Fietsdraadje
- Sander S.
Rebel,
Ik fiets zowieso elke dinsdag, s'ochtends 3 ronden van 8 km door het bos in Oosterhout. Daarna tegenwoordig met kut weer door naar de baan in Amsterdam, daar fiets ik dan ook circa 4 uur rond. Van de zomer zal dit weer lekker buiten worden. Dus heel de dinsdag ben ik meestal aan het fietsen. Voor de rest jammer genoeg weinig tijd.
Ik fiets zowieso elke dinsdag, s'ochtends 3 ronden van 8 km door het bos in Oosterhout. Daarna tegenwoordig met kut weer door naar de baan in Amsterdam, daar fiets ik dan ook circa 4 uur rond. Van de zomer zal dit weer lekker buiten worden. Dus heel de dinsdag ben ik meestal aan het fietsen. Voor de rest jammer genoeg weinig tijd.
- Gijzer
-
Femme, waarom heb je juist die velomobiel in bestelling (kan effe niet op de naam komen)? Als het om snelheid gaat zijn Mango en Quest veel sneller; alleen de levertijd

Mijn collectie:
stads-wrak (merk onbekend)
BeOne ATB voor vakantie (met BobYak) en voor A naar B tot 50 km.
Thys 222 (roeifiets)
Zephyr (ligfiets, nog in elkaar te zetten)
Flevo Racer (ligfiets, te leen)
Ik rij momenteel het meest op de BeOne, vooral omdat in het donker op een ligger niet zo'n succes is; je ziet te weinig en je wordt te weinig gezien.

Mijn collectie:
stads-wrak (merk onbekend)
BeOne ATB voor vakantie (met BobYak) en voor A naar B tot 50 km.
Thys 222 (roeifiets)
Zephyr (ligfiets, nog in elkaar te zetten)
Flevo Racer (ligfiets, te leen)
Ik rij momenteel het meest op de BeOne, vooral omdat in het donker op een ligger niet zo'n succes is; je ziet te weinig en je wordt te weinig gezien.
- Femme
Ik koop de fiets (Flevobike Versatile) eigenlijk primair voor mijn vader die altijd al een ligfiets heeft willen hebben maar er nooit echt het geld voor gehad heeft. Hij is inmiddels 63 en heeft geen rijbewijs maar fietst nog wel moeiteloos 150km op een dag. In de winter is een comfortabele fiets waar je droog in zit, die goede verlichting heeft en voorzien is van een onderhoudsarme gesloten aandrijflijn een uitkomst voor hem. De Versatile is misschien niet de snelste maar wel één van de comfortabelste velomobielen.
Ik wil er zelf natuurlijk ook mee gaan knallen
.
Ik wil er zelf natuurlijk ook mee gaan knallen

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Helaas heb ik maar tijd om 1x in de week te fietsen, Meestal met een clubje jongens van de zaak. En dan is het een km of 30 á 40 fietsen. Maar er wordt zéér weinig op het verharde gereden.Rebel schreef:Allemaal mooi die hippe fietsen maar hoevaak fietsen jullie per week en hoeveel km? Lijkt me boven de rivieren niet echt ideaal om te "mountain"biken.
Weleens tochten of wedstrijden meegereden?
We doen ook regelmatig tochten met dezelfde jongens, en eerdaags staat er een weekend Ardennen gepland 8)
-
- Dennis Cavallino
-
Wil best de ring op met m'n fietsje hoor maar het zal eerst een gevecht worden om dat ding uberhaupt de wagen in te krijgen en ik zal waarschijnlijk 2 dagen later het rondje geklaard hebben.
@Dennis: Verkeerd zadel, verkeerde afstelling van het zadel, te groot frame of een combinatie van alles tegelijk
Was een tijdje terug nog in de fietsenwinkel waar een dame boos werd op de fietsenmaker omdat die geen oplossing had voor haar te groot gekochte racefiets van Marktplaats. Ze kreeg steeds na tien minuten pijn in haar kruisje en dat kwam dus niet door haar partner!
@Dennis: Verkeerd zadel, verkeerde afstelling van het zadel, te groot frame of een combinatie van alles tegelijk

Was een tijdje terug nog in de fietsenwinkel waar een dame boos werd op de fietsenmaker omdat die geen oplossing had voor haar te groot gekochte racefiets van Marktplaats. Ze kreeg steeds na tien minuten pijn in haar kruisje en dat kwam dus niet door haar partner!
- Mathieu
- Dennis Cavallino
-
mountainbike eigenlijk al heel mijn leven in fase's en 2 jaar geleden een bike zelf gebouwd om lekker hard mee te gaan!
laatste winter heel heel erg weinig gefietst helaas maar daarvoor echt mooie tijd gehad doordat ik 1 jaartje in het schwarzwald heb mogen werken!
de winter daar natuurlijk op een snowboard verbracht aangezien de Feldberg practisch bij het uitlopen van mijn appartement lag!
nu het weer iets beter wordt zal ik vaak op de single tracks van brunssum te vinden zijn om weer conditie op te bouwen!
als er mensen zijn van hier in de omgeving die graag ook op zaterdag of zondag een paar uurtjes mee willen gaan trappen hoor ik dat graag!
bike is volledig carbon en xt afgemonteerd..inmiddels voorzien van xt brakedisc en een rockshox reba team.. 9,8 kg 8)
oude foto's :
[img:472:353]http://sdmk2.nl/atb/DSC09401.JPG[/img]
[img:469:355]http://sdmk2.nl/atb/DSC09375.JPG[/img]
laatste winter heel heel erg weinig gefietst helaas maar daarvoor echt mooie tijd gehad doordat ik 1 jaartje in het schwarzwald heb mogen werken!
de winter daar natuurlijk op een snowboard verbracht aangezien de Feldberg practisch bij het uitlopen van mijn appartement lag!
nu het weer iets beter wordt zal ik vaak op de single tracks van brunssum te vinden zijn om weer conditie op te bouwen!
als er mensen zijn van hier in de omgeving die graag ook op zaterdag of zondag een paar uurtjes mee willen gaan trappen hoor ik dat graag!
bike is volledig carbon en xt afgemonteerd..inmiddels voorzien van xt brakedisc en een rockshox reba team.. 9,8 kg 8)
oude foto's :
[img:472:353]http://sdmk2.nl/atb/DSC09401.JPG[/img]
[img:469:355]http://sdmk2.nl/atb/DSC09375.JPG[/img]
-
mooiTomaz schreef:Brunsummerheide zeg je? Klinkt goed, is een van m´n favoriete routes in NL.
Klinkt als een D-F MTB-meet die eraan zit te komen.

er zijn 3 route's waarvan de 3de teveel verhard heeft en dus saai is!
route 1 = 14km
route 2 = 22km
route 3 = 15km
wilde dan route 1 en 2 aan mekaar koppelen en zo ontstaat een imo echt mooie atb route voor diehards van 36 km lang.. halverwege ligt een tankstation met genoeg energiedrinks voor diegene die dit dan nodig hebben!
is een route die voor iedereen wel te fietsen is met heel veel variatie..klimmen/dalen/sprongetjes/klimmen

70% is singletrack en de berg van snowworld landgraaf zit er ook in verwerkt!als je deze boven bent dan volgt een ontzettend gave maar zeer lastige afdaling!
laat maar eens horen wie er intresse in heeft
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
1) Check!Mathieu schreef:Pijn aan je kloten?!
Wielerbroek met zeem
Goed zadel dat past, niet alle zitbotjes staan even smal of breed.
Punt van het zadel moet waterpas staan en anders heel ligtjes met de punt naar beneden.
Deze drie dingen dragen toch echt bij aan het zitcomfort op een fiets.
2) Check!
3) Check!
Soms heb je gewoon pech en moet je er mee leren leven....

- Hendrik Kinderman
Ik hep zelf een Batavus Verona (herenfiets) voor alledaags naar school.
een Giant squadron (voor nix eigenlijk, is afgedankt)
en een racefiets, een Flandria, oud, techniek is goed, maar ik pas er niet meer op, ben te groot, er komt binnnenkort een tweedehansje, maar wel een redelijk goeie, met alu frame!! carbon knapt te gauw, hep ik gehoord
een Giant squadron (voor nix eigenlijk, is afgedankt)
en een racefiets, een Flandria, oud, techniek is goed, maar ik pas er niet meer op, ben te groot, er komt binnnenkort een tweedehansje, maar wel een redelijk goeie, met alu frame!! carbon knapt te gauw, hep ik gehoord
- Hendrik Kinderman
-
Mijn Bike ( niet degene op de foto, wel hetzelfde model)
[img:800:599]http://photo.pinkbike.com/photo/1165/pbpic1165468.jpg[/img]
Kona Dawg 2007 in 17''
Is een zgn. Allmountain fiets. Je kan er zowel 50km meer toeren alswel ook redelijk gekke dingen doen op de downhill.
Die van mij heeft alleen geen zadelpen van 8kilometer en ik heb BMX flatpedals ipv click, dat vind ik veel fijner rijden. Clicks is voor downhillers wat TC voor een sportwagen is, stumperhulp
[img:800:599]http://photo.pinkbike.com/photo/1165/pbpic1165468.jpg[/img]
Kona Dawg 2007 in 17''
Is een zgn. Allmountain fiets. Je kan er zowel 50km meer toeren alswel ook redelijk gekke dingen doen op de downhill.
Die van mij heeft alleen geen zadelpen van 8kilometer en ik heb BMX flatpedals ipv click, dat vind ik veel fijner rijden. Clicks is voor downhillers wat TC voor een sportwagen is, stumperhulp

Laatst gewijzigd door HSR op 05 apr 2007, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.