Tim N schreef:Is dit de touring waar je toen die replica BBS-en onder had gezet?
Wat is er met het originele blok gebeurt?
Denk dat je mijn ex bedoelt dan?


ontopic: Gaaf project!
Tim N schreef:Is dit de touring waar je toen die replica BBS-en onder had gezet?
Wat is er met het originele blok gebeurt?
316i 318i 318iS hebben een 215mm koppelingM3 Duif schreef:Vliegwiel is bijgeleverd bij de kit die ik in Polen heb gekocht, standaard vliegwiel 328i is 220mm, deze 240mm dus opzicht wel een upgrade, ben de juiste koppeling nu aan het zoeken, maar ik denk dat het een sinter van sachs wordte30touring1990 schreef:die 5bakken van de 328i schijnen juist wel sterk te zijn i.t.t. de 325i bakken bijv.M3 Duif schreef:Ik ga de standaard 5 bak van de 328i gebruiken met de koppeling van de 330d, 240mm, mocht de bak het op lange duur niet houden kan ik altijd nog voor de 6 bak van de diesel gaan, ik verwacht geen problemen met de versellingsbak
kun je de koppeling van een e46 330d (184pk of 204pk?) gewoon monteren icm jouw 328i bak? welk vliegwiel ga je gebruiken?
Ja die bedoel ik, is hem dus niet? EDIT nee ander kenteken zie ikRogerb schreef: Denk dat je mijn ex bedoelt dan?![]()
ontopic: Gaaf project!
E36 328i heeft ook een 240mm koppeling en een 5 bak van een M3 3.0Jan-Willem schreef:316i 318i 318iS hebben een 215mm koppelingM3 Duif schreef:Vliegwiel is bijgeleverd bij de kit die ik in Polen heb gekocht, standaard vliegwiel 328i is 220mm, deze 240mm dus opzicht wel een upgrade, ben de juiste koppeling nu aan het zoeken, maar ik denk dat het een sinter van sachs wordte30touring1990 schreef:
die 5bakken van de 328i schijnen juist wel sterk te zijn i.t.t. de 325i bakken bijv.
kun je de koppeling van een e46 330d (184pk of 204pk?) gewoon monteren icm jouw 328i bak? welk vliegwiel ga je gebruiken?
320i 323i en 325i hebben een 228mm koppeling
328i M3 3.0 en 3.2 hebben een 240mm koppeling
Dat is ook nog een goede optie, het subframe zelf aanpassenM3 Duif schreef:Vandaag alles nog een keer bekeken , ik denk dat ik het subframe ga aanpassen het komt net niet uit met het carter niet uit wellicht ook een stukje auto het carter halen, moet kijken waar de olie zeef zit
In principe moet alles nu passen, ik ben nu alvast met de bedrading bezig, moet zeggen dat ik hier al hoofdpijn van krijg. Ik ben nog opzoek naar het schema van de X20 plug, alles wat ik op internet vind is elke keer anders. Mocht iemand dit hebben zou dat een hoop helpenBert ///M3 schreef:Gert Jan Konijnendijk van Biesheuvel Autosport rijd ook met een toyota motor in zijn E36.
Je kan die eens vragen wat er aangepast is om die motor in de auto te krijgen
Auto is van 1996, ja ASC+TJan-Willem schreef:Welk bouwjaar is je auto?
Met ASC+T denk ik?