Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S
- glnk
Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S
Lotus Exige V6!! Weg met die ouwelullenbakken 

- Luco
Of deze voor het pure rijden, als je de 1m toch houdt.
http://www.donkervoort.com/nl/donkervoo ... els/d8-gt/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.donkervoort.com/nl/donkervoo ... els/d8-gt/" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik vind dit toch wel erg lekker.......

Vooral het compacte spreekt mij zeer aan dit itt tot het hele forse van de M3/4, PK`s is leuk, een turbo is als daily driver dan weer onverslaanbaar, lastig dit

Vooral het compacte spreekt mij zeer aan dit itt tot het hele forse van de M3/4, PK`s is leuk, een turbo is als daily driver dan weer onverslaanbaar, lastig dit

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
dubbel is wat veel
- glnk
Doe mij de linker maar hoor. De Cayman oogt smal, hoog en een tikkeltje saai/ingetogen
- romo
ASW schreef:991S ... kop eraf![]()
Geen optie gezien bijtelling over nieuwwaarde.
- dvh
Sowieso win win Robert.
Kun je geen slechte keuze in maken.
Vind die Cayman die je post ook heerlijk.
Kun je geen slechte keuze in maken.
Vind die Cayman die je post ook heerlijk.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Beiden geweldige auto's. Maar ik zou toch voor de M4 gaan. De extra paardjes doen het hem.
- Robin Hartog
En een 997S?romo schreef:ASW schreef:991S ... kop eraf![]()
- romo
Robin Hartog schreef:En een 997S?romo schreef:ASW schreef:991S ... kop eraf![]()
Idem, alle 2e hands auto`s worden bij zakelijk rijden met bijtelling op de nieuwprijs afgerekend, daar ga ik never nooit niet aan beginnen.
- Robin Hartog
Duidelijk.romo schreef: Idem, alle 2e hands auto`s worden bij zakelijk rijden met bijtelling op de nieuwprijs afgerekend, daar ga ik never nooit niet aan beginnen.

- Hielke
Ik zou naast de 1M een Porsche Boxter nemen. Gewoon de instapversie.
Het gaat bij een Boxster/Cayman niet zozeer om de pk's. Sturen en balans zijn z'n troeven.
Het gaat bij een Boxster/Cayman niet zozeer om de pk's. Sturen en balans zijn z'n troeven.
- romo
Dat zou kunnen, maar ik heb niks met open rijdenHielke schreef:Ik zou naast de 1M een Porsche Boxter nemen. Gewoon de instapversie.

- Peric
Zoals je al eerder aangegeven hebt wil je de 1M graag houden. Dan zou ik toch voor de Cayman gaan. Heb je een Über-BMW én een Porsche.
Succes met de keuze Robert!
Succes met de keuze Robert!
- GTRene
wel balen dat er nog steeds geen duidelijke details zijn en of foto's van de GTS behalve die wat gecamoufleerde, dacht dat de cayman gts toch al binnenkort wordt tentoongesteld op een beurs ergens?
- romo
Introductie naar alle waarschijnlijkheid Beijing Motorshow April 2014..........GTRene schreef:wel balen dat er nog steeds geen duidelijke details zijn en of foto's van de GTS behalve die wat gecamoufleerde, dacht dat de cayman gts toch al binnenkort wordt tentoongesteld op een beurs ergens?
- GTRene
dat is dan gelukkig wel vrij snel, dan zullen er zo'n 2 weken voor die tijd, al wel wat 'onofficiële' foto's uit 'lekken' denk.
- RVV
Mijn gevoel zegt dat je niet echt een Porsche man ben. 

- Hielke
Dat gevoel heb ik ook wat. Zou ook helemaal niet erg zijn. De M4 is voor wat je ermee wil doen ook een topper.RVV schreef:Mijn gevoel zegt dat je niet echt een Porsche man ben.
-
een Audi RS is net wat voor jou:)
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Die zwarte Cayman hierboven is mooi. Een M4 moet ik eerst irl zien, maar vind de M3 op de foto's nu al 3x mooier.
Ben wel bang dat de M3/4 een soort comfyluxe 1M blijkt te zijn met net bepaalde leuke(voor anderen nukkige) dingen eruit gedestilleerd om maar jan en alleman tevreden te stellen...Maar we wachten af.
Stond ik voor de keus nu M3 want gezin, ze passen niet in de Cayman LOL.
Ben wel bang dat de M3/4 een soort comfyluxe 1M blijkt te zijn met net bepaalde leuke(voor anderen nukkige) dingen eruit gedestilleerd om maar jan en alleman tevreden te stellen...Maar we wachten af.
Stond ik voor de keus nu M3 want gezin, ze passen niet in de Cayman LOL.
- romo
Wat is Porker man? Wat is BMW man?
Beiden zijn van TOP kwaliteit, German engineering at its very best/finest
Rij-en bouwkwaliteit staan voor beide buiten kijf, ik zou beide ook zonder proefrit zo durven kopen.
Wat ik van de E92 M3 heb geleerd; groter is niet altijd beter, hoewel de dames vast overtuigd zijn dat het zo is....
Met groter bedoel ik niet alleen massa ( die is uiteraard zo als bekend naar 1500kg terug gebracht, althans op papier), maar vooral in afmeting L*B*H.
Mooi gevormd; ja, IRL een looker; ja, HUGE en G E S T R E K T; Ja, Meer PK`s en Nm`s; ja
De Porker heeft exact de buitenafmeting van een 1M maar lager uiteraard, een wielbasis met 2.47,5 m een respectabele 18,5 cm minder is dan een 1M. Verder 150 kg lichter is dan een 1M / M4.
Kortom een compact, oogstrelend ding met een prachtig atmo blok., 2 plaatsen, maar meestentijds zit ik er toch alleen in, en er is altijd nog plek voor de huisadvocaat, dan wel optionele vriendin
Kijk je naar de prijzen;
Een Cayman start bij €81.900,-- een M4 bij 105.000,-- Dan moet de optie meter nog gaan lopen.
Bijtelling is voor mij een heikel punt, lees; centenkwestie, de BMW betaal je altijd over 105, eventueel meer al naar gelang opties, de Cayman kan je een aantal opties na aanschaf laten installeren, die worden dan niet ten laste van de bijtelling gebracht, hier KUN je een voordeel halen, voor mijn een tellend argument
Niet dat ik er uit ben, verre van, maar het argument dat ik meer een BMW man ben is lichtelijk te kort door de bocht, het is meer dat ik de vorige generatie Cayman en alle andere Porkers nooit iets aan vond en vind, de 981 Cayman geeft mij een beetje een Honda CRX deja vu, en das een compliment in deze, buiten dat; verandering van spijs doet eten.......
Kortom, laat alle argumenten rustig maar doorkomen in dit draadje, daarvoor had ik het tenslotte ook opgestart, met dank voor ieders input !!
Beiden zijn van TOP kwaliteit, German engineering at its very best/finest
Rij-en bouwkwaliteit staan voor beide buiten kijf, ik zou beide ook zonder proefrit zo durven kopen.
Wat ik van de E92 M3 heb geleerd; groter is niet altijd beter, hoewel de dames vast overtuigd zijn dat het zo is....

Met groter bedoel ik niet alleen massa ( die is uiteraard zo als bekend naar 1500kg terug gebracht, althans op papier), maar vooral in afmeting L*B*H.
Mooi gevormd; ja, IRL een looker; ja, HUGE en G E S T R E K T; Ja, Meer PK`s en Nm`s; ja
De Porker heeft exact de buitenafmeting van een 1M maar lager uiteraard, een wielbasis met 2.47,5 m een respectabele 18,5 cm minder is dan een 1M. Verder 150 kg lichter is dan een 1M / M4.
Kortom een compact, oogstrelend ding met een prachtig atmo blok., 2 plaatsen, maar meestentijds zit ik er toch alleen in, en er is altijd nog plek voor de huisadvocaat, dan wel optionele vriendin

Kijk je naar de prijzen;
Een Cayman start bij €81.900,-- een M4 bij 105.000,-- Dan moet de optie meter nog gaan lopen.
Bijtelling is voor mij een heikel punt, lees; centenkwestie, de BMW betaal je altijd over 105, eventueel meer al naar gelang opties, de Cayman kan je een aantal opties na aanschaf laten installeren, die worden dan niet ten laste van de bijtelling gebracht, hier KUN je een voordeel halen, voor mijn een tellend argument
Niet dat ik er uit ben, verre van, maar het argument dat ik meer een BMW man ben is lichtelijk te kort door de bocht, het is meer dat ik de vorige generatie Cayman en alle andere Porkers nooit iets aan vond en vind, de 981 Cayman geeft mij een beetje een Honda CRX deja vu, en das een compliment in deze, buiten dat; verandering van spijs doet eten.......
Kortom, laat alle argumenten rustig maar doorkomen in dit draadje, daarvoor had ik het tenslotte ook opgestart, met dank voor ieders input !!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Goede analyse Romo.
Ik denk dat zo'n Cayman hemels rijdt en dat 'n M3/4 lekker glijdt:)
Ook ben ik bang dat je 'verwend' bent geraakt aan het explosieve altijd power karakter van de 1M.
Zijn we nog geen stap verder. Ja bijtelling. Dan 100% de Cayman in dit geval.
Ik denk dat zo'n Cayman hemels rijdt en dat 'n M3/4 lekker glijdt:)
Ook ben ik bang dat je 'verwend' bent geraakt aan het explosieve altijd power karakter van de 1M.
Zijn we nog geen stap verder. Ja bijtelling. Dan 100% de Cayman in dit geval.
- RVV
Porsche is volgens mij vooral een stukje lifestyle danwel jongensdroom. Dit bedoel ik absoluut niet negatief. Als je dat wil invullen absoluut doen. Een Cayman/Boxster is vooral een tweede auto. Uitzonderingen daargelaten. Maar vooral een auto waar je naar uitkijkt om er in te rijden. Een auto die ook gerust een week kan staan voordat je pas de sleutels pakt. Dagelijks rijden kan prima met een Porsche maar volgens mij is dan wel vrij snel dat speciale "gevoel" verdwenen, helemaal als de nieuwigheid er af is. Wat overblijft is een auto die op alle fronten minder praktisch en bruikbaar is dan een BMW 1M / M3 / M4 / M235i. Door je jarenlange aanwezigheid op DF en je berichtgeving heb ik enigszins een indruk hoe jij je auto's gebruikt (ook positief bedoelt). Een daily beater inzetbaar op de schaarse momenten dat je echt even los wilt gaan. De Porsche vergelijken met een CRX is past times en zou ik mee oppassen. Is denk ik eerder valse romantiek. Je bent doorgegroeid in de nodige concepten. De Porsche is een hele mooie auto. Dat spreekt voor hem. Veel specialer maar zo speciaal is die nou ook weer niet. Ik zou in deze fase gewoon even niets doen. 1M heb je immers. Speculeren over de opvolger van de 1M is nog even zinloos. Kan alle kanten opgaan.
- Snipe
...dus een Porsche is het invullen van een stukje jongensdroom maar is vooral geschikt om naar te kijken, maar het speciale verdwijnt snel. Wil je ons nou wijsmaken dat dat speciale gevoel bij een BMW wel altijd blijft? Ik vind dat altijd zo'n gek argument, van het kaliber "je kan beter een zilvergrijze auto nemen dan een paarse want paars verveelt snel". Dus je kunt beter vanaf dag 1 verveeld zijn met zilvergrijs dan vanaf dag 1.000 met paars? Je kunt beter nooit het speciale gevoel hebben met een BMW dan dat je het misschien 1 of 2 jaar wel met een Porsche hebt?RVV schreef:Porsche is volgens mij vooral een stukje lifestyle danwel jongensdroom. Dit bedoel ik absoluut niet negatief. Als je dat wil invullen absoluut doen. Een Cayman/Boxster is vooral een tweede auto. Uitzonderingen daargelaten. Maar vooral een auto waar je naar uitkijkt om er in te rijden. Een auto die ook gerust een week kan staan voordat je pas de sleutels pakt. Dagelijks rijden kan prima met een Porsche maar volgens mij is dan wel vrij snel dat speciale "gevoel" verdwenen, helemaal als de nieuwigheid er af is. Wat overblijft is een auto die op alle fronten minder praktisch en bruikbaar is dan een BMW 1M / M3 / M4 / M235i. Door je jarenlange aanwezigheid op DF en je berichtgeving heb ik enigszins een indruk hoe jij je auto's gebruikt (ook positief bedoelt). Een daily beater inzetbaar op de schaarse momenten dat je echt even los wilt gaan. De Porsche vergelijken met een CRX is past times en zou ik mee oppassen. Is denk ik eerder valse romantiek. Je bent doorgegroeid in de nodige concepten. De Porsche is een hele mooie auto. Dat spreekt voor hem. Veel specialer maar zo speciaal is die nou ook weer niet. Ik zou in deze fase gewoon even niets doen. 1M heb je immers. Speculeren over de opvolger van de 1M is nog even zinloos. Kan alle kanten opgaan.
En wat is precies "doorgroeien in de nodige concepten"? Hoe groei je in een nodig concept en waar is zo'n concept dan precies nodig voor?
Met andere woorden: ik volg je even niet helemaal.