Heeft de 125d niet een dubbele turbo zoals de 123d toen had. Ik vond het verschil destijds tussen een 120d en 123d groot. De 123d (mede door kleine en grotere turbo) had een veel grotere powerband.veejay schreef:@Macboy: een 125D is met stage 1 al op 270pk te krijgen, dan lukt niet met een 120D. Chris kennende zal hij niet lang standaard blijven rijden.
Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke dan?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
(Even gedeeltelijk OT maar) ik heb vandeweek even mogen rijden met zo'n nieuwe A6 ultra 2.0TDI 190pk S-line,
moet toch zeggen dat dat wel verdomde goed rijdt hoor.
K had een slome zeecontainer verwacht maar niets is minder waar.... de 8 traps automaat doet wonderen in die auto.
moet toch zeggen dat dat wel verdomde goed rijdt hoor.
K had een slome zeecontainer verwacht maar niets is minder waar.... de 8 traps automaat doet wonderen in die auto.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Golf GTD is een heerlijke allrounder maar voor 10k verschil zou ik eerder richting Seat gaan, mede dankzij je goede ervaringen met het merk. Never change a winning team! (hoewel ik ook kan begrijpen dat het wat saai kan zijn)
Echter ben je eventueel bereid meer geld uit te geven, en zou ik in dat geval zeker voor een 120D gaan. Mooie auto (zoals de auto van Macboy), en dat blok komt echt goed tot z'n recht in de 1 serie. Kwa comfort lever je misschien wat in, maar dit wordt op het gebied van driving-fun ruimschoots gecompenseerd. Een nadeel van de handbakken van BMW vind ik de clutch valve delay. Het zal ongetwijfeld wennen, maar ik vind het iedere keer weer wennen wanneer ik na een "normale" koppeling weer met een BMW koppeling rijdt.
420d GC is een heerlijke reisauto, en kan er echt heel goed uitzien. Echter mist deze auto (vind ik) de scherpheid van sturen vergeleken met 1 serie. Kwa reiscomfort zit je helemaal goed hiermee, zat ruimte, maar kwa bochtenwerk is het allemaal wat minder strak.
Ben benieuwd wat de winnaar gaat worden!
Echter ben je eventueel bereid meer geld uit te geven, en zou ik in dat geval zeker voor een 120D gaan. Mooie auto (zoals de auto van Macboy), en dat blok komt echt goed tot z'n recht in de 1 serie. Kwa comfort lever je misschien wat in, maar dit wordt op het gebied van driving-fun ruimschoots gecompenseerd. Een nadeel van de handbakken van BMW vind ik de clutch valve delay. Het zal ongetwijfeld wennen, maar ik vind het iedere keer weer wennen wanneer ik na een "normale" koppeling weer met een BMW koppeling rijdt.
420d GC is een heerlijke reisauto, en kan er echt heel goed uitzien. Echter mist deze auto (vind ik) de scherpheid van sturen vergeleken met 1 serie. Kwa reiscomfort zit je helemaal goed hiermee, zat ruimte, maar kwa bochtenwerk is het allemaal wat minder strak.
Ben benieuwd wat de winnaar gaat worden!
- JP
- Berichten: 34372
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Arthur schreef:Je hebt zo'n beetje alles opgenoemd.
(...)Audi A3 sedan in S-line trim? (...)
Al denk ik dat die redelijk snel een facelift krijgt (de A3) en dan zou ik bij een Audi tegenwoordig iets zoeken met dat nieuwe klokkenspel......
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Jah das wel porno vindt ik.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Weet er nog 1 te koop, de ex van mijn zus.
http://www.automarcato.nl/Audi/A3-Limou ... o=gallerij" onclick="window.open(this.href);return false;
Heerlijke auto en rijdt best rijdende Audi sinds tijden (vind ik).
http://www.automarcato.nl/Audi/A3-Limou ... o=gallerij" onclick="window.open(this.href);return false;
Heerlijke auto en rijdt best rijdende Audi sinds tijden (vind ik).
- Arthur
- Berichten: 43163
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
En anders:
- Golf TDI eruit.
- Cupra houden.
- SEAT Mii (Up/Citogo) erin.
En dan elke week 2 of 3 dagen met de Mii en 2 of 3 dagen met de Cupra op pad. Gaan de km's niet extreem hard bij de Cupra op en kun je zuinig rijden met de Mii en die heeft ook kleine vaste lasten. Mss waard om eens uit rekenen?
- Golf TDI eruit.
- Cupra houden.
- SEAT Mii (Up/Citogo) erin.
En dan elke week 2 of 3 dagen met de Mii en 2 of 3 dagen met de Cupra op pad. Gaan de km's niet extreem hard bij de Cupra op en kun je zuinig rijden met de Mii en die heeft ook kleine vaste lasten. Mss waard om eens uit rekenen?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
mooie kar ookGeert. schreef:220Driij er nu zelf iets meer dan 2 maandjes in maar vind hem heerlijk! Zelf vind ik hem zeker de meerprijs waard, maar dat is persoonlijke voorkeur. Automaatje erin en wat performance parts maken hem wel af.
De kleur komt op de foto niet zo mooi tot zijn recht, maar de EB is echt gaaf

- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Jah mooi!Tristan schreef:Weet er nog 1 te koop, de ex van mijn zus.
http://www.automarcato.nl/Audi/A3-Limou ... o=gallerij" onclick="window.open(this.href);return false;
Heerlijke auto en rijdt best rijdende Audi sinds tijden (vind ik).
TT diesel nog leuker!
Mini lijkt me helemaal niks voor zoveel km's, vriend van mij heeft een nieuwe. Erg gaaf ding maar om nou elke dag lange afstanden mee te moeten rijden.

- JoostSchouten
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Niet heel veel kilometers gemaakt met de concurrenten maar naast stuurplezier heeft BMW het op dit moment toch ook veruit het beste voor elkaar met iDrive en alles wat daarbij hoort?
Snelle navi, groot scherm met hele hoge resolutie, spraakbesturing die eindelijk goed werkt, verlichtingsinstellingen, enz..
Dat icm de fijne stoelen, goede zithouding voor ellebogen links en rechts (deur- en middenarmsteun) en een prima (verstelbaar) stuur zorgt ervoor dat je met 3/5-serie comfort je kilometers kunt maken.
Snelle navi, groot scherm met hele hoge resolutie, spraakbesturing die eindelijk goed werkt, verlichtingsinstellingen, enz..
Dat icm de fijne stoelen, goede zithouding voor ellebogen links en rechts (deur- en middenarmsteun) en een prima (verstelbaar) stuur zorgt ervoor dat je met 3/5-serie comfort je kilometers kunt maken.
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 06 jan 2016, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Buiten dat, je krijgt geen 400 pk op LPG.sitechris schreef:Eens. Word ik niet vrolijk van.Joy schreef:67 liter ringtank, effectief 54 liter. 1 op 8 verbruik is elke 350-400 km bij de pomp staan. Dat is dus vrijwel iedere dag voor Chris met zijn kilometers. Nou dat zou 'm niet worden voor mij.
(Dat is ook niet helemaal waar, maar makkelijk is anders)
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Niet als je beide tanks leegrijd!sitechris schreef:Eens. Word ik niet vrolijk van.Joy schreef:67 liter ringtank, effectief 54 liter. 1 op 8 verbruik is elke 350-400 km bij de pomp staan. Dat is dus vrijwel iedere dag voor Chris met zijn kilometers. Nou dat zou 'm niet worden voor mij.
- EvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Dan ben je nog steeds duur uit.
Maar ik tank ook om de dag (LPG).
Maar ik tank ook om de dag (LPG).
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
T.o.v. de afschrijving valt dat wel mee denk ik en je rijdt nog een auto waar je lol mee kan hebben.EvdP schreef:Dan ben je nog steeds duur uit.
Maar ik tank ook om de dag (LPG).
- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Tuning (400 pk) en LPG. Klinkt niet echt aantrekkelijk.
- Luco
- Berichten: 29390
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
octaangehalte/ klopvastheid van gas is toch hoger dan benzine, dus in theorie zou die zelfs meer moeten kunnen leveren?
Zeker met de moderne installaties.
Zeker met de moderne installaties.
- Arthur
- Berichten: 43163
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
TT diesel zou ik niet aan beginnen, lijkt mij zo incourant als wat. 220d idem. Op het bmwdriversforum zit iemand die net z'n 220d ingeruild heeft en werd niet vrolijk van de biedingen. Werd ook gewoon gezegd dat de 2-er met dieselmotor niet echt gewild is.
- Hitz
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
300 km in een Mii/up vindt mijn rug geen pretje. Is geen optie. Een goede stoel is echt van vitaal belang. Ik heb een Upje wel eens als vervangend vervoer meegehad. Was geen feestjeArthur schreef:En anders:
- Golf TDI eruit.
- Cupra houden.
- SEAT Mii (Up/Citogo) erin.
En dan elke week 2 of 3 dagen met de Mii en 2 of 3 dagen met de Cupra op pad. Gaan de km's niet extreem hard bij de Cupra op en kun je zuinig rijden met de Mii en die heeft ook kleine vaste lasten. Mss waard om eens uit rekenen?

- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Is de 150 pk. Dat vind ik echt wat te weinig. Prijs van deze auto is overigens best ok!Tristan schreef:Weet er nog 1 te koop, de ex van mijn zus.
http://www.automarcato.nl/Audi/A3-Limou ... o=gallerij" onclick="window.open(this.href);return false;
Heerlijke auto en rijdt best rijdende Audi sinds tijden (vind ik).
@Veejay: mbt tuning: hangt er een beetje vanaf. Bij een TT/GTD of Leon ga ik wel naar JD voor een simpele stage 1. Stage 2 vind ik zinloos, voor 15 pk ga ik niet een dikke uitlaat eronder schroeven van 2k. Mooier geluid krijg je er niet mee. Of ik een 120 of 125 ga chippen weet ik niet. Hangt er vanaf hoe ze lopen (stock). Voordeel van de 120d is dat ik hem nieuw kan kopen. De 125d is boven budget en gebruikt erg schaars. Ik vind de pre-facelift minder strak, dus die wil ik eigenlijk niet.
- EvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Octaangetal is inderdaad hoger. Alleen leveren injectoren ongeveer 70 pk per cilinder en gaan de gangbare verdampers niet hoger dan ongeveer 300 pk. Met 4 injectoren ga je die 300 pk niet halen en met één verdamper ga je geen 400 pk halen op (houderschapsbelasting) G3.Luco schreef:octaangehalte/ klopvastheid van gas is toch hoger dan benzine, dus in theorie zou die zelfs meer moeten kunnen leveren?
Zeker met de moderne installaties.
Voor veel pk's en erg veel rijden zou ik gewoon voor een diesel gaan.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Persoonlijk zou ik kiezen voor een 330d op basis van de door jouw genoemde kenmerken, lange reistijd, veel km's en teven fun tijdens prive km's.
Waarom een 330d. De zescilinders worden meer en meer vervangen voor koffiemachines.
Nu heb je de mogelijkheid om een vrijwel nieuwe auto te rijden met een briljante motor. Rationeel misschien niet de beste keuze, emotioneel waarschijnlijk wel. Ik proef uit je postings ook sterk de drang naar meer DF (emotie) vooral tov de Golf.
Een 120d is uiteraard een prima kar, echter die combinatie (hothatch, vlotte 4cil diesel) zal waarschijnlijk langer bestaan dan een middenklasser met dikke zescilinder diesel.
Waarom een 330d. De zescilinders worden meer en meer vervangen voor koffiemachines.

Een 120d is uiteraard een prima kar, echter die combinatie (hothatch, vlotte 4cil diesel) zal waarschijnlijk langer bestaan dan een middenklasser met dikke zescilinder diesel.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Beetje dure optie om elke dag met een daily naar je werk te gaan en een nieuwe Cupra voor de zondag. Die curpa schrijft ook af als een malle.. Dan zou ik wel een leukere weekendauto kunnen bedenken.
Persoonlijk zou ik gewoon heel de boel inruilen en één goede leuke auto aanschaffen.
Persoonlijk zou ik gewoon heel de boel inruilen en één goede leuke auto aanschaffen.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
330d is een heerlijke auto maar ook verre van zuinig (heb 4 maanden in een 330d touring gereden). Zeker als je van doorrijden houdt. En aanschaf is redelijk duur tov een 320d. Tevens is het blok te zwaar in de neus voor echte DF. Dan is een 125d een mooie compromis, sterk blok maar toch agiel en sportief.indobesar schreef:Persoonlijk zou ik kiezen voor een 330d op basis van de door jouw genoemde kenmerken, lange reistijd, veel km's en teven fun tijdens prive km's.
Waarom een 330d. De zescilinders worden meer en meer vervangen voor koffiemachines.Nu heb je de mogelijkheid om een vrijwel nieuwe auto te rijden met een briljante motor. Rationeel misschien niet de beste keuze, emotioneel waarschijnlijk wel. Ik proef uit je postings ook sterk de drang naar meer DF (emotie) vooral tov de Golf.
Een 120d is uiteraard een prima kar, echter die combinatie (hothatch, vlotte 4cil diesel) zal waarschijnlijk langer bestaan dan een middenklasser met dikke zescilinder diesel.
-
- Berichten: 55263
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
125d chip lsd klaar.
Koffie?
Edit: En dit voor/na 'n lange dag gewoon kunnen doen(winterbanden)
Koffie?
Edit: En dit voor/na 'n lange dag gewoon kunnen doen(winterbanden)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, mark123 en 2 gasten