Ja maar GPS satnav is gewoon onschuldig. Technisch gezien KAN het systeem geen gegevens naar 'anderen' sturen.Rico v Velzen schreef:Tom uiteindelijk zullen die systemen allemaal aan elkaar worden gekoppeld.
Weet nog goed dat iedereen moord en brand schreeuwde dat de radardetector NOOIT verboden kon worden, grondrecht etc.
Maar uiteindelijk passen ze de regels zo aan dat je het gewoon moet slikken.
rekening rijden en BPM
-
- Sander S.
Als die zwarte boxen gekoppeld worden een je kilometerteller dan is het antwoord simpel. Gewoon een schakelaar tussen de teller en de zekering zetten die je vanuit de auto kan bedienen. Doet alleen heel je tellerunit het niet meer.Tom schreef:Dan zie ik een ander gat in de markt, namelijk zorgen dat de km-stand van een auto per 2 km slechts 1 km omhoog gaat. Als ze de gegevens aan de NAP/km-stand koppelen heb je in jouw situatie een probleemPeter Tunissen schreef:Ik zie een gat in de markt ontstaan voor het tunen van black boxen.
Gewoon een chip erin die de snelheid met 0.5 vermenigvuldigt alvorens te versturen naar de centrale te versturen.
Iemand tijd/zin om eens een business plan te schrijven?
- Bert ///M3
Black box is ook wel wat mee te doen hoor, schakelaar tussen de voedingskabel of antenne kabel
Processen aan de hand van die black boxen zitten nog best wel haken en ogen aan, omdat de nauwkeurigheid nogal afhankelijk is van een aantal zaken (denk blind spots, tunnels, atmosferische storing enz)
Maar de pest is wel dat je over een lang traject best een aardige inschatting kan maken, bijvoorbeeld gemiddelde snelheid tussen rotterdam en amsterdam. En zo krijg je 1 grote trajectcontrole.

Processen aan de hand van die black boxen zitten nog best wel haken en ogen aan, omdat de nauwkeurigheid nogal afhankelijk is van een aantal zaken (denk blind spots, tunnels, atmosferische storing enz)
Maar de pest is wel dat je over een lang traject best een aardige inschatting kan maken, bijvoorbeeld gemiddelde snelheid tussen rotterdam en amsterdam. En zo krijg je 1 grote trajectcontrole.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hoorde gisteren op de radio dat uit "onderzoek" blijkt dat mensen met satnav minder km rijden en dientengevolge ook minder ongevallen overkomen. De verzekerings maatschappijen willen nu mensen die satnav aanschaffen een korting aanbieden op de verzekerings premie!
Past allemaal mooi in het plan om iedereen maar te kunnen controleren en systemen te gaan koppelen. Ik zeg u; het wantrouwen van de overheid jegens haar eigen burgers kent geen grenzen..............
Past allemaal mooi in het plan om iedereen maar te kunnen controleren en systemen te gaan koppelen. Ik zeg u; het wantrouwen van de overheid jegens haar eigen burgers kent geen grenzen..............
-
Nou ja, minder kilometers... Ten eerste kunnen die rotdingen soms de meest domme omwegen aangeven en ten tweede wordt het hier weleens gebruikt om de kronkelwegen op te sporen en dan een leuke route uit te stippelen.
Een stukje terug staat de opmerking dat de auto's goedkoper zouden worden als de bpm afgeschafd wordt. Wil ik nog even opmerken dat het vies zal tegenvallen. Fabrikanten hebben voor NL de netto prijs omlaag geschroefd om auto's in NL betaalbaar te houden.

Een stukje terug staat de opmerking dat de auto's goedkoper zouden worden als de bpm afgeschafd wordt. Wil ik nog even opmerken dat het vies zal tegenvallen. Fabrikanten hebben voor NL de netto prijs omlaag geschroefd om auto's in NL betaalbaar te houden.
- Bert ///M3
Klinkt verder wel leuk allemaal maar heeft iemand al eens aan het automatiseringsapparaat gedacht welke achter zo'n blackbox moet zitten?
Nederlad heeft wat, 5 miljoen auto's? Die zouden dan elke seconde een signaal naar een computer moeten sturen die zou uitreken wie er te hard rijd en wie niet.
Alleen voor het ontvangen en verwerken van die datasignals heb je al een stevig antennepark nodig (5.000.000 I/O's per sec is bizar)
Mag je ook een stevig serverpark voor bouwen. Dan nog eens uitrekenen wie er te hard rijd. PC moet dus tussen 2 punten vergelijken, maar moet daarbij ook nog eens weten op welke weg je rijd ivm snelheidlimiet. Daar moet een foutcorrectie algoritme overheen (3 echo's, 2 keer op een 120 km/u weg en 1 op een 80 km/u weg omdat GPS even mis zit, meteen boete van een paar honderd euro
)
Mag je met een aardige installatie aankomen om dat allemaal in de gaten te houden
Nederlad heeft wat, 5 miljoen auto's? Die zouden dan elke seconde een signaal naar een computer moeten sturen die zou uitreken wie er te hard rijd en wie niet.
Alleen voor het ontvangen en verwerken van die datasignals heb je al een stevig antennepark nodig (5.000.000 I/O's per sec is bizar)
Mag je ook een stevig serverpark voor bouwen. Dan nog eens uitrekenen wie er te hard rijd. PC moet dus tussen 2 punten vergelijken, maar moet daarbij ook nog eens weten op welke weg je rijd ivm snelheidlimiet. Daar moet een foutcorrectie algoritme overheen (3 echo's, 2 keer op een 120 km/u weg en 1 op een 80 km/u weg omdat GPS even mis zit, meteen boete van een paar honderd euro

Mag je met een aardige installatie aankomen om dat allemaal in de gaten te houden

- RVV
- markk
Bert. Het oplossen van het automatiseringsvraagstuk is heel gemakkelijk.
Het wordt complex door de multiplier van 5 mio auto's.
Kortom daar moet je ook de oplossing zoeken. Dus geen centraal systeem (dat schaalt niet) maar een disributed systeem. De blackbox slaat zelf op, rekent zelf en koppelt alleen de samenvatting naar een centraal systeem.
Bijkomend voordeel is als je de blackbox toch gaat hacken dat je boetes e.d. makkelijker kan voorkomen en als hacker meer controle krijgt over het systeem / jouw individuele uitwerking
Mark.
Het wordt complex door de multiplier van 5 mio auto's.
Kortom daar moet je ook de oplossing zoeken. Dus geen centraal systeem (dat schaalt niet) maar een disributed systeem. De blackbox slaat zelf op, rekent zelf en koppelt alleen de samenvatting naar een centraal systeem.
Bijkomend voordeel is als je de blackbox toch gaat hacken dat je boetes e.d. makkelijker kan voorkomen en als hacker meer controle krijgt over het systeem / jouw individuele uitwerking

Mark.
- wjn
Met al die techniek:
Hoe rijden dan buitenlanders "rekening" in NL??
Bij de grens een blackbox in laten bouwen??
Of zoals bij vrachtwagens een keur aan systemen in de auto??
Of gewoon simpelweg zoals bijv. in Oostenrijk of straks in België een vignet?
Maar met een vignet kun je de file's niet terugdringen (want daar was het om begonnen).
Ik zie wel wat ze gaan bedenken en dan pas hoe het het gunstigst voor mij kan worden
Hoe rijden dan buitenlanders "rekening" in NL??
Bij de grens een blackbox in laten bouwen??
Of zoals bij vrachtwagens een keur aan systemen in de auto??
Of gewoon simpelweg zoals bijv. in Oostenrijk of straks in België een vignet?
Maar met een vignet kun je de file's niet terugdringen (want daar was het om begonnen).
Ik zie wel wat ze gaan bedenken en dan pas hoe het het gunstigst voor mij kan worden