Ze hebben dan BPM betaald om in NL te kunnen rijden zul je bedoelen. Bijtelling gaat over privé gebruik van auto op bedrijfsbalans.
Het hele extra belasting op auto's in de vorm van BPM maakt 't voor buitenlandse bedrijven extra moeilijk om Nederlandse werknemers in auto van de zaak te rijden. Dit geldt naar mijn weten niet als er een bijv. een Belg in Duitse autorijdt, Duitser in Belgische auto.
Het binnen geschraapte geld gaat vervolgens linea recta naar uitkeringstrekkers...
Rijden met buitenlands kenteken in NL
- Sjoerd MP BMW
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Re: Rijden met buitenlands kenteken in NL
Ja klopt, maar volgens mij betaalt hij ook bijtelling in Nederland omdat hij in Nederland woont (en dus daar ook zijn belasting betaalt) en hij zijn auto van de zaak privé gebruikt.Sjoerd MP BMW schreef:Ze hebben dan BPM betaald om in NL te kunnen rijden zul je bedoelen. Bijtelling gaat over privé gebruik van auto op bedrijfsbalans.
Zie hier ook:
Bron: https://www.leaseplan.nl/leaseauto/fisc ... .asp#faq10" onclick="window.open(this.href);return false;10. Moet ik rekening houden met een bijtelling als ik in Nederland woon en in het buitenland werk?
Als u in Nederland woont en een buitenlandse dienstbetrekking of onderneming met een auto van de zaak heeft waarmee u ook privé rijdt, moet voor het privégebruik van de auto een bedrag bij uw inkomen worden geteld, de zogenoemde bijtelling. Deze bijtelling is een percentage (tenminste 25%, 20%, 14% of 0%) van de waarde van de auto.
Voor de waarde van de auto gaat u uit van de oorspronkelijke Nederlandse catalogusprijs van de (bestel)auto, inclusief omzetbelasting en belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM). Dit geldt ook voor auto's die in het buitenland zijn gekocht of in het buitenland geregistreerd staan. Als u een auto heeft die ouder is dan 15 jaar, dan is de bijtelling een percentage van de waarde in het economische verkeer.
Als in uw buitenlandse inkomen een bijtelling wegens privégebruik auto is inbegrepen, heeft u recht op aftrek ter voorkoming van dubbele belasting over de bijtelling
- GTRene
@Sjoerd, denk eerder om misbruik van tegen te gaan en of subsidies voor het wegvallen van inkomsten vanwege subsidies voor bv met groene/ev auto's en dus veel bpm inkomsten en of wegenbelasting gelden mislopen.
las ik laatst niet dat daardoor de belasting iets van 6 miljard misliep?
niet alles gaat naar the so called 'uitkeringstrekkers...meeste gaat op in subsidies e.d. en of teruggave van belasting door slimme ondernemers die van alles kunnen declareren? dat zou ook nog kunnen
of om de dure NL staat te sponseren
en nog veel meer, but you know I guess.
las ik laatst niet dat daardoor de belasting iets van 6 miljard misliep?
niet alles gaat naar the so called 'uitkeringstrekkers...meeste gaat op in subsidies e.d. en of teruggave van belasting door slimme ondernemers die van alles kunnen declareren? dat zou ook nog kunnen

-
Sjoerd,
Yup woonachtig in NL...Papiertje kun je vinden op als ik het goed heb de site van de belastingdienst. Mijn werk vult dit in namelijk. Overigens al een paar keer staande gehouden bij de grens of onderweg in NL, maar dat ik als NL-er een Duitse wagen reed is nog nooit een probleem geweest voor zowel de Duitse als Nederlandse politie.
Groeten,
Eric
Yup woonachtig in NL...Papiertje kun je vinden op als ik het goed heb de site van de belastingdienst. Mijn werk vult dit in namelijk. Overigens al een paar keer staande gehouden bij de grens of onderweg in NL, maar dat ik als NL-er een Duitse wagen reed is nog nooit een probleem geweest voor zowel de Duitse als Nederlandse politie.
Groeten,
Eric
- Niels v D
Ik woon in DK en rij dus ook op Deense platen- De Deense fiscus is vrij streng op buitenlandse voertuigen, gaat zelfs zover dat ze een a twee maal per jaar een soort razzia houden op de Universiteitsparkeerplaats, en bij de grens wordt er ook aardig streng gecontroleerd.
In Nederland staande gehouden met Deens kenteken, agent wilde niet geloven dat ik geen NL ingezetene was vanwege m'n Nederlandse paspoort (Je zou zeggen dat ze dat zo kunnen opzoeken). Uitendelijk maar voorgerekend wat m'n auto op Deense platen kost in vergelijking met NL platen, toen begon hij al iets vriendelijker te worden.
Als ingezeten mag je maximaal twee weken rijden mits je vooraf ontheffing aanvraagt. Al het andere is bewust of onbewust risico lopen.
In Nederland staande gehouden met Deens kenteken, agent wilde niet geloven dat ik geen NL ingezetene was vanwege m'n Nederlandse paspoort (Je zou zeggen dat ze dat zo kunnen opzoeken). Uitendelijk maar voorgerekend wat m'n auto op Deense platen kost in vergelijking met NL platen, toen begon hij al iets vriendelijker te worden.
Als ingezeten mag je maximaal twee weken rijden mits je vooraf ontheffing aanvraagt. Al het andere is bewust of onbewust risico lopen.
- JP
Ik heb Poolse collega's die werken dus in NL, wonen net over de grens in Duitsland en rijden gewoon al jaren met Pools kenteken rond. Het zal wel mogen dan......... 

- Sjoerd MP BMW