De "budget" beurt bij Dacia/Renault
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: De "budget" beurt bij Dacia/Renault
Los van of het correct is wat is uitgevoerd ben ik benieuwd of dit bedrag eerst is doorgebeld? Als ik bij klein onderhoud 650,- bereken zonder zo'n bedrag aan de klant voor te leggen dan word het hier gauw rustig denk ik..
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vaak wordt er wel het eea doorgebeld. En geef ik gewoon akkoord 

-
All-inn beurt voor €185,- kan gewoon niet uit, maar ja dat zijn de lokkertjes......Flush,brandstofreiniger en airco reinigen zijn de winst pakkers. Voor de uit gevoerde werkzaamheden vind ik dit ook aan de stevige kant.
Bijna overal waar ze adverteren met grote winstpakkers, APk voor €25,- de 2e band gratis etc.etc. onderhoudsbeurt voor €185,- staat er een hoop "onzin"op de factuur, of extra kosten. Kan gewoon niet uit voor de aangeboden prijs en zijn klanten lokkertjes, als 60% erin trapt heb je al een prima marketing.
Bijna overal waar ze adverteren met grote winstpakkers, APk voor €25,- de 2e band gratis etc.etc. onderhoudsbeurt voor €185,- staat er een hoop "onzin"op de factuur, of extra kosten. Kan gewoon niet uit voor de aangeboden prijs en zijn klanten lokkertjes, als 60% erin trapt heb je al een prima marketing.
- Knot
Toch motorflush en gasklepreiniging kan echt niet bij deze lage kmstand.
Injectoren reiniger en airco reiniging prima maar niet TE gek gaan doen.
Injectoren reiniger en airco reiniging prima maar niet TE gek gaan doen.
- Rogerb
erwin20vt schreef: 23 okt 2020, 20:30 All-inn beurt voor €185,- kan gewoon niet uit, maar ja dat zijn de lokkertjes......Flush,brandstofreiniger en airco reinigen zijn de winst pakkers. Voor de uit gevoerde werkzaamheden vind ik dit ook aan de stevige kant.
Kan prima hoor, niet voor een Bmw waar 6 liter longlife
in gaat maar gros van 4-cilinder motoren ben je gewoon 120 tot 160,- kwijt voor kleine onderhoudsbeurt zonder bijzonderheden.
-
Zou niet weten waarom niet Knot.
Ding komt met de korte stukjes nooit op temperatuur.
Dezelfde soort problemen zie je met meer "lage uitstoot" dus HSB en BPM vrije karretjes uit die jaren.
Zoals de MiTo, Corsa, Punto dieseltjes , Kia op LPG, Dacia etc.
Nooit lange afstanden gereden in de afgelopen jaren en dan vervuilt de motor inwendig.
Zag het ook met m'n eigen 1.3 jtd, de eerste 2000 km in bezit was het iedere 300 km raak met roetfilter regenereren.
Nu dagelijks gebruik en 14000 km verder is het gedaald naar gebruikelijke waardes.
Ding komt met de korte stukjes nooit op temperatuur.
Dezelfde soort problemen zie je met meer "lage uitstoot" dus HSB en BPM vrije karretjes uit die jaren.
Zoals de MiTo, Corsa, Punto dieseltjes , Kia op LPG, Dacia etc.
Nooit lange afstanden gereden in de afgelopen jaren en dan vervuilt de motor inwendig.
Zag het ook met m'n eigen 1.3 jtd, de eerste 2000 km in bezit was het iedere 300 km raak met roetfilter regenereren.
Nu dagelijks gebruik en 14000 km verder is het gedaald naar gebruikelijke waardes.
- Peric
Mijn Peugeot Partner van 2015 heeft inmiddels iets meer dan 170.000 km gelopen. Er kwam een tijdje terug een melding dat het additief voor het roetfilter op was. Ze snel mogelijk oplossen is het devies.
Ik de auto bij de dealer neergezet nadat ik gemeld had wat de melding was. Auto daar de hele dag gestaan, krijg ik te horen dat het roetfilter ook vervangen moet worden. 800 euro.
Ik heb zelf zo'n ding opgehaald en gemonteerd. Nog geen uur werk, op een brug denk ik half uurtje. En het nieuwe roetfilter kost 363 euro in de btw.
Makkelijk verdiend..
Werkplaatschef zei me ook geen imitatiefilter er in te doen, want dat gaat fout dacht 'ie. En dan kost het ineens 1600. Hoe kan het ineens 2 keer zo duur worden??
Ik de auto bij de dealer neergezet nadat ik gemeld had wat de melding was. Auto daar de hele dag gestaan, krijg ik te horen dat het roetfilter ook vervangen moet worden. 800 euro.
Ik heb zelf zo'n ding opgehaald en gemonteerd. Nog geen uur werk, op een brug denk ik half uurtje. En het nieuwe roetfilter kost 363 euro in de btw.
Makkelijk verdiend..
Werkplaatschef zei me ook geen imitatiefilter er in te doen, want dat gaat fout dacht 'ie. En dan kost het ineens 1600. Hoe kan het ineens 2 keer zo duur worden??
- Martin van der Zwaard
Een imi roetfilter geeft altijd gezeik. Komt vanzelf wel.
- Martin van der Zwaard
Precies dat. Geldt bij ons ook.Rogerb schreef: 23 okt 2020, 14:57 Los van of het correct is wat is uitgevoerd ben ik benieuwd of dit bedrag eerst is doorgebeld? Als ik bij klein onderhoud 650,- bereken zonder zo'n bedrag aan de klant voor te leggen dan word het hier gauw rustig denk ik..
Wij bellen altijd eerst de klant op. Na akkoord gaan we er mee aan de slag.
- Niels
- Auto: Prius+
Vandaag bij de Toyota dealer 338,- achter gelaten voor een kleine beurt (bij 280.000km). Leen auto, versnellingsbak olie v.v., een jaar mobiliteit garantie EU en een controle (+garantie) van het hybride systeem 

-
Omdat elke beurt standaard zoveel kost?
- daNpy
Ik heb laatst een rekening gezien van iemand die bij de MB dealer was geweest.
Eigenlijk waren er een heleboel zaken op de rekening die voorkomen hadden kunnen worden met preventief onderhoud in de jaren ervoor (daar doen dealers niet aan) zoals de remleidingen een keer behandelen, klauwen gangbaar maken en zo veel meer.
Het totale bedrag ging over de 4000 euro, waarvan 500 euro voor remvloeistof (jaja, voor 5 euro de liter......?) en hij moest betalen voor een leenauto. Wát een service
Eigenlijk waren er een heleboel zaken op de rekening die voorkomen hadden kunnen worden met preventief onderhoud in de jaren ervoor (daar doen dealers niet aan) zoals de remleidingen een keer behandelen, klauwen gangbaar maken en zo veel meer.
Het totale bedrag ging over de 4000 euro, waarvan 500 euro voor remvloeistof (jaja, voor 5 euro de liter......?) en hij moest betalen voor een leenauto. Wát een service

- Arthur
Tja, wat is service? Bij de 1e beurt van mijn MB A220 na 1 jaar en 20kkm heb ik de wielen laten wisselen van voor naar achter. Zag een bedrag van (dacht ik uit m’n hoofd) van 65,- op de rekening... Ik had verwacht niets te hoeven betalen. Maar of dat (helemaal) terecht is? Had wel een leenfiets gratis
Maar de prijs van het wielen wisselen zit nog wel in m’n hoofd, heb er niets van gezegd maar ze hebben zo wel wat ‘goodwill’ verspeeld.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Kom op zeg. Daar mag je gerust iets van vinden, t'is nou niet dat ze hele auto moeten verbouwen om de wielen te wisselen of de fucking remvloeistof te vervangen. Vooral dat laatste, das toch bijna diefstal man 

-
Wat is het uurloon ex btw bij een Mercedes dealer? Ik gok dat 65 euro inclusief dan een redelijk bedrag is als je het daar laat wisselen. Of moet dat ineens gratis?
Vind het eerder niet zo slim van iemand om iets dat je zelf makkelijk kunt in een 20 minuten uit te besteden. Maar ja, je zou achteraf maar eens je handen moeten wassen...
Vind het eerder niet zo slim van iemand om iets dat je zelf makkelijk kunt in een 20 minuten uit te besteden. Maar ja, je zou achteraf maar eens je handen moeten wassen...
Laatst gewijzigd door allen op 24 okt 2020, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Ja, communicatie is het belangrijkste in dit soort gevallen, en bij sommige garages versus klant ontbreekt het daar nog wel eens aan.
- alt
Bij een EV heb je daar geen last dit soort onderhoud, maar de aanschaf is een ander verhaal.
Lpg motoren vervuilen bijna niet, ook komt er geen benzine in de olie, want moderne lpg-motoren starten op lpg.
Ook de bougies gaan langer mee, minder vervuiling.
De olie die je in je auto kreeg werd zeker geleverd door de juwelier?
Vul altijd voor je het ruitenwissertankje naar de garage brengt, even tot de rand met ruitenwasmiddel, dan kan je gelijk zien of zij dat automatisch berekenen.
De hamburgers worden sinds corona ook met 50 % gestegen qua prijs.
Lpg motoren vervuilen bijna niet, ook komt er geen benzine in de olie, want moderne lpg-motoren starten op lpg.
Ook de bougies gaan langer mee, minder vervuiling.
De olie die je in je auto kreeg werd zeker geleverd door de juwelier?
Vul altijd voor je het ruitenwissertankje naar de garage brengt, even tot de rand met ruitenwasmiddel, dan kan je gelijk zien of zij dat automatisch berekenen.
De hamburgers worden sinds corona ook met 50 % gestegen qua prijs.
- Arthur
Daarom ook de vraag, Allen; wat is service? En daarom heb ik er ook niks van gezegd, ik doe het idd de volgende keer zelf. Maar ergens kan ik het ook niet helemaal loslaten. Maar goed, gebeurd is gebeurd, het zij zo.allen schreef: 24 okt 2020, 10:18 Wat is het uurloon ex btw bij een Mercedes dealer? Ik gok dat 65 euro inclusief dan een redelijk bedrag is als je het daar laat wisselen. Of moet dat ineens gratis?
- Knot
Wielen wissel is gewoon een uur voor gerekend.
Ruitensproeier gewoon melden niks mee te doen. Bij audi laten ze soms een vol tankje leeglopen met excuus dat ze niet kunnen garranderen of de klant er anti vries in heeft maar gewoon water.
Ruitensproeier gewoon melden niks mee te doen. Bij audi laten ze soms een vol tankje leeglopen met excuus dat ze niet kunnen garranderen of de klant er anti vries in heeft maar gewoon water.
- JP
Ik zag deze week een rekening op het werk voor 1 vrachtautoband te wisselen. Die tellen al €85 per uur, ex. btw.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Heb de facturen van de BMW dealer (Vriesendijk te Assen) er eens bijgezocht, aangezien de F11 ook dealeronderhouden word. Was nav. dit topic wel even benieuwd. Deze auto krijgt eenmaal per jaar een onderhoudsbeurt + APK (tegelijkertijd). Hiervoor variëren de facturen (tussen 2014 en 2020) tussen de €510 en €550 inclusief BTW. Bij afhalen is de auto altijd netjes gestofzogen en gewassen. Leenauto word wel apart gefactureerd. De duurste dealerfactuur (2018) die deze auto 'in de bek gehad heeft' was grote beurt + apk met nieuwe remset op de vooras á €1413,24 incl. BTW. Voor ruiterwisserbladen (alleen voorruit) berekenen ze bijvoorbeeld €56,20 incl. BTW. Voor BMW begrippen, zeker voor een dealer, vind ik het niet heel verkeerd. Zeker niet als ik dan deze Dacia factuur zie.
- Rogerb
Knot schreef: 24 okt 2020, 11:13 Wielen wissel is gewoon een uur voor gerekend.
Hier hebben wij ooit de bewuste keuze gemaakt als service niet voor ruitensproeiervloeistof te berekenen scheelt vervelende discussie en degene die wel met een lege tank aan komt rijden is er blij mee.
- Arthur
Geen band hè, gewoon wielen van voor naar achter en vv.JP schreef: 24 okt 2020, 11:57 Ik zag deze week een rekening op het werk voor 1 vrachtautoband te wisselen. Die tellen al €85 per uur, ex. btw.
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Dat is 10 minuten werk op een brug.
- Arthur
Ik had het ruim bedacht met 20 minuten. Maar goed, voor niets gaat de zon op, begrijp ik ook.