Loe and the porsche

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 13 feb 2007, 12:04

Mooie foto's!

Die nieuwe 911TT is lekker dik.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 13 feb 2007, 12:05

997S is toch wel ff wat beter dan een E46 M3.

En waarom een hardcore GT3 kiezen voor dagelijks gebruik? 997S niet veel langzamer dan een GT3, maar zeker geschikt en comfortabel genoeg voor dagelijks gebruik.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 12:11

Tristan schreef:997S is toch wel ff wat beter dan een E46 M3.

.
Waarin is die auto beter dan ? (niet dat ik het tegenspreek hoor)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 13 feb 2007, 12:19

Ik weet het, ik weet het, ik weet het.

De Remmen..............................

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 13 feb 2007, 12:23

en het geluid 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 12:26

Ja, de remmen, maar at is van oudsher en dat is niets nieuws.

Maar ik ben serieus wel benieuwd waarin een 997 beter is dan een e46 M3. Kris wil tenslotte overstappen van een e46 M3 cs naar een 997. Dat doet ie neem ik aan niet alleen voor het mooie embleempje :wink:

Dat een 997 beter is kan ik me ergens wel voorstellen, maar waarin ? Ervaringsverslag zegt mij veel meer dan zo'n 997 foto.

Een Porsche bied ook Porsche beleving, dat vind je natuurlijk niet terug in een BMW'tje.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 13 feb 2007, 12:27

Mathieu schreef:Ik weet het, ik weet het, ik weet het.

De winstmarge..............................
:lol:

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 12:31

ok here it goes :)


Ten eerste: een gewone porsche, euhm wel ik begrijp dat niet... ik weet dat er een hype is momenteel ivm met de GT3, maar get real, da's fijn voor op Zolder en Spa, maar niet voor op de Aarschotsesteenweg etc etc... Alleen al uitstappen uit die Kuipjes is niet echt simpel, laat staan voor m'n vrouwtje in rok :)

Nee, als echt trackday car: zonder meer de GT3, als second fun-car: de 997S


Ten tweede:
verschillen M3 -- 997S

wel in standaard setting zou je eventueel de standaard M3 met de 997S kunnen vergelijken, alleen dat imho de 997S dan nog veel meer rijbeleving geeft... m.a.w. zelfs als je 60 rijdt, heb je al de indruk dat je goed bezig bent...

wat ik fijn vind is de electronische demping, die verandert echt het karakter, 't word voor mij een ideale circuit bak (lees: geen hard-core, maar voor occasioneel gebruik) Demping wordt heel direct, gasrespons scherper, en de sound wordt beter... tel daarbij die meer dan excellente remmen, de fantastische sportstoelen, het direct stuur, de betere zitpositie, de shortshifter op en tsja... voor mij is ie veel beter dan de M3...

heel simpel, de M3 is en blijft een familycar met veel PK, de 977S voelt als een sportwagen (ik zeg voelt eh!)... de rijbeleving is gewoon veel rijker...

qua performance: de M3 zal wel volgen tot 100, daarna neemt de 997S grote stappen, de 100 --> 200 versnelling is impressive
remmen: veel stabieler met die kilo's op het achtertrein (+ grotere sloffen r:305/f:235 dacht ik, dus meer remvermogen), de 3.8 gaat ook ongelofelijk snel door de toeren... en had ik al vermeld dat de sportuitlaat een fantastisch geluidje produceert???


Als je vindt dat een M3 een mooi compromis is tussen sportauto/comfort zeg ik nee, dat is een snelle comfort auto, en de 997S is een mooi compromis is tussen sportauto/comfort...

Let wel, ik vind m'n M3 nog altijd superfijn, maar je hebt nu eenmaal baas boven baas...

en btw, ga er is in rijden in een 997S, (nee jij niet Dré :P ) en ik ben zeker dat je ogen zullen openvallen...
want ja 't is tenslotte toch maar een standaard 997S eh :roll:

euhm, valt het op dat ik verliefd ben? 8) :lol: :?

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 12:33

nee ok eerlijk nu:

't is eigenlijk de winstmarge die me zo aanspreekt :lol: :lol:

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 12:35

ok last remark:

de meeste mensen zien de 997S als de standaard 911 die t.o.v. een GT3 eigenlijk niet veel kan


Check is effe da laptimes, er zit natuurlijk verschil op, maar voor mij niet genoeg om zoveel toegevingen qua prijs en comfort te doen

m.a.w. da 977S is de best buy met de kleinste winstmarge :) :lol:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 13 feb 2007, 12:38

Mooie post! :)

Ik kan me met de kwaliteit van de Belgische wegen trouwens best voorstellen dat een GT3 te extreem is. Ik rij de weg van Turnhout naar Ravels nog wel eens en dan denk je echt dat je over een of ander karrepad door de Sahara aan het rijden bent, de Impreza kwam daar al met 100km/u los van de grond. :shock:
Een GT3 met zijn circuitafstelling komt daar dan al wel bij stilstand los van grond. :lol:

Maar goed, als nu even niemand de M3 van Kris koopt heb ik ook wat om voor te sparen, wat was het ook al weer, 30k mocht hij voor weg? :lol: ;)

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 12:42

hehehe teppe :-)

39k in NL :)

nee klopt peter van die Belgische wegen!
da's o.a. een van de problemen die ik heb met een GT3.

PASM van een 997S in sportstand is de normale PASM stand van de GT3.
Ik kan je verzekeren dat die stand al te hard stuiterd om snel te rijden op Belgische B-wegen (laat staan in de regen!)

Ik wil niet weten hoe de sport stand op de GT3 voelt op de openbare weg :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 feb 2007, 12:54

Ik denk dat Kris goed bezig is met zijn kijk op de 997S.

In mijn geval blijft het natuurlijk gevaarlijk om uitspraken over een auto te doen (997S) waarmee ik nog nooit gereden heb. Maar ik durf er wel het volgende over te zeggen. Als een 997 of 997S de helft van de beleving van een GT3 biedt, dan is ie tov een M3 of M3 CSL als entertainer nog steeds lichtjaren beter.

Van de mensen die de GT3 en de 997S gereden hebben hoor je vaak dat de verschillen niet eens zo groot zijn.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 feb 2007, 12:57

997s of E46 M3cs, dan graag de 997s, prachtig tijdloos, ingetogen, maar toch bruut. Auto's zijn qua prijs natuurlijk totaal net met elkaar te vergelijken.

Witte CS is wel de top op BMW gebied op dit moment.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 12:57

Kris that's the spirit, mooi verslag, hele duidelijke punten, ik kan er uiteraard niets tegen in brengen omdat ik nog niet heb gereden in die 997. Maar neemt niet weg dat ik je persoonlijke ervaring voor 100% aanneem. Een pure sportwagen is de M3 natuurlijk niet. Porsche staat met de basismodellen daar veel dichter bij.

Die rijbeleving bij 60 LOL daarom rijden die Porsche rijders allemaal zo langzaam. :wink:

Anyway ik snap de keus voor een 997 tov een GT3 heel goed en helemaal in dat brakke wegenland dat België heet. Mothaføck zeg, zelfs een 325i touring heeft gruwlijk last van die beroerde wegen. En die is alles behalve hard geveerd.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 12:59

Klopt Hielke,

de GT3 biedt natuurlijk de ultieme (wel wat hard-core) wannabee circuit-racer beleving... de 997S legt daar een laag beschaving over, maar kan niet zijn genen niet verbergen...

ik zou zeggen ga er is mee rijden en laat je verassen... :):)

de volgende keer als je iemand "pff wat moet ik nou met een standaard Porsche" weet je wel beter...

vraag: hoeveel hier op DF hebben in een 997S/GT3 getest? :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 13:09

Kris volgens mij is Andre de enige en in zijn beleving zeker terecht die mening geeft.

Ik vind een standaard 997 gewoon niet mooi genoeg om hem mijn M3 te laten vervangen, hij doet me eigelijk ook niet veel, dat heeft niks met de kwaliteit of de prestaties van die auto te maken hoor. Ik ben gewoon geen Porsche liefhebber.

Een GT3 doet me juist wel heel veel maar juist weer niet omdat het en Porsche is maar omdat het een "racebred" voor de openbare weg, maar dat heeft alles met het totaalplaatje te maken, ikzelf zal ook nooit een GT3 kopen. De redenen daarvoor zijn volgens mij al vaak besproken dus die zal ik niet herhalen.

Robin
Berichten: 54897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 feb 2007, 13:11

Zolang de E90/92 M3 nog ff op zich laat wachten is de 997S dus voor mij de koning in het gebied:"Ik kan 't me nog veroorloven, maar leuk is anders.nl em dagelijks droog brood met een glas gemeentepils verveelt ook"

996 Carrera vs M3 E46 was 1-0 voor de M3, duidelijk. Period.

Nu is 't hopelijk anders. M'n 335i is al ongeveer een E46 M3 waardig en op sommige punten beter, in vele opzichten dus moet de 997 egwel meer van dat alles qua DF bieden. imho
:D

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 feb 2007, 13:14

Ik heb eens kort in een 997S gereden. Te kort voor een goed oordeel, maar ik vond het qua beleving juist wat tegenvallen. Of het komt omdat ik er andere verwachtingen van had. Totaalplaatje van die auto is wel super.
Voor mij:
+ Snelheid.. dat ding maakt echt grote stappen voorwaarts
+ Remmen
+ Totaalplaatje klopt (kwaliteit, rijden, toch nog comfort, etc.)
- Geluid iets teveel op de achtergrond (blijft een sportauto dus dat mag je best horen)
- Beleving, had ik meer van verwacht.
Ik vond em bovendien vrij gemakkelijk te rijden. Maar dat kun je ook als pluspunt zien als het een dagelijkse auto is. Op limiet op circuit zal hele andere koek zijn, kan ik niet over oordelen.
Als je één auto wilt kopen en van sturen houd is zo'n 997S echt super... kwaliteit, remmen, snelheid die ie kan maken, etc.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 feb 2007, 13:19

Rico v Velzen schreef:Kris volgens mij is Andre de enige en in zijn beleving zeker terecht die mening geeft.
Ook ik heb in een GT3 gereden Rico. Ook in een M3 en een M3 CSL.

Alhoewel die rit in de GT3 niet op snelheid op de grote rechte wegen was, was ie wel in Full Attack op kleine provinciale wegen en een industrieterrein anex tot privé circuit omgetoverd stukje terrein :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 13:21

Hielke schreef:
Rico v Velzen schreef:Kris volgens mij is Andre de enige en in zijn beleving zeker terecht die mening geeft.
Ook ik heb in een GT3 gereden Rico. Ook in een M3 en een M3 CSL.

Alhoewel die rit in de GT3 niet op snelheid op de grote rechte wegen was, was ie wel in Full Attack op kleine provinciale wegen en een industrieterrein anex tot privé circuit omgetoverd stukje terrein :wink:
Weet ik Hielke alleen had ik van jou nog geen mening gelezen :wink:

edit: over de 997
Laatst gewijzigd door RVV op 13 feb 2007, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 feb 2007, 13:22

Ik kan het niet laten mijn mening over echt lekkere auto's te pas en te onpas te geven :P

Robin
Berichten: 54897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 feb 2007, 13:25

Hielke schreef:Ik kan het niet laten mijn mening over echt lekkere auto's te pas en te onpas te geven :P
in jouw beleving zijn er maar een paar echt lekkere auto's. Bij mijn weten:
Smart Roadster
Lotus Elise/Exige
Porsche 996 GT3

even zwart wit hoe ik je ken :twisted:

Ja dan is de spoeling wel erg dun. Ik vind van die 3 alleen de 996GT3 een lekkere auto(lijkt mij)omdat de Elise me knap tegenviel en een Smart te weinig grunt had.

Dus zoveel zielen zoveel meningen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 13:28

Volgens mij vind Hielke de Panda ook een fantastische auto, en de Grand punto en zijn eigen Bravo :wink:

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 13:30

Rico,

Kijk, Dré praat veel over de GT3, maar ik denk niet dat ie em koopt (en nee dit gaat niet over de knaken)...
Is te hardcore om te gebruiken in het dagelijks leven...

Ik heb dus eerder iets met Porsche dan met BMW...

en bovendien zijn er nog verborgen extraatjes: op de autobaan gaan ze gewoon opzij voor de porker, terwijl als ik met de M kom aangereden, ze gewoon links blijven plakken totdat ik afgeremt ben...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Will F., zegmaarboris en 12 gasten