M3 rally
- GTRene
Re: M3 rally
gaaf man, is een fraaie kar geworden zo 

- Arthur
- Auto: Nr.51
-
OnlineKasteel
Goed dik!! Have fun 

- Erik
- Auto: BMW ///M
Hoi
Ga je rally rijden met rota velgen ?
Ga je rally rijden met rota velgen ?
-
Zitten toch team dynamics pro race onder op de foto's?
- Tim N
Aan de wielen te zien ook al wat gas gegeven, helemaal naar wens al wat sturen betreft?
- Sjef
Idd Team dynamics velgen. Afgelopen vrijdag getest op Niederrhein. Paar probleempjes aan het licht gekomen die we gelukkig ter plekke hebben kunnen verhelpen. Daardoor in de ochtend helaas amper kunnen rijden.
Na de middag liep alles perfect, lekker wat gespeeld met de settings van de proflexen en ben erg onder de indruk van de bochtensnelheid van de auto. Dogbox is ook heerlijk spul. Lekker rauw en agressief! Semi-slicks en bandenspanning ook op elkaar afgestemd. Nog veel te testen maar er zit al veel progressie in!
Na de middag liep alles perfect, lekker wat gespeeld met de settings van de proflexen en ben erg onder de indruk van de bochtensnelheid van de auto. Dogbox is ook heerlijk spul. Lekker rauw en agressief! Semi-slicks en bandenspanning ook op elkaar afgestemd. Nog veel te testen maar er zit al veel progressie in!
- Erik
- Auto: BMW ///M
ok, ik zag die reclame van rarerims, dus ik dacht al "Rota dat zal toch wel niet"
hoe ga je het nu de volgende seizoenen doen, kleinere boring ?
hoe ga je het nu de volgende seizoenen doen, kleinere boring ?
- Sjef
Ik ga helemaal niks aanpassen. Lekker in Belgie en Duitsland rijden. Volgend jaar worden er nog eens 8 a 10 auto's eruit gehaald in NL volgens de veranderde regels. Wacht eerst wel eens even af hoe dat uit gaat pakken.
-
Die groupn mannen mekkeren, omdat een Bmw vaak sneller is.
Wat willen ze volgend jaar dan?
Wat willen ze volgend jaar dan?
- Sjef
Volgend jaar mogen de huidige Divisie 5 S21 auto's ook niet meer in NL rijden. Deze worden dit jaar "gedoogd'. Dus iedereen kan een 3.0 of minder erin leggen of wegwezen. Gaat nog aardig wat discussie teweeg brengen lijkt me. Dit jaar kan ik alleen weinig beginnen tegen de verzonnen regeltjes.
- Sjef
Eerste wedstrijd achter de rug. Goed kunnen testen. Weer wat probleempjes om op te lossen. Omstandigheden waren erg mooi. Erg mistig in de ochtend, na de middag prima weertje!
De auto had wat problemen met ontkoppelen door een lekke cylinder maar dat mocht de pret niet drukken.
Zelf ook erg rustig aan gedaan en wat zitten variëren met het onderstel om te kijken hoe dit reageert. Je rijdt daar 4 x dezelfde proeven dus een erg mooie test geweest! Videomateriaal:
(en ja, camera zit niet op de goede plek, dat kabeltje is ook irritant. Volgende keer beter
)
De auto had wat problemen met ontkoppelen door een lekke cylinder maar dat mocht de pret niet drukken.
Zelf ook erg rustig aan gedaan en wat zitten variëren met het onderstel om te kijken hoe dit reageert. Je rijdt daar 4 x dezelfde proeven dus een erg mooie test geweest! Videomateriaal:
(en ja, camera zit niet op de goede plek, dat kabeltje is ook irritant. Volgende keer beter

-
Sjef schreef:Volgend jaar mogen de huidige Divisie 5 S21 auto's ook niet meer in NL rijden. Deze worden dit jaar "gedoogd'. Dus iedereen kan een 3.0 of minder erin leggen of wegwezen. Gaat nog aardig wat discussie teweeg brengen lijkt me. Dit jaar kan ik alleen weinig beginnen tegen de verzonnen regeltjes.
Ik heb lang liggen wikken wegen wat ik ga doen. Maar iedere keer die veranderingen in div5 ga ik daar geen auto voor bouwen. Ouwe WRC is mega onderhoud en group N word uiteindelijk door r5 auto s vervangen en dat is me echt te duur.
Maar het gaat een e30 M3 group a homologatie worden. Ik kan er straks huidige rally s mee doen en later een paar mooie classic rally s mee rijden.
Bouw hem gewoon rustig op geen haast. Ik hoef geen rally s meer te winnen de winst is voor mij de fun factor en dat begint al bij de bouw!
- Fabian
Andre schreef:Sjef schreef:Volgend jaar mogen de huidige Divisie 5 S21 auto's ook niet meer in NL rijden. Deze worden dit jaar "gedoogd'. Dus iedereen kan een 3.0 of minder erin leggen of wegwezen. Gaat nog aardig wat discussie teweeg brengen lijkt me. Dit jaar kan ik alleen weinig beginnen tegen de verzonnen regeltjes.
Ik heb lang liggen wikken wegen wat ik ga doen. Maar iedere keer die veranderingen in div5 ga ik daar geen auto voor bouwen. Ouwe WRC is mega onderhoud en group N word uiteindelijk door r5 auto s vervangen en dat is me echt te duur.
Maar het gaat een e30 M3 group a homologatie worden. Ik kan er straks huidige rally s mee doen en later een paar mooie classic rally s mee rijden.
Bouw hem gewoon rustig op geen haast. Ik hoef geen rally s meer te winnen de winst is voor mij de fun factor en dat begint al bij de bouw!

- Sjef
Is een prima idee Andre! E30 M3 blijft zn waarde behouden (uiteraard ook niet goedkoop om te bouwen), mag overal ter wereld meedoen en je zit niet met het cilinderinhoud gezeur wat nu met de dikke 6 cilinders aan de hand is door de bond.
Als je hem zon beetje rond de 300pk kan krijgen met een S14 erin heb je echt een bommetje! Daar kom ik mijn bed wel voor uit om langs de proef te gaan staan!
Als je hem zon beetje rond de 300pk kan krijgen met een S14 erin heb je echt een bommetje! Daar kom ik mijn bed wel voor uit om langs de proef te gaan staan!

- JoostSchouten
Ziet er goed uit Sjef!Sjef schreef:Eerste wedstrijd achter de rug. Goed kunnen testen. Weer wat probleempjes om op te lossen. Omstandigheden waren erg mooi. Erg mistig in de ochtend, na de middag prima weertje!
(en ja, camera zit niet op de goede plek, dat kabeltje is ook irritant. Volgende keer beter)
- Sjef
Eigenlijk al lang geen update gedaan meer met de auto. Al heel wat meegemaakt dit jaar, goede en wat minder goede dingen.
Hier nog wat onboards van laatste rally:
https://www.youtube.com/watch?v=b4zxKd-f1Nc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=1ifNS4li_0E" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog wat onboards van laatste rally:
https://www.youtube.com/watch?v=b4zxKd-f1Nc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=1ifNS4li_0E" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mooi beelden Sjef!
Sjef even een technisch vraagje.
Hoe streng is de apk voor rally auto s.
Moet je bijv knipperlicht aanduiding op dash hebben. Groot licht lampje etc. Hydro handrem vast kunnen zetten etc.
Sjef even een technisch vraagje.
Hoe streng is de apk voor rally auto s.
Moet je bijv knipperlicht aanduiding op dash hebben. Groot licht lampje etc. Hydro handrem vast kunnen zetten etc.
- Sjef
Andre:
wat betreft de knippers is het volgens mij alleen verplicht dat er een lamp gaat branden als je de alarmlichten aanzet. Wel zo prettig om alarmlichtfunctie ook te hebben als je met problemen aan de kant staat. Denk dat gewoon een on/off lampje inbouwen boven de knop van de alarmlichten voldoende is. Richting is mij niet bekend dat dit moet.
Mistlicht is zelfde verhaal. Ook on/off lampje maken indien je met digi-dash oid gaat rijden.
Handrem moet idd kunnen vergrendelen bij apk. Vaak heb je van die balkjes/clipjes op de hydro handrem om em te kunnen "blokkeren". Ik heb een elastisch koord in de buurt van de handrem die ik om de handrem kan spannen zodat deze idd voor apk (en op de aanhanger etc.) gebruikt kan worden voor te blokkeren.
Ander voorbeeld: elektrisch verwarmd voorraam. Ik heb ook geen kachel in de M3 maar de regel voor de apk is dat de auto moet "zijn voorzien van een goed werkende installatie ter ontdooiing en ontwaseming van de voorruit.". Prima dus.
Het is allemaal net hoe je de regels interpreteert. Wat er niet opzit hoeft ook niet te werken. (ABS, mistlampen etc.) Wel heeft niet elk garagebedrijf interesse om een dergelijke auto te keuren. Iets wat ik dan ook weer goed kan begrijpen.
wat betreft de knippers is het volgens mij alleen verplicht dat er een lamp gaat branden als je de alarmlichten aanzet. Wel zo prettig om alarmlichtfunctie ook te hebben als je met problemen aan de kant staat. Denk dat gewoon een on/off lampje inbouwen boven de knop van de alarmlichten voldoende is. Richting is mij niet bekend dat dit moet.
Mistlicht is zelfde verhaal. Ook on/off lampje maken indien je met digi-dash oid gaat rijden.
Handrem moet idd kunnen vergrendelen bij apk. Vaak heb je van die balkjes/clipjes op de hydro handrem om em te kunnen "blokkeren". Ik heb een elastisch koord in de buurt van de handrem die ik om de handrem kan spannen zodat deze idd voor apk (en op de aanhanger etc.) gebruikt kan worden voor te blokkeren.
Ander voorbeeld: elektrisch verwarmd voorraam. Ik heb ook geen kachel in de M3 maar de regel voor de apk is dat de auto moet "zijn voorzien van een goed werkende installatie ter ontdooiing en ontwaseming van de voorruit.". Prima dus.
Het is allemaal net hoe je de regels interpreteert. Wat er niet opzit hoeft ook niet te werken. (ABS, mistlampen etc.) Wel heeft niet elk garagebedrijf interesse om een dergelijke auto te keuren. Iets wat ik dan ook weer goed kan begrijpen.