Auto journalisten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hielke

Re: Auto journalisten

Bericht door Hielke » 03 mei 2016, 14:47

Andre schreef:De meeste auto journalisten rijden dus dagelijks kruiwagens:)

Daarom zijn filmpjes en ervaringen van mensen die dagelijks knappe auto s rijden misschien wel beter als je echt wilt weten hoe iets rijdt.
Daarmee pretendeer je dus dat mensen in knappe auto's gemiddeld beter sturen.

Mmm, als ik zo zie wat er in knappe auto's op hobbeltempo over De Ring sukkelt dan heb ik daar andere gedachten over :tooth:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 mei 2016, 15:57

Andre schreef:De meeste auto journalisten rijden dus dagelijks kruiwagens:)

Daarom zijn filmpjes en ervaringen van mensen die dagelijks knappe auto s rijden misschien wel beter als je echt wilt weten hoe iets rijdt.
Toen jouw dagelijkse auto een Volkswagen Transporter was vond ik je niet slechter rijden ;-)

Het probleem is niet welke auto iemand zelf heeft; ik denk dat het voor mijn verhalen weinig uitmaakt of ik nou een derdehands BMW of een splinternieuwe Porsche op Schiphol of het parkeerterrein van een importeur achterlaat. Wat wel opmerkelijk is, is dat er journalisten zijn die hun eigen vaardigheid achter het stuur nogal overschatten. Je hoeft Max Verstappen niet te zijn, maar dat moet je dan ook niet pretenderen.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 03 mei 2016, 20:06

Er zijn overigens zeker ook uitzonderingen. Ik vind de columns van Bas van Putten (nrcnext.nl, autoweek) echt geweldig leuk, terwijl hij op de Nordschleife weinig te zoeken heeft. Als iemand een leuke pen heeft, of een leuk verhaal kan vertellen is mij dat als lezer ook veel waard. Er zijn genoeg 'coureurs' die geweldig kunnen rijden, maar totaal geen gevoel voor de camera hebben (Sabine Schmitz bijvoorbeeld).

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 04 mei 2016, 00:51

Wat een negativisme hier en daar.

Het zal wel wat met linker en rechter hersenhelft te maken hebben. Dat mensen die lekker kunnen schrijven niet echt lekker kunnen sturen, en vice versa misschien. Dus degenen die het wel redelijk kunnen combineren moet je koesteren.

Ik juich het alleen maar toe dat vrouwen over auto's schrijven. Ook al willen ze de vrouwelijke doelgroep bereiken, ze worden geloof ik ruim door mannen gelezen. En ik vraag me af of die mannen het voor de auto's lezen...

Andre

Bericht door Andre » 04 mei 2016, 16:18

Ik mag de verhalen van Chris Harris wel graag aanhoren. Die kan rijden en vertellen/schrijven en investeert zelf ook graag geld aan auto's die hij waardeert.

MarkS

Bericht door MarkS » 04 mei 2016, 17:09

Ben benieuwd of zijn TG bijdrage een exclusiviteitscontract bevat.
Want het is de laatste tijd wel erg stil rondom CH, helaas.

Zed240

Bericht door Zed240 » 04 mei 2016, 18:51

Ik verwacht geen video's meer van CH helaas. Ik zag zojuist dat hij begin februari zijn Patreon-account heeft stopgezet. Overigens zal Chris Harris on Cars sowieso meer een hobbyproject zijn geweest, met per video zo'n 2000€ aan Patreon-inkomsten en zo'n 500-1000€ aan advertentie-inkomsten is het geen vetpot.

En ondertussen verdienen die inhoudsloze vloggers bakken met geld. :wtf:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 mei 2016, 19:20

Als ik de southpark aflevering goed begrepen heb, dan moet je om te cashen:

De video van CH afspelen, tegelijk je gezicht opnemen rechts bovenin en overal commentaar op hebben in een onhebbelijke schreeuwerige manier.
Geen enkele zin van CH mag niet onderbroken worden.

Dat scoort.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 04 mei 2016, 20:13

Ik vind Mattias Malmedy van GRIP overigens ook erg goed. Sowieso superleuk programma om te zien. Die hadden ze beter bij Top Gear kunnen halen ipv Schmitz

Riceaux

Bericht door Riceaux » 04 mei 2016, 21:10

Of Cindy als het dan toch een vrouw moet zijn.

Plaats reactie