Officieel BMW Zafira FWD.
- ///Joost
Re: Officieel BMW Zafira FWD.
Waar er 2 vechten om een been, gaat Tesla er mee heen. 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Een hybride met n 360pk 3 cilinder is inderdaad geen 600/700pk/800 pk V8 of V12, totaal onvergelijkbaar natuurlijk.Snipe schreef:Een hybride met een berg carbon erin; McLaren P1, Porsche 918, Ferrari Lalala. Nee, da's geen supercartechniekRobin schreef:Neen ze komen met 'n i8, die er wel leuk uitziet, maar de techniek is natuurlijk niet 'supercar' like.
- Snipe
Een voordeel is dan weer dat 'ie ook niet de prijs van een supercar heeft.
- Sjoerd
Emotie en een merk... En een merk is emotie.
Maar een merk moet bottom line geld verdienen; eigenlijk elk jaar meer geld verdienen. Want alle merken hebben immers aandeelhouders. En die willen meer. Elk jaar weer...
De lading van BMW is 'Freude am Fahren'. Hierdoor zullen de BMW-fans (zeg maar de DF forum leden
) het merk op gaan toetsen. Dat de 2 serie AT hier niets mee te maken heeft is natuurlijk duidelijk. BMW denkt gewoon heel simpel; hoe blijf ik zo lang mogelijk op de aardkloot; met andere woorden hoe hou ik mijn aandeelhouders tevreden. 2 antwoorden; dividend en waardevermeerdering. En juist aan die 2 doelstellingen voldoet de 2 AT. Die gaat ervoor zorgen dat BMW blijft en dat er ook nog (af-en-toe) een echt Freude am Fahren model komt.
Porsche heeft exact hetzelfde gedaan met de Cayenne en later de Panamera. Die hebben natuurlijk niets met Porsche te maken. Maar zijn nu wel dé reden dat Porsche nog Porsche is binnen VAG.
De i8 begrijp ik ook helemaal. Door zo druk met de i8 te zijn en er later ook meer over te gaan communiceren gaat BMW meer 1 series (ede) en 3 series (ede) verkopen. Als je met jouw parade paardje (in dit geval een 'bereikbare' sportauto van/voor de toekomst) gaat pronken ga je als merk ook meer verkopen.
Waarom denk je dat Audi nog steeds de R8 heeft en er zelfs nog veel over communiceert? Je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Ik hoorde vorig jaar van een bron binnen PON dat ze met gemiddeld 20% korting de deur uit gaan. Maar door juist over het parade paardje te communiceren verkopen ze meer A3-en, A4-en etc etc.
Maar een merk moet bottom line geld verdienen; eigenlijk elk jaar meer geld verdienen. Want alle merken hebben immers aandeelhouders. En die willen meer. Elk jaar weer...
De lading van BMW is 'Freude am Fahren'. Hierdoor zullen de BMW-fans (zeg maar de DF forum leden

Porsche heeft exact hetzelfde gedaan met de Cayenne en later de Panamera. Die hebben natuurlijk niets met Porsche te maken. Maar zijn nu wel dé reden dat Porsche nog Porsche is binnen VAG.
De i8 begrijp ik ook helemaal. Door zo druk met de i8 te zijn en er later ook meer over te gaan communiceren gaat BMW meer 1 series (ede) en 3 series (ede) verkopen. Als je met jouw parade paardje (in dit geval een 'bereikbare' sportauto van/voor de toekomst) gaat pronken ga je als merk ook meer verkopen.
Waarom denk je dat Audi nog steeds de R8 heeft en er zelfs nog veel over communiceert? Je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Ik hoorde vorig jaar van een bron binnen PON dat ze met gemiddeld 20% korting de deur uit gaan. Maar door juist over het parade paardje te communiceren verkopen ze meer A3-en, A4-en etc etc.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 14 feb 2014, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een beetje open-deur maar desalniettemin goed verhaal hoor Sjoerd. Maar dit zeggen/lezen/horen we al langer dan vandaag. Continuïteit. Helemaal duidelijk. Het Porsche verhaal was dat ook al ja.
De niche markt is minder/niet belangrijk voor 'n een wat sportiever merk als BMW en ik snap dat er bij 'n R8 en 'n Veyron puntje bij paaltje ook geld bij moet. Hoe zit dat met 'n SLS dan? Benz maakt leukere/mooiere(AMG) bakken, maar ook oerlelijk spul en ook nog wat exotisch.
Een i8 is best wel special, mooi/leuk/ exotisch achtig met aardige prestaties: Maar hij kost ook meer dan 'n M3(althans dat zijn de verhalen)
Oh ja: BMW heeft de laatste jaren met hun nieuwere lineup de neiging in vergelijkende tests niet vaak als uitgesproken (rijders) winnaar uit de bus te komen, vaak middenmoter of verliezer , terwijl dat een aantal jaren wél zo was vaak, de concurrentie heeft 'n inhaalslag gedaan waar je U tegen zegt, of BMW stond stil, ging de comfy softy kant op.
Nu ben ik 'niemand' maar dat vind ik een slecht teken. Geen USP(meer)
De niche markt is minder/niet belangrijk voor 'n een wat sportiever merk als BMW en ik snap dat er bij 'n R8 en 'n Veyron puntje bij paaltje ook geld bij moet. Hoe zit dat met 'n SLS dan? Benz maakt leukere/mooiere(AMG) bakken, maar ook oerlelijk spul en ook nog wat exotisch.
Een i8 is best wel special, mooi/leuk/ exotisch achtig met aardige prestaties: Maar hij kost ook meer dan 'n M3(althans dat zijn de verhalen)
Oh ja: BMW heeft de laatste jaren met hun nieuwere lineup de neiging in vergelijkende tests niet vaak als uitgesproken (rijders) winnaar uit de bus te komen, vaak middenmoter of verliezer , terwijl dat een aantal jaren wél zo was vaak, de concurrentie heeft 'n inhaalslag gedaan waar je U tegen zegt, of BMW stond stil, ging de comfy softy kant op.
Nu ben ik 'niemand' maar dat vind ik een slecht teken. Geen USP(meer)
- RVV
Allemaal duidelijk Sjoerd, maar waarom moet dat ding nou zo lelijk zijn?
- Petrolhead Tom
Laatst een blog gelezen over het feit dat Porsche een heroinehoer is die binnen 10 jaar dood is. Erg goed stuk. Ik zal eens zoeken of ik het terug kan vinden.
- Sjoerd
Als je sec naar de business case kijkt van een R8, i8, SLS noem maar op en het langs de lijn houdt van bijdrage (verkoopprijs - directe kostprijs - ontwikkelingskosten) dan zou elke directie de business case nooit accorderen.
Waarom is de 2 AT zo lelijk? Ik zou zeggen vraag aan de doelgroep die een auto wil met hoge instap, hoge zit en veel binnenruimte
ik denk dat ze het weinig boeien dat de 2 AT er uit ziet zoals die er uit ziet. Zelfde geldt voor de MB B-klasse. De berijders willen gewoon een ster, hoge zit en veel binnenruimte.
Waarom is de 2 AT zo lelijk? Ik zou zeggen vraag aan de doelgroep die een auto wil met hoge instap, hoge zit en veel binnenruimte

- Luco
Robin, even een vergelijk naar jouw branche.
Er worden meer horloges verkocht van onder de 100 euro dan van boven de 10k.
Dan kan je wel zeggen, ik wil niks te maken hebben met die goedkope volksmeuk, maar dan overleef je het niet, dus je verkoopt ze gewoon.
Dan kan je wel zeggen, ik wil niks te maken hebben met die goedkope volksmeuk, maar dan overleef je het niet, dus je verkoopt ze gewoon.
-
Klopt Luco. Ben blij dat ik in dat normalere/voordeligere segment zit voor 90%. Die premium merken zijn leuk voor de beleving/erbij, maar van 'trots' kan je niet leven, van omzet etc wel. In 't premium achtige segment wil men vaak ook nog voor 'n dubbeltje op de eerste rang, da's helemáál lachen:)Luco schreef:Robin, even een vergelijk naar jouw branche.
-
Zoiets las ik ook ergens inderdaad. Ergens mid jaren 90 was 't ook al op stervens na dood herinner ik me.Petrolhead Tom schreef:Laatst een blog gelezen over het feit dat Porsche een heroinehoer is die binnen 10 jaar dood is. Erg goed stuk. Ik zal eens zoeken of ik het terug kan vinden.
Als moeder VAG er niet was en die onnozele Panamera en Cayenne toestanden, was 't een stille dood gestorven. Hadden we 'n mooie herinnering van iets niet levensvatbaars en gelukkig hadden we de foto's nog.

BMW was trouwens begin 60s ook bijna kapot, Benz wilde 't overnemen, maar Quandt nam 't over. AFAIK heeft de Isetta en later 1600 serie nieuw leven in die dooie bende gebracht , ik hoop niet dat we nu 't hoogtepunt hebben gehad...
-
Ik vind het prima dat ze met volumemodellen komen om te cashen. Maar zou mooi zijn als er voor liefhebbers nog wat te kiezen is. Dat heeft Porsche beter begrepen. En bij Mercedes en in mindere mate Audi kan het ook.
Bij BMW zijn bij normale modellen de 6 in lijn langzaam aan het verdwijnen om plaats te maken voor armoedige 3 en 4 cilinders (zie je bij elk merk, maar BMW loopt voorop). Wil je een benzine 6 cilinder in je 1/3/5, dan kun je alleen de x35i nog kiezen en verder heb je pech. Dan de M modellen, sinds ze die M op de X6 plakken is dat ook niet meer wat het geweest is. Laat staan dat ze nog mooie hoogtoerige atmo's maken. Een sportwagen zoals de SLS en R8 hebben ze niet (iemand die voor een 911/SLS/whatever in de markt is zal nooit een i8 kopen met 3 cilinder en accupakket). Nu komt er een fwd model. An sich voor zo'n soort auto niet erg en MB doet het ook, maar ze zetten in een paar jaar tijd werkelijk alles opzij waar ze eens voor stonden.
Voor de liefhebber blijft er een 135i/M3/M4 over en dan heb je het wel gehad. Bij de nieuwe 1 serie kun je die eerste ook wegstrepen, die is ook fwd. Jammer...
Bij BMW zijn bij normale modellen de 6 in lijn langzaam aan het verdwijnen om plaats te maken voor armoedige 3 en 4 cilinders (zie je bij elk merk, maar BMW loopt voorop). Wil je een benzine 6 cilinder in je 1/3/5, dan kun je alleen de x35i nog kiezen en verder heb je pech. Dan de M modellen, sinds ze die M op de X6 plakken is dat ook niet meer wat het geweest is. Laat staan dat ze nog mooie hoogtoerige atmo's maken. Een sportwagen zoals de SLS en R8 hebben ze niet (iemand die voor een 911/SLS/whatever in de markt is zal nooit een i8 kopen met 3 cilinder en accupakket). Nu komt er een fwd model. An sich voor zo'n soort auto niet erg en MB doet het ook, maar ze zetten in een paar jaar tijd werkelijk alles opzij waar ze eens voor stonden.
Voor de liefhebber blijft er een 135i/M3/M4 over en dan heb je het wel gehad. Bij de nieuwe 1 serie kun je die eerste ook wegstrepen, die is ook fwd. Jammer...
-
Porsche heeft 't beter begrepen misschien Tom, maar bedenk wel in welk segment qua $$$ ze zitten, dat komt onder de streep vaak op 't dubbele van 'n Audi /Benz/BMW uit... en dan zitten we nog in hun lagere middensegment. Een normale sterveling haalt zo'n ding niet nieuw op en dan blijft 't bij ploatjes kiekn en ander drooggeilerij:)
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik zou maar massaal E46/E36 M3 gaan stock-pilen als ik jullie was
.
On-topic: 't hok zou niet mijn keuze zijn, zelfs niet als ie achterwielaandrijving had. Tevens heeft BMW wel vaker flops (5GT, X1 en in de toekomst de i8). Zolang ze ook nog juweeltjes als de 235i maken zou ik me er nog niet te druk over maken.
Verders kan de schoorsteen over het algemeen slecht roken van al die speciale modellen. Wat was het, een paar maanden geleden, in een column ook alweer: landrover maakt bv. meer Evoques dan een hele riedel auto's cumulatief (911, SL, impreza, R8, XK, alles van maserati en alles van Ferrari of zoiets). Tsja, d'r mot wel geld verdient worden.

On-topic: 't hok zou niet mijn keuze zijn, zelfs niet als ie achterwielaandrijving had. Tevens heeft BMW wel vaker flops (5GT, X1 en in de toekomst de i8). Zolang ze ook nog juweeltjes als de 235i maken zou ik me er nog niet te druk over maken.
Verders kan de schoorsteen over het algemeen slecht roken van al die speciale modellen. Wat was het, een paar maanden geleden, in een column ook alweer: landrover maakt bv. meer Evoques dan een hele riedel auto's cumulatief (911, SL, impreza, R8, XK, alles van maserati en alles van Ferrari of zoiets). Tsja, d'r mot wel geld verdient worden.
- Luco
MAW
Ze moeten wel.
Liefst zou elke autofabrikant exotische modellen met de duurste materialen willen maken, helaas is 99% van de markt op zoek naar wat betaalbaars
Ze moeten wel.
Liefst zou elke autofabrikant exotische modellen met de duurste materialen willen maken, helaas is 99% van de markt op zoek naar wat betaalbaars

-
Luco/Robin, Mercedes kan het ook, moddervette V8's proppen in een C/E/S/whatever en een sportwagen zoals de SLS. zelfde segment.
Staan honderden fwd zuinige A/B/C-klasses tegenover natuurlijk.
Als BMW straks een fwd 1 (en dus ook 2) serie heeft, wat blijft er dan over?
Staan honderden fwd zuinige A/B/C-klasses tegenover natuurlijk.
Als BMW straks een fwd 1 (en dus ook 2) serie heeft, wat blijft er dan over?
- dvh
De 3/4/5/6/7 en 8 

- Luco
Tom, ik denk dat mercedes wat grotere verkoop aantallen heeft en dus iets meer bij kan leggen op de exclusievere modellen.
-
Bmw overdrijft het inderdaad ze slaan compleet door. Nog een paar jaar erbij en we kunnen niks spannends meer bij bmw kopen. En doorsnee auto s die kan je overal wel kan vinden.
- Sjoerd
Ik lijk wel een Fries dat ik BMW zo in dit draadje bescherm maar moet toch wel toevoegen dat je sinds kort (aftermarket) een sper kan bestellen voor de 235/335/435.
Ondanks dat de eerste scherpte er wel af was is eigenlijk de E9x M3 de laatste 'echte' auto; los van welk merk dan ook. Namelijk een NA motor, handbak, sper en een 'kleine' koets.
Ondanks dat de eerste scherpte er wel af was is eigenlijk de E9x M3 de laatste 'echte' auto; los van welk merk dan ook. Namelijk een NA motor, handbak, sper en een 'kleine' koets.
-
Robin Hartog schreef:Ahja, da's waar ook natuurlijk..Sjoerd schreef:MB verdient goed op de A -en B-klasse en ik denk dat de 2 serie Active Tourer ook goed gaat verkopen.
Ik weet al wie zijn RSQ3 gaat inruilen voor een M235i X-drive Active Tourer
Haha. Ik liet die BMW met bromfiets motor net aan de vrouw zien. Ze rijdt liever even door in de Audi Q3RS:)
Als bmw met dit soort modellen komt dan zal de 1M nog heel lang blijven desnoods koop ik er een reserve motor bij. Er gaan ook al geruchten dat een M2 een 4 cil krijgt. Pffff. Dan moet ik ook maar aan zo n gayman porsche.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Heb het model in München gezien, IRL best te pruimen......
Echte rijders auto`s uit uit Bayern worden toch wel wat exceptioneler idd...........M3/4 word ik, hoe meer ik er naar kijk, niet echt warm van......
///M2 is reeds met 4 pitter bevestigd door Scott, buiten het feit dat ik de neus van de 2er niet mooi vind is een 4 pitter ook niet met een mijn eerste keuze, dan ben je bij BMW eigenlijk uitgechopt IMO
Ik overweeg serieus een overstap naar Porker, dus de 1M gaat niet over in een gezinsbusje, maar naar een 2 zitter, temeer mijn extra aangeschafte postbussen voor vandaag niet die post brachten die ik hoopvol verwachtte.....
kortom; met een 2 zitter heb ik plek te over 
Echte rijders auto`s uit uit Bayern worden toch wel wat exceptioneler idd...........M3/4 word ik, hoe meer ik er naar kijk, niet echt warm van......
///M2 is reeds met 4 pitter bevestigd door Scott, buiten het feit dat ik de neus van de 2er niet mooi vind is een 4 pitter ook niet met een mijn eerste keuze, dan ben je bij BMW eigenlijk uitgechopt IMO
Ik overweeg serieus een overstap naar Porker, dus de 1M gaat niet over in een gezinsbusje, maar naar een 2 zitter, temeer mijn extra aangeschafte postbussen voor vandaag niet die post brachten die ik hoopvol verwachtte.....

- dvh
Bij BMW snappen ze er inderdaad niks meer van.

BMW gaat in 2014 helemaal groen zo blijkt wel

- RVV
Die onderste foto is zo wel vet hoor 

- Robin Hartog
Hoogtoerige 6-in-lijn atmo-fappers in 3...2...1...dvh schreef:Bij BMW snappen ze er inderdaad niks meer van.
[plaatjes]