E46 Touring M..xxx Euh 320i Te Koop

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Martijn_bmw

Re: E46 Touring M3 te koop

Bericht door Martijn_bmw » 23 sep 2014, 13:55

RutgerK schreef:
ErikS schreef:
HarryC schreef:Dat kenteken geneuzel, snap niet waar mensen zo moeilijk over doen.....
A: Waarom op kenteken?
B: Ik heb een E36 M3 station gehad en na 30 minuten rdw stond alles netjes op kenteken, stelt echt niets voor. Waar je alleen goed op moet letten is dat je alle history kent van de M3 motor en auto en deze kunt overleggen, als je dat niet kunt overleggen wordt het lastiger, maar anders echt piece of cake.
Ik heb geen zin in dat geneuzel, ik heb de auto namelijk niet opgebouwd.
Indien het zo'n kleine moeite is zeg ik; Dan moet de verkoper dat gelijk doen!

Krijgt ie absoluut meer voor z'n auto terug.

@ rutger; van 6 naar 6 cilinder. Dat is geen probleem.
Oh ja, een 320i uit de good old times. ;-)
beetje topic vervuiling maar ook van 4 naar 6 cilinders is geen probleem ;-) ik heb eens van 318i naar 325i omgebouwd en laten keuren... (uurtje keuring dus en 100EUR)

HarryC

Bericht door HarryC » 23 sep 2014, 16:51

Walter schreef:
HarryC schreef:Dat kenteken geneuzel, snap niet waar mensen zo moeilijk over doen.....
A: Waarom op kenteken?
Stel je rijdt iemand invalide en de verzekeraar kijkt even naar je auto. Dan ben je waarschijnlijk daarna de rest van je leven failliet. En mag je degene die invalide is in de ogen kijken om te zeggen dat die persoon onvoldoende uitgekeerd krijgt omdat jij niet snapt waarom mensen daar zo moeilijk over doen.
Echt nog nooit meegemaakt dat hier controle op is gekomen, ook niet na een ongeval.
Maar het zal wel. Maar als de historie van het blok en of donor auto onduidelijk is moet je wel problemen verwachten bij de rdw. Maar wellicht kun je hier ook wel iets creatiefs op verzinnen met een andere m3 die total loss is Ofzo. Waar een wil is, is een weg.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 sep 2014, 17:28

Martijn_bmw schreef: beetje topic vervuiling maar ook van 4 naar 6 cilinders is geen probleem ;-) ik heb eens van 318i naar 325i omgebouwd en laten keuren... (uurtje keuring dus en 100EUR)
Omdat die 325i al een type goedkeuring heeft dus is het niet veel meer dan een formaliteit. Tegenwoordig moet je laten zien waar de motor vandaan komt.

Nevertheless..... Een fantastische auto. Het heeft niet de prioriteit maar wat had ik deze er graag bij gehad. Helemaal als het ook nog een SMG was, imho grenst dat aan de perfecte wagen :D

SlowCo

Bericht door SlowCo » 23 sep 2014, 17:30

Ach, het gaat goed tot het fout gaat, en dan verkoop je toch gewoon je huis... :roll:

Als je een paar ton overwaarde hebt kun al een kleine invaliditeit vergoeden. En geloof me, als er meer dan een halve ton schade (en dat is al heel snel bij letselschade) uitgekeerd moet worden, zal een verzekeraar echt wel zoeken naar een reden om niet te hoeven betalen. Dus ik hoop van harte dat al die mensen die dit zo licht opvatten nooit een ongeluk veroorzaken...

P.S. Is het niet zo dat je maar tot bouwjaar 1999 eenvoudig kunt herkeuren?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2014, 17:45

Deze is van '99.

Fernando

Bericht door Fernando » 23 sep 2014, 18:30

Dan dus niet eenvoudig... :tooth:

B46

Bericht door B46 » 23 sep 2014, 20:50

Als het goed is staat het originele (M3) chassisnummer op de DME motorcomputer, dit chassisnummer zou ik via de originele uitleescomputer zichtbaar moeten zijn in meerdere modules.
Even googlen of er nergens melding is gemaakt op fora oid, even een VIN-decoder erop los laten, en je hebt al wat historie.
Met dat chassisnummer kunnen ze bij de RDW al in het europese kentekenregister (Eucaris) de historie van de Donor M3 opvragen, mits Europees toegelaten (geen USA).
Alleen wel een risico'tje, mocht het toch om een gestolen M3 gaan, kun je alles inleveren, en als het helemaal tegen zit kun je je nog verantwoorden voor heling, ondanks dat je hem in goed vertrouwen gekocht hebt.

Knot

Bericht door Knot » 23 sep 2014, 21:15

Lastig verhaal hoor.. doe mij dan maar die one-off die bij BMW zelf staat... titansilber.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 23 sep 2014, 21:59

Inleveren betwijfel ik zeer, zeker als particulier. Je bent juridisch 'gewoon' eigenaar van iets wat eventueel ooit gestolen is. Als je op een ooit gestolen fiets rijdt ben je ook gewoon eigenaar, en mag de vorige eigenaar hem ook niet gewoon terug hebben.

Dat het problemen geeft met registratie op het kenteken geloof ik wel, inleveren niet...

GTRene

Bericht door GTRene » 23 sep 2014, 22:00

ik zou hem dan eerst zelf uitlezen en eens gaan speuren naar dat nr en info zien te krijgen, als dat helder is te krijgen (zoals B46 noemt) dan kan je veel meer :)

Luco

Bericht door Luco » 23 sep 2014, 22:10

ErikS schreef:
Over het kenteken, ik heb mij er nooit druk over gemaakt. Nooit problemen mee gehad, ik zie in principe niet in wanneer er een probleem zou optreden. Niemand ziet zomaar dat er wat afwijkt aan de auto.
Je heb er gelukkig niemand mee aan gereden.
Je zou iemand blijvend invalide rijden met zo'n auto...... :bag:

Verzekering keert dan gewoon echt niet uit.
Wat ik begrepen heb is dat de verzekering wel uitkeert, maar dat ze jouw als veroorzaker gewoon helemaal leegzuigen tot ze de laatste cent terug hebben.

Lijkt me overigens niet dat een "liefhebber" gestolen spul gebruikt om een auto om te bouwen.

Denk wel dat die makkelijker verkoopt als die helemaal klopt op kenteken.
Inleveren is niet aan de orde als je hem als particulier in vertrouwen heb gekocht en je hebt aan je onderzoeksplicht voldaan, kennis van me had een motor gekocht (bij een dealer) bij controle bleek die gestolen te zijn, kreeg gewoon een inlegvel bij zijn kenteken.

FunnyDrives

Bericht door FunnyDrives » 23 sep 2014, 22:50

Ik ben er zeker van dat het geen gestolen auto betreft, de ombouw is gedaan bij een nog steeds zeer legitiem autobedrijf. Ik had vandaag geen tijd om ze te bellen, morgen. Misschien hebben ze de info nog, hoewel het 9 jaar geleden is. Een kenteken of factuur van een sloperij is voldoende volgens de RDW keurmeester. Als ik iets kan vinden zal ik het regelen met de RDW.

Mocht dat niet lukken dan ben ik persoonlijk van mening (let op: ik wil in deze draad hier géén heftige discussie over laten losbarsten! Ik wil het issue alleen wel tweezijdig belichten, na de eerder geschetste schrikbeelden) dat het een nogal virtueel risico is. De kans dat je een ongeluk hebt (1:300?) x met genoemde nare gevolgen (1:100?) x dat je de schuld krijgt (1:2?) x dat de verzekering het motorblok gaat checken (1:10?). Ik zit al op 0,0000016 .

En ik ben géén luchtig iemand wat betreft verantwoordelijkheid jegens ieder. Maar, natuurlijk begrijp ik het dat beter is als je er helemaal geen risico op neemt. Ik wil alleen aangeven waarom het mij nooit zo bezig heeft gehouden, het onderwerp in (mijn) perspectief zetten. Risico inschattingen jegens de omgeving doet iedereen, ook als je op de openbare weg dieper dan toegestaan het gaspedaal intrapt. Bij een ongeluk met nare gevolgen is de verzekering nooit een goedmakertje. Gewoon geen ongelukken met anderen veroorzaken lijkt mij de opdracht. Ik heb dat in 27 jaar in ieder geval nooit gedaan.

Han

PS als hier toch een discussie over losbarst zal ik dit bericht weer verwijderen hoor! Of elders voortzetten.

Tim N

Bericht door Tim N » 24 sep 2014, 00:12

Als dat op kenteken hebben van de motor nou de bottelneck is voor een koper waarom dan niet het omkeuren op jou kosten tot de mogelijkheden laten behoren? Als het allemaal geen probleem is zal dit de verkoop misschien wel bespoedigen.

dvh

Bericht door dvh » 24 sep 2014, 08:47

Ik wil niet flauw doen. 3k + mijn 316 en we praten nergens meer over.. :mrgreen:

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 24 sep 2014, 11:21

Omdat ik zelf de compact op wil bouwen naar M3 heb ik contact gehad met de rdw. Je dient de herkomst van het blok aan te kunnen tonen. Er zijn hiervoor 2 zaken van belang;

- Factuur van de aankoop van het blok of donorauto
- Historie van het blok. Dit kunnen de papieren van de donorauto zijn, maar ook een bevestiging van BMW van het chassisnummer en de motorcode. Indien het blok van diefstal afkomstig is heb je een probleem en mag je de auto laten staan.

allen

Bericht door allen » 24 sep 2014, 11:59

Kleine moeite en de auto is dan direct verkocht. Erik bij voorbaat gefeliciteerd met je spoedige aankoop. :thumbup:
ErikS schreef:'t Blijft jammer van het kenteken....
Zet 't op kenteken en ik haal m vanmiddag nog op... :mrgreen:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 24 sep 2014, 12:01

Het bouwjaar van de omgebouwde auto mag niet jonger zijn dan 1998 als ik me niet vergis.

ErikS

Bericht door ErikS » 24 sep 2014, 12:02

allen schreef:Kleine moeite en de auto is dan direct verkocht. Erik bij voorbaat gefeliciteerd met je spoedige aankoop. :thumbup:
ErikS schreef:'t Blijft jammer van het kenteken....
Zet 't op kenteken en ik haal m vanmiddag nog op... :mrgreen:
Zou een mooie optie zijn.
Hij heeft echter al hogere biedingen.....

Plus als je dit topic leest ist nog een hele toer voordat het werkelijk waar op kenteken staat.

Tim N

Bericht door Tim N » 24 sep 2014, 12:16

Die hele tour valt echt reuze mee.

Hogere biedingen is nog geen verkoop, zul jij toch moeten weten ;-P

FunnyDrives

Bericht door FunnyDrives » 24 sep 2014, 14:31

Ik heb vernomen van de ombouwer dat er geen info over de donorauto meer is in zijn bezit. Dus de RDW tour is niet meer relevant.

Verder inderdaad div. geïnteresseerde contacten, ik verwacht dat de auto zaterdag verkocht is!

Han

B46

Bericht door B46 » 25 sep 2014, 00:24

Zoals ik al zei, hang hem eens aan een BMW uitlees computer.
Hier moet het originele M3 chassisnummer te zien zijn, en anders op de DME motorcomputer zelf (zit bij de zekeringkast onder de motorkap).
Ook een liefhebber / legitiem bedrijf / eerlijk persoon, kan (al dan niet bewust) een verdachte donor auto of motorblok via internet aanschaffen.
Heb het vaker meegemaakt met schade auto's die een WOK melding hadden, met delen gerepareerd zonder historie / bewijs waar het vandaan kwam. Kenteken is gewoon ongeldig verklaard en auto was rijp voor de sloop.

FunnyDrives

Bericht door FunnyDrives » 25 sep 2014, 09:03

B46 schreef:Zoals ik al zei, hang hem eens aan een BMW uitlees computer.
Hai ....
Natuurlijk had ik je bericht wel gelezen, alleen begrijp ik niet wat ik met de informatie dan zou moeten. De RDW keurmeester (die ik gebeld heb) vraagt:
- kenteken nummer donor auto (waarvan ik de kans zeer klein acht dat ik die vind adhv chassisnummer van een ombouw in 2005, donor auto uit 2001)
of
- nota van de autosloperij met de daarop de donor auto

De ombouwer's familie heeft zelf een autosloperij en de 2001 M3 donor auto was een schade auto die hij zelf heeft ontmanteld. Vandaar dat zeker is dat het legitieme waar betreft. Ik kan de door RDW gevraagde info niet achterhalen, dus zoals ik al zei is de RDW route niet meer relevant.

Ook zou het behoorlijk onlogisch zijn om een functionerende intacte M3 te gebruiken voor de 'omkat' van een Touring M3. Het gaat niet alleen om een motorblok, maar alles is overgezet: hele aandrijflijn tot en met achterdiff, ophanging, remmen, de electronica/kabelboom, tot en met stuur en stuurhuis, schakelpook, stoelen, dashboard etc. Dus er zijn geen 'onderdelen' hier en daar op de kop getikt, het is geen Frankenstein. Het is gewoon een gehele E46 M3 met een Touring jasje. Het duurde alleen een jaar om dat jasje er op te zetten...

Wellicht goed bedoeld advies, maar ik zie dus de meerwaarde niet en ik begrijp niet wat je met je post wilt op mijn verkoopdraadje!

Groet,
Han

ErikS

Bericht door ErikS » 25 sep 2014, 10:01

Bij BMW kan je heel veel achterhalen met het chassisnr. Han.

Dus het is een goed advies wat mij betreft.... Maar lekker laten zo; hij is toch verkocht. ;-)

Hans

Bericht door Hans » 25 sep 2014, 10:42

Ja en dat die volgende eigenaar een keer in een algemene verkeerscontrole terecht komt is zijn probleem.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 sep 2014, 10:47

Nou ja, ontstaan uit de discussie over het 320i op kenteken ipv M3. B46 is aardig thuis in deze materie dus idd een goedbedoeld advies. Er staan hier meer posts in je verkooppraatjes zonder meerwaarde. Daarbij heeft zijn post nog de meeste waarde. Wees blij dat niet iemand gezeurd heeft over het doorlinken naar MP ipv zelf hier ook ff knappe foto's neer te zetten :)
FunnyDrives schreef: Wellicht goed bedoeld advies, maar ik zie dus de meerwaarde niet en ik begrijp niet wat je met je post wilt op mijn verkoopdraadje!

Groet,
Han

Plaats reactie