en idd ik vind mijn E46 325iT uit 2004 met inmiddels 232K km op de klok ook altijd nog een erg fijne auto
So gearbox: manual or M DCT?
Well, I’ve driven both and the manual suits the car better. This is not a tech-laden, speed-focused machine, but one that wants to have a good time. The manual matches that character.
However, the shift isn’t that great. The lever/throw combination is a bit long, the clutch travels too far and the shift quality isn’t snappy enough – the transmission occasionally baulks if you try to hurry it through too fast. It’s slightly tricky to drive smoothly in traffic. Oh, and I like to heel and toe myself and in the BMW you can’t stop it rev-blipping for you in any mode. You might like that, of course.
But I’d still have it because, unlike the M3, the M2 feels like it was born to have a stick between the seats.
De koppeling van de 997 GT3RS is zeer hard en de versnellingsbak is zeer stroef bij gebruik op straat. Op circuit is dit allemaal zeer ok, maar op straat of bij file is het zeer vermoeiend en niet zo eenvoudig om er traag mee te rijden. Eens je met zo een wagen traag of in file hebt gereden, dan is elke andere manuele bak een makkie qua vlotheid en bedieningsgemak. Ze spraken in de Top Gear test dat de M2 versnellingsbak stroef aanvoelt....als je dit zou vergelijken met een GT3RS, dan is de M2 de minst stroeve versnellingsbak ter wereld. Ik wou maar aantonen dat het er allemaal vanaf hangt met welke wagen je wat vergelijkt of uit welke wagen je komt. Na die GT3RS rit vind ik geen enkele manuele bak op een gewone wagen meer stroef aanvoelenHielke schreef:Franzino,
wat is er moeilijk aan de bak van de Porsche?
" a calculated value". Lang leve de techniek. Zeker nu alles via schermpjes kan, hoe moeilijk om een aparte lie en watertemp display te maken.Franzino schreef:romo schreef: Via de BC, linker handel zijkapje bovenzijde, 6 keer drukken (ja ik weet het uit het hoofd) dan krijg je een digitale readout van de gecombineerde olie/water temp, aanduiding "cold" spreekt voor zich, vrij snel na starten/rijden krijg je dan een oplopende schaal waarbij het woord "OK" verschijnt, maar de indicator staat nog lang niet in het midden waar de temp pas echt goed is, ik zou dus niet trappen bij alleen het woordje 'OK" maar wachten tot de indicator in het midden van de meter staat.
Ik start standaard op met deze digitale ramp egh temp meter.............er is niks beter helaas![]()
Omgekeerde wereld, voor dat bedrag mag je er van uitgaan, dat er een fatsoenlijke temp meter op zit.GTRene schreef:mwoh, als je zo'n nwe M2 kan kopen om mee te spelen, stelt zo'n bedrag ook niks voor als het andere principe je stoort
+1MParallel schreef:Omgekeede wereld, voor dat bedrag mag je er can uitgaan, dat er een fatsoenlijke temp meter op zit.GTRene schreef:mwoh, als je zo'n nwe M2 kan kopen om mee te spelen, stelt zo'n bedrag ook niks voor als het andere principe je stoort
Beetje vreemd verhaal. Handbak van de Porsche staat alom bekend als beste handbak die er gemaakt wordt. Persoonlijk ben ik nog nooit een fijnere bak tegen gekomen. Waarschijnlijk heb je er eentje met een defect gereden.Franzino schreef:De koppeling van de 997 GT3RS is zeer hard en de versnellingsbak is zeer stroef bij gebruik op straat. Op circuit is dit allemaal zeer ok, maar op straat of bij file is het zeer vermoeiend en niet zo eenvoudig om er traag mee te rijden. Eens je met zo een wagen traag of in file hebt gereden, dan is elke andere manuele bak een makkie qua vlotheid en bedieningsgemak. Ze spraken in de Top Gear test dat de M2 versnellingsbak stroef aanvoelt....als je dit zou vergelijken met een GT3RS, dan is de M2 de minst stroeve versnellingsbak ter wereld. Ik wou maar aantonen dat het er allemaal vanaf hangt met welke wagen je wat vergelijkt of uit welke wagen je komt. Na die GT3RS rit vind ik geen enkele manuele bak op een gewone wagen meer stroef aanvoelenHielke schreef:Franzino,
+1 en zo te zien in het linker (oke v.b. foto rechts, maar dat is een auto met stuur aan de verkeerde kantEric Z schreef:Vind degene die als eerste gepost is mooier dan die awron, die ontneemt je de gehele ventilatie ipv een stukje.
Die voor de e36 vind ik geen porum, die moet stukken kleiner kunnen.
Met de versnellingsbak van de 997 GT3RS was niets mis hoor…en het is totaal geen vreemd verhaal. Een manuele versnellingsbak in een 997 GT3RS is redelijke stroef en de koppeling zeer hard. Dit is echt een eigenschap van de wagen hoor. Zo te horen heb je nog nooit zelf met deze wagen gereden, want anders zou je dit ook weten ipv dit een vreemd verhaal te vinden...Hielke schreef:Beetje vreemd verhaal. Handbak van de Porsche staat alom bekend als beste handbak die er gemaakt wordt. Persoonlijk ben ik nog nooit een fijnere bak tegen gekomen. Waarschijnlijk heb je er eentje met een defect gereden.Franzino schreef:De koppeling van de 997 GT3RS is zeer hard en de versnellingsbak is zeer stroef bij gebruik op straat. Op circuit is dit allemaal zeer ok, maar op straat of bij file is het zeer vermoeiend en niet zo eenvoudig om er traag mee te rijden. Eens je met zo een wagen traag of in file hebt gereden, dan is elke andere manuele bak een makkie qua vlotheid en bedieningsgemak. Ze spraken in de Top Gear test dat de M2 versnellingsbak stroef aanvoelt....als je dit zou vergelijken met een GT3RS, dan is de M2 de minst stroeve versnellingsbak ter wereld. Ik wou maar aantonen dat het er allemaal vanaf hangt met welke wagen je wat vergelijkt of uit welke wagen je komt. Na die GT3RS rit vind ik geen enkele manuele bak op een gewone wagen meer stroef aanvoelenHielke schreef:Franzino,
Ben het eens dat ondanks dat het een prototype is, de implementatie op deze manier te wensen overlaat.Eric Z schreef:Vind degene die als eerste gepost is mooier dan die awron, die ontneemt je de gehele ventilatie ipv een stukje.
Die voor de e36 vind ik geen porum, die moet stukken kleiner kunnen.
Klopt, maar ik praat graag mee, en moet dan zo nu en dan iets verzinnen.Franzino schreef:
Met de versnellingsbak van de 997 GT3RS was niets mis hoor…en het is totaal geen vreemd verhaal. Een manuele versnellingsbak in een 997 GT3RS is redelijke stroef en de koppeling zeer hard. Dit is echt een eigenschap van de wagen hoor. Zo te horen heb je nog nooit zelf met deze wagen gereden, want anders zou je dit ook weten ipv dit een vreemd verhaal te vinden...
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Godspeed, TurboClouseau en 7 gasten