10 jaar DF; toertocht 03-07-2016 !!
- Macboy
Re: 10 jaar DF
Leuk zon DF meeting. Onaangekondigd. Voor Facebook vriendjes en mensen die betalen voor circuit rijden.
Beetje rare gang van zaken in plaats van even mooi, leuk en gezellig aankleden en aankondigen. Werd al best veel "geklaagd" laatste jaren dat er zo weinig meetings zijn en alles. Das geen kritiek naar de organisatie, maar bovenal gewoon forumleden onder elkaar die weinig ondernemen.
Zoiets kan je heel simpel en heel makkelijk even omgooien, met DF 10 jaar als motto voor al die oude bekenden en oud gedienden, mensen die er het eerste uur bij waren. Maar ook de mensen die zijn vertrokken en diegenen die het hebben overgenomen. Kortom, oude en nieuwe bekenden.
Was dat serieus nou zo moeilijk ?? Of ben ik een oude zeikerd geworden ?
Beetje rare gang van zaken in plaats van even mooi, leuk en gezellig aankleden en aankondigen. Werd al best veel "geklaagd" laatste jaren dat er zo weinig meetings zijn en alles. Das geen kritiek naar de organisatie, maar bovenal gewoon forumleden onder elkaar die weinig ondernemen.
Zoiets kan je heel simpel en heel makkelijk even omgooien, met DF 10 jaar als motto voor al die oude bekenden en oud gedienden, mensen die er het eerste uur bij waren. Maar ook de mensen die zijn vertrokken en diegenen die het hebben overgenomen. Kortom, oude en nieuwe bekenden.
-
DF & DF track zijn tegenwoordig inderdaad wel echt twee losse onderdelen geworden.Macboy schreef:Leuk zon DF meeting. Onaangekondigd. Voor Facebook vriendjes en mensen die betalen voor circuit rijden.
Er heerst geen fun meer om de trackdays als je er zelf niet ben geweest.
Vroegâh zaten we met z'n allen te wachten op fimpjes & foto's.
Nu voelt DF meer als dagen voor mensen met dure speeltjes, ook al is er IRL weinig veranderd waarschijnlijk..
Maar dat voelt waarschijnlijk omdat het forum gewoon bijna niet meer word betrokken in alles. Alleen een aankondiging, klaar.

- dvh
Re: 10 jaar DF!
Dit forum heeft überhaupt weinig toegevoegde waarde voor DF als bedrijf. Denk ik.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ach gelukkig zijn er (wereldwijd) meer fora, al waardeer ik DF nog steeds, en tuurlijk heb je 'twee kampen' op fora, of misschien wel 3,4,5(?)
Bij de buren/groen forum, waar dit indirect uit is ontstaan, krijg je ook gauw de 'dure speeltjes' discussie, ik zie dat dat hier nu ook (nog/weer/altijd) speelt, adhv ErikS z'n betoog hierboven?
Ieder 't zijne toch? Auto's etc is een verrekt dure edoch vermakelijke hobby.
De DF trackdays om de 'dure speeltjes' te tonen en videos, kijk ik toch wel eens, ben via DF nu één keer geweest, prima.
Het lijken twee entiteiten(foeum/rest)dat zal ook, het stoort me niet.
Ik hoop dat er hier wat 'autorij' experience en professionaliteit blijft waar ik/we wat van kunnen leren. Ik kan namelijk overal neuzelen over andere zaken. Maar in depth autorijtechniek/feel beleving. Vind ik mooi.
De rest eromheen, met humor en nog andere hobbies erbij ook. Maar dat kan op verschillende fora:)
En ja ik begrijp dat er betogen zijn dat: een Lada rwd in de sneeuw voor 10 meier 'minstens zo leuk is, zo niet leuker' dan 'het dure speeltje waar ik hetzelfde mee doe'. (De buren jaren terug)
Twee kampen? Zal.
Concessies/compromissen/situaties is voor iedereen anders, noem het maar. Geleuter over 'hoe kan die dat nou doen ' hou je toch. Typisch Nederlands? Mwoah. Ieder mens heeft genoeg aan z'n eigen leven/sores/beslommeringen.
-Enthousiasme
-Diepgang over het bepaalde onderwerp
-Humor
Voor mij de 3 pijlers.

Bij de buren/groen forum, waar dit indirect uit is ontstaan, krijg je ook gauw de 'dure speeltjes' discussie, ik zie dat dat hier nu ook (nog/weer/altijd) speelt, adhv ErikS z'n betoog hierboven?
Ieder 't zijne toch? Auto's etc is een verrekt dure edoch vermakelijke hobby.
De DF trackdays om de 'dure speeltjes' te tonen en videos, kijk ik toch wel eens, ben via DF nu één keer geweest, prima.
Het lijken twee entiteiten(foeum/rest)dat zal ook, het stoort me niet.
Ik hoop dat er hier wat 'autorij' experience en professionaliteit blijft waar ik/we wat van kunnen leren. Ik kan namelijk overal neuzelen over andere zaken. Maar in depth autorijtechniek/feel beleving. Vind ik mooi.
De rest eromheen, met humor en nog andere hobbies erbij ook. Maar dat kan op verschillende fora:)
En ja ik begrijp dat er betogen zijn dat: een Lada rwd in de sneeuw voor 10 meier 'minstens zo leuk is, zo niet leuker' dan 'het dure speeltje waar ik hetzelfde mee doe'. (De buren jaren terug)
Twee kampen? Zal.
Concessies/compromissen/situaties is voor iedereen anders, noem het maar. Geleuter over 'hoe kan die dat nou doen ' hou je toch. Typisch Nederlands? Mwoah. Ieder mens heeft genoeg aan z'n eigen leven/sores/beslommeringen.
-Enthousiasme
-Diepgang over het bepaalde onderwerp
-Humor
Voor mij de 3 pijlers.

- Downforce Hans
Het heeft even geduurd maar nu ben ik het toch wel met je eens........Macboy schreef:Leuk zon DF meeting. Onaangekondigd. Voor Facebook vriendjes en mensen die betalen voor circuit rijden.

-
En nee Macboy je bent geen ouwe zeikerd geworden...
.... dat was je altijd al:)
.... dat was je altijd al:)
- Downforce Hans
Bij jou in de tuin dan maar..........ik zorg wel voor de drank.tomgtr schreef:+1!S-J schreef:Tijd voor een feestje!

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het forum is een (best behoorlijke) maandelijkse kostenpost die geen reet toevoegt aan het bedrijf DF, dus eigenlijk zijn we al 10 jaar aan het feesten op kosten van Peter
VIPRoom 17 is ook niet geschikt om veel mensen te ontvangen.
Als we 10 jaar DF willen vieren zullen we zelf eens van de luie stoel af moeten komen.

VIPRoom 17 is ook niet geschikt om veel mensen te ontvangen.
Als we 10 jaar DF willen vieren zullen we zelf eens van de luie stoel af moeten komen.

-
Hanz zorgt voor drank, ik voor Rinus(wanneer mogelijk) 

-
Ik waardeer het alleen maar.Bij de buren/groen forum, waar dit indirect uit is ontstaan, krijg je ook gauw de 'dure speeltjes' discussie, ik zie dat dat hier nu ook (nog/weer/altijd) speelt, adhv ErikS z'n betoog hierboven?
De klanten van Peter zijn waarschijnlijk gewoon geen forum mensen, maar daar door is er denk ik meer een 'split' ontstaan.
@Dvh, forum is inderdaad zakelijk gezien niet meer belangrijk. Terwijl het daar wel soort van ontstaan is. Precies wat ik bedoel.
- Peter Tunissen
Live vanaf een circuitdag op Zandvoort (waar zijn alle forumleden..?
), dus even kort.
Het forum is nog steeds wel leuk en ook belangrijk voor DF als bedrijf hoor, alleen dan met name voor de Google ranking en de doorstroom van mensen die bij Google op 'circuitdag Zandvoort' o.i.d. zoeken en dan via het forum weer op onze dagen terecht komen.
Verder is het forum voor het bedrijf inderdaad vooral een kostenpost. Maar dat zijn wel meer zaken, de VIProom op Zandvoort bijv. ook, dus zolang het kan, prima hoor!
Ik zet nog trouw een aankondiging van alles wat we organiseren hier op het forum, maar kijk even naar de respons, er is dit jaar nog op geen enkel evenement gereageerd...
Dus het klopt blijkbaar dat de evenementen en het forum los van elkaar zijn komen te staan, maar daar kunnen jullie zelf ook heel gemakkelijk iets aan veranderen: reageer eens ergens op (vind ik alleen maar leuk, want dan zet ik het hier niet voor jan lul neer...
) en kom gewoon eens langs op een meeting.
Komen kijken kost niks, wij bijten niet en misschien is het wel hartstikke leuk om naar al 'dure speeltjes' te kijken...

Het forum is nog steeds wel leuk en ook belangrijk voor DF als bedrijf hoor, alleen dan met name voor de Google ranking en de doorstroom van mensen die bij Google op 'circuitdag Zandvoort' o.i.d. zoeken en dan via het forum weer op onze dagen terecht komen.
Verder is het forum voor het bedrijf inderdaad vooral een kostenpost. Maar dat zijn wel meer zaken, de VIProom op Zandvoort bijv. ook, dus zolang het kan, prima hoor!

Ik zet nog trouw een aankondiging van alles wat we organiseren hier op het forum, maar kijk even naar de respons, er is dit jaar nog op geen enkel evenement gereageerd...

Dus het klopt blijkbaar dat de evenementen en het forum los van elkaar zijn komen te staan, maar daar kunnen jullie zelf ook heel gemakkelijk iets aan veranderen: reageer eens ergens op (vind ik alleen maar leuk, want dan zet ik het hier niet voor jan lul neer...

Komen kijken kost niks, wij bijten niet en misschien is het wel hartstikke leuk om naar al 'dure speeltjes' te kijken...

-
Er is geen 'napret' meer op het forum, ik denk dat dat het grootste manco is.Ik zet nog trouw een aankondiging van alles wat we organiseren hier op het forum, maar kijk even naar de respons, er is dit jaar nog op geen enkel evenement gereageerd...
Dus het klopt blijkbaar dat de evenementen en het forum los van elkaar zijn komen te staan, maar daar kunnen jullie zelf ook heel gemakkelijk iets aan veranderen: reageer eens ergens op
Als er napret zou zijn, filmpjes/foto's ed. gaat het weer leven.
Aankondigingen is op gegeven moment alleen nog maar reclame, wat logisch is op jullie eigen forum, maar met een aankondiging 'maak' je niemand meer lekker..... Die is namelijk elke keer hetzelfde.
- tomgtr
Deal!Downforce Hans schreef:Bij jou in de tuin dan maar..........ik zorg wel voor de drank.tomgtr schreef:+1!S-J schreef:Tijd voor een feestje!

- Kasteel
Zondag in de box aan te treffen? 

- Peter Tunissen
Uiteraard!
En klopt Erik, napret is ook belangrijk, dat willen we dit jaar zeker meer gaan verzorgen, maar daarvoor zijn we ook wel afhankelijk van de mensen die komen rijden die zelf foto's en filmpjes na afloop willen delen op het forum!
En klopt Erik, napret is ook belangrijk, dat willen we dit jaar zeker meer gaan verzorgen, maar daarvoor zijn we ook wel afhankelijk van de mensen die komen rijden die zelf foto's en filmpjes na afloop willen delen op het forum!
- GTRene
zo is dat, het ligt ook aan de verandering bij de mensen zelf, DF is wat we er met z'n allen van maken en of mee doen.
Mensen veranderen ook en of levensomstandigheden veranderen waardoor het op een forum ook kan veranderen.
Je hebt soms maar een paar 'feestgangers/karrentrekkers' nodig om de boel op stelten te zetten, vallen die bv weg door het 1 of ander, kan de situatie ook anders worden.
Komt vanzelf wel weer met die "feestgangers/karrentrekkers/organiseerders van" het is maar wat we er mee doen.
Mensen veranderen ook en of levensomstandigheden veranderen waardoor het op een forum ook kan veranderen.
Je hebt soms maar een paar 'feestgangers/karrentrekkers' nodig om de boel op stelten te zetten, vallen die bv weg door het 1 of ander, kan de situatie ook anders worden.
Komt vanzelf wel weer met die "feestgangers/karrentrekkers/organiseerders van" het is maar wat we er mee doen.
- Dennis Cavallino
Ik ben nu heel de dag de gangmaker, achter de bar!
#drinkingfun <-- Da's iets dat niet werkt op 't forum, ik weet 't.

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Doe eens een selfie posten Dennis 

-
Ja, dat bedoel ik!Peter Tunissen schreef:Uiteraard!
Logisch ook. Je kan ze het niet verplichten.........
- Macboy
Dat DF zakelijk heel wat anders is dan het forum is mij al 5 jaar bekend hoor. Ben achter de schermen af en toe ook gewoon aanspreekbaar natuurlijk, klankbord etc.
Daar ging het mij uiteraard niet om. In mijn post noem ik ook expliciet de organisatie niet als probleem. Maar juist wij ook als forumleden.
Maar 10 jaar DF vieren vanaf 2006 gerekend is dus 10 jaar het forum vieren. Want in 2006 waren er natuurlijk nog geen circuit dagen en DF zakelijk begon veel later pas.
Hier is het begonnen 10 jaar geleden dus had er voor dit geval wel iets mogen staan. Het is absoluut niet mijn bedoeling om DF zakelijk en DF forum weer bij elkaar te brengen.
Neem aan dat het zo wat meer helder is.
Daar ging het mij uiteraard niet om. In mijn post noem ik ook expliciet de organisatie niet als probleem. Maar juist wij ook als forumleden.
Maar 10 jaar DF vieren vanaf 2006 gerekend is dus 10 jaar het forum vieren. Want in 2006 waren er natuurlijk nog geen circuit dagen en DF zakelijk begon veel later pas.
Hier is het begonnen 10 jaar geleden dus had er voor dit geval wel iets mogen staan. Het is absoluut niet mijn bedoeling om DF zakelijk en DF forum weer bij elkaar te brengen.
Neem aan dat het zo wat meer helder is.
- MartijnGizmo
Gaat je eigen website dan ook binnenkort spectaculair online?
- Peric
MartijnGizmo schreef:Gaat je eigen website dan ook binnenkort spectaculair online?

- Macboy
Maar goed dat beetje hypocriete is wel duidelijk zichtbaar op Facebook... prima boeien.
Forum is leuk en blijft leuk en circuitdagen zijn nog leuker

Forum is leuk en blijft leuk en circuitdagen zijn nog leuker

MartijnGizmo schreef:Gaat je eigen website dan ook binnenkort spectaculair online?

Laatst gewijzigd door Macboy op 29 jan 2016, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
Dutch plaatste dit vandaag op Autosport.nl
http://autosport.nl/klasse/nieuws/26617 ... at-10-jaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat was jullie mooiste moment in de afgelopen 10 jaar? Voor mijzelf was dat dat ik de kans kreeg om namens DF naar Sevilla te vliegen en 3 dagen in de Mercedes C AMG te mogen boenderen door Andalusië en op Circuito Monte Blanco. Een jongensdroom die uitkwam. Het enige was, dat ik daar met een stel journalisten zat. Wat ik altijd leuk heb gevonden van Gummen, DF, 8200rpm.com en het Nurbugringforum, was dat je vaak met een stel bekenden en onbekenden op pad was, waarmee je tijdens, maar vooral na afloop van een meeting of trackday ff ergens een hapje ging eten. In Sevilla was 't reuzegezellig, maar het waren niet mijn vrienden en dat zijn ze ook niet geworden. Met forumleden heb ik dat altijd wel gehad. We zijn allemaal rare snuiters en dat verbroedert! En na een dagje spelen met auto's moet je
en
en bovenal veel
Dat is voor mij de ultieme
. Thuis kun je altijd nog
, behalve GTRené en de Mol. Die gaan nooit naar huis. 
http://autosport.nl/klasse/nieuws/26617 ... at-10-jaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat was jullie mooiste moment in de afgelopen 10 jaar? Voor mijzelf was dat dat ik de kans kreeg om namens DF naar Sevilla te vliegen en 3 dagen in de Mercedes C AMG te mogen boenderen door Andalusië en op Circuito Monte Blanco. Een jongensdroom die uitkwam. Het enige was, dat ik daar met een stel journalisten zat. Wat ik altijd leuk heb gevonden van Gummen, DF, 8200rpm.com en het Nurbugringforum, was dat je vaak met een stel bekenden en onbekenden op pad was, waarmee je tijdens, maar vooral na afloop van een meeting of trackday ff ergens een hapje ging eten. In Sevilla was 't reuzegezellig, maar het waren niet mijn vrienden en dat zijn ze ook niet geworden. Met forumleden heb ik dat altijd wel gehad. We zijn allemaal rare snuiters en dat verbroedert! En na een dagje spelen met auto's moet je

Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 29 jan 2016, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Dat is toch ook precies de strekking van dit draadje ?