Behoorlijk saaie ding als fun-auto maar wel fun als dagelijks vervoer ... maar dat geldt voor vrijwel alle porkers en bimmers

De 3.4 is motorisch gewoon ruk-kwaliteit en onderhoud bij de dealer is zwaar bukken.
Leuke kleur!
Ik denk ook wel eens dat zo een 2,5 van het 1e model alles heeft wat je van een cabrio verwacht. Lekker geluid, goed te betalen, niet te zwaar, niet te dorstig en niet gelijk rijbewijsverslindend snel als je eens doortrekt.FreudeamFahren schreef: 31 mei 2018, 16:45 @ dvh: nplaat je voor je hem op naam zet er iemand naar kijken die er meer dan 1 gezien heeft? Scheelt 2x de helft. Wat mij betreft moet dat niet de dealer zijn: die kijkt of er N codering banden onder zitten en of er wel Porsche lucht in de banden zit. Het oordeel van een goede specialist is in mijn ervaring eindeloos veel waardevoller.
@ Martijn: geldt ook voor de Boxsters, waarbij voor Boxsters hetzelfde geldt als voor 996'en. De vroege zijn eigenlijk de beste en rijden beter dan de cijfers doen vermoeden. Ik ga zeker een keer met een nette 2.5 instapper thuis komen.
Bij welke specialist heb je de Boxster eigenlijk in onderhoud?Arthur schreef: 01 jun 2018, 01:24 Hoeveel wil je ermee rijden? Ik laat mijn BoxsterS (987) van 2005 volgens schema bij een specialist onderhouden. En ik laat hem elk jaar bepalen of er iets extra's moet gebeuren omdat ik zo weinig rijd (tijd/afstand afhankelijk). Dan vallen de kosten erg mee. Dit jaar alleen een APK gedaan. Weet niet of er defecten komen natuurlijk, maar dat blijft lastig. Iig is de specialist een stuk inventiever en gaat niet meteen op vervanging over als iets gerepareerd kan worden. Specialist is ook niet echt goedkoop, maar een beurt scheelt al gauw 30%+ met de dealer. Ik heb er nl nog rekeningen bij vd dealer en dat is wel ff slikken.
Vorige week proef wezen rijden in een M135i.m3e30_chris schreef: 31 mei 2018, 21:09 My 2 cents ... als ex-Gayman eigenaar.
Behoorlijk saaie ding als fun-auto maar wel fun als dagelijks vervoer ... maar dat geldt voor vrijwel alle porkers en bimmers
De 3.4 is motorisch gewoon ruk-kwaliteit en onderhoud bij de dealer is zwaar bukken.
Leuke kleur!
Rispens, Alteveer (bij Hoogeveen).Robin Hartog schreef: 01 jun 2018, 08:06Bij welke specialist heb je de Boxster eigenlijk in onderhoud?Arthur schreef: 01 jun 2018, 01:24 Hoeveel wil je ermee rijden? Ik laat mijn BoxsterS (987) van 2005 volgens schema bij een specialist onderhouden. En ik laat hem elk jaar bepalen of er iets extra's moet gebeuren omdat ik zo weinig rijd (tijd/afstand afhankelijk). Dan vallen de kosten erg mee. Dit jaar alleen een APK gedaan. Weet niet of er defecten komen natuurlijk, maar dat blijft lastig. Iig is de specialist een stuk inventiever en gaat niet meteen op vervanging over als iets gerepareerd kan worden. Specialist is ook niet echt goedkoop, maar een beurt scheelt al gauw 30%+ met de dealer. Ik heb er nl nog rekeningen bij vd dealer en dat is wel ff slikken.![]()
Had ik al gezegd dat het een handbak isMartin van der Zwaard schreef: 31 mei 2018, 21:03Laat ik die nou nog hebben staan met net geen ton op de teller. Zwart/zwart originele nederlander met boekjesFreudeamFahren schreef: 31 mei 2018, 16:45Ik ga zeker een keer met een nette 2.5 instapper thuis komen.![]()
Arthur schreef: 01 jun 2018, 08:25Rispens, Alteveer (bij Hoogeveen).Robin Hartog schreef: 01 jun 2018, 08:06Bij welke specialist heb je de Boxster eigenlijk in onderhoud?Arthur schreef: 01 jun 2018, 01:24 Hoeveel wil je ermee rijden? Ik laat mijn BoxsterS (987) van 2005 volgens schema bij een specialist onderhouden. En ik laat hem elk jaar bepalen of er iets extra's moet gebeuren omdat ik zo weinig rijd (tijd/afstand afhankelijk). Dan vallen de kosten erg mee. Dit jaar alleen een APK gedaan. Weet niet of er defecten komen natuurlijk, maar dat blijft lastig. Iig is de specialist een stuk inventiever en gaat niet meteen op vervanging over als iets gerepareerd kan worden. Specialist is ook niet echt goedkoop, maar een beurt scheelt al gauw 30%+ met de dealer. Ik heb er nl nog rekeningen bij vd dealer en dat is wel ff slikken.![]()
Foto's!Martin van der Zwaard schreef: 01 jun 2018, 08:28Had ik al gezegd dat het een handbak isMartin van der Zwaard schreef: 31 mei 2018, 21:03Laat ik die nou nog hebben staan met net geen ton op de teller. Zwart/zwart originele nederlander met boekjesFreudeamFahren schreef: 31 mei 2018, 16:45Ik ga zeker een keer met een nette 2.5 instapper thuis komen.![]()
![]()
![]()
Oke, dus de 2.5 heeft niet de bekende EMS problemen? Zeker voor een Boxter om een beetje binnendoor te toeren met lekker boxer geluid is die 200pk voor mij primaFreudeamFahren schreef: 31 mei 2018, 16:45 @ dvh: nplaat je voor je hem op naam zet er iemand naar kijken die er meer dan 1 gezien heeft? Scheelt 2x de helft. Wat mij betreft moet dat niet de dealer zijn: die kijkt of er N codering banden onder zitten en of er wel Porsche lucht in de banden zit. Het oordeel van een goede specialist is in mijn ervaring eindeloos veel waardevoller.
@ Martijn: geldt ook voor de Boxsters, waarbij voor Boxsters hetzelfde geldt als voor 996'en. De vroege zijn eigenlijk de beste en rijden beter dan de cijfers doen vermoeden. Ik ga zeker een keer met een nette 2.5 instapper thuis komen.
Zeker wel, constructie van het blok is identiek aan bijvoorbeeld de 3.4 uit de 996. De 2.5 heeft enerzijds logischerwijs meer vlees op de cilinderwanden, maar maakt anderzijds wel gebruik van dezelfde IMS-constructie als de grotere broers. Kans op stuklopen is kleiner, maar nog wel aanwezig.
Oke, dus de 2.5 heeft niet de bekende EMS problemen? Zeker voor een Boxter om een beetje binnendoor te toeren met lekker boxer geluid is die 200pk voor mij prima![]()
Gelukkig staat dat niet op veel onderdelenMartin van der Zwaard schreef: 01 jun 2018, 09:01 Moet je ook echt niks aan krijgen. Alles gaat x3 qua prijs zodra er AMG op staat.
Volgens mij is de 987.2 er vanaf Februari 2009.Knot schreef: 01 jun 2018, 12:55 Voor mij allemaal onbekende motornummers, ik ken alleen maar BMW
Maar wel gaaf, een gele, kmstand ga je m nog lastiger weer mee kunnen verkopen daarna vandaar altijd het gedoe over de prijs bij 2 ton.
Die facelift is vanaf 2008 ofzo?
Heb drie jaar bij een MB-onderdelenspecialist gewerkt en kan zeggen dat het echt zo is.PeterB schreef: 01 jun 2018, 11:55Gelukkig staat dat niet op veel onderdelenMartin van der Zwaard schreef: 01 jun 2018, 09:01 Moet je ook echt niks aan krijgen. Alles gaat x3 qua prijs zodra er AMG op staat.
Schijven en blokken zijn iets duurder dan een standaard R171.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten