ervaringen met ingrijpen DSC, werkelijk veilig?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Ronnie

Re: ervaringen met ingrijpen DSC, werkelijk veilig?

Bericht door Ronnie » 10 jun 2014, 13:59

dit betreft niet mijn daily, maar op het circuit doe ik dat inderdaad. voor de E46 zijn daar wat houtje touwtje manieren voor maar dan blijft je ABS lampje weer branden en dat soort grappen, dat heb ik liever niet.

Ik heb het hele systeem laten zitten zodat als ik de auto ooit weer wil verkopen / op de weg gebruiken dat dat nog mogelijk is.

Erik
Auto: BMW ///M

Re: ervaringen met ingrijpen DSC, werkelijk veilig?

Bericht door Erik » 11 jun 2014, 23:22

Ik heb op de M5 ook zo'n knopje.
Met 2 modussen, ook MDM dan is alleen de TCS uit.
Dat is voldoende om een auto in een drift te brengen, dan kun je perfect voelen wat de DSC doet om hem eruit te halen. Je moet dan wel lomp doen anders grijpt hij al snel in. Alles uit is strepen trekken.

Op de Subaru Sti zat ook een DSC knopje, maar echt uit ging hij niet.
Dan kreeg je tijdens het insturen al een ingreep op 1 van de voorwielen en dat is idd levensgevaarlijk als je de auto aan het zetten bent voor de apex..........dat systeem behoorde uit te zijn, ook volgens subaru benelux, enige dat over bleef was de abs zekering eruit trekken........later omgelegd met een klein schakelaartje in het handschoenenkastje. Met de kennis van nu zou ik zo'n auto dus niet meer hoeven te hebben eigenlijk. Bepaal zelf wel wat ik wil denk' ?
:bag:

Plaats reactie