Dilemma: saaie lease of leuk privé
- dvh
Re: Dilemma: saaie lease of leuk privé
@Vliet
Als je prive een auto (moet?) aanschaffen van zeg 15k.
Of je rijdt een leasebak die je 150,- netto per maand kost en je houd 15k in je zak.
Dan ben je al 100 maanden (8+jaar) verder voordat je dat verschil eruit hebt..:
Ik wil die rekensom wel eens zien.
Als je prive een auto (moet?) aanschaffen van zeg 15k.
Of je rijdt een leasebak die je 150,- netto per maand kost en je houd 15k in je zak.
Dan ben je al 100 maanden (8+jaar) verder voordat je dat verschil eruit hebt..:
Ik wil die rekensom wel eens zien.
- Arthur
- Auto: Nr.51
@Niels: hij berekent dan nog wel die 0,19 per km erin. Kom je ook op 150,- per maand (0,06 per km, totaal 30k uit jouw voorbeeld).
Maar goed, verder met je eens hoor. Voor 150,- in de maand ging ik ook in een Auris hybride rijden ipv een stokoude 530d met km vergoeding
Puur om het zorgeloos rijden. En voor die 15k koop je een leuk speeltje of je laat het in de oude sok. Ben je al 8 jaar verder, zoals dvh zegt, voordat het op is
Maar goed, verder met je eens hoor. Voor 150,- in de maand ging ik ook in een Auris hybride rijden ipv een stokoude 530d met km vergoeding

Puur om het zorgeloos rijden. En voor die 15k koop je een leuk speeltje of je laat het in de oude sok. Ben je al 8 jaar verder, zoals dvh zegt, voordat het op is

-
OnlineLuco
Mensen zijn altijd geneigd naar hun zelf toe te rekenen om hun keuze te verantwoorden.
- tomgtr
Luco schreef:Mensen zijn altijd geneigd naar hun zelf toe te rekenen om hun keuze te verantwoorden.
Zo waar dat! Je wordt wijs op je oude dag Luco!
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Fabian
Ik ben hardstikke blij hoor met die Auris TS. Saai ja, maar wel comfi en ruim en luxe.
En je houdt geld over voor leuk vervoer prive ....
En je houdt geld over voor leuk vervoer prive ....
-
OnlineLuco
tomgtr schreef:Luco schreef:Mensen zijn altijd geneigd naar hun zelf toe te rekenen om hun keuze te verantwoorden.
Zo waar dat! Je wordt wijs op je oude dag Luco!

werd tijd he

- Macboy
Ik ben ook wel benieuwd naar die rekensom !
-
Volgens mij krijg TS i.p.v. de leaseauto ook de leasevergoeding bij zijn bruto salars, dat scheelt ook nog wel.
Dus netto leasevergoeding + netto bijtelling + evt. netto eigen bijdrage + evt. kilometervergoeding = vaak de moeite waard om een leuke auto te rijden.
Zelf overweeg ik dit ook. Voor netto €650,- p.m. kan je best een leuke auto rijden.
Dus netto leasevergoeding + netto bijtelling + evt. netto eigen bijdrage + evt. kilometervergoeding = vaak de moeite waard om een leuke auto te rijden.
Zelf overweeg ik dit ook. Voor netto €650,- p.m. kan je best een leuke auto rijden.
- Niels
- Auto: Prius+
Afhankelijk van je loon is 650,- bruto een 350,- netto en daar rij je natuurlijk niet zoveel bijzonders voor. Moet je zelf ook nog ff je bankrekening plunderen.
Samen met 19 cent/km over 25000km vang je in totaal 750,- en dat klinkt niet onaardig maar tel alles maar eens bij elkaar op aan brandstof, MRB, onderhoud en afschrijving. Afschrijving alleen al als 40k/jaar rijdt is al aanzienlijk, 40k/jr is twee keer onderhoud per jaar en misschien wel een setje banden per jaar, 40k is met een benzine zo maar 6k aan kosten etc.
Ik heb al diverse Excel overzichten gemaakt maar als ik zorgeloos en nieuw kon rijden voor 150,- in de maand dan deed ik het gisteren nog
Samen met 19 cent/km over 25000km vang je in totaal 750,- en dat klinkt niet onaardig maar tel alles maar eens bij elkaar op aan brandstof, MRB, onderhoud en afschrijving. Afschrijving alleen al als 40k/jaar rijdt is al aanzienlijk, 40k/jr is twee keer onderhoud per jaar en misschien wel een setje banden per jaar, 40k is met een benzine zo maar 6k aan kosten etc.
Ik heb al diverse Excel overzichten gemaakt maar als ik zorgeloos en nieuw kon rijden voor 150,- in de maand dan deed ik het gisteren nog