Kosten onderhoud Evo

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 29 jan 2007, 19:54

diffolie om de 25000 km

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 29 jan 2007, 19:57

Leen schreef:kocht mijn Evo in 2001 met 25K km , en sindsdien heeft hij geen reguliere garage gezien , (en op een kapotte koppeling bij 70K en Distributieriem bij 70K en nieuwe klepstoters bij 70K ) alleen regelmatig olie en filters vernieuwd . en hij loopt nu met 98K km en met 360 pk nog zo mooi als een nieuwe die net uit showroom komt.

en hij wordt bij mij alleen maar gebruikt waar hij voor gemaakt is, eerst warm rijden en dan maximaal knallen op het circuit/trackday/Nordschleife :-)

dus in die 6 jaar gewoon relatief goedkoop in onderhoud en 100% hufterproef.
Een nieuwe koppeling, distributieriem en klepstoters bij 70K. Hoort dat bij regulier onderhoud of noodzaak?
Dat van die koppeling begrijp ik wel dat hij vervangen moet worden wanneer hij stuk is. Maar in vergelijking met mijn Scoob: Daar is de koppeling bij 115.000 vervangen, de riem bij 98.000 en aan de kleppen is nooit wat gebeurt behalve meten of ze nog goed staan. Volgens 2 subarudealers hebben ze nog nooit kleppen hoeven stellen bij een GTT.

Ruud

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 29 jan 2007, 19:59

tikkende klepstoters van de EVO is een bekend kwaaltje , en kan buiten het tikken geen kwaad, heb alleen de stoters vervangen omdat ik het een naar geluid vond , en sindsdien is het tikken nooit meer teruggekomen.

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 29 jan 2007, 20:41

Maar nog steeds what about the koppeling en distributieriem?
Of wil je er niet over praten :wink:

Ik heb een keer een vreselijk naar piepende aansluiting tussen de aandrijfas en het wiel gehad. (steekas of zo) Dat ging gewoon kraken en piepen en vrat langzamerhand in. Kon makkelijk mee tot de 250K, maar had hetzelfde gevoel als je klepstoters. Geluiden die je storen kunnen je gek maken in een auto en het plezier wegnemen. :roll:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 29 jan 2007, 21:14

koppeling is gewoon bij 70k kapot gegaan en omdat toch de klepstoters moesten heb ik gelijk maar de distributieriem erop gegooid (advies is 100K )


Overigens voor de duidelijkheid , ik doe dat allemaal niet zelf maar laat een vriend (stickerpim) dat voor me doen. kosten zijn meestal " het gebruik van de EVO "+ onderdelen :-)

Soort van Red carpet treatment , hij wordt met een glimlach opgehaald en met een grotere glimlach weer afgeleverd :-)

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 29 jan 2007, 21:35

Dat zijn de beste vrienden voor allebei de partijen :wink:
Ik wou dat ik zo'n vriend had, zou me een hoop geld schelen!

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 29 jan 2007, 23:03

70K km met een koppeling in een auto die inderdaad écht alleen maar gebruikt wordt om te knallen, vind ik erg netjes....

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 29 jan 2007, 23:33

Stefan R schreef:70K km met een koppeling in een auto die inderdaad écht alleen maar gebruikt wordt om te knallen, vind ik erg netjes....
Wat dacht je van dik 100k?

Als je iedere dag alleen stoplichtsprintjes doet dan lukt het niet......

Weinig remmen, goed en snel schakelen en tussen gas bij terugschakelen doet wonderen. :wink:

en de kenners weten dat ik geen rustige rijder ben.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 jan 2007, 23:48

Niks zinnigs toe te voegen maar wel leerzaam draadje.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 30 jan 2007, 00:04

banden en remschijven/blokken ben ik vergeten :oops:

schijven gaan bij mij zo'n 20k mee , blokken wat korter

banden , de laatste toyo's r888 gingen ca. 3500 km mee . maar S03 toch wel zo'n 15000 km

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 30 jan 2007, 19:57

Leen,

Welke bandenmaat zit er op je Evo?

Voor mijn auto zijn de S-03's niet meer te krijgen in maat 215-40-17. :cry:

Ik vind de Bridgestone S-03 echt een superband. Kan de ervaring delen dat ik tussen de 10k en 15k met een setje rondom doe. Als ik veel rondjes ring heb gereden dan iets minder dan 10k. :roll:

Ruud.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 30 jan 2007, 21:03

rij met 18" , ruud (225/40-18 )

overigens is de maat voor een evo in 17" : 225/45-17

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast