Audi R8 filmpje door Winding Road

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Dexter

Bericht door Dexter » 04 feb 2007, 09:12

Niels schreef:
Macboy schreef:Rico: die zwarte zijkant kun je in een aantal kleuren verkrijgen ! Check die super website maar.
Yep en ook in de kleur van de auto zodat het niet opvalt. Heb laatst de folder even doorgebladerd en die auto is SUPER om te zien net als de meeste Audi modellen :D

Alleen als VAG zijnde met Bentley, Lambo en Porsche vraag ik me af van welk merk je eigenlijk klanten wilt afsnoepen..
Ga er maar vanuit dat deze auto is bedoeld voor mensen die een auto willen met de looks van een Supercar en de betrouwbaarheid van een 'gewone' Audi.

Kijk zo'n R8 smoelt aan de buitenkant gewoon errug goed, maar kijkend naar het interieur (dat kwalitatief erg mooi is afgewerkt) dan zie je dat het dashboard er bijvoorbeeld uitziet alsof het zo uit de nieuwe TT getrokken is. :(
Een pluspunt is dat je er standaard al een goede stereo in hebt zitten en voor een relatief laag bij te betalen bedrag een 'state of the art' B&O systeem kunt hebben met 12 speakers en 465 Watt. Lekker belangrijk in een Supercar....of niet soms? :twisted: De reden daarvoor is misschien gelegen in het feit dat je aan de buitenkant een perfect uitlaatgeluid hebt wat aan de binnenkant van de auto (dankzij de 'over the top' geluidsisolatie) helaas nergens naar lijkt.
Al die goodies maken de auto ook zwaar en met 1565 kg is het dan ook geen Supercar materiaal.

En dan de motor. De V8 motor is met 414 PK weliswaar krachtig genoeg, maar is tegelijk ook gewoon niet bijzonder/exotisch genoeg om in de Supercar league mee te tellen.
Je moet hem ook hoog in toeren rijden ( het is geen koppelbeul) om er echt mee vooruit te komen als je met de ESP uit al driftend een bocht door wil.
Misschien dat de geplande komst van een V10 daar verandering in gaat brengen en de auto naar een hoger level laat stijgen.

Groot pluspunt is het 'Magnetic Ride' systeem en de superfijn schakelende handbak (vergeet de dure R-Tronic sequentiële bak maar) en niet te vergeten de basis aanschafprijs die op een redelijk betaalbaar niveau ligt.

Dus denk ik dat dit in de eerste plaats een auto is voor mensen die andere mensen willen imponeren met een auto die er uitziet als een Supercar, maar onderhuids toch vertrouwd aanvoelt als een S8 of een RS4/RS6. :wink:
In de eerste plaats Audi klanten dus die wel eens wat anders willen dan een anoniem ogende dikke S8 zakenbak of een RS4/6 Avant familiehok. Ga maar na, je kunt in de bagageruimte zelfs je golfclubs kwijt! :twisted:
Daarnaast zal Porsche ook wel wat klanten kwijt gaan raken omdat het 911 concept nu zo langzamerhand zijn glans gaat verliezen. Kijk maar niet verder dan de laatste spyshots en je weet waarom....:oops:
Mercedes is met de SL55/SL65 ook een concurrent die de R8 zal moeten vrezen net als Aston Martin met de Vantage of Noble met de M15. Sprekend over M modellen: BMW heeft met de M6 eigenlijk geen alternatief (Een M6 is, wat mij betreft, een prachtige GT en gewoon géén Supercar qua looks) en dus ook niet zoveel te vrezen.

End of the line is dat je van de R8 kunt zeggen wat je wilt, maar je krijgt hier vooral qua looks een enorme hoop 'bang for your bucks' en dat zal een hoop mensen aan gaan spreken!

[img:1024:680]http://www.creativephotoart.nl/Audi_R8.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 04 feb 2007, 10:00

Dat denk ik ook.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 feb 2007, 11:29

928 opvolger :wink:

O.k. daar ligt een stukje markt vrij maar is die groot genoeg om uiteindelijk geld te verdienen. Van insiders heb ik al gehoord dat als je als VAG dealer de R8 wilt gaan verkopen, je aan zoveel eisen moet doen dat het financieel (in NL) voor een dealer gewoon niet interessant is.

Hetzelfde geldt eigenlijk al voor het voeren van Porsche binnen een VAG dealer bedrijf maar dat terzijde :?

Beetje prestige kwestie binnen de eiland cultuur van een groot concern ben ik bang of misschien dat tijden zijn veranderd en men een 928 tegenwoordig wel kan waarderen in de vorm van een Audi maar uiteindelijk zullen er wel een beetje aantallen gedraaid moeten worden. (Nu lijkt het dat ik een typische Nederlander die vind dat alles individueel moet renderen......nou geloof ik daar niet zo in maar voor een commercieel bedrijf lijkt me het niet ongezond in dit geval :wink: )

Voor mij hoef je em niet in te pakken, met B&O en V10 a.u.b. dat geluid binnenin de auto wil ik eerst wel eens in het echt horen. Op youtube klinkt een V10 van de Carrera GT ook niet mooi 8)

jille hooysma

Bericht door jille hooysma » 04 feb 2007, 11:59

is en blijft een mooie auto om te zien. Vooral in het zwart 8)

Rebel

Bericht door Rebel » 04 feb 2007, 12:21

Dex, je hebt die laatste foto onder handen gepakt, ik zag het meteen :wink:
Nu is die prachtige R8 nog net iets fraaier dan hij al is. Je bent een echte Guru op dit gebied.
Misschien lukt het jou, om van de nieuwe BMW 6-serie ook iets fraai te maken.

Sterkte ! :lol: :lol:

[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fo ... erieFA.jpg[/img]

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 feb 2007, 12:31

Rebel schreef:Dex, je hebt die laatste foto onder handen gepakt, ik zag het meteen :wink:
Nu is die prachtige R8 nog net iets fraaier dan hij al is. Je bent een echte Guru op dit gebied.

[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fo ... erieFA.jpg[/img]
:mrgreen: moest dat nou Rob?? De 6 is nog een van de weinig mooie modellen bij BMW :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2007, 00:04

Niels een Audi dealer kan toch gewoon op bestelling een R8 leveren?

Dexter

Bericht door Dexter » 05 feb 2007, 09:23

Rebel schreef:Dex, je hebt die laatste foto onder handen gepakt, ik zag het meteen :wink:

Alhoewel ik de 6-serie niet lelijk vind, moet me van het hart dat ie aan de buitenkant lang niet zo spannend is als een R8.
Zelfs niet als ie knap op de foto staat....:twisted:
Oordeel zelf maar Rob.....8)

[img:1024:680]http://www.creativephotoart.nl/BMW_M6.jpg[/img]

[img:1024:680]http://www.creativephotoart.nl/Audi_R8.jpg[/img]

Edit: Betere foto om te vergelijken geplaatst. :wink:
Laatst gewijzigd door Dexter op 05 feb 2007, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 feb 2007, 09:31

Mooie foto's van lelijke auto's ;-)

Beide auto's doen mij niets, grote slagschepen.

Michel

Rebel

Bericht door Rebel » 05 feb 2007, 18:32

Hey Dex, vanmorgen stond er een andere foto van die 6-serie :wink:

Ondanks je hem mooi opgeboent hebt doe me toch maar de R8.
Ik weet niet hoe het in het noorden gesteld is, maar over het algemeen rijden er hier in het zuiden vaak van die duistere figuren in 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 05 feb 2007, 18:54

Rebel schreef:Hey Dex, vanmorgen stond er een andere foto van die 6-serie :wink:

Ondanks je hem mooi opgeboent hebt doe me toch maar de R8.
Ik weet niet hoe het in het noorden gesteld is, maar over het algemeen rijden er hier in het zuiden vaak van die duistere figuren in 8)
Past bij dat slag auto's Rob, hoog kijk mij eens gehalte, ieder zijn meug zeg maar. Is prima toch, voor elke auto een doelgroep. Ik een oude e30 en een familie station enz. enz.

Michel

Dexter

Bericht door Dexter » 06 feb 2007, 08:46

Rob, effe lekker fappen? 8)
Plaatje is uit het Maart nummer van Car Magazine welke blijkbaar al vanaf 31 Januari in de winkels ligt. :wink:
[img:1280:850]http://www.creativephotoart.nl/R8-speed.jpg[/img]

Rebel

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 10:45

Gave foto! Met name hoe hij gemaakt is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 feb 2007, 10:49

Geef mij de M6 maar: Stoerder. Sneller(by far) en klassieker. En speelser wanneer 't er op aankomt.

Maar beide zijn niet bepaald m'n eerste keus. :P

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2007, 12:28

Ben een BMW adept, maar een M6 vindik niet echt een hele mooie auto. Vind hem te groot en log. De R8 vind ik geen direkte concurrent. Ook al zitten ze in dezelfde vijver te vissen.

Toch zou ik zo'n Audi nooit met AWD willen hebben, ik vind AWD en dit soort sportauto's gewoon niet samengaan.

Dus uiteindelijk de M6 met RWD.

Tom

Bericht door Tom » 06 feb 2007, 13:07

Rico v Velzen schreef: Toch zou ik zo'n Audi nooit met AWD willen hebben, ik vind AWD en dit soort sportauto's gewoon niet samengaan.
Ik eigenlijk ook niet, maar toch ziet een Gallardo er behoorlijk speels uit op sommige filmpjes.
Zal vast wel eea op youtube te vinden zijn...

Rebel

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 16:59

Stukje uit een test:

Audi zet met de R8 z’n eerste schreden in het segment van de serieuze sportwagens en dat zijn geen wankele eerste stapjes, integendeel. Al jaren wordt in Ingolstadt gespeeld met studiemodellen van tweezitters. Zo was er begin jaren negentig al de Avus, een conceptcar met W12-motor. In 2005 kregen we de Le Mans Quattro-concept te zien en deze laatste bleek de meest serieuze: we kennen hem nu bijna ongewijzigd als de R8, zowel van veraf als van dichtbij is het onmiskenbaar een Audi.

Instappen in de R8 betekent binnenkomen in een wereld met veel vertrouwde Audi-elementen (inclusief MMS), en toch is het interieur helemaal nieuw. Er is een soort monocoque-effect gecreëerd met een koolstofvezelrand die als het ware om de bestuurder en het instrumentarium heen loopt, een knipoog naar Audi’s successen in de lange afstandsracerij. De enige minpuntjes zijn het vrij lage plafond (je schuurt al snel met je kruin langs de hemelbekleding) en de relatief korte zittingen, maar voor het overige is het goed uit te houden in de nieuwe Audi.
Met de rappe S- en RS-versies heeft Audi al indrukwekkend snelle techniek in huis en of dat niet genoeg is, kan er ook nog geput worden uit de magazijnen van volbloeddochter Lamborghini. Dat is dan ook gedaan. De 420 pk sterke V8 kennen we uit de Audi RS4 en de rest van de (optioneel sequentiële) aandrijflijn komt van Lamborghini huize, een mooie uitgebalanceerde combinatie. De 4.2 FSI-motor is er één van het betere soort; altijd bij de les en paraat voor serieuze versnelling, alleen zou-ie wat agressiever mogen klinken. Doe in tunnels je ramen open, schakel terug, geef flink gas en laat de uitlaat blèren. Da’s genieten.
Aan alles is te merken dat Audi een boel kennis en kunde in huis heeft om iets leuks te maken, maar misschien zijn ze in Ingolstadt in hun perfectionisme zelfs iets te ver doorgeschoten.

De auto is af en toe iets te gelikt, te gepolijst. Hij neigt naar een voorspelbare allemansvriend en mist een rauw en gemeen randje. Dat uit zich ook in de besturing, die is net een beetje te licht en heeft iets te weinig gevoel. Iets meer scherpte zou niet erg zijn. Desalniettemin laat de auto laat zich wel mooi de hoek om zetten, aan het onderstel licht het niet. Zonder problemen doet hij wat je hem opdraagt. En denk je bij het verkennen van de grenzen de auto ‘kwijt te raken’, dan grijpt de vierwielaandrijving in en zorgt ervoor dat je geen moment in paniek hoeft te raken. Geen moment zal de R8 je vertrouwen beschamen, nimmer heb je het gevoel dat je alles op alles moet zetten om de auto in toom te houden. Wie de adrenaline wil voelen opborrelen, behoedzaam wachtend op het onverwachte stapje opzij, die zal met een Dodge Viper op z’n wenken bediend worden. Maar is dat wat je wilt als je een sportwagen-voor-elke-dag zoekt? Nee, dan blijkt de Audi een veiligere keuze. En dat is de hele R8: alles op veilig. Audi kan ook weinig anders, een fabrikant van grote volumes kan het zich nu eenmaal niet permitteren dat z’n merk geassocieerd wordt met link spul.

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2007, 17:09

Wie de adrenaline wil voelen opborrelen, behoedzaam wachtend op het onverwachte stapje opzij, die zal met een Dodge Viper op z’n wenken bediend worden. Maar is dat wat je wilt als je een sportwagen-voor-elke-dag zoekt? Nee, dan blijkt de Audi een veiligere keuze
Zie je wel Elmar niks voor jou :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 17:22

Audi kan ook weinig anders, een fabrikant van grote volumes kan het zich nu eenmaal niet permitteren dat z’n merk geassocieerd wordt met link spul.

Ben benieuwd waneer JD de eerste chip klaar heeft voor de R8.......

Elmar

Bericht door Elmar » 06 feb 2007, 17:28

De dag dat ik ook een Audi R8 (dan waarschijnlijk, financieel gezien, een Oudi) aanschaf is als Pinksteren en Pasen op 1 dag valen.

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2007, 17:29

LOL

Rebel

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 17:34

De dag dat ik geen nieuwe Audi meer koop, is de dag dat bekend wordt gemaakt als ze de chef-designer van BMW hebben aangenomen

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 feb 2007, 17:57

Audi kan ook weinig anders, een fabrikant van grote volumes kan het zich nu eenmaal niet permitteren dat z’n merk geassocieerd wordt met link spul.
Zouden ze de TT type 1 alweer vergeten zijn :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 18:12

De eerste TT heeft Audi bepaald geen windeieren gelegd.
Ook op design (interieur/exterieur) zijn ze toen een nieuwe weg ingeslagen, waar ze nu nog steeds op voortborduren.

:wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 feb 2007, 18:34

daar heb ik het niet over Rebel, het ging me meer over dat het merk liever niets met linke auto's te maken wil hebben. De TT zonder vleugel was toch wel een rijdende doodskist. Ze schijnen met de Q7 ook al problemen te hebben, er zijn in Duitsland een paar voor-assen afgebroken tijdens het rijden op constante snelheden .. link spul

Plaats reactie