Bye bye Megane RS, Hello Seat Leon Cupra
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Re: Bye bye Megane RS, Hello Seat Leon Cupra
Complimenten voor de staat en conditie van de auto. Vlekkeloos. Geen putje en/of deukje te zien. Interieur smetteloos. Daar lag het niet aan. En ik heb een hothatch afwijking. Dit is nu mijn vierde op rij (BMW 130i, Golf GTI 6, Megane RS en nu Leon Cupra).
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat lijkt me ook zeg, dat is echt niet flauwsitechris schreef:340/350 pk. Rond de 450 nm. In combinatie van een gewicht van 1300 kg voldoende powerBram schreef:Daar ga je niet mee voor joker rijden. Prachtig man, succes met wachten
Wat voor vermogen verwacht je ermee te hebben na de JD kuur?

- Luca
Gefeliciteerd met de aankoop van een matige machine! Nu alleen nog effe wachten.
Iedereen maakt keuzes op basis van zijn eigen referentie kader. Ik kan het weten
Maar een nieuwe Cupra tov een bijna 5 jr oude BMW (ookal is hij top). Ik had ook voor de Cupra gekozen.
Iedereen maakt keuzes op basis van zijn eigen referentie kader. Ik kan het weten

Maar een nieuwe Cupra tov een bijna 5 jr oude BMW (ookal is hij top). Ik had ook voor de Cupra gekozen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik ben ook hot hatch fan dus begrijp het ook wel. Mis mijn Golf 6 GTI nog regelmatig. Succes met wachten. 

- Bram
Gloednieuw of een bijna 5 jaar oude auto die bij het rijden net niet overtuigd. Sja, dan snap ik de keus ook wel hoor, al zal die BMW er vast niet gedateerd bij staan...
- dvh
Maar had jij ook niet een leaseauto Chris ?
- sitechris
Ik mag mezelf inmiddels ook een hothatch fanboy noemen. Keus zat in deze wereld, maar toch is dit alweer mijn vierde hothatch op rij (130i, GTI 6, Megane RS en nu de Cupra).Wouter81 schreef:Ik ben ook hot hatch fan dus begrijp het ook wel. Mis mijn Golf 6 GTI nog regelmatig. Succes met wachten.
- sitechris
yep, ook een Leon maar dan diesel 150 pk TDI FR waar ik 60/70k per jaar in rijd. Vandaar dat de Cupra leasen geen optie voor me is, inc de kilometers in de Cupra kom ik rond de 80/90k per jaar uit.dvh schreef:Maar had jij ook niet een leaseauto Chris ?
De diesel alleen privé rijden vind ik niet zo'n fijne optie. Mijn funauto moet benzine zijn. En ik wil een 300 pk plus auto voor erbij, een auto die ik meeneem op vakantie, waar ik mee kan knallen op de Autobahn, die ik kan uitlaten in de Eiffel en de Alpen en die ik zonder stress en gezeur met een werkgever kan optimaliseren (denk aan tuning, uitlaatje etc).
Het is voor mij overigens geen belemmering om twee Leonnetjes voor de deur te hebben. De auto die het best voldoet aan mijn (volledig subjectieve) eisen staat voor mijn deur. Voor de zakelijke als mijn privé auto stel ik andere eisen. En bij mij voldoet in beide gevallen de Seat Leon het best. Maar volgend jaar zal de leaseslaaf vervangen moeten worden, wellicht bestel ik dan iets anders, alhoewel ik erg content ben met de FR. Ik zou hem nu zo weer bestellen.
- dvh
Ok. Duidelijk. Maar dan begrijp ik je keuze in dit geval toch iets minder
Neemt niet weg dat de Cupra gewoon een mooie auto is.

Neemt niet weg dat de Cupra gewoon een mooie auto is.
- jos_br
Geweldig hier te lezen dat je je moet verdedigen vanwege de keuze door een BMW te laten staan voor een Seat
Jos.

Jos.
- dvh
Als je al eenzelfde FR leon hebt dan zou ik als 2e cruize auto voor de z4 gaan.
Maar als allrounder snap ik de Cupra heel goed. Alleen wat minder als je er al een hebt
Maar als allrounder snap ik de Cupra heel goed. Alleen wat minder als je er al een hebt

- Niels
- Auto: Prius+
Verdedigen? Nee hoor, zeker niet. Argumenten zijn duidelijk en altijd subjectief. Chris moet er mee rijden en niemand anders hier maar je mag er toch wel over discussiëren? Anders zou Chris zijn motivatie ook niet zo uiteen zetten lijkt mejos_br schreef:Geweldig hier te lezen dat je je moet verdedigen vanwege de keuze door een BMW te laten staan voor een Seat![]()
Jos.

- Riceaux
Maar 1 conclusie mogelijk. De Leon Cupra is een machtig goeie machine!dvh schreef:Als je al eenzelfde FR leon hebt dan zou ik als 2e cruize auto voor de z4 gaan.
Waarom heb je er voor gekozen om tot januari te wachten? Je zit nu de rest van het jaar zonder fun auto?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Het is idd pas augustus? Ik had hem al opgehaald
Ik heb ipv de BMW ook een Leon FR TDI overwogen
Scheelde niet veel of ik had een SEAT gehad 

Ik heb ipv de BMW ook een Leon FR TDI overwogen

- sitechris
Het is een nieuwe auto en de cupra heeft al vrij lange levertijd. Levering zou in december pas kunnen. Dan is het financieel een stuk gunstiger om de auto in januari op kenteken te zetten. Een gebruikte vind ik geen optie. Wil hem zelf kunnen samenstellen.Riceaux schreef:Maar 1 conclusie mogelijk. De Leon Cupra is een machtig goeie machine!dvh schreef:Als je al eenzelfde FR leon hebt dan zou ik als 2e cruize auto voor de z4 gaan.
Waarom heb je er voor gekozen om tot januari te wachten? Je zit nu de rest van het jaar zonder fun auto?
Ander punt: ik heb er geen moeite mee dat er discussie plaatsvindt rondom mijn autokeuze. Helemaal niet zelfs. Anders had ik niet moeten posten. Ik snap overigens best dat er genoeg mensen zijn die dit onlogisch vinden

Laatst gewijzigd door sitechris op 17 aug 2014, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Geweldige auto
Nu is de afweging tussen nieuw en jong gebruikt, al had ik voor 32k een demo uit Duitsland gehaald.....
maar ieder zijn keuze..... 

Nu is de afweging tussen nieuw en jong gebruikt, al had ik voor 32k een demo uit Duitsland gehaald.....

- sitechris
Inc korting (had geen inruiler), afleverkosten en alle opties die ik eerder heb genoemd ben ik klaar voor 39k. Je hoort mij niet klagen over de prijs 

- JP
Zeker niet, maar persoonlijk word ik
van levertijden. Zo'n Cupra staat ook op mijn shortlist, ergens tussen wijsheid en je-weet-wel..... 
Edit; heeft Seat-dealer de auto doorgestoten naar VKV of verkopen die ook al Seat ?

Edit; heeft Seat-dealer de auto doorgestoten naar VKV of verkopen die ook al Seat ?
-
Gefeliciteerd met de Cupra. Vind het toch wel jammer van die Megane, maar soms wil je weer wisselen.
Z4 zag er ook goed uit. Mooie kleur, juiste bekleding, zeer goed in de opties....wel import.
Z4 zag er ook goed uit. Mooie kleur, juiste bekleding, zeer goed in de opties....wel import.
- sitechris
Heb de Megane zelf verkocht aan VKV en daarna ben ik gaan onderhandelen met de Seat dealer. Heb 7,5% korting gekregen.
- Luca
Is er een link voor die bmw? Ben nu wel benieuwd.
- GTRene
mooie kar hoor, gefeliciteerd.
eneuh 1600kg die Z4
denk dat de vering achter zacht is voor de grip met het vermogen en de voortrein extra stevig om niet te overhellen in de bochten ivm dat achter al vrij zacht is.
maar 1600kg, das gewoon te veel, dat ga je wel voelen idd, zo'n ding zou max 1400kg moeten wegen.
eneuh 1600kg die Z4

denk dat de vering achter zacht is voor de grip met het vermogen en de voortrein extra stevig om niet te overhellen in de bochten ivm dat achter al vrij zacht is.
maar 1600kg, das gewoon te veel, dat ga je wel voelen idd, zo'n ding zou max 1400kg moeten wegen.
- Fernando
Luca schreef:Is er een link voor die bmw? Ben nu wel benieuwd.
Ja natuurlijk, je hebt de A4 inmiddels alweer 3 maanden...

- Bram
- GTRene
ook best wat vermogenPowerpackung stehen 375 PS und 489 Nm Drehmoment.

heeft zo'n ding nu alleen FWD of toch awd?
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 47386.html" onclick="window.open(this.href);return false;