Honda Civic VTEC-E LS Woon-Werk/Ringtool

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 04 jan 2007, 00:40

Nero Serpente schreef:Complete interieurs vind je wel. En bij Honda is het vaak allemaal "plug and play" dus zo moeilijk kan dat niet zijn. :)

Succes met zoeken, begrijp je keuze wel! Al kunnen die nieuwere types ook wel roesten bij de schermen.
Klopt.

Bij mijn 96er EK Vti begon de achterste wielkast ook al te roesten.Ik heb het toen direct maar aangepakt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 jan 2007, 11:11

Zal erop letten.

Jan, waren dat bubbeltjes in de lak aan de binnenkant spatbord?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10878
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 04 jan 2007, 11:40

Rody, waarom eigenlijk een Civic ? Specifieke redenen voor ?
Ik bedoel voor dat geld heb je ook een Golf III GTI die geschikt is voor alle doeleinden. Gaat het vooral om de wegenbelasting/verzekering ?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 04 jan 2007, 11:43

Joy Jolliffe schreef:Rody, waarom eigenlijk een Civic ? Specifieke redenen voor ?
Ik bedoel voor dat geld heb je ook een Golf III GTI die geschikt is voor alle doeleinden. Gaat het vooral om de wegenbelasting/verzekering ?
Naar wat ik begreep had het idd voor een groot deel te maken met verzekering ed.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 04 jan 2007, 15:42

En wegligging van een Civic is standaard al beter als die van een Golf. :wink:

mart_lsi
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:28

Bericht door mart_lsi » 04 jan 2007, 19:31

he misschien heb je er wat aan maar ik heb

nog een civic coupe staan 1.5 lsi

mvg mart

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 04 jan 2007, 21:39

Knot schreef:Jan, waren dat bubbeltjes in de lak aan de binnenkant spatbord?
Ja, kleine roestbultjes.Ze komen onder die verdomde rotstrips vandaan boven het achterwiel.Die rubber strip houd vuil vast en daardoor beginnen ze er allemaal te roesten.Ik snap niet dat Honda die rotdingen monteerd.Alleen daardoor roesten ze daar altijd.

Wat ik altijd doe is meteen die strip er af trekken en de wielkast rand goed in het vet zetten en daarna een laag ML er overheen.Tectyl werkt niet want dat word langzaam hard en begint dan te barsten.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 jan 2007, 08:46

Joy Jolliffe schreef:Rody, waarom eigenlijk een Civic ? Specifieke redenen voor ?
Ik bedoel voor dat geld heb je ook een Golf III GTI die geschikt is voor alle doeleinden. Gaat het vooral om de wegenbelasting/verzekering ?
Vind een Civic gewoon gaaf, was ook mijn eerste priveauto, dingen lopen gewoon goed, motorblokjes zijn sterk, ze wegen haast niks, vandaar.

Moet licht zijn voor de wegenbelasting en GTI vind de verzekering niet leuk onder de 24.... en hij komt niet op mijn naam, vandaar.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 jan 2007, 08:47

mart_lsi schreef:he misschien heb je er wat aan maar ik heb

nog een civic coupe staan 1.5 lsi
Mail me anders de info en foto's eens. Liever een 125pk ESI maargoed, wie weet.

Thx.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 jan 2007, 08:49

Wat denken jullie hiervan? Wil er zondagochtend misschien gaan kijken.

http://auto.marktplaats.nl/honda/676590 ... 125pk.html

Zit alleen wat roest bij een achterscherm, 150pk zijn eerlijk maar niet aantoonbaar. Alleen die dubbele spoiler moet er ff af en misschien moet t onderstel weer ietsje omhoog maar het lijkt mij een nette wagen op t eerste gezicht. Heb al wat heen en weer gemaild voor meer info en foto's.

Al vind ik de prijs wel wat aan de hoge kant. Die auto's zijn wel zeldzaam (3deurs ESI in andere kleur dan rood) maar zat te denken aan 2300/2400 euro zoiets.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 jan 2007, 08:50

Jan Visser schreef: Wat ik altijd doe is meteen die strip er af trekken en de wielkast rand goed in het vet zetten en daarna een laag ML er overheen.Tectyl werkt niet want dat word langzaam hard en begint dan te barsten.
ML ??

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 05 jan 2007, 13:33

Knot schreef:Wat denken jullie hiervan? Wil er zondagochtend misschien gaan kijken.

http://auto.marktplaats.nl/honda/676590 ... 125pk.html

Zit alleen wat roest bij een achterscherm, 150pk zijn eerlijk maar niet aantoonbaar. Alleen die dubbele spoiler moet er ff af en misschien moet t onderstel weer ietsje omhoog maar het lijkt mij een nette wagen op t eerste gezicht. Heb al wat heen en weer gemaild voor meer info en foto's.

Al vind ik de prijs wel wat aan de hoge kant. Die auto's zijn wel zeldzaam (3deurs ESI in andere kleur dan rood) maar zat te denken aan 2300/2400 euro zoiets.
Lexus lampen eruit, dubbele spoiler eraf, donkere folie van de achterramen klaar.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 jan 2007, 14:19

Buiten de roest achter en de kofferklep nog meer handige dingen om op te letten die ik zou kunnen vergeten?

Homokineten was ook niet het sterkste punt toch?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10878
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 05 jan 2007, 14:40

Knot schreef:
Jan Visser schreef: Wat ik altijd doe is meteen die strip er af trekken en de wielkast rand goed in het vet zetten en daarna een laag ML er overheen.Tectyl werkt niet want dat word langzaam hard en begint dan te barsten.
ML ??
Dit spul : http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... 274&m=desc

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 jan 2007, 14:50

Oke, duidelijk, handig spul, maar die zwarte civic heeft al roest dus dat zal toch gerepareerd en gespoten moeten worden. Daarna wel met dit middeltje insmeren lijkt me.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 05 jan 2007, 19:03

Knot schreef:Buiten de roest achter en de kofferklep nog meer handige dingen om op te letten die ik zou kunnen vergeten?

Homokineten was ook niet het sterkste punt toch?
Homokineten idd, roest bij de achterschermen, dorpels, olieverbruik (maar daar kom je vaak pas achter naar verloop van tijd) Let gewoon op de rook wat uit de uitlaat komt. blauw, olie, wit, koelvloeistof (lekke kop of iets dergelijks) zwart, teveel onverbrande benzine. Voor de rest kan er eigenlijk weinig mis zijn met de techniek van een Honda.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 07 jan 2007, 23:12

Nou, wat een auto zeg.. daar sta je dan vroeg voor op op je Zondagochtend.. niet uitslapen, geen lekkere broodjes uit de oven... Dik een uur in de auto naar Sijbekarspel (of zoiets), ziet er van ver af aardig uit, maar de roest bij EEN achterschermpje viel ff tegen. Achter een beide kanten veel roest, zelf aan de dorpels, auto te ver verlaagd, deuk in het linker portier, en nog wat dingetjes. De vriend van de mevrouw waarvan de auto was wist er verder weinig over te vertellen, ze hadden de auto in april 2006 aangeschaft, was een apk opgegaan en verder hadden ze de vorige eigenaar ook niet naar onderhoud gevraagd... OKE dan, was dus niks van bekend en ook niks aan gebeurd. Auto liep verder wel netjes, maarja, dat doen de Honda blokjes meestal wel. Stukje rijden dan maar. Viel meteen op dat ie niet lekker stuurde, speling, stuur scheef, niet uitgelijnd. Auto trekt verder wel, dus niks tegen die ESI blokjes. Maar toen even vol ingestuurd wegrijden van een parkeerplaats, knakknakknak.. oke laat maar zitten, homokineten en aandrijfassen moeten vervangen worden, uitgelijnd worden enz enz.. en dan al die roest nog, en dat voor 2700 euro vraagprijs.

Heb haar vriend verteld wat er ongeveer aan de hand was en dat ik de auto maar 1800 euro waard vond. Daar ging ie uiteraard niet voor weg, dus toedeledokie en op naar de broodjes bij het wegrestaurant.

Ik moet die ouwe meuk niet meer, ga wel kijken voor een 98 of 99'er VTEC-E'tje...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 07 jan 2007, 23:18

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N

Deze is wat aan de prijs niet?

Auto's zijn eigenlijk 5000 a 5500 waard, maargoed dit is een eind 99'er met velgjes en sportinterieur bij een Honda Dealer, maar 7000 vraagprijs is veel te veel.

Heb de beste man gebeld en tijdens een kort telefoongesprek mocht ie voor 6000 weg, maar minder niet want het was een puik autotje die toch wel verkocht ging worden.

Wat vinden jullie m waard? Andere 1.5i VTEC-E uit 98 staan voor 2k minder te koop met iets minder opties en ook nog eens minder kilometers.. alleen dat VTI interieurtje he...

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 07 jan 2007, 23:27

Als je hem voor 6K kan kopen inclusief garantie en met een beurtje bij een dealer lijkt mij dat geen slechte deal.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 jan 2007, 07:10

Tsja, hij is wel dealeronderhouden en met garantie voor 6k, maar denk als ik daarheen ga en 5500 a 5750 op tafel leg dat ie ook wel hapt.

Echter, ik heb ook nog deze op het oog:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 2buIA%253D

Hebben al mailcontact gehad en hij wilde eerst niet lager gaan dan 4300, nu is ie in 3 weken van 4900 naar 4600 naar 4300 gezakt met zn vraagprijs dus de auto moet echt weg. Onderhoud is door een bekende gedaan met een garage zegt hij, geen dealeronderhoud geen afgestempeld boekje maar de auto is volgens mij het bekijken waard en die gaat dan voor 2k minder mee, oke, een jaar ouder, geen vti stoelen, maar wel 2000 euro extra te besteden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 08 jan 2007, 09:37

Ik begrijp er helemaal niets van.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 08 jan 2007, 09:43

Maar dat geeft niet :wink:
Zoiets dan, Knot.
Komt ongeveer 500,- BPM overeen.
Civic VTI
Civic VTI
Geen id wat dat in NL kost.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 08 jan 2007, 09:55

Of deze.
Misschien wel duur, geen id. Zit 350,- BPM op.
Km.st. belachelijk laag!
Staat bij een Honda dealer.
Op 16" en incl. winterbanden met velgen :wink:
Civic 1.5i LS VTEC

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 jan 2007, 10:08

Die VTEC-E is uit 96 (vanaf 98 pas airbags en grotere remmen).

Moet gewoon een NL 98 of jonger VTEC-E zijn, die uit Assen sluit prima aan, VTI stoelen zijn dat volgens mij, alleen de kleur, had liever een zwarte gezien en de prijs is nog wat hoog maar ga er denkik Zatedag kijken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 08 jan 2007, 10:11

Prima.
Ik probeer alleen ff mee te denken :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten