Als autogek kan ik het niet laten om auto's te modden. Ben tevens gek op een goed geluid in de auto, dus daar maar 's wat aan gedaan, want het standaard geluid voldeed niet. Op zich klonk het niet verkeerd, maar ik heb bijvoorbeeld altijd een subwoofer in de auto gehad.
Nu zit er in mijn auto een Bose-systeem. Klinkt leuk, maar miste bas. Deze subwoofer zat er in. Is maar 16,5 cm groot.

Is van plastic, en niet al te dik. Dus resonantie is een issue. Die zilveren plek die je ziet zitten is een dempingsmat. Heb zover het kon dat ding volgeplakt. Geluid was iets beter, maar nog niet naar zin.
Dan ga je zoeken en vind je een op maat gemaakt kistje(want erg groot is 'ie niet, 8 liter) waar een 20 cm woofertje inpast.
Besteld, aangeleverd en gaan slopen en aansluiten.
Dat aansluiten was een feestje, er zit namelijk achterin de auto een blok met allerlei aansluitingen, en daar kon ik mooi de kabel aanschroeven. Accu staat trouwens ook achterin.
Moest nog wel een signaalkabel van voor naar achter trekken, anders gebeurt er natuurlijk weinig.

Versterker had ik nog liggen, dus aansluiten de boel. Vond ook een mooi plekje achterin.
Toen de kist op z'n plek. Moest nog wel iets weghalen van het paneel, maar er zit heel erg vernuftig een sjabloon bij de kist waarmee je het paneel prima kunt aftekenen.
En dit is het resultaat:

Heb de headunit ook vervangen door een Pioneer AVH-Z7000DAB. Daarmee klinkt het allemaal veeeel beter. En is natuurlijk ook leuk speelgoed.

Nu zijn er wel ombouwsetjes te koop om een dubbel-din-radio in de te bouwen, maar dit vond ik een prima oplossing.
Ook vond ik het jammer dat de zitting niet te kantelen valt. Ik zit nogal dicht op m'n stuur, en daardoor zijn mijn benen nogal opgetrokken. Dus niet het hele bovenbeen rustte op de stoel, is niet erg lekker rijden. Maar voor alles is een oplossing..
Heb 2 blokjes aluminium beetje schuin afgeslepen en ze voor onder de rails gezet. Stoel is ongeveer 3-4 cm omhoog gekomen. Dat heeft jammer genoeg ook z'n uitwerking op de zithoogte, maar dat neem ik voor lief. Iets langere bouten gekocht en klaar is kees.

Zit nu veel beter in m'n stoel.
Next up is de S8-velgen laten spuiten en de auto iets lager zetten.
Ik weet 't, stofzuigen hoort ook bij een auto bezitten..