Niet dus..

Succes en veel plezier op de roadtrip.
http://www.diymybmw.com/e46/short-shifter/Aernoudt schreef: 06 mei 2020, 19:07Idd, is zwaarder dan wat er bij mij in zat in elk geval (gelakt hout). Schakelt fijner.jessedehaan schreef: 06 mei 2020, 17:05 OK, ook al een M3 pook dus.
Bedoel je met 'dat gewicht erin' dat de pookknop serieus zwaarder is? Dat lijkt me ook wel fijn...
Als je voor Csl schijven gaat, kan je ook de onderstaande remklauwen gebruiken. Zijn de performance klauwen. Is plug and play.
Als je die offset bussen gebruikt komen je wielen naar voren te staan, je krijgt dus meer wielbasis.Aernoudt schreef: 06 mei 2020, 21:11 Vraagje: er komen bij mij topmounts op met camber + caster; nu kun je ook caster zetten met de excentrische onderste oog rubbers (dan wel unibolts). Wat zijn de evt voordelen om toch die excentrische ophanging te kiezen? (voor nu lichte voorkeur om de draagarm ophanging standaard te laten (behalve dan hardere rubbers) icm top-mounts die verstelbaar zijn
Zou je moeten kijken maar als BMW die offset bussen gebruik word bumpsteer meestal gecorrigeerd op de spindel/naaf.Aernoudt schreef: 07 mei 2020, 09:50Hebben de Z4M (waar ze vandaan komen begrijp ik) daar een oplossing voor met een iets langere bout bij de steering knuckle? (een anti-bumpsteer kit zeg maar; zoals ik deze destijds ook op mijn Firebird (de Nurburgringversie) had van UMI performance)Bert ///M3 schreef: 07 mei 2020, 09:42...Aernoudt schreef: 06 mei 2020, 21:11 Vraagje: er komen bij mij topmounts op met camber + caster; nu kun je ook caster zetten met de excentrische onderste oog rubbers (dan wel unibolts). Wat zijn de evt voordelen om toch die excentrische ophanging te kiezen? (voor nu lichte voorkeur om de draagarm ophanging standaard te laten (behalve dan hardere rubbers) icm top-mounts die verstelbaar zijn
Je krijgt mogelijk ook meer bumpsteer. Nu is dit ook zo als je caster plates gebruikt alleen bij offset bussen een graadje erger omdat je de draagarmen naar voren verplaatst ipv alleen de naaf kanteld...
Kan het me niet voorstellen dat ze daar niet een oplossing voor hebben (er vanuit gaand dat een Z4M goed stuurt).
Dat heb ik bekenen / afgewogen Bert. Toch voor deze auto gekozen.
Zou je moeten kijken maar als BMW die offset bussen gebruik word bumpsteer meestal gecorrigeerd op de spindel/naaf.Aernoudt schreef: 07 mei 2020, 09:50Hebben de Z4M (waar ze vandaan komen begrijp ik) daar een oplossing voor met een iets langere bout bij de steering knuckle? (een anti-bumpsteer kit zeg maar; zoals ik deze destijds ook op mijn Firebird (de Nurburgringversie) had van UMI performance)Bert ///M3 schreef: 07 mei 2020, 09:42...Aernoudt schreef: 06 mei 2020, 21:11 Vraagje: er komen bij mij topmounts op met camber + caster; nu kun je ook caster zetten met de excentrische onderste oog rubbers (dan wel unibolts). Wat zijn de evt voordelen om toch die excentrische ophanging te kiezen? (voor nu lichte voorkeur om de draagarm ophanging standaard te laten (behalve dan hardere rubbers) icm top-mounts die verstelbaar zijn
Je krijgt mogelijk ook meer bumpsteer. Nu is dit ook zo als je caster plates gebruikt alleen bij offset bussen een graadje erger omdat je de draagarmen naar voren verplaatst ipv alleen de naaf kanteld...
Kan het me niet voorstellen dat ze daar niet een oplossing voor hebben (er vanuit gaand dat een Z4M goed stuurt).
Dat heb ik bekenen / afgewogen Bert. Toch voor deze auto gekozen.
Als er in dezelfde carrosserie vorm een //M is, is het wel een lekker tegendraads projectje. Zou zelf eerder een m3 ombouwen naar 330ci looks. Of m3 spullen in de 330ci als het je om een trekhaak te doen is..Aernoudt schreef: 07 mei 2020, 08:49 Deze auto blijft (zeker icm deze kleuren) ook wat neutraler (lees: minder opvallend) wat soms handig is![]()
Zijn er ook wel. Alleen dan krijg je vaak bus tussen de stuurkogel en de naaf. Voor race auto's wel leuk maar voor straatauto's die veel KM maken is het niet de meest stevige constructie, IMHO.Aernoudt schreef: 07 mei 2020, 10:26Zal even na gaan vragen of die spindle anders (vermoedelijk wel); aan de andere kant zijn er best wat mensen die met een e36 dan wel e46 met die excentrische rijden; dus dan zou daar al een bumpsteer kit voor moeten zijn lijkt mij (aftermarket handel zit meestal strak op dat soort dingen). Maar dat is een aanname, dus ik heb wat uitzoek werk e doenBert ///M3 schreef: 07 mei 2020, 10:21..
Zou je moeten kijken maar als BMW die offset bussen gebruik word bumpsteer meestal gecorrigeerd op de spindel/naaf.
Alleen als je er natuurlijk ook een schroefset onder gaat zetten en je rijhoogte lager zet dan word dat verhaal ook weer anders.![]()