911-lover is in tha House

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
mark dikken
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
Locatie: almere

Bericht door mark dikken » 11 mar 2007, 18:39

Rondetijden Hockenheim uit die tijd
De 911 (964) 1.22,5
De 911 Turbo (930) 1.21,8
De 968 CS 1.19,8

Voor het vergelijk
944 turboS 1.20,8
GT3 997 RS 1.11.1

Bron fastestlaps.com

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 mar 2007, 23:17

mark dikken schreef:Rondetijden Hockenheim uit die tijd
De 911 (964) 1.22,5
De 911 Turbo (930) 1.21,8
De 968 CS 1.19,8

Voor het vergelijk
944 turboS 1.20,8
GT3 997 RS 1.11.1

Bron fastestlaps.com
:shock: :shock: :shock: (Niels die wederom de zolder op is op ouwe AV's door te bladeren op zoek naar de test van een gele CS)

Leander Kolen
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2007, 15:41

Bericht door Leander Kolen » 12 mar 2007, 00:01

Blijft leuk he zon CS'je :shock:

Toen waren ze nog goedkoper dan een standaard 968. Nu zijn ze meer waard. Wat kan het soms toch raar lopen met de waarde van auto's.

Groeten. Leander

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Bericht door 911-lover » 12 mar 2007, 00:58

Zo is het Leander.
Tegenwoordig proberen 968 eigenaars hun wagen voor meer te verkopen door er in de advertentie Cs bij te zetten.
Hoe het kan verkeren hé.
De 968Cs maakt het idd zeer moeilijk voor de meeste ongeblazen 911ers.
Op snelwegen en top kan ik enkel melden dat een 930 wordt weggereden en een 965 wordt bijgebleven.
Met de andere heb ik nog geen ervaring gehad en verwacht ik ook niet dat ik daar een schijn van kans tegen heb.
Binnenkort eens tegen Chris proberen :wink:
Voor een 968CS koop je tegenwoordig zelfs al een mooie 964 doch ik zou de ruil niet meer willen maken.
Als de CS weggaat is het enkel voor een goede leuke 993.
Dan is het en emotionele keuze en geen rationele want ik kan me niet voorstellen dat de 993 beter zou rijden dan de 968CS om van het verbruik nog maar te zwijgen (normale voltte rijstijl 1:11 , zeer vlotte rijstijl met snelheden boven 230 1:9)

Kort filmpje van me aan Brünchen op de Nordschleife

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 12 mar 2007, 01:13

Wat zijn de grote voordelen van de CS boven de normale 968 Koen?

En wat zijn acceptabele km-standen wanneer je er 1 zou willen kopen.

http://autoscout24.de/home/index/detail ... A=4088.655

Ik vond dit een interessante 968, maar heeft 267.000 gereden, dat is natuurlijk veel km's. Kan deze Porsche dat makkelijk hebben, of moet je dan toch op bepaalde dingen letten. Zo ja, waarop?

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Bericht door 911-lover » 12 mar 2007, 13:11

Het voordeel van de Cs is dat deze 70kg minder weegt dan een basis normale 968.
Ook de zeldzaamheid speelt natuurlijk ook een belangrijke rol nu en in de toekomst.
Zoals vermeld staan de 968-en die te koop worden aangeboden meestal vermeld als CS , maar ze zijn het zelden.
De kilometerstanden zijn irrelevant daar Porsche degelijke motoren bouwt en mits goed onderhoud kilometerstanden van 400.000km en meer geen uitzondering zijn.
Waar je moet opletten is dat de riemen etc op tijd vervangen zijn . De 968 is er gevoelig aan daar ze werken met een variabele nokkenas.
Ik heb de mijne gekocht met een echte kilometerstand van 73.000km met alle papieren , onderhoudsboekje etc erbij . Dat is zeer zeker belangrijk voor een Porsche (om het even welk model) en een schade-arm verleden (ook zeer belangrijk daar zelfs het grootste gebakje wordt opgemaakt)
En met een beetje geluk kom je er eentje tegen (net als ik) die wel wat meer PK-tjes heeft dan een originele :wink:
De auto uit je link ziet er niet verkeerd uit en voor een gewone 968 met die kilometerstand is de prijs niet verkeerd mits bovenstaande opmerkingen overeen stemmen.
Een degelijke Cs met lage kilometerstand en alles erbij gaat rond het dubbele tot pieken van 25.000 tot 30.000€

Gebruikersavatar
chris_lbr
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
Locatie: Tremelo (België)

Bericht door chris_lbr » 12 mar 2007, 19:52

911-lover schreef:De 968Cs maakt het idd zeer moeilijk voor de meeste ongeblazen 911ers.
Op snelwegen en top kan ik enkel melden dat een 930 wordt weggereden en een 965 wordt bijgebleven.
Met de andere heb ik nog geen ervaring gehad en verwacht ik ook niet dat ik daar een schijn van kans tegen heb.
Binnenkort eens tegen Chris proberen :wink:
Qua top zitten we in principe op hetzelfde niveau. Maar qua optrekken zou ik met mijn TT normaal van jou moeten kunnen wegrijden. Gisteren ff doorgetrokken bij het oprijden van de snelweg. Die 200 per uur zijn d'er verdorie wel héél rap :shock:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Bericht door 911-lover » 12 mar 2007, 23:23

Het zou erg zijn moest ik je nog kunnen volgen hé Chris.
Het is maar en simpel 4 cilindertje 16 klepper ongeblazen :wink:

Gebruikersavatar
chris_lbr
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
Locatie: Tremelo (België)

Bericht door chris_lbr » 13 mar 2007, 20:24

911-lover schreef:Het zou erg zijn moest ik je nog kunnen volgen hé Chris.
Het is maar en simpel 4 cilindertje 16 klepper ongeblazen :wink:
Simpel ? Jij doet zelfs een 965 geelzucht krijgen en tegelijk groen worden. :evil: Over een 930 spreken we dan al lang niet meer. Ik ken dat bakske van jou ondertussen goed genoeg :?

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Bericht door 911-lover » 13 mar 2007, 22:57

:twisted: :wink: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door 911-lover » 23 dec 2014, 01:39

Ik vond hier nog een voorsteltopic van me en zag dat het al bijna zeven jaar geleden is dat ik het geupdated heb .

Ondertussen zijn er wel al wat wagentjes de revue gepasseerd ( A4 2.6 Quattro avant , A6 2.8 20V Quattro avant , Supra MKIII Turbo een 924 en twee 944's NA)

De 968CS heb ik nog steeds en heeft verleden jaar een grote verwenbeurt gekregen bij Porsche Center Brussel te Drogenbos . Een volledige revisie en compleet nazicht . Alles vervangen wat nu of in de toekomst vervangen zou moeten worden .
Mocht ook wel na 10 jaar in mijn bezit en de doorslag is een hapering in het blok geweest . Grapje kostte 15000€ , maar ze rijdt weer als nieuw.

Afbeelding

Als Daily bezit ik nu sinds drie jaar een Impreza WRX uit 2003
Ook hieraan heb ik wat kosten gedaan (volledige spraybeurt , leder/alcantara interieur , ophanging , motor , complete 3" RVS Supersprint uitlaatlijn , schroefverlaging , 20" velgen etc etc) om ze naar mijn zin te maken . Nu heeft ze 265pk wat voor mij als daily genoeg is om het betrouwbaar te houden .
Zie foto hoe ik ze kocht en hoe ze nu is

Afbeelding

Afbeelding

En eentje van op de Schleife

Afbeelding

Voor de zeldzame vrije tijd is er nog de moto . Een Triumph Sprint RS 955i

Afbeelding

Voor het vrouwtje hebben we een Seat Ibiza 1.9 TDI aangeschaft en een beetje naar onze zinnen aangepast inclusief chiptuning naar 131pk en 303nM

Afbeelding

En begin deze maand heb ik me nog een extraatje aangeschaft . Eentje waar ik al zeer lang over aan het denken en zoeken was .
Een Ferrari Mondial 3.2 QV uit 1986 . Italian import van eerste eigenaar . Alle papieren en historie erbij ; 70.000km en in onberispelijke nieuwstaat (origineel dus niet gerestaureerd)
What else are we working for :df:

Afbeelding

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door Metchu » 23 dec 2014, 02:42

die ferrari! :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: dat je je post niet daarmee begint... moet ik eerst door alle meuk heen!

MEER FOTO'S!!! :thnx:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door Petrolhead Tom » 23 dec 2014, 07:38

Schitterend die Ferrari! Helemaal te gek! :D Sowieso een heerlijk wagenpark trouwens. I need a Subaru in my life!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door GTRene » 23 dec 2014, 12:27

mooi wagenpark zo, wat een aparte garage ook, lekker ruim ook, maar is dat een prefab garage oid? of hoe noem je zoiets :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door Niels » 23 dec 2014, 12:59

Ik blijf de Mondial ook wel waarderen, mooi dat het een 3.2 is :thumbup: De CS echter :hungry:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door 911-lover » 23 dec 2014, 13:55

Die garage is een soort prefab ja . Is bij de verkoper .
Ik kan door tijdsgebrek en practische dingen (stalling regelen etc) de wagen pas begin dit jaar ophalen .
Momenteel is die op garage voor een onderhoud en klaarmaken voor de keuring .
Dan kan ik die ergens in januari afhalen .
De 3.2 blijkt de beste te zijn .
De 3.4 had wat probleempjes en heeft een motoruitbouw nodig voor bvb vervangen van riemen etc .
Bij de 3.2 kan je overal goed aan .

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door GTRene » 23 dec 2014, 16:01

het nwe jaar 2015 zal dus goed beginnen zo lijkt :D

wist het verder niet van de 3.2 en 3.4, wel handig dat je daar wel bij kan zonder motor eruit oid, scheelt knap knaken :D

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door 911-lover » 23 dec 2014, 16:53

Je hebt ook nog de 3.0 en de 3.0QV
Die waren er voor de 3.2

Ferrari's met dezelfde onderbouw en technische kenmerken , maar geen 2+2 en dus meer geliefd zijn de 308 (3.0), 328 (3.2)en 348(3.4)

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door Walter » 23 dec 2014, 17:42

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

THE MUD
Berichten: 538
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door THE MUD » 06 jan 2015, 23:02

He Koen, jij ook hier. Zag dat je vandaag de CS weer onder het stof vandaan getrokken had :thumbup: .

De CS blijft in jouw huidige wagenpark natuurlijk mijn favoriet maar ik ken de hele lijst van 200 niet. En ik maar denken dat ik m'n best al deed met 28 auto's op naam in de paar jaar dat ik mijn rijbewijs heb maar jou zal ik niet snel inhalen :tooth: .

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door 911-lover » 12 jan 2015, 22:27

Alles op zijn tijd Mudje .
Toen ik 28 was had ik er ook maar een stuk of 20 gehad hoor
Het is net daarna (na de scheiding en verhuis naar pand met grote garage en veel grond) dat ik helemaal los ben gegaan :df:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door 911-lover » 16 sep 2015, 01:06

Weer effe geleden dat ik hier was dus weer even updaten .

Met de Ferrari is ondertussen al een 2000km mee rondgetoerd en ze doet het erg goed .
Het is nu duidelijk waarom Porsches rijderswagens zijn en Ferrari's pronkwagens .
Nu staat ze op stalling tot ergens lente volgend jaar

Hier een paar fotootjes van mijn bolide

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En sinds een kleine twee maanden is er nog een wagentje bijgekomen aan ons wagenpark . Een hobbywagen voor de vrouw . Gekocht van eerste eigenaar , perfect en origineel , van 1997 en 122000km op de teller . Volledige history , boekjes en hardtop erbij

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 911-lover op 10 nov 2015, 16:47, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door 911-lover » 16 sep 2015, 01:18

En natuurlijk is de Scooby er ook nog.
Hier in alle glorie te zien op de Nordschleife

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 911-lover op 17 sep 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door GTRene » 16 sep 2015, 01:53

foto's werken niet hier, alleen de eerste 2 de auto en interieur..

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6741
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: 911-lover is in tha House

Bericht door EvdP » 16 sep 2015, 08:09

Zelfde hier.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 1 gast