Was gewoon een gave dag weer zoals vanouds!
Wilde zelf en natuurlijk ook voor Df en dfracing goed voor
De dag komen, dus push je dan om ook mee te doen....... Juist ja!
Door de problemen met mijn z3 gtr moest ik een keuze maken met welke auto ik zou gaan rijden. Alleen in de extreme klasse mag je met slicks rijden en onze z3 2.8 stond daar al op. De volgende voorwaarde is dat je ook nog onder "ik meen" 1:58 moet rijden om in de extreme klasse te mogen uitkomen.
Ik had nog een goed s50b32 motor liggen, dus idee was om die in de 2,8 te bouwen en daarmee te gaan rijden. Alles liep voorspoedig tot het moment van testrijden, auto stopt in hoge toeren plots met het geven van vermogen totdat je deze weet af te laten zakken tot stationair loop.
Zoekende naar het probleem maakte we erg
Lange dagen om de auto af te bouwen en ondertussen nog te zoeken naar de storing. Op de dag voor de wedstrijd was het probleem nog niet gevonden en was ondergetekende behoorlijk chagarijnig (vrij uniek is dat).
En nutkees zal nutkees niet zijn om toch een oplossing te vinden. Deze werd gevonden
Bij Lida Dijkstra. Zij was toevallig bij ons langs om te kijken en al
Doende heb ik besloten haar auto over te nemen mits het direct geregeld kon worden.
Dus laat op de avond met weinig energie over de koop gedaan en vandaag om
05:00 uur op om op tijd bij de keuring te zijn.
Vervolgens nog een andere stoel monteren, de auto nader bekijken en dan maar
Eens testen. Dit ging allemaal vrij vlot echter is de zitpositie nog verre van optimaal en moest ik de auto in 2 sessie van 20 minuten leren kennen.
In de 2de sessie in een vrije ronde toch een 1.55 kunnen neerzetten en dat in een auto die voor mij nieuw is, wat een wagen!
Die tijd was goed voor de 2de tijd overall en samen met Elmar gingen we met een goed gevoel de finale in.
Eenmaal daar stonden we opgesteld in de pits en toen het mijn beurt was vloog de zekering van de brandstofpomp er uit
Auto sloeg af en de circuitbreker wilde niet meer ingeschakeld blijven, shit!!!!!
Elmar vloog me met gierende banden voorbij en voor mij zou het avontuur afgelopen zijn, maar wacht!!!!! Fuck me hij doet het opeens weer!! Mede dankzij andre (vermoed ik) mocht ik alsnog rijden!
Dat rijden ging vrij goed maar in de snelle ronde , brak de auto door te koude banden uit in de Tarzan en kon ik er maximaal een 3de tijd er uit halen, toch mooi!!!
Nu echt compleet gesloopt naar een lange week van frustraties, maar de reactie van Elmar toen hij doorhad dat ik Lida haar auto had gekocht maakte dit alles weer waard
Dank aan iedereen die ondersteuning gaf en top dat er weer veel
Df ers aanwezig waren! Klasse!!!
Op naar race2 waar ik met de
Gtr het leven van Elmar wat moeilijker ga proberen te maken