Verzekering jonge auto met Nwprijs > 100 K Euro, verzekeraars bekend met soepele alarmeisen?
- Arthur
- Auto: Nr.52
Re: Verzekering jonge auto met Nwprijs > 100 K Euro, verzekeraars bekend met soepele alarmeisen?
Dat maakt in mijn geval wss niet uit. Nieuwwaarde boven de 100k is dat volgsysteem verplicht. Die Z-343-KT zit daaronder. Dan is dat niet nodig. Dus dan wordt NN het niet voor mij.
Bij ABN/Amro, waar ik nu zit, hoef je niet te voldoen aan de alarmeisen om toch verzekerd te zijn. Alleen heb je dan 2,5% van de nieuwwaarde als eigen risico bij diefstal. Dat risico neem ik dan wel. Maar Inshared eist niets, da’s nog mooier. En ook nog 3 jaar nieuwwaarde. Heb ik ook niet bij ABN/Amro.
Bij ABN/Amro, waar ik nu zit, hoef je niet te voldoen aan de alarmeisen om toch verzekerd te zijn. Alleen heb je dan 2,5% van de nieuwwaarde als eigen risico bij diefstal. Dat risico neem ik dan wel. Maar Inshared eist niets, da’s nog mooier. En ook nog 3 jaar nieuwwaarde. Heb ik ook niet bij ABN/Amro.
- Martijn_bmw
Re: Verzekering jonge auto met Nwprijs > 100 K Euro, verzekeraars bekend met soepele alarmeisen?
Die 3jr nieuw waarde heb ik op de Cupra ook nog nu 2,5jr in bezit. Dus als ze die nu weghalen steek ik de vlag uit
2,5jr afschrijving vrij gereden dan… (itt wat het nu werkelijk is
)
-
Martin*
Ik heb goede ervaringen met Carmeleon verzekeringen. Ooit afgesloten bij de Ford dealer. Je krijgt daar 5 jaar aanschafwaarde, rechtsbijstand, inzittendenverzekering en geen eigen risico zitten standaar in het pakket.
https://www.carmeleon.nl/bereken-je-premie/
https://www.carmeleon.nl/bereken-je-premie/
- Arthur
Idd ook een redelijke premie. Ik weet alleen ff niet hoe ik de alarmeis precies moet lezen, het lijkt erop dat een klasse 3 alarm volstaat. Wel met VbV/SCM certificaat. Volgens mij voldoet een klasse 3 alarm van BMW daaraan. Weet zo niet meer wat er op het certificaat staat van de M340i.
- Martijn_bmw
Dat SCM is zover ik weet idd standaard bij bmw fabriek alarmsysteem. Wel moet je dat periodiek laten keuren om certificaat geldig te houden.
- Fabian
idd, 3 jaar geldig vanaf nieuw, daarna ieder jaar keuren. Kost een paar tientjes.Martijn_bmw schreef: 05 dec 2025, 05:59 Dat SCM is zover ik weet idd standaard bij bmw fabriek alarmsysteem. Wel moet je dat periodiek laten keuren om certificaat geldig te houden.
- Arthur
Duidelijk. Ik denk dat ik dan maar een keuze maak tussen 1 van die 2. Even kenteken afwachten en berekening laten uitvoeren 
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Dat was de overbuurman van mijn ouders vergeten. BMW leeggejat, die kreeg 6k 'korting' op de dagwaarde uitgekeerd.Martijn_bmw schreef: 05 dec 2025, 05:59 Dat SCM is zover ik weet idd standaard bij bmw fabriek alarmsysteem. Wel moet je dat periodiek laten keuren om certificaat geldig te houden.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Na 5 jaar hoeft scm keuring/klasse 3 niet meer.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ligt aan de verzekeraar gok ik?
-
Martin*
Logisch, dievengilde wil alleen jong gebruikt
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Nu kan ik mijn verzekeraar bellen, maar eerst hier de vraag maar even.
Afgelopen weekend bij een auto gekeken. Uit 2025, nieuwprijs 88k, Duitse import.
Verkoper gaf aan dat de auto bij veel verzekeraars gedoe kan geven, want er zit wel alarm typ 3 op, maar volgens de Duitse eisen. Die zijn niet gelijk aan de NL eisen, dus kan er geen NL certificaat bij en krijg je de auto niet verzekerd. Dus is er waarschijnlijk een aanvullend systeem en/of peilzender nodig.
Dat vond ik nou niet echt getuigen van Duits premium en/of één Europa, maar vraag mij ook af of de soep zo heet gegeten wordt. Als ik online bij mijn huisverzekeraar Unive kijk kan ik de auto gewoon verzekeren. Wat niet wil zeggen dat ze daarna alsnog contact opnemen omdat het niet (zomaar) kan.
Is dit echt nog een punt van aandacht bij het gros van de verzekeraars?
Afgelopen weekend bij een auto gekeken. Uit 2025, nieuwprijs 88k, Duitse import.
Verkoper gaf aan dat de auto bij veel verzekeraars gedoe kan geven, want er zit wel alarm typ 3 op, maar volgens de Duitse eisen. Die zijn niet gelijk aan de NL eisen, dus kan er geen NL certificaat bij en krijg je de auto niet verzekerd. Dus is er waarschijnlijk een aanvullend systeem en/of peilzender nodig.
Dat vond ik nou niet echt getuigen van Duits premium en/of één Europa, maar vraag mij ook af of de soep zo heet gegeten wordt. Als ik online bij mijn huisverzekeraar Unive kijk kan ik de auto gewoon verzekeren. Wat niet wil zeggen dat ze daarna alsnog contact opnemen omdat het niet (zomaar) kan.
Is dit echt nog een punt van aandacht bij het gros van de verzekeraars?
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Heb zelf de Cayman ook bij Univé lopen. Die deden eerst moeilijk omdat de nieuwprijs boven de 80k zat, en ze dat eigenlijk niet verzekeren. Toen ik vroeg hoe ze het gros van de leaseauto's dan verzekeren hadden ze niet echt een antwoord.
Na een telefonische discussie was het uiteindelijk toch mogelijk, met een slap verhaaltje dat ik een goeie klant was. Ook al eerder discussie gehad over vermogen icm jonge leeftijd, maar nooit geweigerd. Als je al lang bij Univé zit kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het een probleem gaat zijn.
Na een telefonische discussie was het uiteindelijk toch mogelijk, met een slap verhaaltje dat ik een goeie klant was. Ook al eerder discussie gehad over vermogen icm jonge leeftijd, maar nooit geweigerd. Als je al lang bij Univé zit kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het een probleem gaat zijn.
- Arthur
Ik ben voor Inshared gegaan. Geen gedoe met alarm, nieuwprijs of vermogen in mijn geval. Als je een vergelijkbare auto in NL opzoekt en dit kenteken ff gebruikt weet je of zij de auto accepteren.
Ik heb ook import auto’s gehad met gewoon een gecertificeerd klasse-3 alarm. Wel BMW’s, de 330i en de M340i, en waren normaal te verzekeren (toen Univé en ABN/Amro). De huidige dus bij Inshared.
En dat wat Sabberjoch beschrijft ook al eens bij Univé voor elkaar gekregen. Is al wel 9 jaar geleden
Ik heb ook import auto’s gehad met gewoon een gecertificeerd klasse-3 alarm. Wel BMW’s, de 330i en de M340i, en waren normaal te verzekeren (toen Univé en ABN/Amro). De huidige dus bij Inshared.
En dat wat Sabberjoch beschrijft ook al eens bij Univé voor elkaar gekregen. Is al wel 9 jaar geleden
- Knot
Dat heb ik altijd bij ANWB, goedkoop maar max 65k ofzo dus altijd herres als er een motorblok in zit. Unive vind/vond ik vrij prijzig met allrisk, geen idee of het nu anders is.
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Nh1816, tussen persoon kwam daar bij iit. Laten keuren voor scm/Kiwa certificaat. Toen bleek het niet in orde, voor mijn auto (Bmw G31) zijn de regels strenger geworden. Duitse import heeft daar last van. Bij import was het namelijk wel in orde. Maar ze konden niet vernieuwen.
Optie code laten aanmelden bij BMW was in mijn geval de oplossing om weer klasse 3 gekeurd te kunnen worden.
Optie code laten aanmelden bij BMW was in mijn geval de oplossing om weer klasse 3 gekeurd te kunnen worden.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Unive bevalt hier goed, maar neem de tips absoluut mee in mijn achterhoofd.
Toen ik destijds na jaren lease auto's de 420i aanschafte was dat online her en der wel een dingetje. "vermogen icm leeftijd" was een no-go. Blijkbaar was een whopping 184pk op je 30e en 12 jaar je rijbewijs nog iets teveel van het goede....
Had eigenlijk alle verzekeringen altijd her en der (altijd obv Independer oid de goedkoopste gekozen). Toen een afspraak gemaakt bij Unive en gevraagd of ze ons hele hebben en houden wilden verzekeren. Daar kwam een prima aanbod uit, onderaan de streep goedkoper én toen zat de 4GC er ook nog allrisk bij in. Mijn vriendin heeft zelfs nog een oude scooter geschorst bij haar ouders staan, die levert meer pakketkorting op dan dat het ding aan verzekering kost
De 4GC wisselen voor de 330i was ook geen punt. 3 jaar aanschafwaarde garantie ook. Dus als de plannen concreter worden bel ik ze zeker.
Ik was dus alleen verbaasd dat blijkbaar een Duitse type 3 alarmcertificaat niet gelijk is aan de NL eisen en dus niet geslikt wordt door verzekeraars. Ik had er nog niet eerder van gehoord en met de massale import, ook door merkdealers, kan ik mij er ook niet zoveel van voorstellen eigenlijk.
Toen ik destijds na jaren lease auto's de 420i aanschafte was dat online her en der wel een dingetje. "vermogen icm leeftijd" was een no-go. Blijkbaar was een whopping 184pk op je 30e en 12 jaar je rijbewijs nog iets teveel van het goede....
Had eigenlijk alle verzekeringen altijd her en der (altijd obv Independer oid de goedkoopste gekozen). Toen een afspraak gemaakt bij Unive en gevraagd of ze ons hele hebben en houden wilden verzekeren. Daar kwam een prima aanbod uit, onderaan de streep goedkoper én toen zat de 4GC er ook nog allrisk bij in. Mijn vriendin heeft zelfs nog een oude scooter geschorst bij haar ouders staan, die levert meer pakketkorting op dan dat het ding aan verzekering kost
De 4GC wisselen voor de 330i was ook geen punt. 3 jaar aanschafwaarde garantie ook. Dus als de plannen concreter worden bel ik ze zeker.
Ik was dus alleen verbaasd dat blijkbaar een Duitse type 3 alarmcertificaat niet gelijk is aan de NL eisen en dus niet geslikt wordt door verzekeraars. Ik had er nog niet eerder van gehoord en met de massale import, ook door merkdealers, kan ik mij er ook niet zoveel van voorstellen eigenlijk.
- Knot
NL heeft altijd optiecode 302 (alarm), de duitse meestal niet.
-
Eric Z
Even opgezocht “voertuig order 8S2” hebben ze toegevoegd.
-
JeroenT
Dat moest ik ook met mijn ex G29 M40i uit Belgie doen. 50 euro bij een mannetje voor de activatie (wat ik inmiddels zelf kan), daarna voor een paar tientjes scm laten keuren bij de BMW dealer.
-
Eric Z
+- 350 dacht ik via de dealer. Nog steeds goedkoper dan niets krijgen van de verzekering in het geval dat.
-
JeroenT
All-in 510 euro bij de BMW dealer.
Alleen het certificaat en keuring kost 45 euro bij de dealer en daarvoor nog zelf programmeren.( of laten doen voor 5 tientjes)
Alleen het certificaat en keuring kost 45 euro bij de dealer en daarvoor nog zelf programmeren.( of laten doen voor 5 tientjes)
-
Eric Z
Ik zat op 513 euro, maar daar zat nog wat anders bij in.
Prijzen op screenshot zijn ex. belasting maar dan kom je nog steeds wel lager uit.
Prijzen op screenshot zijn ex. belasting maar dan kom je nog steeds wel lager uit.
- Bijlagen
-
- IMG_8003.jpeg (69.22 KiB) 516 keer bekeken
-
JeroenT
Lol @ prijsverschillen bij de dealers.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20260202_222619_Drive.png (405.44 KiB) 507 keer bekeken
-
Eric Z
Dordrecht was het bij mij, 10/2024. Dus dat van jou is maar een half jaartje later. Tenzij import auto programmeren veel meer omvat wel een serieus verschil.
De mijne was al geimporteerd door BMW en toen heeft deze ook gewoon SCM gehad.
Die auto is door mij overgenomen van een familielid en ik wilde SCM vernieuwen en kwam daar niet doorheen. De keurder (niet de BMW dealer zelf) kon het niet afmelden bij SCM. Als ik het goed herinner is sinds 2021 er iets strenger bij SCM geworden en missen de import auto’s dan dus die 8s2 in de systemen.
De mijne was al geimporteerd door BMW en toen heeft deze ook gewoon SCM gehad.
Die auto is door mij overgenomen van een familielid en ik wilde SCM vernieuwen en kwam daar niet doorheen. De keurder (niet de BMW dealer zelf) kon het niet afmelden bij SCM. Als ik het goed herinner is sinds 2021 er iets strenger bij SCM geworden en missen de import auto’s dan dus die 8s2 in de systemen.