Ga er maar vanuit dat deze auto is bedoeld voor mensen die een auto willen met de looks van een Supercar en de betrouwbaarheid van een 'gewone' Audi.Niels schreef:Yep en ook in de kleur van de auto zodat het niet opvalt. Heb laatst de folder even doorgebladerd en die auto is SUPER om te zien net als de meeste Audi modellenMacboy schreef:Rico: die zwarte zijkant kun je in een aantal kleuren verkrijgen ! Check die super website maar.![]()
Alleen als VAG zijnde met Bentley, Lambo en Porsche vraag ik me af van welk merk je eigenlijk klanten wilt afsnoepen..
Kijk zo'n R8 smoelt aan de buitenkant gewoon errug goed, maar kijkend naar het interieur (dat kwalitatief erg mooi is afgewerkt) dan zie je dat het dashboard er bijvoorbeeld uitziet alsof het zo uit de nieuwe TT getrokken is.

Een pluspunt is dat je er standaard al een goede stereo in hebt zitten en voor een relatief laag bij te betalen bedrag een 'state of the art' B&O systeem kunt hebben met 12 speakers en 465 Watt. Lekker belangrijk in een Supercar....of niet soms? :twisted: De reden daarvoor is misschien gelegen in het feit dat je aan de buitenkant een perfect uitlaatgeluid hebt wat aan de binnenkant van de auto (dankzij de 'over the top' geluidsisolatie) helaas nergens naar lijkt.
Al die goodies maken de auto ook zwaar en met 1565 kg is het dan ook geen Supercar materiaal.
En dan de motor. De V8 motor is met 414 PK weliswaar krachtig genoeg, maar is tegelijk ook gewoon niet bijzonder/exotisch genoeg om in de Supercar league mee te tellen.
Je moet hem ook hoog in toeren rijden ( het is geen koppelbeul) om er echt mee vooruit te komen als je met de ESP uit al driftend een bocht door wil.
Misschien dat de geplande komst van een V10 daar verandering in gaat brengen en de auto naar een hoger level laat stijgen.
Groot pluspunt is het 'Magnetic Ride' systeem en de superfijn schakelende handbak (vergeet de dure R-Tronic sequentiële bak maar) en niet te vergeten de basis aanschafprijs die op een redelijk betaalbaar niveau ligt.
Dus denk ik dat dit in de eerste plaats een auto is voor mensen die andere mensen willen imponeren met een auto die er uitziet als een Supercar, maar onderhuids toch vertrouwd aanvoelt als een S8 of een RS4/RS6.

In de eerste plaats Audi klanten dus die wel eens wat anders willen dan een anoniem ogende dikke S8 zakenbak of een RS4/6 Avant familiehok. Ga maar na, je kunt in de bagageruimte zelfs je golfclubs kwijt! :twisted:
Daarnaast zal Porsche ook wel wat klanten kwijt gaan raken omdat het 911 concept nu zo langzamerhand zijn glans gaat verliezen. Kijk maar niet verder dan de laatste spyshots en je weet waarom....

Mercedes is met de SL55/SL65 ook een concurrent die de R8 zal moeten vrezen net als Aston Martin met de Vantage of Noble met de M15. Sprekend over M modellen: BMW heeft met de M6 eigenlijk geen alternatief (Een M6 is, wat mij betreft, een prachtige GT en gewoon géén Supercar qua looks) en dus ook niet zoveel te vrezen.
End of the line is dat je van de R8 kunt zeggen wat je wilt, maar je krijgt hier vooral qua looks een enorme hoop 'bang for your bucks' en dat zal een hoop mensen aan gaan spreken!
[img:1024:680]http://www.creativephotoart.nl/Audi_R8.jpg[/img]