Sjoemelsoftware 1.2TDI VAG. NIET UPDATEN!!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luco

Re: Sjoemelsoftware 1.2TDI VAG. NIET UPDATEN!!

Bericht door Luco » 11 feb 2017, 12:35

Martin van der Zwaard schreef: 07 feb 2017, 21:01
Sander schreef: 07 feb 2017, 20:45 Vraag is dan wel; wie is aansprakelijk als door deze verplichte update de EGR of andere ellende kapot gaat?
Dat is dus een grijs gebeid. Ik ken een geval bij Seat en zeggen nu dat ze niks doen en van niks weten. Er is dus duidelijk iets aan de hand maar er is (nog) geen oplossing voor.
Mijn college hoeft uit coulance (omdat die altijd dealer onderhouden is) "maar" 300 euro te batalen omdat laatste beurt niet ingevuld was.
Was die wel netjes ingevuld zou het maar 100 euro zijn.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 feb 2017, 13:37

Niet ingevuld of niet uitgevoerd? Want invullen kun jezelf wel met een pen :) Neem aan dat als er onderhoud is geweest bij de VW dealer dat dit daar geregistreerd staat en dan als "ingevuld" geldt. Dus 100,- betalen...

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 13 feb 2017, 08:03

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 13 feb 2017, 08:35

Ben benieuwd wanneer ze het gaan verplichten. Maar mooi om te lezen dat ze bij PON glashard zeggen dat de update getest is en goed is bevonden. Maar over de EGR-kleppen zeggen we maar ff niks

dvh

Bericht door dvh » 13 feb 2017, 09:14

Ze zoeken het maar uit.
Als het mij verplicht wordt verkoop ik de auto en stuur ik het vrijwaringsbewijs naar PON met het bericht dat ze voortaan een auto fatsoenlijk moeten afleveren. Zou mooi zijn. Hun op frauduleuze wijze auto's verkopen en ik daarna voor verplichtingen gesteld worden. Zij zijn eindverantwoordelijk voor het product. Niet ik.
En gezien ik er enkel risico mee loop en het mij tijd kost schiet ik er niets mee op.

Luco

Bericht door Luco » 13 feb 2017, 09:15

Arthur schreef: 11 feb 2017, 13:37 Niet ingevuld of niet uitgevoerd? Want invullen kun jezelf wel met een pen :) Neem aan dat als er onderhoud is geweest bij de VW dealer dat dit daar geregistreerd staat en dan als 5"ingevuld" geldt. Dus 100,- betalen...
Wel uitgevoerd maar geen officiële dealer maar als pon zijn kop in het zand steekt snap ik niet dat mijn collega wel coulance krijgt 1.6 de uit 2012 met meer dan 2 ton op de teller.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 13 feb 2017, 10:46

dvh schreef: 13 feb 2017, 09:14 Ze zoeken het maar uit.
Als het mij verplicht wordt verkoop ik de auto en stuur ik het vrijwaringsbewijs naar PON met het bericht dat ze voortaan een auto fatsoenlijk moeten afleveren. Zou mooi zijn. Hun op frauduleuze wijze auto's verkopen en ik daarna voor verplichtingen gesteld worden. Zij zijn eindverantwoordelijk voor het product. Niet ik.
En gezien ik er enkel risico mee loop en het mij tijd kost schiet ik er niets mee op.
Ondanks dat PON niet zo'n prettige partij is denk ik dat PON hier weinig mee kan. Zij importeren slechts....ze fabriceren niet.
Zal niet zeggen dat het voor hun onbekend was maar kan me voorstellen dat dit ergens in een klein kamertje bij VW bedacht is en dat ze niet alle importeurs daarvan op de hoogte hebben gebracht. Maar goed....we gaan het wel meemaken.

witje

Bericht door witje » 17 feb 2017, 12:56

Bij de Duitse NDR hadden ze een Seat op de rollenbank gezet en op de weg getest voor en na de update (software en een dingetje in het luchtmassameterhuis).

Verbruik scheelde 0.1 liter en de auto had 2 pk meer.

Maar goed, windows 10 werkt ook niet goed op een 8 jaar oude laptop dus of de update in de lange termijn wel zo goed uitpakt is de vraag. En als het misgaat is de auto op zo'n leeftijd dat niemand meer kan bewijzen of de fout aan ouderdom of de update ligt.

Plaats reactie