Tips rondetijd verbeteren CPZ

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Reind

Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ

Bericht door Reind » 27 mar 2014, 10:34

Hij rijd gewoon wat rustiger. Anders word de bijrijder misselijk en kan hij bovendien die camera niet fatsoenlijk vasthouden.

De lijnen zijn perfect. Wel een beetje jammer van heel toe. Dat doe ik zelfs nog in de Scenic van mijn vrouw :kikker:

Ik nodig Glnk eens uit een rondje mee te rijden op het circuit. Ga ik helemaal los, ben benieuwd of je alles binnenhoud.........

Hielke

Bericht door Hielke » 27 mar 2014, 11:24

Wat ontwikkelt dit draadje zich weer tergend langzaam. Alsof er niet genoeg munitie is!

Het weinige wat er is rechtvaardigt natuurlijk al een shootout. Nutkees vs glnk in een E36.

Ik zet dan toch maar m'n centen op Nutkees :-)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 27 mar 2014, 11:29

Ik wil graag hierop reageren, maar dat kan pas op het moment dat ik uitgelachen ben.
Helaas kan dat nog even duren. :lollerdelol:

Kees reed vorige week een 2.05 in de DFRacing Z3 Coupé (standaard 2.8 met 193pk) met passagier, op oude banden. Dat vond ik matig, dus zodra hij weer op de zaak is zal ik hem achter de Playstation zetten... :mrgreen:

Even on topic over de 206. De lijnen zijn niet heel verkeerd, maar de manier van remmen wel; als je zo blijft rijden zorg je voor extra slijtage aan je remmen, omdat je te voorzichtig en te lang remt. Verder betaal je inschrijfgeld voor de hele breedte van de baan, dus gebruik die vooral ook.
Ik denk dat je nu zomaar nog 7-8 seconden laat liggen, waarvan een groot gedeelte in het remmen en in het niet gebruiken van de hele breedte van de baan zit.

Geert.

Bericht door Geert. » 27 mar 2014, 11:32

Ja dat idee had ik ook al dat Kees niet zo hard door de bochten gaat.. beetje iedereen inhalen op vermogen. Ook nog in een Viper een makkelijkere auto om te rijden bestaat er eigenlijk niet. Zou hem wel eens in een Z3 Coupe circuitwagen willen zien rijden, dan mist hij het vermogen en komt hij vast niet onder de 2.20 uit ... :lollerdelol: :mrgreen:

@Hielke... ik zeg doen ... 10 april mannen ??

glnk

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 11:34

Peter Tunissen schreef:Ik wil graag hierop reageren, maar dat kan pas op het moment dat ik uitgelachen ben.
Helaas kan dat nog even duren. :lollerdelol:

Kees reed vorige week een 2.05 in de DFRacing Z3 Coupé (standaard 2.8 met 193pk) met passagier, op oude banden. Dat vond ik matig, dus zodra hij weer op de zaak is zal ik hem achter de Playstation zetten... :mrgreen:
Met deze standaard auto?:
Afbeelding
Zo stonden ze vroeger volgens mij ook bij de BMW dealer ja.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 mar 2014, 11:40

Hielke schreef:Het weinige wat er is rechtvaardigt natuurlijk al een shootout. Nutkees vs glnk in een E36.
Dat lijkt me eigenlijk ook wel een hele leuke test. :df:

glnk

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 11:43

Hielke schreef:Wat ontwikkelt dit draadje zich weer tergend langzaam. Alsof er niet genoeg munitie is!

Het weinige wat er is rechtvaardigt natuurlijk al een shootout. Nutkees vs glnk in een E36.

Mag ik dan eerst even de baan verkennen? Ik heb er nog nooit gereden. Het zal wel te gek zijn dat je op lap 1 ever iemand zoek rijd die cursussen circuitrijden geeft. Ik ben er voor in hoor. Als jullie samen even de huur E36 sponsoren kom ik langs om te rijden.
Laatst gewijzigd door glnk op 27 mar 2014, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 11:44

Ik zet mijn geld op glnk

Reind

Bericht door Reind » 27 mar 2014, 11:46

Het vermogen is zoals omschreven inderdaad standaard. Wellicht ietsje minder nadat hij van band is gerold jaren geleden.

2:05 met Z3 is trouwens best hard. Reden jullie die tijd op de Vredestein bandjes die ik op de foto zie? Waarschijnlijk niet. En wat weeg een Z3 in DF trim.

Reind

Bericht door Reind » 27 mar 2014, 11:48

glnk schreef:
Hielke schreef:Wat ontwikkelt dit draadje zich weer tergend langzaam. Alsof er niet genoeg munitie is!

Mag ik dan eerst even de baan verkennen? Ik heb er nog nooit gereden. Het zal wel te gek zijn dat je op lap 1 ever iemand zoek rijd die cursussen circuitrijden geeft. Ik ben er voor in hoor. Als jullie samen even de huur E36 sponsoren kom ik langs om te rijden.

Tenzij je 15 jaar kart/race ervaing hebt leef je volledig in dromenland.

glnk

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 11:50

Stel je E36 ter beschikking, dan heeft DF er een leuk nieuwsitem bij ;)

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 11:53

Reind schreef:
glnk schreef:

Tenzij je 15 jaar kart/race ervaing hebt leef je volledig in dromenland.
In hetzelfde dromenland waarin mensen zonder voldoende race/circuit ervaring zichzelf zo goed vinden dat ze wel even iedereen les kunnen geven.

*nu duurt het toch heel lang voor ik uitgelachen ben*

Geert.

Bericht door Geert. » 27 mar 2014, 11:56

glnk schreef:

Ik geloof niet echt dat het een interessante wedstrijd wordt.. maar puur voor de lol is het natuurlijk wel lachen. Hoop wel dat Peter de auto even kan verzekeren voor die dag dan :lollerdelol:

Om dan maar meteen hierop in te haken en weer eens een ouderwets gezellige dag Zandvoort te hebben. Als de topicstarter dan ook aanwezig is dan combineren we gelijk het rijden van lijnen etc.

Sponsoring shootout €10 p.p

1 glnk
2 Kees
3 Peter
4 Geert
5
6
7
8
9
10
.
.
.

KmL

Bericht door KmL » 27 mar 2014, 12:10

Ik zet mijn geld ook op glnk.

ik wil binnenkort eens langskomen bij een df trackday om een paar rondjes met mijn porsche te rijden over cpz. ( al met peter tunissen over ge pmed )

en ik wil ook best mijn naam zuiveren in de DF Z3, dan is dat ook opgelost ;)

WJ

Bericht door WJ » 27 mar 2014, 12:12

Waar kan ik me inschrijven om te laten zien hoe het moet?

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 12:15

KmL schreef:Ik zet mijn geld ook op glnk.

ik wil binnenkort eens langskomen bij een df trackday om een paar rondjes met mijn porsche te rijden over cpz. ( al met peter tunissen over ge pmed )

en ik wil ook best mijn naam zuiveren in de DF Z3, dan is dat ook opgelost ;)

Hee meneer keijmel :lol:

Goedemans

Bericht door Goedemans » 27 mar 2014, 12:22

Qua testosteron level zijn er in ieder geval heel wat df-coureurs die het winnen van Vettel. :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 12:24

Goedemans schreef:Qua testosteron level zijn er in ieder geval heel wat df-coureurs die het winnen van Vettel. :mrgreen:
Op dit moment wint iedereen van Vettel :lollerdelol:

Andre

Bericht door Andre » 27 mar 2014, 12:34

De playstation racers brigade willen the real thing.

Hielke en ik nemen een ATV en komen jullie aanmoedigen.

:hosanna: :hosanna:

Reind

Bericht door Reind » 27 mar 2014, 12:41

glnk schreef:Stel je E36 ter beschikking, dan heeft DF er een leuk nieuwsitem bij ;)

Lijkt me niet zo goed idee. Tenzij je een borg betaald van 15K.

Archiebald

Bericht door Archiebald » 27 mar 2014, 12:49

Omg.... Dit topic gaat wel lekker he :coffee:
Peter Tunissen schreef:Even on topic over de 206. De lijnen zijn niet heel verkeerd, maar de manier van remmen wel; als je zo blijft rijden zorg je voor extra slijtage aan je remmen, omdat je te voorzichtig en te lang remt. Verder betaal je inschrijfgeld voor de hele breedte van de baan, dus gebruik die vooral ook.
Ik denk dat je nu zomaar nog 7-8 seconden laat liggen, waarvan een groot gedeelte in het remmen en in het niet gebruiken van de hele breedte van de baan zit.
Aan dit soort reacties heb ik wat. Of hij eigenlijk. Ik zal er niet heeel snel nog eens rijden.... Een DF trackday is voor mij niet echt betaalbaar. (Daarnaast moet er ook eerst e.e.a aan de E30 gebeuren voordat ik weer ga rijden op t circuit) Ik zal hem die informatie over de circuittraining nog wel even sturen! Kan ik natuurlijk altijd mee komen voor wat foto's.

glnk

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 12:53

Andre schreef:De playstation racers brigade willen the real thing.

Hielke en ik nemen een ATV en komen jullie aanmoedigen.

:hosanna: :hosanna:
Top. Andre, van jou kan ik nog wat leren, maar die pretender onder de naam nutkees moet bij mij niet aankomen met zijn praatjes. Hij heeft de basis van sportief autorijden nog niet eens voor elkaar. Hoor maar eens hoe dat terugschakelen verloopt in de video met de Viper GTS. Dat zegt al genoeg. En dan heb ik het nog niet eens over de remtechniek en bochtensnelheid.

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 12:56

Archibald, neem les bij mensen als Jaap van Laagen, die weten ook nog eens hoe ze les moeten geven, iemand die "goed" rijdt is per definitie nog geen goede instructeur.

Goedemans

Bericht door Goedemans » 27 mar 2014, 13:00

Mijn tip voor de lange termijn: koop een tweedehands kart en leer daar lijnen mee rijden op bijvoorbeeld het circuit van Berghem. Voor zo'n €800-€1000 koop je al een chassis met Rotax max 125cc. Karten is veel goedkoper dan rijden met een auto op het circuit [+/- 25% van het rijden met een auto] en zeer leerzaam.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 27 mar 2014, 13:07

hahahahahaha ik kan eigenlijk gewoon niets typen vanwege het lachsaldo wat we hier op kantoor hebben..... :lol:

Maar die shootout is niet zo'n gek idee inderdaad.... In mijn reactie gaat het er wel om dat je zelf een filmpje van een simracer nota bene laat zien en dan eigenlijk pretendeert dat het zo moet....

En om even wat in perspectief te zetten, ik geen geen les of cursussen circuitrijden, maar dat wordt je vergeven. Verder is dat Viper filmpje ook niet zo boeiend inderdaad, zelf nog van een van de eerste keren met dat ding op het circuit. :blink:

Wel mooi dat iemand zich zo kan laten gaan op een forum terwijl je ze niet eens kent priceless!

Plaats reactie