Kleur auto belangrijk?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel

Bericht door Rebel » 08 jan 2007, 21:20

Op een zwarte (donkere) auto lijken zwarte kunstofonderdelen al snel "bleekjes" en verweerd. Op een zwarte (donkere) auto zie je steenslag, krasjes en "poetskringen" vrij snel.
Een zwarte (donkere) auto ziet er vaak na 3-4 jaar al vrij oud uit in tegenstelling tot sommige andere kleuren. (met name in de showroom onder TL-licht. :wink:
Verder gaan soms veel van de lijnvoering/contouren verloren op een zwarte (donkere) auto.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2007, 21:38

Rebel schreef:Op een zwarte (donkere) auto lijken zwarte kunstofonderdelen al snel "bleekjes" en verweerd. Op een zwarte (donkere) auto zie je steenslag, krasjes en "poetskringen" vrij snel.
Een zwarte (donkere) auto ziet er vaak na 3-4 jaar al vrij oud uit in tegenstelling tot sommige andere kleuren. (met name in de showroom onder TL-licht. :wink:
Verder gaan soms veel van de lijnvoering/contouren verloren op een zwarte (donkere) auto.
Mee eens, maar het maakt een auto ook "gedrongen"..................das dan ook het enige pluspunt :wink:

markk

Bericht door markk » 08 jan 2007, 21:50

Vind kleur heel veel doen.

Zilvergrijs is een 13-in-dozijn kleur. Vind het vreselijk, maar je ziet er echt niets op. Geen krasjes, geen steenslag, geen wateruitslag na het wassen. Voor een daily driver die je makkelijk mooi wilt houden ideaal.

Zwart is mijn favoriet voor "dichte" auto's. Een zwarte M3 of GT3, helemaal goed. Dan met zwart leer en wat accentjes in het interieur zoals bijv. rode gordels. Helemaal af wat mij betreft. Tweede goede is mooi diep donkerblauw.

Verder cabrio's geel. Hou sowieso ook wel van signaalkleuren. Een mooie felrode Ferrari, een gele of felrode Leon, etc. kunnen me ook wel bekoren. Een fel (licht) blauwe Porsche, BMW e.d. zie ik ook wel zitten. Witte EVO is ook top ;-) Gek genoeg heb ik niets met rode Porsches.

In die kleuren vind ik overigens wel, geheel tegen de tendens in, dat er wat brekende elementen in moeten zitten. Denk aan niet meegespoten /zwarte stootlijsten, bumpers, deurhendels, etc.

Extreme kleuren / combi's kosten bij inruil erg veel geld. Kan me nog goed de discussie met de verkopen herinneren toen ik perse GEEN airco, GEEN PSM in mn BoxsterS wou en toch speedgelb als exterieur kleur bestelde inclusief gele gorders, stiksels, en custom speedgelb gespoten interieur delen...

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2007, 23:32

Ben wel gek van de kleuren le mans en interlagos blauw van BMW. Maar ook silbergrau van de CSL is top. gekste kleur was de gele S3. Zo mooi voor die auto. maar ook de combi donkergrijs met wit dak op de mini vond ik prachtig. minste kleur ooit was mijn cactus groene A3 1.6. NOOIT meer groen.

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2007, 23:34

2 zwarte auto's gehad. heb ik echt een haat/liefde verhouding mee.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 09 jan 2007, 10:10

Vind de kleur blauw (Interlagos ?) van jouw M3 bijzonder fraai Rico. Het 'past' gewoon bij de auto. Geeft er bovendien een vrolijk tintje aan, al dat grijs, bah...

m@rco

Bericht door m@rco » 09 jan 2007, 10:41

Interlagos zeker een mooie kleur.. in de zon dan wel te verstaan.. in de schaduw of gewoon bij slecht weer.. begint die kleur paars uit te slaan.. dan liever Le mans Blue graag!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jan 2007, 10:51

<<<<<avatar=juiste kleur :twisted:

ik hou niet van blauw. Eerlijk gezegd ook niet van de kleur op Rico's M3 of Rico's ex 130i. Sorry. Dat CSL blauwgrijs is prachtig. Dat Sparkling Graphite wat ik op de 120d/330i had was in de regen mooi, maar in de zon lelijk. Wat Rebel zegt ga ik bij zwart in mee:Ik wil 't graag, maar teveel poetsen. Zilvergrijs(S3, 330d, 335i) is gewoon de makkelijkste kleur, waar alles mooi in uitkomt vind ik.

GT3 in wit of zilver graag, F430 in zilver graag, Murc in zilver graag. M3/M5 in zilver graag.

Rood en geel vind ik dan weer pats. OK een Ruf CTR, Murc of F430/F40 gaat nog. :D

RVV

Bericht door RVV » 09 jan 2007, 11:04

Robin schreef:<<<<<avatar=juiste kleur :twisted:

ik hou niet van blauw. Eerlijk gezegd ook niet van de kleur op Rico's M3 of Rico's ex 130i. Sorry.

Dat maakt toch niks uit ? Kleur is zo persoonlijk daar kun je eigenlijk niet over discusiëren. Ikzelf was ook nooit echt een fan van dit soort kleuren. De 130i wilde ik in eerste instantie in quarzblauw (lichtgrijs blauw) maar dat kan weer niet met M Pakket. Dus naar hevige twijfel, koos ik voor Le mans blauw, exclusieve kleur en een M kleur. (e39 M5). En ik had daar achteraf geen spijt van, sterker nog ik begon dit soort kleuren mooi te vinden. Interlagos blauw is nog weer anders omdat die kleur mee lijkt te kleuren met de lichtintensiteit van het daglicht. In eerste instantie zou ik die ook niet direct voor een M3 hebben uitgekozen, maar nu of eigenlijk al sinds Andre hem had, vind ik het een supermooie kleur, exclusief, omdat die kleur uitsluitend met de M3 CS is te combineren. En de auto spreekt daardoor echt.

Hoe gek het ook mag klinken, maar de kleur interlagos blauw op de CS is ondermeer een reden om niet te kiezen voor een CSL die uitsluitend in saai saphirzwart op silbergrau is te verkrijgen. Kleur heeft niks met rijden te maken en alles met uitstraling en die is gewoon super vind ik. Maar als iemand anders het hondslelijk vind is het ook best. Ieder zijn smaak.

Niet elke kleur komt trouwens op elke auto even goed uit.

Neem nou die kleur sparkling graphit, op een 1 serie vind ik die kleur ronduit lelijk, maar op een e90 3 serie staat die kleur weer hartstikke goed.

RVV

Bericht door RVV » 09 jan 2007, 11:06

En Zilvergrijs kan bijna altijd, behalve op hele kleine autootjes.

Mooiste van zilver is toch dat je er niks op ziet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jan 2007, 11:28

Zilvergrijs of donkergrijs heeft wel mijn voorkeur.
Het is dat ik de Focus ST gebruikt gekocht heb en al oranje was.
Had ik hem nieuw gekocht dan was het waarschijnlijk zilver of donkergrijs geworden.
Alhoewel mijn vrouw deze oranje kleur super vindt :D
Speciale auto/ speciale kleur, zegt ze :wink:
1 voordeeltje is dat die oranje kleur alleen op de ST geleverd wordt, dus zie je een oranje dan is het een ST.
Misschien is dit tegelijkertijd ook wel een nadeel :wink:
Ben benieuwd wat deze kleur voor de inruil betekend straks, niet veel goeds ben ik bang :?
Alles wordt tegen je gebruikt door zo'n verkoper :wink:
Over groen gesproken, dit gaat meestal door voor ouwelullenkleur.
Toen ik in '99 mijn nieuwe Impreza GTT kocht wilde ik juist geen blauwe waar iedereen in reed.
Heb toen heel bewust voor een donkergroene gekozen en heb daar nooit spijt van gehad.
Was hem particulier ook weer vlot kwijt.
Ook heb ik een donkergroene V70 gehad, okay er zijn mooiere kleuren maar toch was ik er tevreden mee. Die kleur zie je niet zo heel vaak.
Met inruil geen problemen mee gehad.
Zwart is het voor mij eigenlijk niet helemaal.

@Rico: zilvergrijs laat een auto ook juist wat groter lijken, goed voor die kleintjes dus :wink:
En je ziet er iid niet snel vuil op, wel zo makkelijk.

Shakes

Bericht door Shakes » 09 jan 2007, 11:40

Estoril E46 M3 met 19"kan me erg bekoren.

M5 van Dick is ook :mrgreen:

N

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jan 2007, 18:12

Arthur, had jij al wat pics gepost van je Focus dan?

Rico, misschien ook leuk om hier een foto van je 130i te plaatsen, die je helemaal in het begin had gemaakt, toen je hem net had, met zon en stukje oprijlaan of stoep of zo, je had toen meerdere foto's gemaakt van meerdere hoeken.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 jan 2007, 18:15

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jan 2007, 18:27

markk schreef:Een zwarte M3 of GT3, helemaal goed. Dan met zwart leer en wat accentjes in het interieur zoals bijv. rode gordels.
En dan wel met rode stiksel aub :)

markk

Bericht door markk » 09 jan 2007, 18:37

Uiteraard rode stiksel !
Mark.

///M3

BMW Kleuren

Bericht door ///M3 » 10 jan 2007, 19:43

Kleur maakt redelijk de auto vind ik. Van mij mag het wel wat opvallend.

Mijn oude 330ci, Titan Silber:
Afbeelding

Een 325i coupe die ik heb gehad, Techno Violet
Afbeelding

Echt wat een waanzinnige kleur was dit!

De e36 M3...beest van een auto en wat een rijplezier, Dakar gelb:
Afbeelding

De M Roadster, echte M kleur Estoril blau:
Afbeelding

Huidige M3, Phoenix gelb. In het echt een mega kleur...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mooiste kleuren van BMW vind ik:

Estoril blau
Le Mans blau
Interlagos Blau
Phoenix gelb
techno Violet
Saphire Schwarz

Arthur

Bericht door Arthur » 10 jan 2007, 20:41

Ziet er goed uit!
:arrow:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jan 2007, 21:05

Topas blauw, ook een M3 kleur volgens mij, ook super..............................

///M3

M3 gespoten in Estoril

Bericht door ///M3 » 11 jan 2007, 19:42

Hier een foto van een M3 e46 in de kleur Estoril. Auto is uiteraard opnieuw gespoten, maar wat mooi hey....

[img:787:533]http://www.schnelleschwaben.de/mix/m3/004.jpg[/img]

Plaats reactie