



Nou, ik heb nog even zitten googelen, maar ook bij de MiTo en Giulietta QV hopen mensen daar al jaren op.
Top info!mrbbs schreef: ↑03 jan 2018, 19:46 Onverwacht vandaag volgende info ontvangen:
ZF rear differential self-locking model
On the 2.2 JTDM 180Hp version, it is possible to install a self-locking mechanical differential, code opt. 939, called the Limited Slip Differential.
The characteristics of this differential are:
• The outer casing of the differential is made of two aluminium half-shells
• The outside diameter of the crown is 230mm
• The total weight is of about 36Kg.
• The transmission ratio is 3.27
• It uses four planet gears
• It uses 1.1 litres of 75w85 oil specifically for the LSD differentials.
This type of differential can lock the wheel that slides, evening out the speed of the planet gears to the speed of the differential casing. The system uses the pressure created by the satellite unit on the hubs inserted inside the casing. The two hubs are made so as to create a specific profile where the planet gear shaft is inserted. The pressure of the shaft on the profile of the hubs generates an axial pressure that affects the clutches placed behind the planet gears.
The clutch discs are inserted partly on the planet gear and partly on the differential casing. When the clutch discs are pressed, they can bring the planet gears up to the speed of the differential casing thus creating differential lock.
A different calibration of the ratio of torque transfer between one wheel and another (TBR) makes it possible to have a different response of the differential lock in situations of acceleration and deceleration.
DNA knop.
![]()
FreudeamFahren schreef: ↑03 jan 2018, 20:38 PS Diagnose op de storing is binnen. Water in de ECU. Dat dat niet goed rijdt snap ik, dat dat überhaupt mogelijk is zonder dat je te water raakt met een auto snap ik niet.
ECU's zouden toch wel gewoon in een waterdichte doos moeten zitten tegenwoordig. Al zou de zondvloed komen...Jeroen schreef: ↑05 jan 2018, 11:28FreudeamFahren schreef: ↑03 jan 2018, 20:38 PS Diagnose op de storing is binnen. Water in de ECU. Dat dat niet goed rijdt snap ik, dat dat überhaupt mogelijk is zonder dat je te water raakt met een auto snap ik niet.
Verstopte afwatering? Met de herfst achter de rug geen gek idee. Er staan meer merken om bekend. Zoals Audi met de A4 (B8), en heel wat jaren terug was de Peugeot 307 er berucht om.
Uw link werkt niet meer , moet nu onderstaande zijn :Erwin83 schreef: ↑23 jul 2018, 10:39 Nou drifters, hier is de oplossing dan:
https://www.squadra-tuning.nl/chiptunin ... ff-dongle/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten