Bericht
door FrankB » 30 mei 2016, 03:37
Heb met gemengde gevoelens de aflevering bekeken.
Altijd lekker om die intromuziek te horen, dat heeft toch wel wat.
Het format van Top Gear is zo te zien bewust hetzelfde gebleven. Dikke prima, hoeft van mij niet zomaar veranderd te worden want dan is het geen Top Gear meer.
Het is meer lomp, sensatie en humor dan een objectief autoprogramma, maar dat wisten we al en dat maakt het juist leuk om te kijken. Prestaties, maten, kofferbakinhoud, gewichten zoek ik wel in de Autoweek op.
Matt Leblanc heeft ook mijn sympathie, ik vond hem erg goed. Zijn uitstraling/karakter past prima binnen Top Gear. Heb me wel vermaakt met zijn review van de Nomad en subtiel commentaar in de rest van de aflevering.
Schmitz heeft dan weer geen uitstraling, al kan ze wel rijden. Zodoende in deze aflevering de juiste hoeveelheid screen time gehad naar mijn mening.
Evans vond ik ronduit verschrikkelijk, die mogen ze per direct vervangen wat mij betreft. Dat awkward geforceerde gedrag, opdringerige geschreeuw, verschrikkelijke outfit in de studio (mocht het iemand opgevallen zijn) en zijn algehele voorkomen verpestte de hele aflevering voor mij.
Over het algemeen dus gewoon een nieuw seizoen Top Gear maar met andere presentatoren, niets meer niets minder. USA/UK challenge had zoveel meer kunnen zijn. Hoop dat ze daar meer mee gaan doen.
Ik sluit me erbij aan dat The Grand Tour logischerwijs veel interessanter zal zijn om naar te kijken.