Toyota manifesteert zich sinds de introductie van hun hybride succesmodel de Prius steeds nadrukkelijker als een milieubewust merk. Daarin bestaat niet langer een prominente plek voor sportieve modellen. Reden waarom de MR2 en Celica bijvoorbeeld het veld hebben moeten ruimen.
De nieuwe Toyota Yaris TS lijkt een zelfde lot beschoren: stonden de letters ‘TS’ voorheen voor Toyota Sport, nu gaan de Japanners die benaming angstvallig uit de weg. De nieuwe TS is nadrukkelijk geen sportief model, eerder het vlaggenschip van de Yaris-reeks. Hij ziet er fraai uit, heeft een luxe uitrusting en vooruit, hij is een beetje sportief.
Het model wordt aangedreven door een 1,8-liter benzinemotor, goed voor 132 pk. Daarmee is de Yaris vlot, maar niet snel. Als je de auto ziet rijden, verwacht je er meer van dan het model waar kan maken. Storend is de elektronische stuurbekrachtiging, die een kunstmatig stuurgevoel geeft. De TS stuurt wel directer dan zijn gewone broers. Toyota laat zich niet uit over de komst van een daadwerkelijk sportieve Yaris. Gezien het nieuwe merkimago van de Japanners lijkt die kans echter klein. De Yaris TS staat vanaf 10 februari in de Nederlandse showroom voor een prijs van € 19.500.
Bron Autovisie
Dat gevoel krijg ik ook wanneer ik aan Toyota denk. Geen merk voor de sportieve jonge rijder. Al die saaie zuinige geen steek verkeerd auto's, daar zie ik mezelf niet in rijden helaas.
Yaris 1.8 TS
- Topfuel
- duifjes.com
Vandaag de TS eens meegenomen, conclusie:
Lekker fel niet heel snel stuur lekker en net zoveel bekijks als een 911 *(geen geintje). het is niet een ultieme sportmachiene maar weet zeker dat meer dan 50% hier er best een goed gevoel van zal krijgen.
Topic saai en milieu:
Toyota's speerpunt is dat idd. waarom omdat we daarmee verdomd veel auto's verkopen voor de 99,9999999% van NL. *(en daarbuiten)
Jong publiek over 3 weken hebben wij de Auris D-CAT staan als je van lekker sturen houdt en je hebt een golf-achtige dan heb ik jou in 30minuten om!
Lekker fel niet heel snel stuur lekker en net zoveel bekijks als een 911 *(geen geintje). het is niet een ultieme sportmachiene maar weet zeker dat meer dan 50% hier er best een goed gevoel van zal krijgen.
Topic saai en milieu:
Toyota's speerpunt is dat idd. waarom omdat we daarmee verdomd veel auto's verkopen voor de 99,9999999% van NL. *(en daarbuiten)
Jong publiek over 3 weken hebben wij de Auris D-CAT staan als je van lekker sturen houdt en je hebt een golf-achtige dan heb ik jou in 30minuten om!