Afkorting van het Snelle Response Team levert veel leukere auto's op

Stefan R schreef:Over het algemeen kunnen die gasten van de KLPD (heet het nog zo?) wel redelijk rijden, het zijn de normale surveillanten die zo onnoemelijk veel schade rijden.
Zelfde als de mannen van het AT, die hebben allemaal gevorderde rijvaardigheidstrainingen gehad.
Schoot me ook te binnen toen ik dit las. In hoeverre is het noodzakelijk om in zo'n klein land, met overbelast wegennetwerk, 250 km p/u te kunnen knallen?Arthur schreef:Op zich heeft Kasteel wel een punt. Hoe vaak gebeurt dit en we willen allemaal wel het beste materiaal. En als criminelen al 250km+ rijden moet je dan willen dat de politie er met die snelheid, en sneller, achteraan gaat? Maar goed, ik weet dus niet hoe vaak deze mannen 250+ zouden moeten rijden?
Als je kijkt naar het aantal schades valt me dat nog behoorlijk tegen (KLPD). Ken ook iemand die bij de politie werkt en ingezet wordt voor oa AT en als ik het goed begreep kregen die ook al forse beperkingen ivm het grote aantal incidenten.Stefan R schreef:Over het algemeen kunnen die gasten van de KLPD (heet het nog zo?) wel redelijk rijden, het zijn de normale surveillanten die zo onnoemelijk veel schade rijden.
Zelfde als de mannen van het AT, die hebben allemaal gevorderde rijvaardigheidstrainingen gehad.
Lijkt me logisch dat ze redelijk wat incidenten hebben in zulke teams, brandweer en ambulances hebben ook meer incidenten dan "normale" weggebruikers, zit natuurlijk een veel groter risico aan dan dat wij ons van A naar B verplaatsen.Kasteel schreef:Als je kijkt naar het aantal schades valt me dat nog behoorlijk tegen (KLPD). Ken ook iemand die bij de politie werkt en ingezet wordt voor oa AT en als ik het goed begreep kregen die ook al forse beperkingen ivm het grote aantal incidenten.Stefan R schreef:Over het algemeen kunnen die gasten van de KLPD (heet het nog zo?) wel redelijk rijden, het zijn de normale surveillanten die zo onnoemelijk veel schade rijden.
Verder denk ik dat een aangepaste T6 MEER dan genoeg is voor ze
5.3. Maximumsnelheden
Op grond van artikel 91 van het RVV 1990 mogen voorrangsvoertuigen afwijken van de voorschriften van het RVV 1990, voor zover dit noodzakelijk is voor de uitoefening van de dringende taak.
De rijbaan wordt bereden met een snelheid van maximaal 40 km per uur boven de ter plaatse geldende maximumsnelheid; dit geldt voor lokale, provinciale en auto(snel)wegen.
Op woonerven wordt stapvoets gereden. Met stapvoets wordt conform de jurisprudentie maximaal 15 km per uur bedoeld.
Een vluchtstrook wordt bereden met een snelheid van maximaal 20 km/uur boven de snelheid van het verkeer op de rijbaan, met een snelheid van maximaal 80 km/uur.
Wanneer de snelheid van het andere verkeer lager is dan 30 km/uur, mag op de vluchtstrook maximaal 50 km/uur worden gereden.
Dit.Arthur schreef:Op zich heeft Kasteel wel een punt. Hoe vaak gebeurt dit en we willen allemaal wel het beste materiaal. En als criminelen al 250km+ rijden moet je dan willen dat de politie er met die snelheid, en sneller, achteraan gaat? Maar goed, ik weet dus niet hoe vaak deze mannen 250+ zouden moeten rijden?
Om iemand bij te houden hoef je vaak niet net zo hard.Arthur schreef:Op zich heeft Kasteel wel een punt. Hoe vaak gebeurt dit en we willen allemaal wel het beste materiaal. En als criminelen al 250km+ rijden moet je dan willen dat de politie er met die snelheid, en sneller, achteraan gaat? Maar goed, ik weet dus niet hoe vaak deze mannen 250+ zouden moeten rijden?
En tank leeg voordat ze de auto kunnen aanhouden.allen schreef:SRT8!
Ruim en snel.
Bram schreef:Nou, dan voldoet mijn oude Polo SDi ook, die ging met wind mee, 12% helling en ingetrapte koppeling ook 170 km p/u
Ook in de A6 Allroad, kunnen ze meteen overal heen!PeterB schreef:Nee, wel een A7 BiTDI met 313pk.