is wel leuk in ST Line!Niels schreef: 18 jan 2021, 17:09 Ik weet niet hoeveel ruimte je nodig hebt maar de V70 D5 die ik ooit kocht was als opvolger van de E46 320d alweer weg voordat de E46 weg was. Geen verkeerde auto maar het was het toch niet.
Moet het ruim zijn dan kocht ik een vroege Smax, liefst natuurlijk met de 2.5T. Mondeo van die generatie is ook niet verkeerd trouwens, liever dan de V70 want stuurt veeeeel beter.
Zeker, hou ik in de gaten maar ik vind er nog heel veel troep bij zitten of bij 'dubieuze' verkopers
Mooi ding maar wel echt fors te groot en die km-stand? Ik geloof het eigenlijk niet...
Ook de caravan is nog aan te schaffen maar als de auto 1500 kg mag trekken is dat waarschijnlijk genoeg.vester86 schreef: 18 jan 2021, 18:13 hoeveel kilo moet je uberhaubt kunnen trekken? kan de selectie best aardig uitdunnen als je een beetje caravan hebt....
diesel het overwegen waard?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast