StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...
- Tristan
Re: StefanW / BMW 130i
Gefeliciteerd.
De 130i blijft 1 van de beste auto's die ik ooit gehad heb.
De 130i blijft 1 van de beste auto's die ik ooit gehad heb.
-
- Auto: M3P, 130i
In de kofferruimte heb je aan de linkerkant een klepje Voor het achterlicht. Daar zit ook een stekkertje wat de vlinderklep aanstuurt. Deze loshalen en de klep staat continue open.
- neodrive
- Auto: Prius V
Dikke BMW jonguh!
Ik zou bij jouw zwarte bolide, blackline LCI achterlichten nemen met LED, dan maak het echt af.
Ik zou bij jouw zwarte bolide, blackline LCI achterlichten nemen met LED, dan maak het echt af.
- Arthur
- Auto: Nr.51
@neodrive: viewforum.php?f=2
- Arthur
Je kunt ook onder de auto bij de demper dat slangetje blokkeren, afknijpen.
indobesar schreef: 20 feb 2017, 10:40 In de kofferruimte heb je aan de linkerkant een klepje Voor het achterlicht. Daar zit ook een stekkertje wat de vlinderklep aanstuurt. Deze loshalen en de klep staat continue open.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Bij de LCI heb je de High en Low achterlichten. High is voor LCI met xenon, Low voor halogeen. De Low-LCI-achterlichten passen 1 op 1 op een pré-lci (maakt niet uit xenon of halogeen.) Wil je de LED-versie op een pre-lci dan moet er wat meer gebeuren. Wat precies kan ik je zo niet vertellen. Ik heb een pre-lci met halogeen en heb de low-lci lichten genomen.
- bartb
Fantastische wagen Stefan!
Staat me iets van bij dat je met de high versie en dus LED van de lci achterlichten ook een andere lichtmodule nodig hebt...
Staat me iets van bij dat je met de high versie en dus LED van de lci achterlichten ook een andere lichtmodule nodig hebt...
Laatst gewijzigd door bartb op 21 feb 2017, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En voor het geluid hoef je het ook niet te doen hoor, bij koude start klinkt mijn standaard 135i fantastisch, maar eenmaal warm is het echt een stofzuiger. (Qua uitlaatgeluid dan, geluid in het vooronder zwelt wel mooi aan.)jottemj schreef: 19 feb 2017, 19:54
135i einddemper zou ik niet doen, door andere drukopbouw in het uitlaattraject raak je koppel kwijt (want grotere diameter en geoptimaliseerd voor turbomotor). Heb er zelf ook naar gekeken toentertijd, maar om die reden ook niet gedaan.
Maar een brulpijp is weer het andere uiterste

Gaat wel de goede kant met de 6cilinder 1serietjes hier op het forum btw!
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Thnx allemaal! De 130i bevalt echt goed. Het blok is echt heerlijk.
De vlinderklep heeft mijn uitvoering niet. Het geluid is zeer goed aanwezig. Parkeergarage's en tunnels zijn echt een feest en dat met originele einddemper. Verbruik ligt wel een stuk hoger dan de 325i. Zit nu op 1 op 7-8km. Zal straks wel beter gaan
Heb de LCI High achterlichten gekregen, dus zal niet plug en play zijn, maar dat komt wel goed.
Ik ga toch zelf de auto weer in topstaat brengen. Aankomend weekend ga ik beginnen met het interieur.
Nog twee foto's van de oude eigenaar:

Heb echt het idee dat de Cup versie lager op zijn poten staat. Het lijkt wel of ie verlaagd is. Ik vind het gaaf staan, maar het valt me gewoon op.
De vlinderklep heeft mijn uitvoering niet. Het geluid is zeer goed aanwezig. Parkeergarage's en tunnels zijn echt een feest en dat met originele einddemper. Verbruik ligt wel een stuk hoger dan de 325i. Zit nu op 1 op 7-8km. Zal straks wel beter gaan

Heb de LCI High achterlichten gekregen, dus zal niet plug en play zijn, maar dat komt wel goed.
Ik ga toch zelf de auto weer in topstaat brengen. Aankomend weekend ga ik beginnen met het interieur.
Nog twee foto's van de oude eigenaar:
Heb echt het idee dat de Cup versie lager op zijn poten staat. Het lijkt wel of ie verlaagd is. Ik vind het gaaf staan, maar het valt me gewoon op.
-
Proficiat met die FUN aankoop!!!
Ik heb enorm genoten van mijn 130i (kwam van een 535d F11 met 313pk maar vond de 130i 10x leuker!)
Ik heb trouwens nog een splinternieuw os giken liggen in een huis met aftapplug.
Nadat de inrij olie verwisseld is niet meer gemonteerd omdat de 130i verkocht is.
Met verkorte setup zodat ik nog lekkerder aan het gas hing!
Ik heb enorm genoten van mijn 130i (kwam van een 535d F11 met 313pk maar vond de 130i 10x leuker!)
Ik heb trouwens nog een splinternieuw os giken liggen in een huis met aftapplug.
Nadat de inrij olie verwisseld is niet meer gemonteerd omdat de 130i verkocht is.
Met verkorte setup zodat ik nog lekkerder aan het gas hing!
- JoostSchouten
Je ziet het bij elk 130i topic, allemaal (oud) eigenaren met goede herinneringen. Mooi dat jij die nu ook op gaat bouwen! Heel veel plezier ermee, dat gaat zeker goedkomen!
- bartb
En toekomstige 130i eigenaren 

- matthyssie
Haha ja het is wel een leuke auto! Sperretje zou hem wel afmaken, maar ik zou er geen korter diff onder willen hebben. Een sper geeft de auto veel meer tractie bocht uit.
Ben er erg blij mee nog.
Ben er erg blij mee nog.
- Arthur
Ik vond de auto spijkerhard met een erg zware koppeling. Achterkant vond ik erg onrustig en kwam bij het minst geringste om. Maar mss willen jullie dat wel. Ik wilde dat niet, niet altijd bij nat weer iig. Ook met de andere achterdempers van een ander model (weet niet meer welke) ging dat niet echt weg. Kan ook aan de RFT GoodYear NCT5 gelegen hebben. Motortje hing wel heerlijk aan t gas en op droog was het werkelijk een bommetje. Omdat het de 2e auto was waar m'n vrouw het meeste in reed toch weer weggedaan. Zij had het meeste last van de stugheid en zware koppeling, maar zij heeft dan ook rugproblemen. Alhoewel ze in de BoxsterS weer geen last heeft, stuk bedieningsvriendelijker.
Wij hadden ook de Cup uitvoering.
Wij hadden ook de Cup uitvoering.
- Arthur
@StefanW: weet je zeker dat het een Cup is? Volgens mij heeft de Cup standaard privacy glass achter, dat heeft de jouwe niet.
- bartb
Dat lees je op zoveel plaatsen, dat de 130i spijkerhard genoemd wordt maar daar ben ik het echt niet mee eens. En daarnaast als je een dergelijke auto rijdt mag hij dan niet wat strakker zijn afgeveerd...
- Arthur
Fernando schreef: 18 jul 2009, 11:36De BMW 130i Cup heeft de volgende additionele uitrusting:
475 Saphirschwarz metallic lak
LHSW Leder Boston Schwarz
249 Multifunctioneel stuurwiel (bediening radio en telefoon op stuurwiel)
255 Sportstuurwiel met leder bekleed
2MH BMW lichtmetalen wielen Dubbelspaak (styling 208M), voor 7,5 Jx18 banden 205/45R18, achter 8Jx18 banden 225/40R18
302 Alarmsysteem klasse 3 (SCM/TNO)
337 M Sportpakket: bestaat uit M sportonderstel, M aerodynamica pakket, interieurlijsten in aluminium Glaciersilber, anthrazit hemelbekleding, sportstoelen, instaplijsten met M logo, M voetsteun, kortere schakelpook, M stuurwiel, handremgreep en -balg in leder Walknappa
420 Extra getint glas in achterportieren en achterruit
431 Automatisch dimmende antiverblindingsbinnenspiegel
442 Bekerhouder voor voorinzittenden
473 Middenarmsteun voor, incl. opbergmogelijkheid
494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
502 Koplampsproeiers
507 Park Distance Control (PDC) achter, incl. bumperinserts in carrosseriekleur
521 Regen- en lichtsensor
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht incl. corona-ringen
534 Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling, AUC, condens- en zonnesensor, actief koolstoffilter
540 Cruise control
563 Uitgebreid verlichtingspakket: verlichte make-up spiegels, leeslampen voor en achter, verlichting in voetenruimte voorin, verlichting in deurgrepen exterieur
609 Navigatiesysteem Professional incl. iDrive controller, boordcomputer uitgebreid, met kaartweergave en separate CD frontloader en DVD-rom speler.
DVD-rom leverbaar voor € 285,--
- Arthur
@bart: daar mag jij het niet mee eens zijn, maar dat zijn mijn bevindingen in de 1,5 jaar tijd dat 'ie bij ons gelogeerd heeft. Een BoxsterS is echt minder hard en is, in mijn beleving, zelfs meer een "dergelijke" auto. En als je het meer leest, zal het dan niet een beetje waar kunnen zijn? Maar wel mooi dat jij er geen last van hebt 

- bartb
tsja, maar ik vind het wel interessant. Strak onderstel, past namelijk bij het karakter van de auto. Het is natuurlijk ook een stukje beleving en dat is voor 1 ieder persoonlijk gelukkig:)
- matthyssie
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ik heb M-Sport dempers met Eibach pro kit eronder.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Ja het is een Cup. Het is een Duitse import. Kan zijn dat de specs daar anders waren. De opties in jouw lijstje heb ik verder ook allemaal, behalve de getinte ramen. Getinte ramen is bij mij een afknapper.Arthur schreef: 21 feb 2017, 21:22 @StefanW: weet je zeker dat het een Cup is? Volgens mij heeft de Cup standaard privacy glass achter, dat heeft de jouwe niet.
- Arthur
Oh, ik dacht dat de Cup een actiemodel was (48k) in NL. Maar goed, beter voor jou omdat je niet van privacy glass houdt. Is een must voor mij, en anders laat ik ze tinten 

-
OnlineMartijn_bmw
Haha ik dacht precies hetzelfde Arthur. Altijd weer grappig om te zien hoe persoonlijk smaak is... ik dacht dat iedereen getint glas mooier zou vinden maar dus toch niet.
Vind het bij mijn eigen auto een van de mooiste details de witte carrosserie met daar tegen afstekend die zwarte glimmende raamlijsten met donkere ramen er in.
Vind het bij mijn eigen auto een van de mooiste details de witte carrosserie met daar tegen afstekend die zwarte glimmende raamlijsten met donkere ramen er in.
- frank de jonge
Er staat nog een witte 130i bij Harrie van Dijk in Klazienaveen te koop. Ergens in de 70k km gedraaid. 17k. Hele kale uitvoering maar wel een hele nette.
https://svl.autodealers.nl/BMW/1-serie/ ... o=gallerij
https://svl.autodealers.nl/BMW/1-serie/ ... o=gallerij
-
- Auto: M2
Mooi ding! Heb eind vorig jaar ook een cup versie gekocht. Zal hem binnenkort eens voorstellen. Zien er natuurlijk allemaal hetzelfde uit:)
Prijzen zijn wel heel wisselend voor de 130. Vind die witte wel prijzig. Km stand is netjes maar verder wel erg schraper
Prijzen zijn wel heel wisselend voor de 130. Vind die witte wel prijzig. Km stand is netjes maar verder wel erg schraper