JeroenT schreef:EG, dat krijgt nog wel een staartje.
Geloof me.
Ik dacht ook na 11 maanden dat ze me vergeten waren.

Lijkt me niet, want EG heeft het in beide gevallen over een transactievoorstel en dan komt de rechter er dus niet meer aan te pas.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je met het betalen van dat transactievoorstel indirect gewoon schuld bekent en in dat geval zou er wel een aantekening in het register achter je naam kunnen komen.
Die brief waar EG het over heeft is trouwens een bestuurdersverklaring en wordt alleen maar opgestuurd als er géén transactie mogelijk is.
Dus als je voor moet komen en de OvJ je daar een flinke douw wil geven zeg maar. (of degene die jij aangeeft als zijnde de bestuurder van jouw voertuig ten tijde van de overtreding)
Het gegeven om de bestuurdersverklaring niet in te vullen is dus sowieso het beste om te doen, want in die brief staat dat je 'verdacht wordt van het plegen van een strafbaar feit'
En als verdachte ben je in Nederland niet tot antwoorden verplicht.
Dus zolang jij niks zegt kan de OvJ nooit bewijzen wie er met jouw auto gereden heeft en kan hij hooguit een forse geldboete eisen.
Maar aan je rijbewijs kan hij dan niet aankomen en ook een aantekening in het register is niet mogelijk.