Vanwege een andere baan is mijn woon-werkverkeer meer als verdubbelt, dus het moest zowiezo een diesel gaan worden. De eerste voorkeur was een bmw e90 320d, erg zuinig en toch weer bmw.
Alleen na stad en land afgereden te hebben de conclusie kunnen trekken dat er toch erg veel auto's het net niet helemaal waren. Of te weinig opties, of afgetrapt en vol met steenslag.
Dus dan ga je verder kijken, in mijn geval ook nog proef wezen rijden met een Volvo S60 D3 R-design die in Amersfoort bij de dealer stond. Was hem ook niet helemaal maar wel reden om naar nog een paar te gaan kijken.
Uiteindelijk kwam de onderstaande online te staan, een V40 D3 summum van 11-2012 met wel 30.500km op de teller. Prijs was goed en de opties ook, dus een keer wezen kijken en toen was ie in principe al verkocht. Vrij snel daarna bericht dat dat niet doorging en of ik nog interesse had.
Dus proefrit en gekocht:
Had eigenlijk helemaal niet naar de V40 gekeken omdat ik de indruk had dat deze te krap zou zijn, maar had vrij snel mijn zit gevonden ondanks dat ik bijna 2 meter ben. En met de 5cilinder diesel ook wel een lekker blokje, goede sound en met een krappe 1 op 18 is ook wel prettig aan de pomp. Zou voor het mooie nog wel een Polestar kuurtje moeten hebben om de 325i qua snelheid een beetje te evenaren...
De 325i heb ik ook nog, afgelopen week gedetailed en zal van de week te koop komen.