Prins Bernard van Oranje wil Circuit Zandvoort kopen
- Hielke
Re: Prins Bernard van Oranje wil Circuit Zandvoort kopen
Dat zou een hele smerige streek zijn.
Nu die invloed van voorkennis zo duidelijk wordt, kan iemand daar nog mee wegkomen?
Nu die invloed van voorkennis zo duidelijk wordt, kan iemand daar nog mee wegkomen?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hielke schreef:Dat zou een hele smerige streek zijn.
Op dat niveau kent smerigheid geen grenzen...........
- FreudeamFahren
Het is weer zuurpruimen met alu hoedjes dag?
- MarkS
Je haalt me de woorden ... complot denken ...
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Kan me voorstellen dat ie niet de boeken in wil gaan als de zakkenvuller die cpz de nek om heeft gedraaid
- Vlokmans
Ja, onze "royals" zijn zich echt goed bewust van de publieke opinie...... 

-
Heeft niks met zuur te maken.
Die man kijkt met zijn ondernemend oog en heeft natuurlijk allang inside info over bouwen in de duinen.
Ik zeg dat CPZ op het lange termijn gaat verdwijnen!
Die man kijkt met zijn ondernemend oog en heeft natuurlijk allang inside info over bouwen in de duinen.
Ik zeg dat CPZ op het lange termijn gaat verdwijnen!
- Dennis Cavallino
Geen enkele van de BV's die bij Zandvoort horen BEZIT de grond. Grond is van de gemeente en wordt gepacht. De gemeente wil het circuit graag behouden, want het zorgt voor werkgelegenheid en de zeikers zijn ook al jaren rustig als 't om geluid e.d. gaat. De geluidsafspraken worden strikt nageleefd. In mijn optiek zijn er te weinig geluidsdagen, maar het is niet anders. En de F1 zou tegenwoordig zelfs géén geluidsdag nodig hoeven te hebben, haha. De autosport ontwikkelt zich snel, dus de auto's worden doorgaans ook stiller (behalve de standaard 911 GT3, die is gek genoeg te luid voor CPZ).
Dat het bouwen van tribunes, een nieuw pitcomplex, een restaurant en autosportmuseum nu makkelijker wordt gemaakt, zorgt er wellicht voor dat Bernhard de investeerders weet te vinden die nu geen interesse hadden in Circuit Park Zandvoort. Ik ben zelf beroepshalve en vanuit mijn interesse in projectontwikkeling wat meer geïnteresseerd in wat ze allemaal van plan zijn, maar er is HEEL veel mogelijk om van CPZ een betere plek te maken. Voor de professionals die er regelmatig/dagelijks werken, voor de autosport in het algemeen, voor het publiek, toerisme, etc. etc. Iedereen vindt de baan zelf fantastisch, de rest van de locatie heeft alleen wat liefde nodig.
Dat het bouwen van tribunes, een nieuw pitcomplex, een restaurant en autosportmuseum nu makkelijker wordt gemaakt, zorgt er wellicht voor dat Bernhard de investeerders weet te vinden die nu geen interesse hadden in Circuit Park Zandvoort. Ik ben zelf beroepshalve en vanuit mijn interesse in projectontwikkeling wat meer geïnteresseerd in wat ze allemaal van plan zijn, maar er is HEEL veel mogelijk om van CPZ een betere plek te maken. Voor de professionals die er regelmatig/dagelijks werken, voor de autosport in het algemeen, voor het publiek, toerisme, etc. etc. Iedereen vindt de baan zelf fantastisch, de rest van de locatie heeft alleen wat liefde nodig.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik vind het raar dat als je wat kritische kanttekeningen plaatst, daarbij ook nog de politieke tijdsgeest bij benoemd middels een zeer recente link, dat je dan weer van complot gedrag wordt beticht.FreudeamFahren schreef:Het is weer zuurpruimen met alu hoedjes dag?
De tijd zal leren wat er van CPZ tercht komt..........
- Luco
Ik vind het ook zuurpruimerij.
En dan nog, het is een zakenman, dus als het als circuit niet rendabel is waarom zou die er dan niet wat anders mee mogen doen?
Er zitten hier genoeg ondernemers en als die een kans zien om geld te verdienen doen ze het toch ook, of gaan ze dan ook eerst even kijken of er toevallig een aantal mensen zijn die na hun plannen hun hobby daar niet meer uit kunnen oefenen? ik denk van niet.
En dan nog, het is een zakenman, dus als het als circuit niet rendabel is waarom zou die er dan niet wat anders mee mogen doen?
Er zitten hier genoeg ondernemers en als die een kans zien om geld te verdienen doen ze het toch ook, of gaan ze dan ook eerst even kijken of er toevallig een aantal mensen zijn die na hun plannen hun hobby daar niet meer uit kunnen oefenen? ik denk van niet.
- smiley
We hebben hier maar 1 fatsoenlijk circuit in het hele land, ondanks de erbarmelijke staat.
Als dat plat gaat, houden wel alleen dat brommercircuit over, en daarmee een dodelijke steek in de Nederlandse motorsport.
Als dat plat gaat, houden wel alleen dat brommercircuit over, en daarmee een dodelijke steek in de Nederlandse motorsport.
- Luco
Als zandvoort dan zo geliefd is en zog het circuit van de nedrlandse autosport moet zijn, waarom draait het dan zo slecht?
misschien moet het dan ook maar plaats maken?
Dat wat jij brommercircuit noemt is beter bereikbaar, mensen zijn vriendelijker en het draait een stuk beter.
De grootste doodsteek is al die organisaties die elkaar het licht niet in de ogen gunnen (net als in belgie tijden is geweest)
misschien moet het dan ook maar plaats maken?
Dat wat jij brommercircuit noemt is beter bereikbaar, mensen zijn vriendelijker en het draait een stuk beter.
De grootste doodsteek is al die organisaties die elkaar het licht niet in de ogen gunnen (net als in belgie tijden is geweest)
- FreudeamFahren
Je legt verbanden die er objectief niet meteen zijn. Daar houd ik niet van, zeker niet op een openbaar forum, zeker niet geschreven, dus met een beperkte nuance.romo schreef:Ik vind het raar dat als je wat kritische kanttekeningen plaatst, daarbij ook nog de politieke tijdsgeest bij benoemd middels een zeer recente link, dat je dan weer van complot gedrag wordt beticht.FreudeamFahren schreef:Het is weer zuurpruimen met alu hoedjes dag?
De tijd zal leren wat er van CPZ tercht komt..........
Het is niet aan mij om de prins in (deze) kwestie te verdedigen, maar misschien verruimt het het blikveld als ik mijn mening geef. Ik heb met hem van doen in een ondernemerscollectief en daar maakt hij dan ook juist díe indruk: het is een ondernemer, in hart en nieren. Hij zet zelf verdiend kapitaal risicovol in, voegt daar kennis, kunde, vaardigheid en een netwerk aan toe, en als dat goed afloopt verschijnt er een plus onderaan de streep. Dat doet hij tot nu toe bepaald niet onverdienstelijk. Zijn achternaam heeft hem een goede opleiding bezorgd: daarna heeft hij het toch echt zelf gefixt.
De "voorkennis" en "vieze streken" mag een ieder erbij verzinnen, maar laten we de kerk even in het dorp laten. Het gaat om "verzinnen" en niet om objectief logisch redeneren.
- romo
Wij zijn het niet oneens, prima dat het een zelf made man is en zich zakelijk goed redt, laat onverlet dat niemand weet wat zijn bedoelingen zijn en of CPZ blijft bestaan als auto Mekka of als vakantie huisjes Mekka.
Ik acht de kans groot dat CPZ in de huidige vorm ophoudt te bestaan, FWIW, de tijd zal het leren zoals gezegd.
Ik acht de kans groot dat CPZ in de huidige vorm ophoudt te bestaan, FWIW, de tijd zal het leren zoals gezegd.
- FreudeamFahren
Da's al weer genuanceerder dan een NOS linkje waarin voor heel Nederland het duin bouwbeleid wordt aangehaald, en dat dan linken aan de aankoop(plannen) rond CPZ. 

- Hielke
Ah, nou ja, hiermee is de kous af lijkt me. Er valt door een Oranje (Freude: eerste keer dat ik die achternaam aan een mogelijkheid om een opleiding te volgen gelinkt hoorDennis Cavallino schreef:Geen enkele van de BV's die bij Zandvoort horen BEZIT de grond. Grond is van de gemeente en wordt gepacht. De gemeente wil het circuit graag behouden, want het zorgt voor werkgelegenheid en de zeikers zijn ook al jaren rustig als 't om geluid e.d. gaat.

- Erik
- Auto: BMW ///M
ik wil niet vervelend zijn maar een huisjespark op gepachte grond brengt een nog veel hogere ROI op dan een huisjespark op grond in eigendom
Sterker nog ik denk dat het in die constalatie, veel makkelijker te ontwikkelen is.
Gemeente de grond en de ontsluiting en Bernard Jr de huisjes en de verhuizing van CPZ naar Lelystad ofzo.

Sterker nog ik denk dat het in die constalatie, veel makkelijker te ontwikkelen is.
Gemeente de grond en de ontsluiting en Bernard Jr de huisjes en de verhuizing van CPZ naar Lelystad ofzo.

- Luco
http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/articl ... oort.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
Dus, mooi vakantiepark.
- Hielke
Beetje vreemde conclusie na het lezen van dat artikel Tristan. Ik ben allesbehalve insider, maar na het lezen van dit AD stuk raak ik behoorlijk enthousiast.Tristan schreef:Dus, mooi vakantiepark.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Bonnie ook...Hielke schreef:Beetje vreemde conclusie na het lezen van dat artikel Tristan. Ik ben allesbehalve insider, maar na het lezen van dit AD stuk raak ik behoorlijk enthousiast.Tristan schreef:Dus, mooi vakantiepark.
-
"Brokkenpiloot Bernhard is nu de baas van Zandvoort".
Het AD heeft er iig het volste vertrouwen in!!!
Het AD heeft er iig het volste vertrouwen in!!!

- Luco
Voorlopig ga ik ervan uit dat dit positief uitpakt qua circuit.
- smiley
Welke bocht ging het om? (waar hij hem er in 2009 naast zette)
- Tristan
Iets met knipoog, Hielke?Hielke schreef:Beetje vreemde conclusie na het lezen van dat artikel Tristan. Ik ben allesbehalve insider, maar na het lezen van dit AD stuk raak ik behoorlijk enthousiast.Tristan schreef:Dus, mooi vakantiepark.