Loe and the porsche
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ja, de remmen, maar at is van oudsher en dat is niets nieuws.
Maar ik ben serieus wel benieuwd waarin een 997 beter is dan een e46 M3. Kris wil tenslotte overstappen van een e46 M3 cs naar een 997. Dat doet ie neem ik aan niet alleen voor het mooie embleempje
Dat een 997 beter is kan ik me ergens wel voorstellen, maar waarin ? Ervaringsverslag zegt mij veel meer dan zo'n 997 foto.
Een Porsche bied ook Porsche beleving, dat vind je natuurlijk niet terug in een BMW'tje.
Maar ik ben serieus wel benieuwd waarin een 997 beter is dan een e46 M3. Kris wil tenslotte overstappen van een e46 M3 cs naar een 997. Dat doet ie neem ik aan niet alleen voor het mooie embleempje

Dat een 997 beter is kan ik me ergens wel voorstellen, maar waarin ? Ervaringsverslag zegt mij veel meer dan zo'n 997 foto.
Een Porsche bied ook Porsche beleving, dat vind je natuurlijk niet terug in een BMW'tje.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
ok here it goes 
Ten eerste: een gewone porsche, euhm wel ik begrijp dat niet... ik weet dat er een hype is momenteel ivm met de GT3, maar get real, da's fijn voor op Zolder en Spa, maar niet voor op de Aarschotsesteenweg etc etc... Alleen al uitstappen uit die Kuipjes is niet echt simpel, laat staan voor m'n vrouwtje in rok
Nee, als echt trackday car: zonder meer de GT3, als second fun-car: de 997S
Ten tweede:
verschillen M3 -- 997S
wel in standaard setting zou je eventueel de standaard M3 met de 997S kunnen vergelijken, alleen dat imho de 997S dan nog veel meer rijbeleving geeft... m.a.w. zelfs als je 60 rijdt, heb je al de indruk dat je goed bezig bent...
wat ik fijn vind is de electronische demping, die verandert echt het karakter, 't word voor mij een ideale circuit bak (lees: geen hard-core, maar voor occasioneel gebruik) Demping wordt heel direct, gasrespons scherper, en de sound wordt beter... tel daarbij die meer dan excellente remmen, de fantastische sportstoelen, het direct stuur, de betere zitpositie, de shortshifter op en tsja... voor mij is ie veel beter dan de M3...
heel simpel, de M3 is en blijft een familycar met veel PK, de 977S voelt als een sportwagen (ik zeg voelt eh!)... de rijbeleving is gewoon veel rijker...
qua performance: de M3 zal wel volgen tot 100, daarna neemt de 997S grote stappen, de 100 --> 200 versnelling is impressive
remmen: veel stabieler met die kilo's op het achtertrein (+ grotere sloffen r:305/f:235 dacht ik, dus meer remvermogen), de 3.8 gaat ook ongelofelijk snel door de toeren... en had ik al vermeld dat de sportuitlaat een fantastisch geluidje produceert???
Als je vindt dat een M3 een mooi compromis is tussen sportauto/comfort zeg ik nee, dat is een snelle comfort auto, en de 997S is een mooi compromis is tussen sportauto/comfort...
Let wel, ik vind m'n M3 nog altijd superfijn, maar je hebt nu eenmaal baas boven baas...
en btw, ga er is in rijden in een 997S, (nee jij niet Dré
) en ik ben zeker dat je ogen zullen openvallen...
want ja 't is tenslotte toch maar een standaard 997S eh
euhm, valt het op dat ik verliefd ben? 8)


Ten eerste: een gewone porsche, euhm wel ik begrijp dat niet... ik weet dat er een hype is momenteel ivm met de GT3, maar get real, da's fijn voor op Zolder en Spa, maar niet voor op de Aarschotsesteenweg etc etc... Alleen al uitstappen uit die Kuipjes is niet echt simpel, laat staan voor m'n vrouwtje in rok

Nee, als echt trackday car: zonder meer de GT3, als second fun-car: de 997S
Ten tweede:
verschillen M3 -- 997S
wel in standaard setting zou je eventueel de standaard M3 met de 997S kunnen vergelijken, alleen dat imho de 997S dan nog veel meer rijbeleving geeft... m.a.w. zelfs als je 60 rijdt, heb je al de indruk dat je goed bezig bent...
wat ik fijn vind is de electronische demping, die verandert echt het karakter, 't word voor mij een ideale circuit bak (lees: geen hard-core, maar voor occasioneel gebruik) Demping wordt heel direct, gasrespons scherper, en de sound wordt beter... tel daarbij die meer dan excellente remmen, de fantastische sportstoelen, het direct stuur, de betere zitpositie, de shortshifter op en tsja... voor mij is ie veel beter dan de M3...
heel simpel, de M3 is en blijft een familycar met veel PK, de 977S voelt als een sportwagen (ik zeg voelt eh!)... de rijbeleving is gewoon veel rijker...
qua performance: de M3 zal wel volgen tot 100, daarna neemt de 997S grote stappen, de 100 --> 200 versnelling is impressive
remmen: veel stabieler met die kilo's op het achtertrein (+ grotere sloffen r:305/f:235 dacht ik, dus meer remvermogen), de 3.8 gaat ook ongelofelijk snel door de toeren... en had ik al vermeld dat de sportuitlaat een fantastisch geluidje produceert???
Als je vindt dat een M3 een mooi compromis is tussen sportauto/comfort zeg ik nee, dat is een snelle comfort auto, en de 997S is een mooi compromis is tussen sportauto/comfort...
Let wel, ik vind m'n M3 nog altijd superfijn, maar je hebt nu eenmaal baas boven baas...
en btw, ga er is in rijden in een 997S, (nee jij niet Dré

want ja 't is tenslotte toch maar een standaard 997S eh

euhm, valt het op dat ik verliefd ben? 8)


- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
ok last remark:
de meeste mensen zien de 997S als de standaard 911 die t.o.v. een GT3 eigenlijk niet veel kan
Check is effe da laptimes, er zit natuurlijk verschil op, maar voor mij niet genoeg om zoveel toegevingen qua prijs en comfort te doen
m.a.w. da 977S is de best buy met de kleinste winstmarge

de meeste mensen zien de 997S als de standaard 911 die t.o.v. een GT3 eigenlijk niet veel kan
Check is effe da laptimes, er zit natuurlijk verschil op, maar voor mij niet genoeg om zoveel toegevingen qua prijs en comfort te doen
m.a.w. da 977S is de best buy met de kleinste winstmarge


- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Mooie post! 
Ik kan me met de kwaliteit van de Belgische wegen trouwens best voorstellen dat een GT3 te extreem is. Ik rij de weg van Turnhout naar Ravels nog wel eens en dan denk je echt dat je over een of ander karrepad door de Sahara aan het rijden bent, de Impreza kwam daar al met 100km/u los van de grond.
Een GT3 met zijn circuitafstelling komt daar dan al wel bij stilstand los van grond.
Maar goed, als nu even niemand de M3 van Kris koopt heb ik ook wat om voor te sparen, wat was het ook al weer, 30k mocht hij voor weg?


Ik kan me met de kwaliteit van de Belgische wegen trouwens best voorstellen dat een GT3 te extreem is. Ik rij de weg van Turnhout naar Ravels nog wel eens en dan denk je echt dat je over een of ander karrepad door de Sahara aan het rijden bent, de Impreza kwam daar al met 100km/u los van de grond.

Een GT3 met zijn circuitafstelling komt daar dan al wel bij stilstand los van grond.

Maar goed, als nu even niemand de M3 van Kris koopt heb ik ook wat om voor te sparen, wat was het ook al weer, 30k mocht hij voor weg?


- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
hehehe teppe 
39k in NL
nee klopt peter van die Belgische wegen!
da's o.a. een van de problemen die ik heb met een GT3.
PASM van een 997S in sportstand is de normale PASM stand van de GT3.
Ik kan je verzekeren dat die stand al te hard stuiterd om snel te rijden op Belgische B-wegen (laat staan in de regen!)
Ik wil niet weten hoe de sport stand op de GT3 voelt op de openbare weg

39k in NL

nee klopt peter van die Belgische wegen!
da's o.a. een van de problemen die ik heb met een GT3.
PASM van een 997S in sportstand is de normale PASM stand van de GT3.
Ik kan je verzekeren dat die stand al te hard stuiterd om snel te rijden op Belgische B-wegen (laat staan in de regen!)
Ik wil niet weten hoe de sport stand op de GT3 voelt op de openbare weg

- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik denk dat Kris goed bezig is met zijn kijk op de 997S.
In mijn geval blijft het natuurlijk gevaarlijk om uitspraken over een auto te doen (997S) waarmee ik nog nooit gereden heb. Maar ik durf er wel het volgende over te zeggen. Als een 997 of 997S de helft van de beleving van een GT3 biedt, dan is ie tov een M3 of M3 CSL als entertainer nog steeds lichtjaren beter.
Van de mensen die de GT3 en de 997S gereden hebben hoor je vaak dat de verschillen niet eens zo groot zijn.
In mijn geval blijft het natuurlijk gevaarlijk om uitspraken over een auto te doen (997S) waarmee ik nog nooit gereden heb. Maar ik durf er wel het volgende over te zeggen. Als een 997 of 997S de helft van de beleving van een GT3 biedt, dan is ie tov een M3 of M3 CSL als entertainer nog steeds lichtjaren beter.
Van de mensen die de GT3 en de 997S gereden hebben hoor je vaak dat de verschillen niet eens zo groot zijn.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kris that's the spirit, mooi verslag, hele duidelijke punten, ik kan er uiteraard niets tegen in brengen omdat ik nog niet heb gereden in die 997. Maar neemt niet weg dat ik je persoonlijke ervaring voor 100% aanneem. Een pure sportwagen is de M3 natuurlijk niet. Porsche staat met de basismodellen daar veel dichter bij.
Die rijbeleving bij 60 LOL daarom rijden die Porsche rijders allemaal zo langzaam.
Anyway ik snap de keus voor een 997 tov een GT3 heel goed en helemaal in dat brakke wegenland dat België heet. Mothaføck zeg, zelfs een 325i touring heeft gruwlijk last van die beroerde wegen. En die is alles behalve hard geveerd.
Die rijbeleving bij 60 LOL daarom rijden die Porsche rijders allemaal zo langzaam.

Anyway ik snap de keus voor een 997 tov een GT3 heel goed en helemaal in dat brakke wegenland dat België heet. Mothaføck zeg, zelfs een 325i touring heeft gruwlijk last van die beroerde wegen. En die is alles behalve hard geveerd.
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
Klopt Hielke,
de GT3 biedt natuurlijk de ultieme (wel wat hard-core) wannabee circuit-racer beleving... de 997S legt daar een laag beschaving over, maar kan niet zijn genen niet verbergen...
ik zou zeggen ga er is mee rijden en laat je verassen...
:)
de volgende keer als je iemand "pff wat moet ik nou met een standaard Porsche" weet je wel beter...
vraag: hoeveel hier op DF hebben in een 997S/GT3 getest?
de GT3 biedt natuurlijk de ultieme (wel wat hard-core) wannabee circuit-racer beleving... de 997S legt daar een laag beschaving over, maar kan niet zijn genen niet verbergen...
ik zou zeggen ga er is mee rijden en laat je verassen...

de volgende keer als je iemand "pff wat moet ik nou met een standaard Porsche" weet je wel beter...
vraag: hoeveel hier op DF hebben in een 997S/GT3 getest?

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kris volgens mij is Andre de enige en in zijn beleving zeker terecht die mening geeft.
Ik vind een standaard 997 gewoon niet mooi genoeg om hem mijn M3 te laten vervangen, hij doet me eigelijk ook niet veel, dat heeft niks met de kwaliteit of de prestaties van die auto te maken hoor. Ik ben gewoon geen Porsche liefhebber.
Een GT3 doet me juist wel heel veel maar juist weer niet omdat het en Porsche is maar omdat het een "racebred" voor de openbare weg, maar dat heeft alles met het totaalplaatje te maken, ikzelf zal ook nooit een GT3 kopen. De redenen daarvoor zijn volgens mij al vaak besproken dus die zal ik niet herhalen.
Ik vind een standaard 997 gewoon niet mooi genoeg om hem mijn M3 te laten vervangen, hij doet me eigelijk ook niet veel, dat heeft niks met de kwaliteit of de prestaties van die auto te maken hoor. Ik ben gewoon geen Porsche liefhebber.
Een GT3 doet me juist wel heel veel maar juist weer niet omdat het en Porsche is maar omdat het een "racebred" voor de openbare weg, maar dat heeft alles met het totaalplaatje te maken, ikzelf zal ook nooit een GT3 kopen. De redenen daarvoor zijn volgens mij al vaak besproken dus die zal ik niet herhalen.
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Zolang de E90/92 M3 nog ff op zich laat wachten is de 997S dus voor mij de koning in het gebied:"Ik kan 't me nog veroorloven, maar leuk is anders.nl em dagelijks droog brood met een glas gemeentepils verveelt ook"
996 Carrera vs M3 E46 was 1-0 voor de M3, duidelijk. Period.
Nu is 't hopelijk anders. M'n 335i is al ongeveer een E46 M3 waardig en op sommige punten beter, in vele opzichten dus moet de 997 egwel meer van dat alles qua DF bieden. imho

996 Carrera vs M3 E46 was 1-0 voor de M3, duidelijk. Period.
Nu is 't hopelijk anders. M'n 335i is al ongeveer een E46 M3 waardig en op sommige punten beter, in vele opzichten dus moet de 997 egwel meer van dat alles qua DF bieden. imho

-
- Berichten: 22223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik heb eens kort in een 997S gereden. Te kort voor een goed oordeel, maar ik vond het qua beleving juist wat tegenvallen. Of het komt omdat ik er andere verwachtingen van had. Totaalplaatje van die auto is wel super.
Voor mij:
+ Snelheid.. dat ding maakt echt grote stappen voorwaarts
+ Remmen
+ Totaalplaatje klopt (kwaliteit, rijden, toch nog comfort, etc.)
- Geluid iets teveel op de achtergrond (blijft een sportauto dus dat mag je best horen)
- Beleving, had ik meer van verwacht.
Ik vond em bovendien vrij gemakkelijk te rijden. Maar dat kun je ook als pluspunt zien als het een dagelijkse auto is. Op limiet op circuit zal hele andere koek zijn, kan ik niet over oordelen.
Als je één auto wilt kopen en van sturen houd is zo'n 997S echt super... kwaliteit, remmen, snelheid die ie kan maken, etc.
Voor mij:
+ Snelheid.. dat ding maakt echt grote stappen voorwaarts
+ Remmen
+ Totaalplaatje klopt (kwaliteit, rijden, toch nog comfort, etc.)
- Geluid iets teveel op de achtergrond (blijft een sportauto dus dat mag je best horen)
- Beleving, had ik meer van verwacht.
Ik vond em bovendien vrij gemakkelijk te rijden. Maar dat kun je ook als pluspunt zien als het een dagelijkse auto is. Op limiet op circuit zal hele andere koek zijn, kan ik niet over oordelen.
Als je één auto wilt kopen en van sturen houd is zo'n 997S echt super... kwaliteit, remmen, snelheid die ie kan maken, etc.
- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ook ik heb in een GT3 gereden Rico. Ook in een M3 en een M3 CSL.Rico v Velzen schreef:Kris volgens mij is Andre de enige en in zijn beleving zeker terecht die mening geeft.
Alhoewel die rit in de GT3 niet op snelheid op de grote rechte wegen was, was ie wel in Full Attack op kleine provinciale wegen en een industrieterrein anex tot privé circuit omgetoverd stukje terrein

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Weet ik Hielke alleen had ik van jou nog geen mening gelezenHielke schreef:Ook ik heb in een GT3 gereden Rico. Ook in een M3 en een M3 CSL.Rico v Velzen schreef:Kris volgens mij is Andre de enige en in zijn beleving zeker terecht die mening geeft.
Alhoewel die rit in de GT3 niet op snelheid op de grote rechte wegen was, was ie wel in Full Attack op kleine provinciale wegen en een industrieterrein anex tot privé circuit omgetoverd stukje terrein

edit: over de 997
Laatst gewijzigd door RVV op 13 feb 2007, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
in jouw beleving zijn er maar een paar echt lekkere auto's. Bij mijn weten:Hielke schreef:Ik kan het niet laten mijn mening over echt lekkere auto's te pas en te onpas te geven
Smart Roadster
Lotus Elise/Exige
Porsche 996 GT3
even zwart wit hoe ik je ken :twisted:
Ja dan is de spoeling wel erg dun. Ik vind van die 3 alleen de 996GT3 een lekkere auto(lijkt mij)omdat de Elise me knap tegenviel en een Smart te weinig grunt had.
Dus zoveel zielen zoveel meningen.
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
Rico,
Kijk, Dré praat veel over de GT3, maar ik denk niet dat ie em koopt (en nee dit gaat niet over de knaken)...
Is te hardcore om te gebruiken in het dagelijks leven...
Ik heb dus eerder iets met Porsche dan met BMW...
en bovendien zijn er nog verborgen extraatjes: op de autobaan gaan ze gewoon opzij voor de porker, terwijl als ik met de M kom aangereden, ze gewoon links blijven plakken totdat ik afgeremt ben...
Kijk, Dré praat veel over de GT3, maar ik denk niet dat ie em koopt (en nee dit gaat niet over de knaken)...
Is te hardcore om te gebruiken in het dagelijks leven...
Ik heb dus eerder iets met Porsche dan met BMW...
en bovendien zijn er nog verborgen extraatjes: op de autobaan gaan ze gewoon opzij voor de porker, terwijl als ik met de M kom aangereden, ze gewoon links blijven plakken totdat ik afgeremt ben...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Will F., zegmaarboris en 12 gasten