De Popo zoekt snellere auto's....

Dit is ons algemene autoforum.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: De Popo zoekt snellere auto's....

Bericht door Arthur » 04 dec 2016, 12:17

Audi A4 en ruimte??
Afkorting van het Snelle Response Team levert veel leukere auto's op :-)

Joop

Bericht door Joop » 04 dec 2016, 13:46

Alfaatje moet ook kunnen toch...?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 04 dec 2016, 13:51

De huidige Volvo's zijn van het type V70 2.4 D5 awd 158kw (215pk) maar de KLPD heeft ook de V70 t6 awd 224 kw (304 pk)

Dus wat zou de eis eigenlijk moeten zijn. Benzine of diesel ?
Moet het VAG / diesel en ruimte zijn, misschien dan gaan voor een Audi A6 3.0 TDI Biturbo met JD chiptuning naar ± 390pk / 850Nm ?

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 04 dec 2016, 15:36

Gewoon een lekkere hothatch pakken en dan een grotere benzinetank erin plaatsen :). In Frankrijk rijdt de politie met een Megane RS. Probeer die maar eens af te schudden op een provinciale weg :). In NL zou de Golf R Variant een leuke zijn :)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 dec 2016, 16:20

Laat ze lekker eerst ff leren rijden, alsof ze dagelijks allemaal tegen dit probleem lopen, iedereen zeikt om beter materiaal bij de baas ;).

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 04 dec 2016, 16:28

Over het algemeen kunnen die gasten van de KLPD (heet het nog zo?) wel redelijk rijden, het zijn de normale surveillanten die zo onnoemelijk veel schade rijden.
Zelfde als de mannen van het AT, die hebben allemaal gevorderde rijvaardigheidstrainingen gehad.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 dec 2016, 16:34

Op zich heeft Kasteel wel een punt. Hoe vaak gebeurt dit en we willen allemaal wel het beste materiaal. En als criminelen al 250km+ rijden moet je dan willen dat de politie er met die snelheid, en sneller, achteraan gaat? Maar goed, ik weet dus niet hoe vaak deze mannen 250+ zouden moeten rijden?

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 04 dec 2016, 16:37

Stefan R schreef:Over het algemeen kunnen die gasten van de KLPD (heet het nog zo?) wel redelijk rijden, het zijn de normale surveillanten die zo onnoemelijk veel schade rijden.
Zelfde als de mannen van het AT, die hebben allemaal gevorderde rijvaardigheidstrainingen gehad.

OT net zo. Die weten heus wel wat ze doen. Maar ik snap het wel, een beetje een auto rijdt zo'n KLPD ding tegenwoordig los. En dat is echt niet goed voor je reputatie. Dat je niet alles bij kan houden a la, maar als je met je Volvo achter een GTD je aan gaat wil je hem wel bij kunnen houden lijkt mij.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 dec 2016, 16:47

Arthur schreef:Op zich heeft Kasteel wel een punt. Hoe vaak gebeurt dit en we willen allemaal wel het beste materiaal. En als criminelen al 250km+ rijden moet je dan willen dat de politie er met die snelheid, en sneller, achteraan gaat? Maar goed, ik weet dus niet hoe vaak deze mannen 250+ zouden moeten rijden?
Schoot me ook te binnen toen ik dit las. In hoeverre is het noodzakelijk om in zo'n klein land, met overbelast wegennetwerk, 250 km p/u te kunnen knallen?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 dec 2016, 17:14

Stefan R schreef:Over het algemeen kunnen die gasten van de KLPD (heet het nog zo?) wel redelijk rijden, het zijn de normale surveillanten die zo onnoemelijk veel schade rijden.
Als je kijkt naar het aantal schades valt me dat nog behoorlijk tegen (KLPD). Ken ook iemand die bij de politie werkt en ingezet wordt voor oa AT en als ik het goed begreep kregen die ook al forse beperkingen ivm het grote aantal incidenten.
Verder denk ik dat een aangepaste T6 MEER dan genoeg is voor ze :)

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2016, 17:44

Kasteel schreef:
Als je kijkt naar het aantal schades valt me dat nog behoorlijk tegen (KLPD). Ken ook iemand die bij de politie werkt en ingezet wordt voor oa AT en als ik het goed begreep kregen die ook al forse beperkingen ivm het grote aantal incidenten.
Verder denk ik dat een aangepaste T6 MEER dan genoeg is voor ze :)
Lijkt me logisch dat ze redelijk wat incidenten hebben in zulke teams, brandweer en ambulances hebben ook meer incidenten dan "normale" weggebruikers, zit natuurlijk een veel groter risico aan dan dat wij ons van A naar B verplaatsen.
Ik zou wat meer helikopters inzetten ipv snellere auto's.

JP

Bericht door JP » 04 dec 2016, 18:11

Hoe hard mag de Politie eigenlijk rijden...? In een land met zoveel regels als NL zijn er zelfs voor hulpdiensten maximale snelheden.
5.3. Maximumsnelheden
Op grond van artikel 91 van het RVV 1990 mogen voorrangsvoertuigen afwijken van de voorschriften van het RVV 1990, voor zover dit noodzakelijk is voor de uitoefening van de dringende taak.
De rijbaan wordt bereden met een snelheid van maximaal 40 km per uur boven de ter plaatse geldende maximumsnelheid; dit geldt voor lokale, provinciale en auto(snel)wegen.
Op woonerven wordt stapvoets gereden. Met stapvoets wordt conform de jurisprudentie maximaal 15 km per uur bedoeld.
Een vluchtstrook wordt bereden met een snelheid van maximaal 20 km/uur boven de snelheid van het verkeer op de rijbaan, met een snelheid van maximaal 80 km/uur.
Wanneer de snelheid van het andere verkeer lager is dan 30 km/uur, mag op de vluchtstrook maximaal 50 km/uur worden gereden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 dec 2016, 18:13

Nou, dan voldoet mijn oude Polo SDi ook, die ging met wind mee, 12% helling en ingetrapte koppeling ook 170 km p/u :mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 dec 2016, 18:30

Arthur schreef:Op zich heeft Kasteel wel een punt. Hoe vaak gebeurt dit en we willen allemaal wel het beste materiaal. En als criminelen al 250km+ rijden moet je dan willen dat de politie er met die snelheid, en sneller, achteraan gaat? Maar goed, ik weet dus niet hoe vaak deze mannen 250+ zouden moeten rijden?
Dit.

Je rijd in het dagelijkse verkeer trouwens echt niet iemand makkelijk los ook al zit jij in een auto met 600 PK en de ander 300 PK.

Je loopt even uit maar moet meestal op de rem voor ander verkeer en dan rijd de auto met minder vermogen het gat dicht.

Tenzij het 3-4 uur s'nachts is oid.

EvdP

Bericht door EvdP » 04 dec 2016, 20:52

Of toch niet..

Waarom hebben agenten dan een pistool? Wanneer gebruiken ze dat ding?

bartb

Bericht door bartb » 04 dec 2016, 22:25

Agenten zijn nog steeds te soft in dit land.
Die rijopleiding heb ik mijn twijfels soms ook nog wel eens bij. Hard rechtuit kunnen we allemaal.
Denk dat de gemiddelde DFer net zo goed kan rijden. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten.
Voor de hand liggend is dat er weer in de Vag winkel geshopt gaat worden al zie ik dat natuurlijk graag anders.
Hot Hatch is denk ik de beste keuze. Vlot,relatief veel vermogen en de meesten kunnen aardig de bochten door.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 dec 2016, 07:38

Om iemand bij te houden hoef je vaak niet net zo hard.
Als je maar 'veilig kan volgen' en snelheid kan houden.

Hoe vaak loop je niet te stampen op de openbare weg, en dat degene die rustig rijdt toch elke keer weer op je kont zit.... :tooth:

allen

Bericht door allen » 05 dec 2016, 07:44

SRT8!
Ruim en snel. :ken ik jou:

Tristan

Bericht door Tristan » 05 dec 2016, 09:39

allen schreef:SRT8!
Ruim en snel. :ken ik jou:
En tank leeg voordat ze de auto kunnen aanhouden. :tooth:

WJ

Bericht door WJ » 05 dec 2016, 11:02

Acceleratie wil je, van 80 naar 180 keer op keer in een oogwink.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2016, 20:33

Leuk draadje en leuke reacties. Gelet op het niet betalen van BPM en BTW mag het best wat kosten vind ik.

Als de 3-serie te klein is dan gewoon de 535d touring ?

Bram schreef:Nou, dan voldoet mijn oude Polo SDi ook, die ging met wind mee, 12% helling en ingetrapte koppeling ook 170 km p/u
:mrgreen:

EvdP

Bericht door EvdP » 05 dec 2016, 20:45

M550d.

Heeft Audi geen RS diesels?

PeterB

Bericht door PeterB » 05 dec 2016, 22:05

Nee, wel een A7 BiTDI met 313pk.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 06 dec 2016, 06:15

Maar wat ik mij dan afvraag, en sowieso twijfel ik of het echte politie was want hij reed als een echte mongool en had alleen een blauwe lamp, maar zo een E63 AMG die mij laatst en de rest van het verkeer aan het opdrukken en verjagen was op de A2 richting Ehv, is zo iets niet wat?

Beetje Golf R en ook als ik naar de S3 kijk is allemaal nog niet zo hufterproof. Qua materiaal, simpele dingen zoals een sper, etc. Engeland rijden ze ook veel met een Focus ST en dat soort spul. Zat mogelijkheden.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2016, 08:41

PeterB schreef:Nee, wel een A7 BiTDI met 313pk.
Ook in de A6 Allroad, kunnen ze meteen overal heen! :D

Plaats reactie