Aan de kant gezet II

Dit is ons algemene autoforum.
Tom

Bericht door Tom » 24 nov 2007, 16:42

partyondude schreef:Bij +30 heb je een aantekening te pakken volgens mij.
Ja idd maar dan moeten ze je wel aan de kanten zetten he... :?: dus als Hans alleen geflitst is heeft ie ook geluk.
Ik heb idd wel een aantekening.. maarja.
Overigens heb ik puntenrijbewijs, en heb nu 5 jaar en 2 weken m'n rijbewijs, ook mooi :D
Rico v Velzen schreef:
Tom kwam net bij de BMW dealer vandaan helemaal in de wolken van de 1 serie coupe :lol:
En had geluk dat ik met m'n Alfa was.. 105pk is wat anders dan 231pk.
Ja daar kwam ik inderdaad vandaan, maar ze hadden er geen. In heel Brabant was er maar 1 geleverd.... :? volgens die verkoper. Erg slecht dat ze dan mailtjes sturen vanuit BMW NL dat ie in de showroom staat...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 nov 2007, 16:49

Klopt inderdaad.

@Rico: Heb nog overwogen om er heen te gaan. Kreeg ook een mailtje, maar momenteel even wat anders aan mijn hoofd qua auto's ;)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 24 nov 2007, 19:18

Ik ben dus aan de kant gezet.. niet door de politie maar door die andere gasten.. om 2uur s'nachts ze konden mij niet bijhouden met hun busje ivm de harde wind :lol: die ging dus niet harder dan 150, gelukkig maar :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 24 nov 2007, 19:20

Gister ook aan de kant gezet .. Wou echter alleen mijn papieren zien en de auto doorzoeken. 2e heb ik geweigerd. Niets aan de hand

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 24 nov 2007, 19:24

Iets te verbergen? :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 24 nov 2007, 19:35

neuh, helemaal niet.

Gozer houdt mij om 1 uur snachts aan en wil vervolgens in mijn koffer kijken omdat hij me nogal jong vond voor die auto.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 24 nov 2007, 19:45

ik ben in de herfstvakantie gelaserd met nou komt ie:

42 km/h!!!!!!!!!!!!!!!!!

dat was 17 te hard, want je mag met een trekker (officieel) 25, maar elke trekker wordt nu begrensd op 43 of 50. en tja, toen kwam ik de pliesie tegen.

gelukkig alleen een waarschuwing gehad en geen boete :roll:

Hans R

Bericht door Hans R » 24 nov 2007, 20:25

Haha.. met je trekker :lol: het was zeker niet druk op de weg dat ze die ook al laseren

hmm.. hoe zit dat eigenlijk met brommers.. mijn vespa loopt dik 70 maar er zit geen teller op dus weet nooit hoe hard ik ga, kunnen ze brommers ook laseren?

Peric

Bericht door Peric » 24 nov 2007, 20:30

Zal toch wel...

Alles wat beweegt en er groot genoeg voor is kunnen ze toch laseren..

En goed zo Sander, zulk gelul, 'je bent een beetje jong om zo'n auto te rijden'. De lul was gewoon jaloers.. 8)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 nov 2007, 20:36

Tom schreef:
Ja idd maar dan moeten ze je wel aan de kanten zetten he... :?: dus als Hans alleen geflitst is heeft ie ook geluk.
Als je hem dan thuis krijgt, moet je ondertekenen als je zelf niet hebt gereden, want ook bij +30 op de mat, wordt ie geregistreerd; dus dan kan je vrouwlief even lief aankijken :P.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 24 nov 2007, 20:49

Hans GP1630 schreef:Haha.. met je trekker :lol: het was zeker niet druk op de weg dat ze die ook al laseren

hmm.. hoe zit dat eigenlijk met brommers.. mijn vespa loopt dik 70 maar er zit geen teller op dus weet nooit hoe hard ik ga, kunnen ze brommers ook laseren?
Volgens mij zijn ze gebeld door mensen die in die wijk wonen, geluidsoverlast, heh

een halfuurtje later stonden ze er al niet meer, en ik kwam er bijna elk kwartier langs, ze hebben er hooguit een halfuurtje gestaan :wink:

En over brommers gesproken, een maat van mij is laatst wel aangehouden, volgens mij was hij gelaserd...

Tom

Bericht door Tom » 24 nov 2007, 20:55

Kasteel schreef:
Als je hem dan thuis krijgt, moet je ondertekenen als je zelf niet hebt gereden, want ook bij +30 op de mat, wordt ie geregistreerd; dus dan kan je vrouwlief even lief aankijken :P.
Beter ff een zwerver zoeken die voor een kratje bier een krabbel zet ofzo? :P

EG

Bericht door EG » 24 nov 2007, 21:06

Kasteel schreef:
Tom schreef:
2 vrienden van me hadden beide zeer zware bekeuringen gehad.

Eentje 50+ op de Wibautstraat in Amsterdam: 470 euro boete op de mat + de bekende brief met de bekende vraag, wie was het? Gewoon verscheurd en nooit meer wat van gehoord, is al misschien een half jaar geleden dat dit is gebeurt.

Recentere: met 163 ofzo bij Leidschendam geflitst worden: 500 euro boete + de bekende brief. Brief ook de prullenbak in gepleurd ook nooit meer wat van gehoord.

Je bent ZEKER niet verplicht te antwoorden wie heeft gereden, ook niet als ze bellen. Sterker nog, je bent echt ongelofelijk dom als je nog gaat doorpraten: gewoon ik weet niet waar dit over gaat prettige dag verder.

Hans R

Bericht door Hans R » 24 nov 2007, 21:45

Wel betaald of ook niet?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 nov 2007, 21:56

Dat lijkt me wel.

EG

Bericht door EG » 24 nov 2007, 22:30

Hans GP1630 schreef:Wel betaald of ook niet?
Allebei direct betaald.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 24 nov 2007, 22:41

Sander Spoolder schreef:Gister ook aan de kant gezet .. Wou echter alleen mijn papieren zien en de auto doorzoeken. 2e heb ik geweigerd. Niets aan de hand
Dan vragen ze gewoon naar je gevarendriehoek of EHBO-koffertje..... (in Duitsland iig) ;)

JeroenT

Bericht door JeroenT » 24 nov 2007, 22:53

EG, dat krijgt nog wel een staartje.
Geloof me.
Ik dacht ook na 11 maanden dat ze me vergeten waren. :roll:

EG

Bericht door EG » 24 nov 2007, 23:40

JeroenT schreef:EG, dat krijgt nog wel een staartje.
Geloof me.
Vertel?

Dexter

Bericht door Dexter » 25 nov 2007, 00:15

Geloof me.
Lijkt me niet, want EG heeft het in beide gevallen over een transactievoorstel en dan komt de rechter er dus niet meer aan te pas.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je met het betalen van dat transactievoorstel indirect gewoon schuld bekent en in dat geval zou er wel een aantekening in het register achter je naam kunnen komen.

Die brief waar EG het over heeft is trouwens een bestuurdersverklaring en wordt alleen maar opgestuurd als er géén transactie mogelijk is.
Dus als je voor moet komen en de OvJ je daar een flinke douw wil geven zeg maar. (of degene die jij aangeeft als zijnde de bestuurder van jouw voertuig ten tijde van de overtreding)
Het gegeven om de bestuurdersverklaring niet in te vullen is dus sowieso het beste om te doen, want in die brief staat dat je 'verdacht wordt van het plegen van een strafbaar feit'
En als verdachte ben je in Nederland niet tot antwoorden verplicht.
Dus zolang jij niks zegt kan de OvJ nooit bewijzen wie er met jouw auto gereden heeft en kan hij hooguit een forse geldboete eisen.
Maar aan je rijbewijs kan hij dan niet aankomen en ook een aantekening in het register is niet mogelijk.

EG

Bericht door EG » 25 nov 2007, 01:16

Dexter schreef:
Geloof me.
Lijkt me niet, want EG heeft het in beide gevallen over een transactievoorstel en dan komt de rechter er dus niet meer aan te pas.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je met het betalen van dat transactievoorstel indirect gewoon schuld bekent en in dat geval zou er wel een aantekening in het register achter je naam kunnen komen.

Die brief waar EG het over heeft is trouwens een bestuurdersverklaring en wordt alleen maar opgestuurd als er géén transactie mogelijk is.
Dus als je voor moet komen en de OvJ je daar een flinke douw wil geven zeg maar. (of degene die jij aangeeft als zijnde de bestuurder van jouw voertuig ten tijde van de overtreding)
Het gegeven om de bestuurdersverklaring niet in te vullen is dus sowieso het beste om te doen, want in die brief staat dat je 'verdacht wordt van het plegen van een strafbaar feit'
En als verdachte ben je in Nederland niet tot antwoorden verplicht.
Dus zolang jij niks zegt kan de OvJ nooit bewijzen wie er met jouw auto gereden heeft en kan hij hooguit een forse geldboete eisen.
Maar aan je rijbewijs kan hij dan niet aankomen en ook een aantekening in het register is niet mogelijk.
Dat laatste is dus het geval bij die vrienden, ze hebben betaald maar wie de overtreding begaan heeft is niet duidelijk: de brief hebben ze namelijk weggeflikkerd.

Kazimir

Bericht door Kazimir » 25 nov 2007, 04:14

Had er vorige week ook een in de Bus... op de A27 zie ze eigenlijk altijd staan! :) .. 141 waar 100 toegestaan was! :D... correctie eraf dus.. betalen voor 136 das dan !198,-

Ach als ik het dan uitsmeer over het te hard rijden.. valt het mee :P gewoon extra belasting ;)

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 25 nov 2007, 08:27

Dat laatste is dus het geval bij die vrienden, ze hebben betaald maar wie de overtreding begaan heeft is niet duidelijk: de brief hebben ze namelijk weggeflikkerd.[/quote]

Het lijkt me als je de schikking voldoet en geen andere bestuurder opgeeft hij gewoon op de naam van de kentekenhouder geregistreerd wordt.

Tenzij je niet de kentekenhouder bent zie ik niet echt de winst?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 nov 2007, 10:13

Ook bij flitsen met +30 (en bij +40 op snelwegen) krijg je een kruisje achter je naam.
Dus idd bij de 2e keer je vrouw, vriendin, vriend, buurman etcetc laten tekenen :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2007, 12:24

Arthur schreef:Ook bij flitsen met +30 (en bij +40 op snelwegen) krijg je een kruisje achter je naam.
Dus idd bij de 2e keer je vrouw, vriendin, vriend, buurman etcetc laten tekenen :wink:
Sander of Dennis laten tekenen :roll: :wink:

Plaats reactie