http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... mwntr4xiqs
Elmar.
- Bert ///M3
- Jelmer850i
- Dennis Cavallino
- Jelmer850i
- Maik
- Sander S.
Supermotard-motoren zijn vooral motoren met erg veel koppel in een kort toerenbereik. Gaat bij deze motoren totaal niet niet om topsnelheid. Ik gok dat deze motor in 1 2 en 3 puur op vermogen op zen achterwiel gaat.Maik schreef:Dikke fiets hoor, gefeliciteerd Elmar 8)
Wat topt dat nou? 280-290?![]()
Jij hebt altijd van dit soort fietsen gehad of niet? Een racer doet jou niets heb ik het idee.... wat is er dan echt zo leuk aan deze fietsen? Zijn het echt zulke goeie gooi en smijt bikes? Wat weegt die nieuwe fiets eigenlijk?
Het rijden van een Supermotard vraagt om een geheel eigen stijl. Vaak ver voorop de motor, en met een gestrekt been de bocht in. Ben je er handig in, ben je echt enorm wendbaar.
Heel gaaf dit!
- Elmar
Dale Vito, het merk is overgenomen door KTM, dus ik durfde de stap wel te wagen.
Sander, uiteraard ben ik over de lekdijk geweest, vanmiddag N'gein-Schoonhoven viceverca, daarna Vianen-Lexmond-Meerkerk-Arkel-Leerdam-Everdingen-Hagestein.
En net nog even een rondje Rhenen.
Maik, het fietsje weegt slecht 112 Kg en heeft een vermogen van tegen de 70 PK. Ik vind een racer mooi om te zien, zeker de Italiaanse merken. Maar qua rijden doet het me niks, daar moet je mee een circuit op. Met een Supermotard heb je al ontzettend veel lol tot 100 km/u. Het moet wel bochtig zijn. Net nog een andere SM rijder tegen gekomen, hij kon alleen nog niet zo goed bochtjes rijden, dus dan ga ik er graag buitenom voorbij. Dat gaat ook vaak bij supersports goed, die mannen remmen vaak erg vroeg, waardoor je net voor de bocht naast hun zit en dan vol accelererend achterlaat.:twisted: Dit trouwens bij bochten die je met 60 tot 80 km/u pakt, het domein van de Supermotard. Een ander voordeel is, als je onderuit gaat is de snelheid niet zo hoog en de schade aan motorfiets is nihiel.
Allen, deze fiets is 24 Kg lichter dan de KTM, daar valt niks mee te bewijzen.
Sander, uiteraard ben ik over de lekdijk geweest, vanmiddag N'gein-Schoonhoven viceverca, daarna Vianen-Lexmond-Meerkerk-Arkel-Leerdam-Everdingen-Hagestein.
En net nog even een rondje Rhenen.
Maik, het fietsje weegt slecht 112 Kg en heeft een vermogen van tegen de 70 PK. Ik vind een racer mooi om te zien, zeker de Italiaanse merken. Maar qua rijden doet het me niks, daar moet je mee een circuit op. Met een Supermotard heb je al ontzettend veel lol tot 100 km/u. Het moet wel bochtig zijn. Net nog een andere SM rijder tegen gekomen, hij kon alleen nog niet zo goed bochtjes rijden, dus dan ga ik er graag buitenom voorbij. Dat gaat ook vaak bij supersports goed, die mannen remmen vaak erg vroeg, waardoor je net voor de bocht naast hun zit en dan vol accelererend achterlaat.:twisted: Dit trouwens bij bochten die je met 60 tot 80 km/u pakt, het domein van de Supermotard. Een ander voordeel is, als je onderuit gaat is de snelheid niet zo hoog en de schade aan motorfiets is nihiel.
Allen, deze fiets is 24 Kg lichter dan de KTM, daar valt niks mee te bewijzen.