Mooie bak,dat is geen standaard-uitvoering waarschijnlijk.....
Geplaatst: 26 jan 2007, 09:30
door duifjes.com
Dat is de RAV4 Sport 206pk diesel. met 22" !!! is nog niet in productie.
Geplaatst: 26 jan 2007, 18:28
door Kasteel
Rico v Velzen schreef:Kasteel wat vond je van het sturen/wegligging ?
Kreeg toen iemand mee, dus niet echt gek gedaan ofzo. Vond de 2.0 16v (150pk ding volgens mij?) best lekker rijden en was gewoon best een leuke auto. Het staat me allemaal niet meer zo goed bij, wat te lang terug , het lijkt me alleen dat dash voor nu beetje 'hard' is geworden, maar stoorde me er toendertijd niet aan. Banden waren gewoon de optionele 17inch (volgens mij), die je ook het meeste ziet.
Heb alleen wel het idee dat het minder 'premium' aanvoelt als wat jij nu gewend bent. (S3/130/m3/325i ed)
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 11 jun 2017, 23:58
door Sander-E46
Vandaag dus naar de toyota experience dag geweest. Waren uitgenodigd vanwege het aanschaffen van een CH-R. Verwachte er eerlijk gezegd niet al te veel van. Maar ben positief verrast, breed opgezet! Een stukje terrein en rallyrijden, gratis eten en drinken. Maar ook gratis rijden in alle toyota modellen, van bestelbus tot waterstof Myrai. Verder ook een paar leuke classics en youngtimers en een hoop randzaken die minder met autorijden te doen hadden. Stukje gereden in een gt86, en ook in de nieuwe Rav4. Had 600 km op de teller, dus die zag er erg strak uit. Best een leuk exterieur, maar het interieur verraste me wel positief. Er waren verschillende uitvoeringen, maar wij hadden toch wel een van de duurdere. Geen schuifdak, maar wel alles in leer. Op het stuur, het dashbord, de deurkaarten en ook kleinere details. Dat zag er best strak uit. We zaten 10 minuten te vroeg, dus even door het multimedia systeem heengescrolled. Net als in de ch-r was dat traag. Verder een trage automaat, maar de motor had voor mijn gevoel veel koppel. Was een 2 liter 4 cyl. Verder totaal geen interesse in de auto, maar leuk om even in te rijden zo. Paar slechte telefoonplaatjes:
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 14 jun 2017, 20:18
door Macboy
Leuk
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 21 mei 2025, 11:33
door JP
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 21 mei 2025, 12:17
door Arthur
Mooi ding. Jammer dat er alleen een PHEV komt, tenminste, zo begreep ik het
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 21 mei 2025, 12:20
door Martijn_bmw
Arthur schreef: 21 mei 2025, 12:17
Mooi ding. Jammer dat er alleen een PHEV komt, tenminste, zo begreep ik het
Je hoeft een PHEV niet op te laden en zeker bij Toyota blijft zonder opladen dan gewoon een zuinige hybride over met lage BPM
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 21 mei 2025, 12:24
door Arthur
Nee, hoeft niet. Maar dan wil je de gewone hybride zoals ze hem nu hebben.
Ik was echt super tevreden over mn RAV4. Top alrouder, ruim, stil, comfi, kwaliteit ten top. Jammer dat ze nu nog maar 1500kg max mogen trekken. (ik had een gewone benzine die nu niet meer leverbaar zijn, die mocht 2000kg).
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 21 mei 2025, 19:39
door Eeuwe
Frontje is niet echt goed geslaagd m.i.. Toch jammer want interieur is voor Toyota maatstaven wel weer erg netjes en goed gelukt.
@Fabian eens, is echt een drama met Toyota. Mijne mag ook maar 750kg trekken, alleen maar omwille die ellendige CVT bak.
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 21 mei 2025, 20:18
door Mark 320iS
De nieuwe mag 2000kg lees ik net.
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 21 mei 2025, 21:19
door Niels
Eeuwe schreef: 21 mei 2025, 19:39
Frontje is niet echt goed geslaagd m.i.. Toch jammer want interieur is voor Toyota maatstaven wel weer erg netjes en goed gelukt.
@Fabian eens, is echt een drama met Toyota. Mijne mag ook maar 750kg trekken, alleen maar omwille die ellendige CVT bak.
Denk niet dat de cvt het probleem is hoor, zal met uitstoot norm te maken hebben vermoed ik. Die cvt is wel degelijk, is geen variomatic constructie.
Eeuwe schreef: 21 mei 2025, 19:39
Frontje is niet echt goed geslaagd m.i.. Toch jammer want interieur is voor Toyota maatstaven wel weer erg netjes en goed gelukt.
@Fabian eens, is echt een drama met Toyota. Mijne mag ook maar 750kg trekken, alleen maar omwille die ellendige CVT bak.
Denk niet dat de cvt het probleem is hoor, zal met uitstoot norm te maken hebben vermoed ik. Die cvt is wel degelijk, is geen variomatic constructie.
Dat klopt, maar denk dat de CVT niet sterk genoeg is om wat kilo's achter de auto mee te sleuren oid. Dit zag je vooral terug bij de RAV4, de versie zonder CVT kon 2000kg trekken en de versie met CVT kon weer niets trekken. Ook mijn Toyo met CVT mag slechts 750kg trekken, terwijl de rest van de auto mij wel het vertrouwen geeft dat er veel meer achter kan.
Re: Toyota RAV4
Geplaatst: 22 mei 2025, 12:38
door Niels
De cvt van een hybride is met een tandwiel constructie waarbij de elektromotor voor een groot deel van de overbrenging zorgt. Super eenvoudig en degelijk systeem. De cvt van de non-hybrides is idd een kwetsbaar variomaat concept, daar zouden wel restricties aan kunnen hangen idd.