911-lover is in tha House
- mark dikken
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
- Locatie: almere
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 15:41
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Zo is het Leander.
Tegenwoordig proberen 968 eigenaars hun wagen voor meer te verkopen door er in de advertentie Cs bij te zetten.
Hoe het kan verkeren hé.
De 968Cs maakt het idd zeer moeilijk voor de meeste ongeblazen 911ers.
Op snelwegen en top kan ik enkel melden dat een 930 wordt weggereden en een 965 wordt bijgebleven.
Met de andere heb ik nog geen ervaring gehad en verwacht ik ook niet dat ik daar een schijn van kans tegen heb.
Binnenkort eens tegen Chris proberen
Voor een 968CS koop je tegenwoordig zelfs al een mooie 964 doch ik zou de ruil niet meer willen maken.
Als de CS weggaat is het enkel voor een goede leuke 993.
Dan is het en emotionele keuze en geen rationele want ik kan me niet voorstellen dat de 993 beter zou rijden dan de 968CS om van het verbruik nog maar te zwijgen (normale voltte rijstijl 1:11 , zeer vlotte rijstijl met snelheden boven 230 1:9)
Kort filmpje van me aan Brünchen op de Nordschleife
Tegenwoordig proberen 968 eigenaars hun wagen voor meer te verkopen door er in de advertentie Cs bij te zetten.
Hoe het kan verkeren hé.
De 968Cs maakt het idd zeer moeilijk voor de meeste ongeblazen 911ers.
Op snelwegen en top kan ik enkel melden dat een 930 wordt weggereden en een 965 wordt bijgebleven.
Met de andere heb ik nog geen ervaring gehad en verwacht ik ook niet dat ik daar een schijn van kans tegen heb.
Binnenkort eens tegen Chris proberen

Voor een 968CS koop je tegenwoordig zelfs al een mooie 964 doch ik zou de ruil niet meer willen maken.
Als de CS weggaat is het enkel voor een goede leuke 993.
Dan is het en emotionele keuze en geen rationele want ik kan me niet voorstellen dat de 993 beter zou rijden dan de 968CS om van het verbruik nog maar te zwijgen (normale voltte rijstijl 1:11 , zeer vlotte rijstijl met snelheden boven 230 1:9)
Kort filmpje van me aan Brünchen op de Nordschleife
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Wat zijn de grote voordelen van de CS boven de normale 968 Koen?
En wat zijn acceptabele km-standen wanneer je er 1 zou willen kopen.
http://autoscout24.de/home/index/detail ... A=4088.655
Ik vond dit een interessante 968, maar heeft 267.000 gereden, dat is natuurlijk veel km's. Kan deze Porsche dat makkelijk hebben, of moet je dan toch op bepaalde dingen letten. Zo ja, waarop?
En wat zijn acceptabele km-standen wanneer je er 1 zou willen kopen.
http://autoscout24.de/home/index/detail ... A=4088.655
Ik vond dit een interessante 968, maar heeft 267.000 gereden, dat is natuurlijk veel km's. Kan deze Porsche dat makkelijk hebben, of moet je dan toch op bepaalde dingen letten. Zo ja, waarop?
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Het voordeel van de Cs is dat deze 70kg minder weegt dan een basis normale 968.
Ook de zeldzaamheid speelt natuurlijk ook een belangrijke rol nu en in de toekomst.
Zoals vermeld staan de 968-en die te koop worden aangeboden meestal vermeld als CS , maar ze zijn het zelden.
De kilometerstanden zijn irrelevant daar Porsche degelijke motoren bouwt en mits goed onderhoud kilometerstanden van 400.000km en meer geen uitzondering zijn.
Waar je moet opletten is dat de riemen etc op tijd vervangen zijn . De 968 is er gevoelig aan daar ze werken met een variabele nokkenas.
Ik heb de mijne gekocht met een echte kilometerstand van 73.000km met alle papieren , onderhoudsboekje etc erbij . Dat is zeer zeker belangrijk voor een Porsche (om het even welk model) en een schade-arm verleden (ook zeer belangrijk daar zelfs het grootste gebakje wordt opgemaakt)
En met een beetje geluk kom je er eentje tegen (net als ik) die wel wat meer PK-tjes heeft dan een originele
De auto uit je link ziet er niet verkeerd uit en voor een gewone 968 met die kilometerstand is de prijs niet verkeerd mits bovenstaande opmerkingen overeen stemmen.
Een degelijke Cs met lage kilometerstand en alles erbij gaat rond het dubbele tot pieken van 25.000 tot 30.000€
Ook de zeldzaamheid speelt natuurlijk ook een belangrijke rol nu en in de toekomst.
Zoals vermeld staan de 968-en die te koop worden aangeboden meestal vermeld als CS , maar ze zijn het zelden.
De kilometerstanden zijn irrelevant daar Porsche degelijke motoren bouwt en mits goed onderhoud kilometerstanden van 400.000km en meer geen uitzondering zijn.
Waar je moet opletten is dat de riemen etc op tijd vervangen zijn . De 968 is er gevoelig aan daar ze werken met een variabele nokkenas.
Ik heb de mijne gekocht met een echte kilometerstand van 73.000km met alle papieren , onderhoudsboekje etc erbij . Dat is zeer zeker belangrijk voor een Porsche (om het even welk model) en een schade-arm verleden (ook zeer belangrijk daar zelfs het grootste gebakje wordt opgemaakt)
En met een beetje geluk kom je er eentje tegen (net als ik) die wel wat meer PK-tjes heeft dan een originele

De auto uit je link ziet er niet verkeerd uit en voor een gewone 968 met die kilometerstand is de prijs niet verkeerd mits bovenstaande opmerkingen overeen stemmen.
Een degelijke Cs met lage kilometerstand en alles erbij gaat rond het dubbele tot pieken van 25.000 tot 30.000€
- chris_lbr
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
- Locatie: Tremelo (België)
Qua top zitten we in principe op hetzelfde niveau. Maar qua optrekken zou ik met mijn TT normaal van jou moeten kunnen wegrijden. Gisteren ff doorgetrokken bij het oprijden van de snelweg. Die 200 per uur zijn d'er verdorie wel héél rap911-lover schreef:De 968Cs maakt het idd zeer moeilijk voor de meeste ongeblazen 911ers.
Op snelwegen en top kan ik enkel melden dat een 930 wordt weggereden en een 965 wordt bijgebleven.
Met de andere heb ik nog geen ervaring gehad en verwacht ik ook niet dat ik daar een schijn van kans tegen heb.
Binnenkort eens tegen Chris proberen![]()

- chris_lbr
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
- Locatie: Tremelo (België)
Simpel ? Jij doet zelfs een 965 geelzucht krijgen en tegelijk groen worden.911-lover schreef:Het zou erg zijn moest ik je nog kunnen volgen hé Chris.
Het is maar en simpel 4 cilindertje 16 klepper ongeblazen


- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: 911-lover is in tha House
Ik vond hier nog een voorsteltopic van me en zag dat het al bijna zeven jaar geleden is dat ik het geupdated heb .
Ondertussen zijn er wel al wat wagentjes de revue gepasseerd ( A4 2.6 Quattro avant , A6 2.8 20V Quattro avant , Supra MKIII Turbo een 924 en twee 944's NA)
De 968CS heb ik nog steeds en heeft verleden jaar een grote verwenbeurt gekregen bij Porsche Center Brussel te Drogenbos . Een volledige revisie en compleet nazicht . Alles vervangen wat nu of in de toekomst vervangen zou moeten worden .
Mocht ook wel na 10 jaar in mijn bezit en de doorslag is een hapering in het blok geweest . Grapje kostte 15000€ , maar ze rijdt weer als nieuw.

Als Daily bezit ik nu sinds drie jaar een Impreza WRX uit 2003
Ook hieraan heb ik wat kosten gedaan (volledige spraybeurt , leder/alcantara interieur , ophanging , motor , complete 3" RVS Supersprint uitlaatlijn , schroefverlaging , 20" velgen etc etc) om ze naar mijn zin te maken . Nu heeft ze 265pk wat voor mij als daily genoeg is om het betrouwbaar te houden .
Zie foto hoe ik ze kocht en hoe ze nu is


En eentje van op de Schleife

Voor de zeldzame vrije tijd is er nog de moto . Een Triumph Sprint RS 955i

Voor het vrouwtje hebben we een Seat Ibiza 1.9 TDI aangeschaft en een beetje naar onze zinnen aangepast inclusief chiptuning naar 131pk en 303nM

En begin deze maand heb ik me nog een extraatje aangeschaft . Eentje waar ik al zeer lang over aan het denken en zoeken was .
Een Ferrari Mondial 3.2 QV uit 1986 . Italian import van eerste eigenaar . Alle papieren en historie erbij ; 70.000km en in onberispelijke nieuwstaat (origineel dus niet gerestaureerd)
What else are we working for

Ondertussen zijn er wel al wat wagentjes de revue gepasseerd ( A4 2.6 Quattro avant , A6 2.8 20V Quattro avant , Supra MKIII Turbo een 924 en twee 944's NA)
De 968CS heb ik nog steeds en heeft verleden jaar een grote verwenbeurt gekregen bij Porsche Center Brussel te Drogenbos . Een volledige revisie en compleet nazicht . Alles vervangen wat nu of in de toekomst vervangen zou moeten worden .
Mocht ook wel na 10 jaar in mijn bezit en de doorslag is een hapering in het blok geweest . Grapje kostte 15000€ , maar ze rijdt weer als nieuw.
Als Daily bezit ik nu sinds drie jaar een Impreza WRX uit 2003
Ook hieraan heb ik wat kosten gedaan (volledige spraybeurt , leder/alcantara interieur , ophanging , motor , complete 3" RVS Supersprint uitlaatlijn , schroefverlaging , 20" velgen etc etc) om ze naar mijn zin te maken . Nu heeft ze 265pk wat voor mij als daily genoeg is om het betrouwbaar te houden .
Zie foto hoe ik ze kocht en hoe ze nu is

En eentje van op de Schleife

Voor de zeldzame vrije tijd is er nog de moto . Een Triumph Sprint RS 955i
Voor het vrouwtje hebben we een Seat Ibiza 1.9 TDI aangeschaft en een beetje naar onze zinnen aangepast inclusief chiptuning naar 131pk en 303nM
En begin deze maand heb ik me nog een extraatje aangeschaft . Eentje waar ik al zeer lang over aan het denken en zoeken was .
Een Ferrari Mondial 3.2 QV uit 1986 . Italian import van eerste eigenaar . Alle papieren en historie erbij ; 70.000km en in onberispelijke nieuwstaat (origineel dus niet gerestaureerd)
What else are we working for


-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: 911-lover is in tha House
die ferrari!
dat je je post niet daarmee begint... moet ik eerst door alle meuk heen!
MEER FOTO'S!!!




MEER FOTO'S!!!

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 911-lover is in tha House
Schitterend die Ferrari! Helemaal te gek!
Sowieso een heerlijk wagenpark trouwens. I need a Subaru in my life!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911-lover is in tha House
mooi wagenpark zo, wat een aparte garage ook, lekker ruim ook, maar is dat een prefab garage oid? of hoe noem je zoiets 

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 911-lover is in tha House
Ik blijf de Mondial ook wel waarderen, mooi dat het een 3.2 is
De CS echter 


- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: 911-lover is in tha House
Die garage is een soort prefab ja . Is bij de verkoper .
Ik kan door tijdsgebrek en practische dingen (stalling regelen etc) de wagen pas begin dit jaar ophalen .
Momenteel is die op garage voor een onderhoud en klaarmaken voor de keuring .
Dan kan ik die ergens in januari afhalen .
De 3.2 blijkt de beste te zijn .
De 3.4 had wat probleempjes en heeft een motoruitbouw nodig voor bvb vervangen van riemen etc .
Bij de 3.2 kan je overal goed aan .
Ik kan door tijdsgebrek en practische dingen (stalling regelen etc) de wagen pas begin dit jaar ophalen .
Momenteel is die op garage voor een onderhoud en klaarmaken voor de keuring .
Dan kan ik die ergens in januari afhalen .
De 3.2 blijkt de beste te zijn .
De 3.4 had wat probleempjes en heeft een motoruitbouw nodig voor bvb vervangen van riemen etc .
Bij de 3.2 kan je overal goed aan .
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911-lover is in tha House
het nwe jaar 2015 zal dus goed beginnen zo lijkt
wist het verder niet van de 3.2 en 3.4, wel handig dat je daar wel bij kan zonder motor eruit oid, scheelt knap knaken

wist het verder niet van de 3.2 en 3.4, wel handig dat je daar wel bij kan zonder motor eruit oid, scheelt knap knaken

- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: 911-lover is in tha House
Je hebt ook nog de 3.0 en de 3.0QV
Die waren er voor de 3.2
Ferrari's met dezelfde onderbouw en technische kenmerken , maar geen 2+2 en dus meer geliefd zijn de 308 (3.0), 328 (3.2)en 348(3.4)
Die waren er voor de 3.2
Ferrari's met dezelfde onderbouw en technische kenmerken , maar geen 2+2 en dus meer geliefd zijn de 308 (3.0), 328 (3.2)en 348(3.4)
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: 911-lover is in tha House
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
- Locatie: Tolkamer (Gelderland)
Re: 911-lover is in tha House
He Koen, jij ook hier. Zag dat je vandaag de CS weer onder het stof vandaan getrokken had
.
De CS blijft in jouw huidige wagenpark natuurlijk mijn favoriet maar ik ken de hele lijst van 200 niet. En ik maar denken dat ik m'n best al deed met 28 auto's op naam in de paar jaar dat ik mijn rijbewijs heb maar jou zal ik niet snel inhalen
.

De CS blijft in jouw huidige wagenpark natuurlijk mijn favoriet maar ik ken de hele lijst van 200 niet. En ik maar denken dat ik m'n best al deed met 28 auto's op naam in de paar jaar dat ik mijn rijbewijs heb maar jou zal ik niet snel inhalen

- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: 911-lover is in tha House
Alles op zijn tijd Mudje .
Toen ik 28 was had ik er ook maar een stuk of 20 gehad hoor
Het is net daarna (na de scheiding en verhuis naar pand met grote garage en veel grond) dat ik helemaal los ben gegaan
Toen ik 28 was had ik er ook maar een stuk of 20 gehad hoor
Het is net daarna (na de scheiding en verhuis naar pand met grote garage en veel grond) dat ik helemaal los ben gegaan

- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: 911-lover is in tha House
Weer effe geleden dat ik hier was dus weer even updaten .
Met de Ferrari is ondertussen al een 2000km mee rondgetoerd en ze doet het erg goed .
Het is nu duidelijk waarom Porsches rijderswagens zijn en Ferrari's pronkwagens .
Nu staat ze op stalling tot ergens lente volgend jaar
Hier een paar fotootjes van mijn bolide



En sinds een kleine twee maanden is er nog een wagentje bijgekomen aan ons wagenpark . Een hobbywagen voor de vrouw . Gekocht van eerste eigenaar , perfect en origineel , van 1997 en 122000km op de teller . Volledige history , boekjes en hardtop erbij


Met de Ferrari is ondertussen al een 2000km mee rondgetoerd en ze doet het erg goed .
Het is nu duidelijk waarom Porsches rijderswagens zijn en Ferrari's pronkwagens .
Nu staat ze op stalling tot ergens lente volgend jaar
Hier een paar fotootjes van mijn bolide
En sinds een kleine twee maanden is er nog een wagentje bijgekomen aan ons wagenpark . Een hobbywagen voor de vrouw . Gekocht van eerste eigenaar , perfect en origineel , van 1997 en 122000km op de teller . Volledige history , boekjes en hardtop erbij

Laatst gewijzigd door 911-lover op 10 nov 2015, 16:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: 911-lover is in tha House
En natuurlijk is de Scooby er ook nog.
Hier in alle glorie te zien op de Nordschleife


Hier in alle glorie te zien op de Nordschleife
Laatst gewijzigd door 911-lover op 17 sep 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911-lover is in tha House
foto's werken niet hier, alleen de eerste 2 de auto en interieur..
- EvdP
- Berichten: 6741
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: 911-lover is in tha House
Zelfde hier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 1 gast