Tijd voor wat nieuws
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Tijd voor wat nieuws
Beide

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Tijd voor wat nieuws
Naast het feit dat die 991 geweldig is, wat een prachtige 997.2 S had je zeg! 
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tijd voor wat nieuws
Dat hartzeer is zo vergeten me dunktcooldragon schreef:hierbij alvast wat snapshots van 'de ruil' .....verslagje volgt nog!
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Tijd voor wat nieuws
Hij is echt gaaf, Robert! 
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: Tijd voor wat nieuws
Wat een geweldige auto!
Ziet er op deze foto echt niet normaal dik uit... Met dat licht zo op die heupen zie je mooi hoe breed het ding is.

Ziet er op deze foto echt niet normaal dik uit... Met dat licht zo op die heupen zie je mooi hoe breed het ding is.

- Booooh
- Berichten: 3549
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Tijd voor wat nieuws
Gefeliciteerd!! Wat een ubergaaf apparaat
, heel veel plezier er mee ...
-
Wouter81
- Berichten: 9539
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Tijd voor wat nieuws
Reed net bij Keulen achter zo'n 991 Turbo, viel me ook op hoe bizar breed zo'n ding is 
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Tijd voor wat nieuws
Prachtig! 
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Tijd voor wat nieuws
Skitterend!
Al mag die 'standaard' Carrera S er ook (nog steeds) zijn!
Al mag die 'standaard' Carrera S er ook (nog steeds) zijn!
- WJ
- Berichten: 12044
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Tijd voor wat nieuws
Machtig apparaat.
- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Tijd voor wat nieuws
Wat een vet ding!

-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Tijd voor wat nieuws
Heel bruut! Wat vinden de kids van de acceleratie? 
- Daan
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: Tijd voor wat nieuws
Wat een bruut apparaat zeg. Congrats! En die acceleratie inderdaad
Daan...
Daan...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Tijd voor wat nieuws
Gefeliciteerd zeg
Heb je wat fotos van het interieur van die bicolor 997 ?? En uiteraard van de 991 ?
En Joost jij ook graag wat meer pics van die wit/rode pornobak
Heb je wat fotos van het interieur van die bicolor 997 ?? En uiteraard van de 991 ?
En Joost jij ook graag wat meer pics van die wit/rode pornobak
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Tijd voor wat nieuws
Veel plezier met je nieuwe 911 Cooldragon.
- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Tijd voor wat nieuws
Hier nog paar plaatjesMacboy schreef:En Joost jij ook graag wat meer pics van die wit/rode pornobak
- Arthur
- Berichten: 43937
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tijd voor wat nieuws
Fixed
Je moet de tekst ff tussen [img]xxx[/img] zetten
Je moet de tekst ff tussen [img]xxx[/img] zetten
- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Tijd voor wat nieuws
Had het juist bewust gedaan, wilde niet te veel topic kapenArthur schreef:Fixed![]()
Je moet de tekst ff tussen [img]xxx[/img] zetten
- Arthur
- Berichten: 43937
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tijd voor wat nieuws
Dan moeten we teveel klikken
Net zoals bij advertenties met een verwijzing naar Marktplaats
Net zoals bij advertenties met een verwijzing naar Marktplaats
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
Re: Tijd voor wat nieuws
Mooie foto's Joost! Dan schaam ik me voor mijn iphone en fuji fotootjes.
Anyways, ben niet heel veel online geweest en heb er nu na anderhalve week 1200km op zitten met La Turbo S.
Wat kan ik ervan zeggen? Het gaat hard...heel hard, heel snel veels te hard. Ik heb meerdere tests gelezen waarin journalisten zeiden dat hij te snel zou zijn voor de openbare weg. Ik wist niet zo goed wat ik me erbij moest voorstellen, maar weet nu goed wat ze bedoelen. druk het gas in en hup anderhalve seconde later ben je theoretisch je rijbewijs kwijt, zodat je toch wat bewuster inhoudt, of eerder van het gas gaat en niet heel snel elke keer plankgas geeft waar het kan, wat ik met de Carrera S wel had. Die gaf een veel geleidelijkere vermogensafgifte en ging vlot. Bij deze dikke dame is de eerste halve seconde 'Carrera S snel' en als dan die Turbo erin kickt is het eng snel. Je zal het moeten ervaren, ik kan het niet uitleggen. Ook weer totaal anders dan met de P85+ scootmobiel.
Het geluid dan: Veel mensen die erin gereden hadden, klaagden over het te brave (of afwezigheid van) uitlaat en motorgeluid. Het is er wel degelijk, maar heel anders dan het klassieke porsche metzger geluid. Waar mijn oude Carrera S (en daarmee veel andere P's) al lekker brullen bij volgas vanaf lage toeren; echt die holle metalige 6 cilinder boxer rasp, geeft deze een diep donkerbruine brom(een beetje dat brulpijp aftermarket geluid). Je hoort er in het begin niet echt aan af dat er een 6 cilinder boxer in zit. Ik vind hem vergelijkbaar met mijn eerste ervaring met de .35i motor van BMW. Daar miste ik ook de typische 6 in lijn BMW sound bij stationair en lage toeren. Maar wat dat blok en dit 3.8 TT blok gemeenschappelijk hebben, op het moment dat de 3500 toeren gepasseerd worden en de turbo al volop meeblaast knalt ook in een keer dat typische geluid erin dat typerend is voor Porsche (en in dat ander geval BMW), versterkt door de geluidsbuis/membraan dat een deel van het geluid terugleidt het interieur in (dus niet via de speakers a la BMW/ Audi). Nadeel is dan weer dat je, afhankelijk van je versnelling alweer in extreem illegale snelheden zit. hij trekt in zn 2 naar tussen de 113-120 km/u afhankelijk van de instelling van het PDC (normaal/sport/sportplus)
Ik begrijp nu ook wanneer ik voorheen Turbo S'en voorbij zag en hoorde rijden, ze altijd doodstil waren. Iedereen houdt gewoon doodleuk in. Dit is in 1e plaats gewoon een lekkere autobahn knaller....Maarrrrr dat zeg ik nu...misschien dat het vermogen wel gaat wennen
De wegligging: wat ik met de Carrera S 991 al merkte tov de 997 Carrera S MKII, was dat het een veel volwassener auto is geworden. Alles voelt degelijker, stabieler, zwaarder aan, terwijl de auto juist lichter is geworden (in het geval van de Carrera S) of in geval van de Turbo S evenzwaar. De wielbasis is ook een stuk gegroeid, waarbij ook meteen het speelse van de oude 997 is verdwenen. Even snel met het kontje opzij gaat met de 991 een stuk moeilijker (lees: de grens ligt een stuk verder weg). Je kan ongehoord hard door bochten gaan (de 4 wielbesturing is grappig, vooral bij lagere snelheden scherp een bocht induiken voelt alsof een paar mensen extra tegen de achterzijkant van de auto duwen) maar het voelt allemaal heel veilig. Heb de Traction control er nog niet afgehaald, eerst maar de auto wat beter leren kennen. Jammer van de verandering in het karakter van de auto, maar aangezien ik deze auto meer voor rally's, toertochten, incidenteel kids achterin en daily zal gaan gebruiken is het denk ik de juiste keus geweest. Als ik single en zonder kids was geweest (of genoeg geld had om 4 of meer auto's te bezitten) had ik direct voor de GT3 gekozen. Aangezien het vrouwtje er ook regelmatig in zal rijden dat toch maar niet gedaan. GT3 geeft meer belevenis, al is de Turbo S een flink stuk sneller (ja zelfs op de Ring 3 seconden sneller dan de GT3).
@Tristan, misschien dat ik nog voor de vakantie nog even langsrij, dan ben ik benieuwd dat dit beestje in de handen van een wat ervarener coureur doet en ben benieuwd wat je ervan vindt. Was van de week nog even langsgegaan bij Marc(ato) maar had niet veel tijd om even te gaan rijden toen.
Tenslotte nog wat extra fotootjes/snapshots. Nadat in de vakantie de Modesta coating erop is gezet Gaan we wat mooiere plaatjes schieten....
that ass.....

@MacBoy: u vraagt wij draaien:

naast the mother Goose van Mark:

kids waren het er niet mee eens; van hun moest ik deze meenemen:

iets slanker kontje:.....ik mis d'r af en toe nog wel.....was na 3 dagen alweer verkocht trouwens


wat uitleg over de zee van knopjes....:



Anyways, ben niet heel veel online geweest en heb er nu na anderhalve week 1200km op zitten met La Turbo S.
Wat kan ik ervan zeggen? Het gaat hard...heel hard, heel snel veels te hard. Ik heb meerdere tests gelezen waarin journalisten zeiden dat hij te snel zou zijn voor de openbare weg. Ik wist niet zo goed wat ik me erbij moest voorstellen, maar weet nu goed wat ze bedoelen. druk het gas in en hup anderhalve seconde later ben je theoretisch je rijbewijs kwijt, zodat je toch wat bewuster inhoudt, of eerder van het gas gaat en niet heel snel elke keer plankgas geeft waar het kan, wat ik met de Carrera S wel had. Die gaf een veel geleidelijkere vermogensafgifte en ging vlot. Bij deze dikke dame is de eerste halve seconde 'Carrera S snel' en als dan die Turbo erin kickt is het eng snel. Je zal het moeten ervaren, ik kan het niet uitleggen. Ook weer totaal anders dan met de P85+ scootmobiel.
Het geluid dan: Veel mensen die erin gereden hadden, klaagden over het te brave (of afwezigheid van) uitlaat en motorgeluid. Het is er wel degelijk, maar heel anders dan het klassieke porsche metzger geluid. Waar mijn oude Carrera S (en daarmee veel andere P's) al lekker brullen bij volgas vanaf lage toeren; echt die holle metalige 6 cilinder boxer rasp, geeft deze een diep donkerbruine brom(een beetje dat brulpijp aftermarket geluid). Je hoort er in het begin niet echt aan af dat er een 6 cilinder boxer in zit. Ik vind hem vergelijkbaar met mijn eerste ervaring met de .35i motor van BMW. Daar miste ik ook de typische 6 in lijn BMW sound bij stationair en lage toeren. Maar wat dat blok en dit 3.8 TT blok gemeenschappelijk hebben, op het moment dat de 3500 toeren gepasseerd worden en de turbo al volop meeblaast knalt ook in een keer dat typische geluid erin dat typerend is voor Porsche (en in dat ander geval BMW), versterkt door de geluidsbuis/membraan dat een deel van het geluid terugleidt het interieur in (dus niet via de speakers a la BMW/ Audi). Nadeel is dan weer dat je, afhankelijk van je versnelling alweer in extreem illegale snelheden zit. hij trekt in zn 2 naar tussen de 113-120 km/u afhankelijk van de instelling van het PDC (normaal/sport/sportplus)
Ik begrijp nu ook wanneer ik voorheen Turbo S'en voorbij zag en hoorde rijden, ze altijd doodstil waren. Iedereen houdt gewoon doodleuk in. Dit is in 1e plaats gewoon een lekkere autobahn knaller....Maarrrrr dat zeg ik nu...misschien dat het vermogen wel gaat wennen
De wegligging: wat ik met de Carrera S 991 al merkte tov de 997 Carrera S MKII, was dat het een veel volwassener auto is geworden. Alles voelt degelijker, stabieler, zwaarder aan, terwijl de auto juist lichter is geworden (in het geval van de Carrera S) of in geval van de Turbo S evenzwaar. De wielbasis is ook een stuk gegroeid, waarbij ook meteen het speelse van de oude 997 is verdwenen. Even snel met het kontje opzij gaat met de 991 een stuk moeilijker (lees: de grens ligt een stuk verder weg). Je kan ongehoord hard door bochten gaan (de 4 wielbesturing is grappig, vooral bij lagere snelheden scherp een bocht induiken voelt alsof een paar mensen extra tegen de achterzijkant van de auto duwen) maar het voelt allemaal heel veilig. Heb de Traction control er nog niet afgehaald, eerst maar de auto wat beter leren kennen. Jammer van de verandering in het karakter van de auto, maar aangezien ik deze auto meer voor rally's, toertochten, incidenteel kids achterin en daily zal gaan gebruiken is het denk ik de juiste keus geweest. Als ik single en zonder kids was geweest (of genoeg geld had om 4 of meer auto's te bezitten) had ik direct voor de GT3 gekozen. Aangezien het vrouwtje er ook regelmatig in zal rijden dat toch maar niet gedaan. GT3 geeft meer belevenis, al is de Turbo S een flink stuk sneller (ja zelfs op de Ring 3 seconden sneller dan de GT3).
@Tristan, misschien dat ik nog voor de vakantie nog even langsrij, dan ben ik benieuwd dat dit beestje in de handen van een wat ervarener coureur doet en ben benieuwd wat je ervan vindt. Was van de week nog even langsgegaan bij Marc(ato) maar had niet veel tijd om even te gaan rijden toen.
Tenslotte nog wat extra fotootjes/snapshots. Nadat in de vakantie de Modesta coating erop is gezet Gaan we wat mooiere plaatjes schieten....
that ass.....

@MacBoy: u vraagt wij draaien:

naast the mother Goose van Mark:

kids waren het er niet mee eens; van hun moest ik deze meenemen:

iets slanker kontje:.....ik mis d'r af en toe nog wel.....was na 3 dagen alweer verkocht trouwens


wat uitleg over de zee van knopjes....:



-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Tijd voor wat nieuws
Great read. Would read more. 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tijd voor wat nieuws
mooi hoor, dikke bak
die 918 helemaal
laatst zo 1 in het eggie gezien (eerste x) bij dat bedrijf in Almelo, euh first gear, wat een gaaf ding, mooi in proportie, de dikke AMG SLS en GT wat er stonden leken ineens grote lompe monsters.
maareuh, mooie snelle Porsche, lijkt me wel leuk spelen af en toe qua acceleratie
enja je leuke kids en die licht blauwe porsche, kan me er wel wat bij voorstellen
Ik moet nog steeds de cayman GT4 bekijken...shame on me, als ik volgende week ofzo de go power vind, zal ik eens naar Enter rijden als ie daar dan nog staat.
die 918 helemaal
maareuh, mooie snelle Porsche, lijkt me wel leuk spelen af en toe qua acceleratie
enja je leuke kids en die licht blauwe porsche, kan me er wel wat bij voorstellen
Ik moet nog steeds de cayman GT4 bekijken...shame on me, als ik volgende week ofzo de go power vind, zal ik eens naar Enter rijden als ie daar dan nog staat.
-
Tom
- Berichten: 22513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Tijd voor wat nieuws
Heel gaaf! Wat een dikke achterkant heeft zo'n turbo toch 
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Tijd voor wat nieuws
Een proefrit was niet mogelijk?
Zo door de regels heen baal je een beetje. Kan dat wel begrijpen in Nederland.
Een gewone Porsche is al zo'n lekker apparaat.
Zo door de regels heen baal je een beetje. Kan dat wel begrijpen in Nederland.
Een gewone Porsche is al zo'n lekker apparaat.
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Tijd voor wat nieuws
Ik wacht op je telefoontje.cooldragon schreef:
@Tristan, misschien dat ik nog voor de vakantie nog even langsrij, dan ben ik benieuwd dat dit beestje in de handen van een wat ervarener coureur doet en ben benieuwd wat je ervan vindt. Was van de week nog even langsgegaan bij Marc(ato) maar had niet veel tijd om even te gaan rijden toen.
Maar wat een apparaat, man!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

