Precies, ik heb het ook wel eens na een lange sleutelnacht gehad dat ik de wielen niet fatsoenlijk heb vastgezet en ik de snelweg opdraaide en wat voelde, ook snel op de vluchtstrook alles nog even nagetrokken, verder niets aan de hand.
Dat je op een zware vrachtwagen de boel aan puin rijd is ook iets met appels en peren?
Verder zet ik normaal alles gewoon goed vast, maar natrekken vind ik inderdaad niet zo nodig, ik haal zeker van m'n hobbywagens de wielen zo vaak erop en eraf en ik heb alleen nog maar gehad dat ze vaster zitten dan losser.
Hooguit dat het wel even het checken waard is als de boel nog warm is als je het circuit afkomt, zoals Knot al aangeeft. Maar theoretisch klopt het echt niet dat je wielen zomaar loslopen.
Neemt niet weg dat het geen kwaad kan, maar ik zie dit meer als een juridisch indekpraatje dan logica.
Wielen natrekken...?
-
- yorick
Re: Wielen natrekken...?
officieel moet het natrekken gewoon. Tijdens het eerste ritje gaan ze toch iets zetten door de werkende krachten. Bij mij gaan ze altijd iets vaster na een ritje.
Een complete naaf in het vet is garantie dat het wiel losloopt. Dat geeft aan dat het best precies komt.
Bij mijn auto's trek ik niet altijd na, soms komt het er gewoon niet van. Afgelopen winter heb ik linksachter een wiel gehad wat los liep. Ik vermoedde dat er een draagarmkogel uit lag, maar het wiel kon gewoon 5mm bewegen. Maar ik ga niet beweren dat het komt door het niet natrekken, misschien ben ik hem gewoon in de eerste plaats vergeten vast te zetten

Een complete naaf in het vet is garantie dat het wiel losloopt. Dat geeft aan dat het best precies komt.
Bij mijn auto's trek ik niet altijd na, soms komt het er gewoon niet van. Afgelopen winter heb ik linksachter een wiel gehad wat los liep. Ik vermoedde dat er een draagarmkogel uit lag, maar het wiel kon gewoon 5mm bewegen. Maar ik ga niet beweren dat het komt door het niet natrekken, misschien ben ik hem gewoon in de eerste plaats vergeten vast te zetten