Die velgen staan hem goed. Past ook wel bij me. Al tijfel ik nog, het boy-racer gehalte van de E46 Compact accentueren met een breedset heeft op dit moment mijn voorkeur. Er komen ook Interstates DNRT's op. Het rijden staat voor mij voorop, met enig behoud van originaliteit. Ik vind het daarom wel grappig dat dezelfde wielen erop zitten die ook in alle brochures en testverslagen uit die tijd staan.Joop schreef: 16 dec 2017, 04:21 Heb zelf inderdaad ook een ander beeld van een M-sport uitgevoerde Compact (zie plaatje Fernando ^^ ).
Los daarvan kun je met een setje Styling 72M velgen het beeld al een flink stuk bijtrekken, de goed kant op:
Verder gewoon een leuke stuurauto en de voorloper van de hele 1-serie reeks, waar me met zijn allen mee weglopen (130i/135i, M135i/M140i). Het uiterlijk is echt een love it or hate it auto. Blijft een gek ding, maar onderscheidde zich juist daardoor ook echt van de reguliere/traditionele E46 3-serie modellen.
325ti
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 325ti
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 325ti
Die velgen hierboven zijn gaaaaaf 

- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 325ti
leuk en eigenwijs model altijd geweest, gefeliciteerd! jaren geleden ook nog eens overwogen, reed namelijk erg goed. is toen uiteindelijk een z3 coupe geworden. carterventilatie even checken en evt preventief vervangen evenals de vanos reviseren als je er lang mee wilt rijden. is relatief goedkoop en simpel om te doen maar loopt 'ie wel een stuk soepeler van (al weet ik natuurlijk niet hoe die nu loopt). sperretje maakt 'em af inderdaad!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: 325ti
Ik had hetzelfde met met de e36 compact, lelijk maar ontzettend leuk om in te sturen ik heb een 318ti gehad en een 323ti.Dennis Cavallino schreef: 15 dec 2017, 23:29Het blijven love it or hate it auto's. Ik ben nu naar het love it kamp overgestapt en voldoe nu dus aan mijn plicht om jullie allemaal op sektarische te gaan brainwashen!Jan-Willem schreef: 15 dec 2017, 23:15 Ik heb de e46 compact optisch nooit kunnen waarderen maar in geloof direct dat het heel leuk rijd!
Met M-pakket smoelt die wel iets beter.
Laat je er nog een sperdiff onder zetten?
al is dat bij deze diff's niet makkelijk![]()
De auto verdient zeker een sper. En ik zou dan voor Mfactory gaan met een platensper om het klassieke sportwagengevoel te accentueren. Ik kan mij ook voorstellen dat anderen voor Quaiffe of OS Giken gaan. Of een E46 M3 diff inbouwen. In alle gevallen kost het wat geld en moeite om het voor elkaar te krijgen, maar omdat de auto best stijf is en achter vrij breed en relatief licht heb je in korte bochten echt een sper nodig als je hard wilt rijden. In lange doordraaiers niet. In de sneeuw heb ik het ook niet gemist. Maar in de regen wel. Ook als je dan wilt driften, dan rook je je binnenwiel zo op.
En als je dan toch aan het modificeren slaat om er een tracktool van te maken (wat ik niet ga doen), dan zou ik ook voor een goede coiloverset gaan met instelbare stabi's. Verder nog wat gewicht eruit en een kooi voor de stijfheid... daarmee heb je echt een vrij effectief circuitwapen voor leuk geld. Zover wil ik niet gaan, maar als deze auto blijft (ik kocht hem in eerste instantie als tijdelijke auto, maar wist toen nog niet dat ik hier zó blij mee zou zijn), dan is een sper de 1e upgrade. En iets om.Spotify te kunnen luisteren. Zie mijn draadje in de Werkplaats. Ik ga voor de Dension tip.
Onder de 323ti heb ik wel een ZF sper gehad, de auto knapte daar echt van op!
Ook de ASC+T uit het jaar nul greep minder in, met regen kreeg de ASC+T constand in en met ASC+T uit rookte het binnenste wiel als een malle.
Onder de Z3 2.8 zit een torsendiff maar dat is niet echt mijn ding, niet direct genoeg al heeft die wel mega tractie ( ook niet gek met 2x245 achterop )
als ik de Z3 hou komt er wel een ZF platensper onder.
Als je de auto dagelijks gebruikt zou ik eerder voor een Bilstein B12 set gaan, paar goede remblokken en dus het sperdiff.
Dan heb je er nog meer lol mee en kan je de auto ook normaal blijven gebruiken.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 325ti
Het onderstel ga ik niets aan doen. Bevalt mij uitstekend. Als het puur een fun/tracktool was, dan wel. Torsen hoef ik inderdaad ook niet. Op mijn MX-5 had ik een Torsen geplaatst en dat levert inderdaad tractie op, maar het haalt het scherpe sportwagengevoel weg, iets dat een ouderwets platensper juist toevoegt. Qua gevoel. Een M3-sper of OS Giken is in alle gevallen beter, maar niet per sé leuker.
Anyway, de allround eigenschappen van dit karretje maken het zo leuk om mooie routes te gaan uitstippelen. Een doosje Champagne halen in Reims. Een paar musea die ik nog wil bezoeken in Duitsland, evenals een Ferrari expositie in London. En dan altijd de nodige B-wegen opnemen in de planning. ANWB routes gebruiken om bij leuke restaurantjes te geraken... ik heb er helemaal zin in.
Anyway, de allround eigenschappen van dit karretje maken het zo leuk om mooie routes te gaan uitstippelen. Een doosje Champagne halen in Reims. Een paar musea die ik nog wil bezoeken in Duitsland, evenals een Ferrari expositie in London. En dan altijd de nodige B-wegen opnemen in de planning. ANWB routes gebruiken om bij leuke restaurantjes te geraken... ik heb er helemaal zin in.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: 325ti
Een 210 e46 M3 sper schiet ook niet op de flenzen op de ingaande en uitgaande kant zijn ook anders en het is een viscosper wat ook niet direct reageerd.
Het is wel hetzelfde diff als een normaal 188k e46 diff in de verhouding 3.23
Ik zou gewoon is rond kijken of je geen kant en klaar diff kan kopen.
Bij de eventuele verkoop kan je het diff altijd weer los verkopen.
Vooral de e46 diff's die voorzien zijn van sper blijven hun geld wel waard
De eind verhouding lijkt mij wel vrij kort, nog korter dan de e36 323ti ( 3.07 ) en de Z3 2.8 ( 3.15 )
Je hebt ook een tom tom raider voor motor rijders, die maken echt mega gave routes!
Ik rij wel is mee met vrienden die motor rijden met de Z3 maar zelfs hier in de buurt komen we dan op hele verrasende routes.
Die staat nog op mijn verlanglijstje voor de vakantie volgend jaar.
Het is wel hetzelfde diff als een normaal 188k e46 diff in de verhouding 3.23
Ik zou gewoon is rond kijken of je geen kant en klaar diff kan kopen.
Bij de eventuele verkoop kan je het diff altijd weer los verkopen.
Vooral de e46 diff's die voorzien zijn van sper blijven hun geld wel waard

De eind verhouding lijkt mij wel vrij kort, nog korter dan de e36 323ti ( 3.07 ) en de Z3 2.8 ( 3.15 )
Je hebt ook een tom tom raider voor motor rijders, die maken echt mega gave routes!
Ik rij wel is mee met vrienden die motor rijden met de Z3 maar zelfs hier in de buurt komen we dan op hele verrasende routes.
Die staat nog op mijn verlanglijstje voor de vakantie volgend jaar.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 325ti
Joost, ja de 6 staat sinds kort ook op mijn lijstje als family-GT. Het zal de midlife crisis wel zijn dat het auto zonder achterdeuren wel weer mag hier in huis.
Mijn buurman heeft net zijn Bangle-7 ingeruild op een nieuwere en ik moet zeggen dat de 1e Bangle-7 nu best hier voor de deur mag staan, maar dan wel een diesel en ik vertik het om 200 plus euro per maand aan belasting te betalen voor welke auto dan ook.

- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: 325ti
Als je de auto dagelijks gebruikt zou ik eerder voor een Bilstein B12 set gaan, paar goede remblokken en dus het sperdiff.
Dan heb je er nog meer lol mee en kan je de auto ook normaal blijven gebruiken.
[/quote]
Dat is precies wat ik met mijn 323ti zojuist heb uitgevoerd, Bilstein B12, 40% platen sper, pagid RSL29 blokken, nieuwe originele schijven, goodridge metaal omvlochten remslangen en powerflex paars in de achteras.
Ik rijdt er dagelijks mee (ook in de youngtimer regeling) en dat bevalt me prima met deze upgrade's.
@Dennis mijn auto stond een paar keer naast de jouwe op CPZ
Dan heb je er nog meer lol mee en kan je de auto ook normaal blijven gebruiken.
[/quote]
Dat is precies wat ik met mijn 323ti zojuist heb uitgevoerd, Bilstein B12, 40% platen sper, pagid RSL29 blokken, nieuwe originele schijven, goodridge metaal omvlochten remslangen en powerflex paars in de achteras.
Ik rijdt er dagelijks mee (ook in de youngtimer regeling) en dat bevalt me prima met deze upgrade's.
@Dennis mijn auto stond een paar keer naast de jouwe op CPZ
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 325ti
Blijft een leuke auto zon 325ti 
Veel plezier er mee!

Veel plezier er mee!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 325ti
Klopt!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: 325ti
Leuk hok!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 325ti
De E46/5 is natuurlijk groter, zwaarder, luxer en comfortabeler dan een E36/5.
De E36 323ti Compact is sowieso speelser. De E46 325ti is meer allround. Ik vind hem beter geschikt voor dagelijks gebruik, maar hij is niet per sé leuker. Ik vind de M54B25 een mooi blok.
Op een E36 Compact kun je veel makkelijker een sper monteren en veel eigenaren hebben dat op een E36 323ti ook al gedaan. Ook is de E30 achteras natuurlijk een groot verschil tov de multilink E46 achteras. Dus waar je voorkeur naar uitgaat ligt erg aan wat je met de auto wilt doen. Rijd je alleen maar B-wegen, dan zou ik de 323ti kiezen. Wil je alles dwars? Dan ook de E36. Rijd je ook veel lange afstanden, dan zou mijn voorkeur naar de 325ti gaan. Al is het alleen maar vanwege de cruisecontrol en climate control.
Met beide auto's kun je wel echt lekker sturen.
Verder nog een onderbelicht dingetje. De pedaalslag van de E46 Compact koppeling is zowel in de 316ti als 325ti vrij lang. Wat iets van het scherpe karakter weghaalt. Daar heb je in een E36 geen last van.
Tnx Macboy!
De E36 323ti Compact is sowieso speelser. De E46 325ti is meer allround. Ik vind hem beter geschikt voor dagelijks gebruik, maar hij is niet per sé leuker. Ik vind de M54B25 een mooi blok.
Op een E36 Compact kun je veel makkelijker een sper monteren en veel eigenaren hebben dat op een E36 323ti ook al gedaan. Ook is de E30 achteras natuurlijk een groot verschil tov de multilink E46 achteras. Dus waar je voorkeur naar uitgaat ligt erg aan wat je met de auto wilt doen. Rijd je alleen maar B-wegen, dan zou ik de 323ti kiezen. Wil je alles dwars? Dan ook de E36. Rijd je ook veel lange afstanden, dan zou mijn voorkeur naar de 325ti gaan. Al is het alleen maar vanwege de cruisecontrol en climate control.
Met beide auto's kun je wel echt lekker sturen.
Verder nog een onderbelicht dingetje. De pedaalslag van de E46 Compact koppeling is zowel in de 316ti als 325ti vrij lang. Wat iets van het scherpe karakter weghaalt. Daar heb je in een E36 geen last van.
Tnx Macboy!
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 18 dec 2017, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 325ti
last van.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: 325ti
Komt die pedaal slag niet door de cdv klep?
Daardoor word het pedaal sowieso minder direct, ik vind het ook een vreselijke toevoeging gelukkig is het makkelijk te verwijderen.
Daardoor word het pedaal sowieso minder direct, ik vind het ook een vreselijke toevoeging gelukkig is het makkelijk te verwijderen.